[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:17

Idd heel netjes van de zadelmaker! Het was immers zijn fout. ;) Maar dat ie erkent en het dan idd met jou samen oplost siert hem. Heel prettig ook dat je hem daar de kans voor geeft.

Nou, Frank is nu weg met Sabrina. Ze gaat ponyrijden. Daarna ga ik met Sam alleen rijden. Ergens vind ik het jammer dat ie er niet bij kan zijn. Eigenlijk wil ik een paar foto's hebben van Sam nu, voor mijn 'dagboek' over zijn ontwikkeling. Ik wil het nu een jaartje bijhouden met foto's en bijhouden wat we doen en dan volgend jaar een itp hier zetten om te bezien hoeveel een goed passend zadel uitmaakt. (Klein persoonlijk onderzoekje!) De zadelmaker zei al dat dát nog wel eens een leuk topic zou kunnen worden hier. Maar ik wil het voornamelijk voor mezelf doen om er van te leren. Mss dat we het met Prince ook maar moeten doen hihi. Dat is namelijk een zadel wat hij in NL promoot!

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:39

Heb je ook nog genoeg vergelijkingsmateriaal van voor het nieuwe zadel? Dat is natuurlijk dan helemaal leuk om te zien! Het is jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik nog langs kunnen komen om foto's te maken :).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:43

Ja, van ervoor zijn ook nog foto's gemaakt. Zowiezo was de bespiering allesbehalve goed. De spieren laten nu nog wel te wensen over, maar ja dat heeft tijd nodig. We zijn nu een maand verder... Sam is al wel makkelijker naar benenden te rijden enzo. Mijn vriendin vond Sam echt beter geworden afgelopen weekend. Het te lange losrijden heeft me de kop gekost.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:02

Goedemiddag! :)
Mag ik me melden hier ?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:06

Welkom!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:13

dankje! :)

Ik zal even wat vertellen over ons! :D

Ik ben Sharon, 20 jaar, en ik woon in Elst (gld). Tussen Arnhem en Nijmegen.
In mijn woonplaats woont een man, en die heeft als hobby mennen, hij heeft 4 friezen, en vaak ment hij dan in het weekend, maar omdat de paarden doordeweeks ook verzorging, aandacht en beweging nodig hebben, heeft hij voor elke fries 1 meisje die ''haar'' fries verzorgt en rijd.
Ik heb er daar dus ook 1. En het is echt geweldig leuk, je mag alles doen! :)

Het is een merrie, Tjarda van de Smid (Beart 411 x Hiske fan V.), ze word volgende maand 4 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:20

idefix4 schreef:
Branka: Da's een overweging waard idd. Dan zou muesli voor Sam ook niet verkeerd zijn! Volgens de zadelmaker zijn rijpaarden de paarden die er meestal na hun 20e oud en bottig uit zien. Meestal komt het door het zadel. Ik ben nu een dagboek gaan bijhouden met Sam. Maar muesli spookt ook door mijn hoofd. Vraag me wel af wat het verschil is in resultaat ivglm brokkies. Zou wel eens willen weten in hoeverre Sam dan zou veranderen qua uithoudingsvermogen. Als dat met het haren zo scheelt, zou ik het met Sam volgend jaar ook eens proberen!

Het kan per paard verschillen. Er zijn ook paarden die heet worden van haver. Omdat ik daar bang voor was bij Frío dacht ik niet aan haver bijvoeren om zijn energieprobleempje tijdens de ruiperiode en kou op te lossen. Loste het op met snel een warmere deken en meer krachtvoer (eerst zelf meer muesli, later dus meer biks).
Tot ik zag dat mijn instructrice het ook deed bij beide paarden en ze qua heet worden eigenlijk geen last hadden. Ben het toen gaan proberen en merkte als bijkomstigheid dat dat Frío ook goed zijn ruiperiode door kwam.

Sharon: Welkom!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:25

sharon: welkom. hele mooie fries heb je hoor om te rijden

saida: als zadelsteun kun je het beste een ronde buis gebruiken die alleen de ruimte tussen de kussens ondersteunt. heel simpel een platte strip pakken en daar haaks een ronde buis op lassen

de eerste foto's van prince' nieuwe zadel zijn er. vergeet even de singel en beugelriemen, die komen nog in dezelfde bruine kleur als het zadel. inmiddels zijn de beugels ook een paar gaatjes langer door de diepere zit. het zadel past ook vrij goed op des (jaja, kga m'n espagnola maar verkopen denk ik :P ), kun je nagaan hoe breed onze prince is. het is dus een Silhouette GP pony in de kleur salamanca:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:35

Angela -> Q-koorts, zo toe maar.....
Wat is de prognose wat betreft je herstel?
Beterschap iig!

Shanna -> Lekker dat er nog even iemand met haar hak op je teen is gaan staan.
Voordeel is nu wel dat je helemaal niets meer voelt, hahaha!
En Kelly Clarkson, ik vind haar stem super, maar ik ben niet echt weg van haar muziek.
Smaken verschillen! (gelukkig ;) )

Veulen -> Ik zou het geen grote ondeugd noemen als een paard flink laat merken dat hij ook eten wil, bij het voeren van de andere paarden.
Bij ons op stal wordt er ook 2x per dag door de pensioneigenaar gevoerd, en als de mijne dan niet krijgt laat ze dit ook goed merken.
Ik vind dat niet meer dan normaal, ze is het gewend dat ze rond die tijd voer krijgt en vrijwel altijd door dezelfde persoon.
Alle paarden worden onrustig zodra het rond etenstijd is en de pensioneigenaar is zijn kruiwagen aan het vullen met hooi.
Tussendoor krijgen de paarden ook vaak eten van hun eigenaar als beloning na het werken, en dan reageren ze er niet op als hun buurman/vrouw wat staat te eten.
Het is maar net wat ze gewend zijn, denk ik zo.

