[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:25

hihihi ik kan op mijn hond ook niet rijden,daarom doe je hem maar weg als ie niet snel genoeg meer loopt?of als ie gaat snurken...

wat een rare gedachtegang kunnen mensne hebben,tuurlijk ben je gek op dinkey,en dan alsof je alleen maar van een paard kan houden als je erop kan zitten... Rolleyes

beest is je halve leven al bij jou,en zal ook nog wel een poosje blijven,nee hoor dinkey hoort bij jou,en ik vind het echt super dat je het zo hebt kunnen oplossen... Ja

overigens als je in de buurt van breda staat weet ik evt wel een goede instructtice..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:39

Kimmie261: Wessel houdt het wel spannend zeg Haha!, volgens mij doet hij dat gewoon expres Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb net aardrijkskunde gehad, volgens mij ging dat wel redelijk. Morgen heb ik nog wiskunde en dan ben ik klaar Haha! Ik heb er nu al zin in, lekker helemaal niets doen!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:42

zasread ,weet jij dat je maar een half uurtje ong bij mij vandaan woont???

als je nu een keer wessel enzo wil zien,mag je wel in de vak langkomen hoor Ja

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:03

Oh, dat zou ik super leuk vinden Haha! Haha! Dan woon je hier zeker vlak over de grens...
Wat lief dat je dat aanbied. Dan kan ik eindelijk mijn favo-bokt paard irl zien Haha! (hihi, ik lijk wel een penny meisje)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:06

ja net over grens,onder Leer...wij gaan regelmatig naar winschoten en oude pekela enz..boodschapjes halen Tong uitsteken

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:16

Wij halen daar ook altijd onze boodschappen Tong uitsteken
Ik zou dan met de trein van winschoten naar leer kunnen gaan, lekker makkelijke verbinding Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:36

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:07

Lusitano schreef:
Karina, Wat een pracht van een veulentje!!! Gefeliciteerd!
Heidi, wat een ontzettend leuke filmpjes!! Ik heb voor Sam ook een bal, een maatje groter. Daar gaat hij volledig op los, zo erg dat ik hem er niet meer mee durf te laten spelen omdat hij zich er echt bovenop laat vallen. Van angst voor de bal heeft hij geen last in ieder geval Lachen

Gaan er nog veel mensen naar de barokke dag van paarden in de zon in Lunteren??

Hoi Marit tijd niet gesproken Haha! en gezien Bloos

Ja eerst was Baron Bang van de bal maar nu duikt ie erop of ie hem wil vermoorden hahaha
af en toe knijp ik ook mijn ogen dicht van gaat dit wel goed Cool

Ik zou ook wel een nog grotere bal willen hebben voor hem maar kan het hier nergens krijgen.
Wat we nu hebben komen bij de drogist vandaan daar lagen ze toen in de aanbieding
we hebben gelijk 5 stuks gekocht.
en ondertussen paar verkocht aan mensen die ook zo een bal wilde Bloos Haha!

Hoe gaat het met Sam Haha!
Ik heb hem voor het laatst gezien bij Ellen toen hij daar stond voor training Haha!
en wij daar waren om foto's temaken van Bent Branderup Bloos

Als het goed is gaan wij ook naar Ellen toe naar de Barokken dag Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:12

zasread schreef:
Hihi, ben foto's aan het bewerken en ik kwam deze tegen van Ot..

Otje zonder hoofd *klik

Haha!
even zoeken je vind zijn hoofd vast nog wel Clown Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:26

Lusitano schreef:
En Laura (loolapelooza)? Ben benieuwd hoe het met Xender gaat Lachen
Iemand enig idee?

Bloos Bloos Bloos Bloos

Kennen jullie dat dat je een paar dagen niet bij leest, 5 pagina's worden er 10, 10 worden er 50 en voor je het weet moet je 200 pagina's bij lezen?
Ik was van het eind wat aan het terug bladeren tot ik op deze reactie stootte dat ik toch door 1 iemand een klein beetje gemist werd Haha!
Vanaf pagina 210 ga ik het weer proberen netjes bij te houden, beetje zelfdiscipline op doen Tong uitsteken

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:41

Haha! je schitterde in afwezigheid!
maar hoe gaat het! Zag dat je je meer hebt toegelegd op de pony fokkerij, zitten ook leuke exemplaren tussen Vingers aflikken

