Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:30

Ik vrees dat ik komende zaterdag ook wel kan afmelden... ook allemaal sneeuw en 's nachts -3, dat klinkt ook niet heel hoopvol... Y;( Maar inderdaad, het is niet anders! En als er wel iets gebeurt vergeef je jezelf dat ook niet!

Fijn dat je debuut zo goed ging jenny! Want die punten steken ze maar waar de zon niet schijnt, je kon er fijn aan rijden en beter dan je verwacht had, dat is geweldig!! En als je bij zoiets al een 4 krijgt (gewoon in de B toch?) dan gaat het inderdaad erg hard met de punten. Maar super dat hij zo braaf was, dat is heel veel waard!

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:34

Ilsemarie schreef:
Ik vrees dat ik komende zaterdag ook wel kan afmelden... ook allemaal sneeuw en 's nachts -3, dat klinkt ook niet heel hoopvol... Y;( Maar inderdaad, het is niet anders! En als er wel iets gebeurt vergeef je jezelf dat ook niet!

Fijn dat je debuut zo goed ging jenny! Want die punten steken ze maar waar de zon niet schijnt, je kon er fijn aan rijden en beter dan je verwacht had, dat is geweldig!! En als je bij zoiets al een 4 krijgt (gewoon in de B toch?) dan gaat het inderdaad erg hard met de punten. Maar super dat hij zo braaf was, dat is heel veel waard!

Ja is inderdaad de B.

Succes voor iedereen die vandaag gaat!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:39

Nee, niet Nieuwe Wetering. We moesten naar Utrecht ;).

Met dit soort weersomstandigheden vind ik eigenlijk dat je je startgeld zou mogen terugvragen. Je hebt van die idioten die toch gewoon op stap gaan en ik denk dat wanneer ze dan niet meer verplichten om startgeld te betalen veel nog een extra keer nadenken. Ik snap dat de vereniging inkomsten nodig heeft, maar de ruiters zelf kunnen er ook vrij weinig aan doen en zien het ook liever anders.

Jammer van je debuut Jenny, maar fijn dat je gevoel wel positief is. Over die 4'en kunnen we gaan discussiëren, maar dat is ook maar net waar een jury allemaal naar kijkt. Waarschijnlijk was ook gewoon het totaal beeld nog niet helemaal zoals ze willen zien en dan zullen ze ook sneller naar een 4 zakken wanneer iets 'fout' gaat. Een 4'en voor verkeerde galop kan ik mij, ook in de B, wel in vinden. Zijn gewoon zonde foutjes, maar moeten ze in principe in de basis natuurlijk gewoon beheersen. Lekker door gaan :)

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:48

DewiRox schreef:
Nee, niet Nieuwe Wetering. We moesten naar Utrecht ;).

Met dit soort weersomstandigheden vind ik eigenlijk dat je je startgeld zou mogen terugvragen. Je hebt van die idioten die toch gewoon op stap gaan en ik denk dat wanneer ze dan niet meer verplichten om startgeld te betalen veel nog een extra keer nadenken. Ik snap dat de vereniging inkomsten nodig heeft, maar de ruiters zelf kunnen er ook vrij weinig aan doen en zien het ook liever anders.

Jammer van je debuut Jenny, maar fijn dat je gevoel wel positief is. Over die 4'en kunnen we gaan discussiëren, maar dat is ook maar net waar een jury allemaal naar kijkt. Waarschijnlijk was ook gewoon het totaal beeld nog niet helemaal zoals ze willen zien en dan zullen ze ook sneller naar een 4 zakken wanneer iets 'fout' gaat. Een 4'en voor verkeerde galop kan ik mij, ook in de B, wel in vinden. Zijn gewoon zonde foutjes, maar moeten ze in principe in de basis natuurlijk gewoon beheersen. Lekker door gaan :)

Oh oké. Op de lijst startte er na mij nog 1 iemand met een fries. Rond 9 uur, maar zij had afgemeld.

Jamiejoyce

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:57

@esther ben je zelf begonnen met dubbele longe? Want jij wilde dat toch ook gaan doen?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:44

Verslag van de dag: trailer niet van de plek kunnen krijgen met paard erin. Paard eruit. Trailer met pijn en moeite naar de weg gereden. Geïrriteerd paard er weer in. Klein kwartier losrijden.. veel te kort. Eerste proef was de grap van de dag. 162 ptn. 2e ging iets beter. 177 ptn. Toch niet ontevreden aangezien we zo weinig hebben kunnen trainen.

De wegen waren super goed te doen hier en ook geen rare praktijken of uitglijers gehad.

Hoop wel dat de bak weer gauw te doen is want IK WIL RIJDEN!!!!! *gaat liggen en slaat met vuisten op de grond..*

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:02

Hahaha Marjon :')
Ik ken het gevoel..

