Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jinthe1 schreef:Utopia, wat jammer dat Dije die dingen al heeft op zijn jonge leeftijd. EORTH is ook erg pijnlijk, hopelijk gaat het niet heel snel bij hem.
Naar de keuring is natuurlijk erg leuk maar als ik lees dat Dije artrose heeft en een slechte sprong denk ik wel dat je je af moet vragen of het de moeite is. Een hengst wordt immers niet geprimeerd en krijgt alleen ster of blijft veulenboek. Ik vermoed dat zijn artrose of slechte sprong zichtbaar is in zijn beweging? Of hem wel zou beperken? als het zichtbaar is in het beenwerk en/of zijn sprong dan zal dat waarschijnlijk zijn sterpredicaat in de weg staan. Ik kan natuurlijk zo niet zien hoe zijn beenwerk is maar het wordt voor een ster hengst wel meegenomen. Wel heel fijn dat het het zo fijn doet! Daar hebben we de paardjes toch voor
Jinthe1 schreef:Utopia, wat jammer dat Dije die dingen al heeft op zijn jonge leeftijd. EORTH is ook erg pijnlijk, hopelijk gaat het niet heel snel bij hem.
Naar de keuring is natuurlijk erg leuk maar als ik lees dat Dije artrose heeft en een slechte sprong denk ik wel dat je je af moet vragen of het de moeite is. Een hengst wordt immers niet geprimeerd en krijgt alleen ster of blijft veulenboek. Ik vermoed dat zijn artrose of slechte sprong zichtbaar is in zijn beweging? Of hem wel zou beperken? als het zichtbaar is in het beenwerk en/of zijn sprong dan zal dat waarschijnlijk zijn sterpredicaat in de weg staan. Ik kan natuurlijk zo niet zien hoe zijn beenwerk is maar het wordt voor een ster hengst wel meegenomen. Wel heel fijn dat het het zo fijn doet! Daar hebben we de paardjes toch voor
Zonnebloem92 schreef:Jinthe1 schreef:Utopia, wat jammer dat Dije die dingen al heeft op zijn jonge leeftijd. EORTH is ook erg pijnlijk, hopelijk gaat het niet heel snel bij hem.
Volgens mij heeft haar andere Fries artrose en Dije niet.
Ik heb gister echt super fijn gereden op mijn verzorgfries.. Zijn wel een uur fanatiek bezig geweest.
Vandaag weer even op Emma gereden, 7 weken geleden heeft mijn instructice geprobeerd en ik zelf in januari voor het laatst. Hoewel ik hoopte dat ze goed zou lopen was dat niet realistisch. Maar ik ben niet ontevreden, met aandraven in het begin protesteerde ze wat maar toen ze eenmaal liep, liep ze rustig en ontspannen.
boemel schreef:Ze heeft een lichte vorm van KS toch?
Juist omdat ze zo jong is, zou ik hier iemand bij halen, die heel kundig is qua revalidatie. En dan iemand die niet werkt met bijzet of slof of iets dergelijks.
Ik heb wel eens gelezen dat er zelfs paarden op heel hoog niveau lopen met KS,maar door de juiste training, dit prima aan kunnen.
Goed teken dat ze ontspannen liep. Ik had ooit een jonge ruin met rugproblemen.
Hij zette zich vast in zn schoft en schouders tijdens de overgang en de overgang was echt zo'n opstandig huppeltje.
Volgens mijn instructrice (paardenfysio) moest ik tijdens overgangen stap - draf zo rijden alsof ik denkbeeldig een treintje naar voren liet rollen.
Het hielp mij in het subtiel naar voren rijden en denken en de overgang werd er echt beter van.
Jinthe1 schreef:Och ja, gelukkig Dije niet! Sorry! Vond het al zo jong
Alsnog balen voor Tamme natuurlijk, nooit fijn
Zonnebloem92 schreef:boemel schreef:Ze heeft een lichte vorm van KS toch?
Juist omdat ze zo jong is, zou ik hier iemand bij halen, die heel kundig is qua revalidatie. En dan iemand die niet werkt met bijzet of slof of iets dergelijks.
Ik heb wel eens gelezen dat er zelfs paarden op heel hoog niveau lopen met KS,maar door de juiste training, dit prima aan kunnen.
Goed teken dat ze ontspannen liep. Ik had ooit een jonge ruin met rugproblemen.
Hij zette zich vast in zn schoft en schouders tijdens de overgang en de overgang was echt zo'n opstandig huppeltje.
Volgens mijn instructrice (paardenfysio) moest ik tijdens overgangen stap - draf zo rijden alsof ik denkbeeldig een treintje naar voren liet rollen.
Het hielp mij in het subtiel naar voren rijden en denken en de overgang werd er echt beter van.
Ja klopt,geen zware vorm van KS gelukkig.
Het is inderdaad zo'n opstandig raar huppeltje met soms een bok.
De dierenarts vind het lastig om te bepalen of ze toch nog wat pijn heeft of het gedrag is. Het gaat nu in ieder geval wel veel beter dan 7 weken geleden, maar ik ga haar op metacam zetten en dan nog een keer kijken hoe ze loopt.
Een goede instructrice is wel echt fijn (ik ben zelf ook niet van het vastbinden met hulpteugels). Het valt echter niet mee om iemand te vinden, vooral niet omdat ik iemand zoek die op locatie komt.
Ik heb namelijk zelf geen trailer en kan ook niet met een trailer rijden, dus dan zou ik er steeds 1 moeten huren en een slachtoffer vinden die ons kan rijden, maar aangezien we flink zijn opgelicht hebben we nu ook nog maar 1 auto met zijn tweeën en die kan geen trailer trekken dus dan zou ik ook ergens een auto die een trailer kan trekken moeten huren dus dat is geen doen.
Mocht iemand dus een goede instructrice weten die ervaring heeft met paarden met rugproblemen en op locatie komt in Zuid Holland hoor ik het graag!
Appaloosa9 schreef:Ik ben alvast aan het oriënteren op het fokken, maar ik zit te kijken naar de kosten.
Je betaald het dekgeld van de hengst, maar ook bij het kfps afdracht dekgeld?
Ali moet nog nagekeken worden op waterhoofd en dwerggroei dat is €60,- + administratie kosten dna onderzoek is €36,75.
Ook betaal je dan voor het paspoort, chippen en keuren enz. waar moet ik nog meer aan denken?