Heidi, ik zal snel weer eens wat plaatjes schieten van Sam. Is wel tijd Bloos We zijn met werken niet zo opgeschoten door alle zadelperikelen en castratie etc. van de zomer gaan we er weer vol tegenaan. Dat mag ook wel eens inmiddels. (eerst rustig opbouwen natuurlijk)
Heb nog wel grappige foto´s van Sam met de bal, maar die zijn wel allemaal ernstig bewogen Haha! Duivel

apart, zo´n pony zonder hoofd... Vork

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:00

Hey Laura!!!
Ik ben ook heel erg slecht in reageren geworden, bijlezen dat lukt me nog net. Ik ben al lang blij als je gewoon af en toe binnen komt springen en even vertelt hoe het gaat met jou, je pownies en Xender Lachen

Ik spring nu in mijn rijkleren en huppel naar Licor voor les!
Doei!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:23

DinkeyGirl schreef:
Nou veel mensen hebben zoiets van: tis toch "maar" een shet, je kan dr niet op rijden en je doet er verder toch niets mee... Hamer

Maar ik heb hem wel al vanaf veulen (hij is nu 15), hij kwam uit een natuurreservaat dus hij was geen mensen gewend en ik was zijn eerste baasje (en hij mijn eerste paardje Haha! ). Heb hem alles geleerd, en we hebben samen echt heel veel lief en leed meegemaakt. Ookal doe ik er nu niet zo veel meer mee als vroeger, het geeft me gewoon een goed gevoel als ik hem bij me heb, en lekker met hem kan tutten of wat als ik dat wil. Ik heb er trouwens nooit op kunnen rijden dus dat gaat voor mij zowiezo niet op.

Ik snap het helemaal hoor, hier hetzelfde, ik heb mijn shettie Peanuts ook al van veulentje af aan en hij is intussen ook alweer 15! Ik zou er niet aan moeten denken dat ik ooit zonder hem moet!
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:39

Hoi!
Pff, er valt een hoop bij te lezen! Ik heb al wat vluchtig doorgelezen, en veel mooie foto's en nieuwe oudelingen zegmaar voorbij zien komen Haha!

Ik ben errug druk, zit ook in mijn examens, net als zasread, ik vond Frans juist erg makkelijk, maar was idd de enige (terwijl ik hele slecht ben in Frans). Had een 5.1 nodig, en t zit waarsch. tussen de 6 en 7.
Het is wel spannend, geen idee hoe ik GS heb gemaakt, daar heb ik een 5 voor nodig. Als ik dat heb ben ik zeker geslaagd, zo niet dan gok ik op een her, want morgen komt wiskunde en oeeii, daar ben ik slecht in! Moet een 5.7 halen voor een voldoende!
En daarna: Party Haha!
Enidelijk relaxen, morgenavond eerst gala, zaterdagaaf een feestje en daarna ongetwijfeld meer Haha! En veel bij Furia zijn natuurlijk!
DinkeyGirl: Tuurlijk is t normaal dat je Dinkey niet kwijt wilt, het is je maatje! Precies wat Kimmie261 zegt, je doet je hond toch ook niet weg omdat je niet op hem kan rijden Verward
Cloris: Mooie punten zeg! Jihaa, ga zo door!
Voor de rest heb ik alles wel zo'n beetje gelezen, maar heb t vanaaf weer druk dus niet al te veel tijd Knipoog

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:55

Mijn Machonito heb ik ook al weer tien jaar Haha!
Hij was 3 dagen oud toen ik hem aan betaalde.
Macho heeft mij uit gekozen en niet andersom Tong uitsteken
Ik stond stuk of 30 veulentjes tebewonderen en vond ze allemaal erg leuk en lief Lovers
tja welka ga ik nou kiezen die is leuk nee die andere is nog leuker maar die is weer zo grappig en zo ging ik maar door Haha!
welke word het nou ohhh wat is dat moeilijk zeg 30 veulentjes om uit te kiezen.
En ineens voelde ik wat aan mijn benen wat en ik keek om,
rende er een klein dondersteentje weg naar zijn mama en schuilde achter zijn mama.
Dus ik keek weer rond en ineens weer hap in mijn kuiten en weer keek ik om en ja hoor weer die kleine dondersteen rende weg naar zijn mama toe.
ik moest er om lachen en liep verder en 2 tellen later weer hap en hij zat mij uit tedagen dus ik zei ja hij is het ik neem hem Haha!
en ik betaalde de fokker aan zodat hij macho niet meer kon verkopen.
Ik heb zijn naam Macho zelf uit gekozen, wegens zijn macho gedrag en daarna werd het machonito als artiesten naam Tong uitsteken