Fijn dat je zelf tevreden bent!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:25

Toch nog wel nette punten Marjon, dapper dat je toch op pad bent gegaan!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:32

Goed gedaan splinterz!
Hihi * doe met je mee en stamp er ook nog even bij klaar met de sneeuw*

Vandaag in de soesterduinen gereden. Afscheidsrit van ons tinker vriendje die verkocht is en volgende week weg gaat. Was super te rijden en erg leuk. Echt genoten.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:45

Zo weer even een beetje bij gelezen :)

Qua voer beleid, de eigenaresse doet het voeren allemaal zelf dus ik heb geen idee wat ze eigenlijk allemaal precies krijgen, ze komen in ieder geval niks te kort

Wat eens sneeuw bij jullie! Hier ligt niks.. Had nog wel mooie foto's willen maken van mijn merrie in de sneeuw :)

Jenny89, je moet maar zo zien, de kop is eraf! Paardje was braaf, komt vanzelf goed! Lekker ervaring op doen en km maken.

Splintersz, jammer dat je punten tegen vielen, maar na weinig trainen valt t toch niet tegen :D

Jamiejoyce, ja ik ben zelf begonnen.
Heb heel veel youtube filmpjes etc gekeken en instructies gelezen, ben het gewoon gaan proberen.
Verder ook niet heel veel gedaan, eerst een beetje laten wennen enz. maar vond het super goed gaan!
Wil er ook absoluut mee verder, maar dan ga ik wel even kijken voor een lesje. In stap liep ze lekker lang en laag maar in draf kreeg ik dit nog niet voor elkaar. Dus daar heb ik wel hulp bij nodig.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:34

Volgend weekend verwachten ze weer sneeuw he? Over het stampen gesproken... :+
Ik ben er wel klaar mee. Ik wil lekker trainen, dat schiet op deze manier voor geen meter op..
Binnenbak is voor af en toe wel een optie, alleen kan ik nog niet volledig zelfstandig laden, dus dan ben ik weer van anderen afhankelijk.
Zo.. dat ben ik kwijt :')

Ik heb gister lekker getut, borstelen, scheren (trimmen), staart helemaal klitvrij gemaakt en bijgeknipt. Vlechtjes er uit gehaald, kan 't weer even luchten..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:12

Lekker hè berdien85. Ik kan daar ook heel blij van worden

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:14

Ja.. echt penny :+

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:42

Nee geen sneeuw hoor vind ik niet leuk :( gelukkig komen wij er hier nog goed vanaf elke keer.

@esther ik heb ook veel filmpjes zitten kijken, en veel op internet geleden ik ga van de week alleen proberen doe ze er op reageert 2 lijnen maar wil ook zeker les.
Had jij de buitenste lijn over de rug of langs de kont

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:29

Ik wisselde af ene keer achter de kont langs en andere keer over de rug.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:37

Vandaag naar de binnenbak geweest met m'n paard.

Bokken bokken bokken, alleen de eerste paar rondjes niet en als er iemand naast liep, ook bokte ze niet toen ze naar de uitgang ging. Heb het idee dat ik in de maling word genomen :( hard op haar rug gedrukt en gaf geen kick!
Vrijdag gaat er een vrouw op die haar durft aan te pakken, ik denk zelf dat ze ff over dondert moet worden en dat het dan klaar is.

Ben benieuwd, jullie dit ooit mee gemaakt?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:42

Hoe oud is ze L vie?
En hoelang onder het zadel?

Ik heb het wel eerder gezien als ze Door hadden dat ze hun "zin" kregen.
Inderdaad uitsluiten dat het niets medisch is en dan gewoon door pakken. Maar wel eerlijk en consequent blijven.
Waarom pak je zelf niet Door? Ben je bang? Niet vervelend bedoelt. Maar jij moet er uiteindelijk toch ook weer op en dan ook Door pakken.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:43

Ligt het niet aan het weer L_Vie? Hoop dat ze vrijdag weer normaal doet, dit is niet leuk natuurlijk. :(

Ik denk dat ik het komende week maar héél rustig aan ga doen. De combinaties tentamens en dit baggerweer is helemaal niks! Komend weekend ben ik als het goed is verhuisd, dus hopelijk vanaf dan weer lekker aan de bak. :)

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:50

Ik ben expres in de binnenbak gegaan en was ontzettend rustig.
Ze liep eerste paar rondjes ook lekker met haar koppie naar beneden maar toen ik haar oppakte..
Ze is 10 maar nooit echt door gereden en ik ben zelf ook nog niet ervaren. En ik heb haar vaker in blinde paniek mee gemaakt dat ik er op zat dat ik bang ben dat als ik haar een tij geef ze ook in paniek raakt.
Heb haar wel een paar keer een 'klap' gegeven maar werkte ook niet. Dus heb iemand die niet bang is en dit gewend is.
Ook heb ik paar x m'n instructrice er af zien vallen dus tja.. ;)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:07

Hm lastig lvie maar als het niet medisch is dan misschien toch er iemand op zetten die net iets meer ervaring heeft want ze zijn ontzettend slim die paarden ze hebben het zo door wat je zwakke punten zijn.

