maar daar heb je helemaal gelijk in mol ! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar daar heb je helemaal gelijk in mol !

Wijnanda schreef:Ja, maar stel dát je paard door die klier niet goed kan/wil nageven, omdat die klier steeds gespannen blijft op een of andere manier/om een of andere reden, dan zou dit natuurlijk het voor de ruiter wel gemakkelijker maken om het wel voor elkaar te krijgen. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord.. Misschien eens op google zoeken.

horseyfries schreef:Wat er in draf volgens mij gebeurt is dat ze door je hand heenloopt en daardoor teveel doorknikt richting hals.
Probeer het volgende eens, eerst in stap en als dat goed gaat in draf:
Je stapt weg, houdt je handen mooi voor je in contact, en maakt een halve ophouding (je knijpt je vingers VOOR JE UIT dicht, dus NIET naar je toe trekken). Waarschijnlijk loopt ze hier eerst half doorheen, dan sluit je door en houd je gelijk halt. Dit herhaal je totdat je voelt dat je paard gelijk van je hand afkomt en als het ware één pas inhoudt als je je halve ophouding maakt. Ze brengt dan het gewicht over naar haar achterhand en zal ook in houding hetzelfde blijven. Als ze dat doet ontspan je gelijk je vingers en stap je weer door.
Probeer hetzelfde in draf, telkens weer sluit je je hand gewoon vóór je, houdt ze gelijk een pas in en voel je dat ze volledig van je hand afkomt, dan ontspan je, gaat ze wel trager maar komt ze niet volledig van je hand of loopt ze gewoon door, dan sluit je door en stop je zo snel mogelijk.
Je zult merken dat daar nog wel een heel stuk verbetering ligt waar je haar veel beter onder controle kan krijgen zonder heter te worden.
dankjewel voor de tip Gjilke schreef:Even fotootje+filmpje van mijn niet heethoofdige, wel doordrammerige en flegmatieke Prins
http://www.filmpjes.nl/v/q5D6X5hY6Cs