Nog hoor ik mensen zeggen van wat heb je aan zo een kleintje je kan er niks mee, ja kan niet eens op hem rijden, waarom doe je hem niet weg, Boos!

Wie zegt dat zo een kleintje niks kan.
Het gaat toch niet alleen om het rijden.

Ja kan ze veel dingen aan leren en zelfs heel leuk voor een karretje lopen en kunstjes doen Haha!

Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:57

JAAAAAAAAAAA WIE HEEFT ER ZIN IN EEN LEUK WEEKENDJE MET MENSEN(EN DE PAARDEN) VAN HET FORUM......
ik weet niet of iemand het leuk zal vinden maar ik wil een weekendje gaan orginaseren bij ons op stal voor wat bokkers van deze leuke groep!!!!!
we hebben namelijk een leuke groepsaccomadotie en de paarden kunnen ook nog mee
kunnen we gezellig met ze allen een uurtje rijden en daarna heerlijk bbq of zoiets
heeft iemand zin in een gezellig weekendje

kijk even op de link waar het is en hoe de groepsaccomodtie eruit ziet

http://www.lourenshoeve.com/

als jullie zin hebben wil ik wel wat gaan regelen
het lijkt mij wel erg leuk om iedereen te ontmoeten en de paarden irl te zien
als er mensen zijn zonder iegen paard geen probleem er kunnen ook wel paardje gehuurd worden

laat maar horen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:02

Peet dat lijkt me super leuk!!! Als ik het geld ervoor heb ben ik zeker van partij!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:11

madelief88 schreef:
Peet dat lijkt me super leuk!!! Als ik het geld ervoor heb ben ik zeker van partij!

ik denk niet dat het al te duur hoeft te worden Haha! het moet wel betaalbaar blijven voor iedereen

heb er nu al wel zin in hahaha leukkkkkkk hoop op leuk wat reactie`s dan kunnen we een datum plannen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:19

Lusitano;
haha, ja de pony fokkerij staat hier op een hoog pitje momenteel. Er komt nog een fokmerrie bij maar dan moet er eerst 1'tje weg. Dit jaar had ik een geweldig hengsteveulen van onze Rose en das een blijvertje (of toch tot ie een jaar of 4 is Knipoog dan wordt hij verkocht voor de sport)
Alles is verders heel goed, k'heb veel teveel weiland en eigenlijk veel teveel (paarden)beesten en telkens als ik wat weg doe heb ik binnen de kortste keren weer een hele kudde bijeen Haha! Heb er nu 6 Nagelbijten / Gniffelen
Rijdt je dan al langere tijd niet meer met Sam eigenlijk als ik het zo lees of wat?

Idra;
En lekker gereden?

Met Xender gaat het echt super de super, hij staat nou alweer van begin april terug thuis en ik ben er een kleine maand (nog niet zelfs) mee aan het rijden. Eerst mocht hij een maandje rusten en acclimatiseren (met de rest van de mannen op de wei Knipoog ) en heb ik even moeten doorsparen voor spullen voor hem. Heb een Passier van '79 op de kop weten te tikken (zo goed als gratis maar zag er niet uit ook Haha!) en die heb ik mee naar de zadelmaker genomen voor nazicht en groot onderhoud. De boom was gelukkig nog helemaal goed alleen vertoonde het enorme gebruiksporen en een andere zadelmaker had het totaal verkracht Boos! Gelukkig heeft mijn ZM er echt iets heel moois van gemaakt en doordat ik voor zo weinig geld een op maat gemaakt zadel had kon er wat meer af voor een bijpassend hoofdstel (dat was duurder dan het zadel Haha!) en heb ik nu een cognac bruine set (stübben hoofdstel met brede riempjes) wat hem giga goed staat op z'n palomino vel Pling
Het rijden is echt ongelooflijk, daar had ik in het begin nog wel even "schrik" voor (maar gezonde schrik als je begrijpt wat ik bedoel, gewoon ontzettend benieuwd eigenlijk) want ik wist totaal niet wat te verwachten maar hij doet geen stap verkeerd en erg zijn best. Hij heeft de meest zalige galop die ik ooit heb gevoeld en is vederlicht vanvoor als je hem aan het lopen hebt!
Hij is ook al behoorlijk paard, erg breed dus ik ben benieuwd hoe hij er uit gaat zien als hij daadwerkelijk uitgegroeid is en meer spieren heeft (als hij nog breder wordt heb ik een tank!)