Of helemaal terug naar de basis om vanaf begin af aan te beginnen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:10

Oké ik snap het L vie. Laat dan Iemand die niet bang Is haar oppakken In De hoop Dat ze er doorheen rijden.

Je weet zeker dat het niks medisch is?

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:13

Nee weet 't nu wel bijna zeker. Buiten rijden bokt ze ook niet!

Ik denk dat het een keer een klap met de zweep en dat het dan klaar is :p ze moet even weten waar ze staat. Ze is gewoon ontzettend slim!

Ik kan niet naar de basis, als ze alleen al stapt gaat ze stil staan en bokken. Haal ook een stukje van haar staart af want ze bokt ook als die tussen haar benen komt :p

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:36

Als ze het nooit zo heeft gedaan denk ik inderdaad dat het gewoon even aan de omstandigheden/het weer ligt. De merrie die ik rij is 14 en daar kan je normaal echt een bom bij af steken. Het gaat nu al wat beter, maar 3 weken geleden was ze ook zo vervelend. Elke keer keihard rennen en bokken. Nu vind ik het niet zo erg, ga gewoon in mijn beugels staan en geef der en schop en wacht tot ze weer klaar is.

Maar ik snap dat je soms even niet zo goed weet hoe je het moet oplossen, ook als je niet zo goed durft. Wel fijn dat er iemand is die er even op kan.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:38

ja die vrouw is er heel handig mee en ook niet lomp ofzo:)

maar dit speelt al een aantal maanden want ze heeft last van haar rug gehad maar nu zit het tussen haar oren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:03

Misschien haalt ze inderdaad streken met je uit L_vie, maar de hoop niet opgeven!
Ik had dit met het bit, paard had last van de mond door een splinter, splinter is weggehaald en ze was nog geen spat verandert, volgens mijn rij-instructrice zat dit tussen haar oren, even door pakken en het ging weer beter.

Over het voerbeleid, ik geef elke avond een extra hooinet met hooi en vaak 1 of 2 plakken extra. En ik moet even langs de winkel om luzerne te kopen. Alleen daar twijfel ik nog over. Ik weet niet hoe het uitpakt en ik moet wel gelijk een hele grote zak kopen. Als mijn vader zich ook aan dit beleid houdt is het voer opgelost. Ik ben nu haar brok ook aan het verlagen van 1 kilo naar 3/4e. Omdat als ze brok op heeft wilt ze luchtzuigen en met hooi vaak niet omdat ze dan langer kauwt.

We zijn nu ook heel druk bezig met de galop. Maar ik vindt het nog erg lastig te pijlen of ze het moeilijk vindt of gewoon niet wil. Galop onder het zadel gaat steeds beter, al gaat ze niet in de rechtergalop.
Nu zijn we bezig met de galop aan de longe, dat vindt ze duidelijk erg lastig. Soms gaat ze heel hard draven en wordt ze helemaal opgefokt, soms springt ze in 1x aan en doet ze het super, en soms krijg ik haar gewoon niet in galop. We hebben het eerst geprobeerd in de gewone bak aan de longe, met een hoofdstel met bitje. Ze gaat dan heel erg trekken en je trekt bijna je arm uit de kom. Daardoor moest ik weer haar stevig begrenzen waardoor ik het gevoel dat ik haar tegen hield. Dus volgende dag met halster en longeertouw, ze trekt nog erger, dus naar de longeerbak en haar gewoon los gelaten (longeer bak is klein dus daar longeer ik liever niet eigenlijk) maar dit ging al stukken beter. Ik geef gewoon het commando 'galop!' en als ze niet reageert kom ik vel in met de zweep, ik vindt van mezelf best hard. Maar wel conseqent. Op het laatst ging het super, ze sprong zonder tikken van de zweep op mijn galop commando aan in galop, wel nog niet helemaal soepel en kon ze vooral op rechts maar een rondje volhouden, maar ze deed het! *\o/*
Ik merk wel dat ze het echt heel zwaar vindt, naar 20 minuutjes zweette ze best wel. Maar we trainen gewoon zo door. Dan maar even wat minder rijden, longeren en galop is ook puur basis. :j
Hoe vaak in de week zouden jullie dit doen?

Jamiejoye: Bij ons lag best wat, gelukkig is het nu weer aan het weg trekken. Ookal vindt ik sneeuw best leuk, krijg er een gezellig gevoel van!

Gefeliciteerd met je eerste plek Jenny, haha. Maar je hebt je doel bereikt een lekker rondje op vreemd terrein. Dat is het belangrijkste. :j