Wat zie ik daar een toffe stippel voorbij komen zeg, met ballonnen en slingers eraan, geweldig ding!! Haha!

Zal zo eens naar de link kijken PeetIsGreat, Xen kan ik sowieso niet meenemen want die houdt (nog) niet van reizen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:23

Ik heb trouwens een Volkswagen LT 35 D rijbewijs B te koop omdat we een grotere (C) willen kopen. Moest er iemand interesse hebben dan roept u maar Haha! (wil ook ruilen tegen propere C )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:23

Mij lijkt het ook heel leuk. Alleen heb geen paard. Tenminste, heb er 2, maar de een mag alleen maar stappen ivm peesblessure en gaat 1 september naar het rusthuis en de ander is nog niet zadelmak Koe
Zou wel heel erg leuk zijn geweest met allemaal barokkies!!!

Met het ouwetje gaat het trouwens weer goed. Hij heeft dinsdag de laatste antibiotica spuit gekregen en ben gisteren nog even wezen kijken en hij was alweer helemaal de oude. Keek weer lekker opgewekt toen ik de stal binnen kwam lopen.

Leuk hoor al die shetties. Begrijp die stomme reacties van mensen ook niet hoor. Je bouwt toch een band op met zo'n beestje. Netzoals zij weer een band opbouwen met een hond waar je niks mee kan behalve uitlaten Knipoog
(en knuffelen en kunstjes doen natuurlijk... Vork )
Dus waarom mag dat dan niet met zo'n lieve pony??!!

Netzoiets als met oudere paarden. Sommige mensen vinden het ook raar hoor dat ik geen afstand van mijn ouwetje doe en hem naar een rusthuis breng en elke maand ga betalen. Voor hetzelfde geld gaat hij nog 10 jaar mee en moet ik 10 jaar lang betalen. Ja en dus?! Dat beest heeft jarenlang voor me gewerkt en is lief voor me geweest. Dan mag ik toch ook wat terug doen?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:33

Yenneke schreef:
Netzoiets als met oudere paarden. Sommige mensen vinden het ook raar hoor dat ik geen afstand van mijn ouwetje doe en hem naar een rusthuis breng en elke maand ga betalen. Voor hetzelfde geld gaat hij nog 10 jaar mee en moet ik 10 jaar lang betalen. Ja en dus?! Dat beest heeft jarenlang voor me gewerkt en is lief voor me geweest. Dan mag ik toch ook wat terug doen?

Ja dat horen we erg vaak.
Waarom zou een bejaarde paard niet van zijn oude leventje nog mogen genieten na velen diensten en liefde die hij heeft gegeven.
Moet ie dan naar het slachthuis dan Boos!

Je ga je opa en oma toch ook niet doden omdat ze oud en versleten zijn. Boos!

Op de Manege waar ik sta zijn al in een half jaar tijd 6 paarden naar het rusthuis gegaan Haha!
ze mogen van hun eigenaars lekker van hun leven genieten.
ze waren niet echt heel oud maar ze hadden blessures die nooit meer over ging maar geen pijn eraan hebben.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:34

Hmm weekendje weg is wel een heel eind weg als ik het zo lees Clown

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:35

Ja, hoever weg ongeveer Cloris? Wij kunnen carpoolen B)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:47

Loolapelooza schreef:
Ik heb trouwens een Volkswagen LT 35 D rijbewijs B te koop omdat we een grotere (C) willen kopen. Moest er iemand interesse hebben dan roept u maar Haha! (wil ook ruilen tegen propere C )

Ik ben wel geinteresseerd! Heb je foto's en een vraagprijs?