Branka -> Ik zou niet weten waarom olie voor een beter uithoudingsvermogen kan zorgen.
Hangt er vanaf denk ik wat voor olie je gebruikt?

Sharon -> Welkom hier! :+
Leuk nog een Beart nakomeling erbij!
Ik heb ook een Beart-merrie, ze wordt in april 5. ;)

Frank -> Mooi zadel voor Prince!
Leuk zo in die duotone.
Die singel is idd geen gezicht, maar dat zag je zelf ook al. :P

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:29

Heey

Saida:dankje :). Dat weten we niet, het kan een maand duren maar ook een jaar voordat ik weer beter ben. Het kan ook zijn dat ik er helemaal niet meer vanaf kom.

Frank & anouk: Mooi zadel zeg :D. De singel denken we maar even weg :P.

Vandaag Shaddy verhuist :D. In het begin was ze bang voor de trailer. Maar na een tijdje liep ze er zo in :). Onderweg was ze erg onrustig. We waren blij dat we niet heel ver hoefden te rijden. Toen we daar kwamen kwam ze drijfnat de trailer af. Toen hebben we haar zweetdeken omgedaan en maar even in een gewone box gezet zodat de inloopstal klaar gemaakt kon worden. Toen dat klaar was haar erin gezet. Dat werd helemaal niks. Ze werd met de minuut drukker en zenuwachtiger. Ze sprong steeds bijna over het schot heen. Ook begon ze overal van te schrikken. We hebben haar een half uur a 3 kwartier in die stal gehad maar dat werkte echt niet. Ze ontplofte bijna en probeerde over het schot te komen. Toen hebben we haar in een gewone box tussen 2 paarden gezet. Dat ging goed, ze werd meteen rustig. Ze schrok niet meer en begon lekker te eten. Toen we gingen stond ze lekker te soezen in de stal.

Helaas kan ze dus niet in de inloopstal. Maar ze komt wel buiten, ze gaat nu ongeveer 2 uurtjes per dag ( met mooi weer langer) in de paddock.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:51

Sharon: welkom!

Saida: zolang ik er maar blij mee ben hahaha :D ik vind haar nummers echt geweldig! :)

Frank: mooi zadel, leuke kleur! Grappig dat ie op Des ook vrij goed ligt.

Ik ben net nog even naar NK subtop in Ermelo geweest. Vriendin van me won brons in het ZZ-licht dus het was de moeite waard!!! Echt supergaaf weer! :):)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:35

Shaddy verhuisd. Mooi! Mss vindt ze het van de zomer leuker en went ze er aan? Dan heeft ze de ruimte om het gras in te wandelen immers

Ja, hè? mooi zadeltje! Heeft ie netjes geregeld! We zijn er heel blij mee! En Sabrina ook!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:45

Sharon: Jij trouwens ook welkom! Mooi beest heb je om te rijden. En dit is dan een halfzusje van Rintske van Saida! Wat leuk, nog één!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:43

Frankiej; leuk zadeltje :)

Saida; leuk dat jij ook een Beart merrie hebt! :) Leuk! Een half zusje van Tjarda! :D

Angela; fijn dat de verhuizing goed ging! :)

Annash; wat goed van je vriendin zeg! :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:44

Ik wacht vol ongeduld tot You Tube eindelijk klaar is met het verwerken van het filmpje. :+

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:51

ik ben benieuwd :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:34

Vandaag is de training van Jippe verder gegaan.
Na eerst een week van veel rugoefeningen (buik kriebelen) en los longeren en een boomloos zadelen op zijn rug, daarna een week van veel rust, spelen in de paddock en nog steeds rugoefeningen (kids hadden vakantie dus dan kan ik wat minder, maar was voor Jippe wel goed denk ik) en een weekend van heeeeel veel hemelwater dan nu de training goed opgepakt.

Vandaag gelongeerd. Eerst gewoon aan de longe, beetje energie kwijt raken, tempowissels. Daarna hem losgeknipt en 3 balken in de longeerbak gesleept. Je zag hem kijken Huh?! }:0 Wat gaan we daarmee doen? (zie dit voor je: je sleept een balk de bak in waarbij jezelf IN de longeerbak staat en dus gebukt achteruit loopt met een balk in je handen... Tot je billen ineens niet meer verder naar achteren kunnen omdat die tegen een zwarte borstkas geparkeerd staan...... en dat 3 keer achter elkaar... :+ )

Afijn, balkjes neergelegd op grote afstand zodat hij telkens over 1 heen moet stappen en pas als alle 4 de benen geweest zijn de volgende komt. Jippe aangeklikt en commando stap gegeven. In stap hoorde je dus Plof Plof Kloenk Kloenk..plof plof kloenk kloenk.... Hij was dus echt vergeten dat ie achterbenen had!!! :D Voorbenen werden keurig opgetild achter sleepte erover heen... Ben hem toen gaan coachen en aanmoedigen en al snel hoorde ik geen Kloenk meer. Dat beide kanten op. Daarna in draf. Balken nog verder uit elkaar en hup erover heen. Beetje meelopen, belonen. Het ging steeds beter tot ik echt geen kloenkjes meer hoorde! Draf ook beide kanten op gedaan natuurlijk ;)

Vervolgens het laatste balkje aan 1 kant op de bakrand gelegd zeg maar en weer eerst in stap erover en toen 2 keer draf. Ging heel goed. Jippe liep steeds beter, steeds meer over de rug, neusje ging ook naar de grond!

Dat was totaal 40 minuten. Toen lekker stappen, de grote bak in. Daar nog even kort wat Lange Teugelwerk gedaan in stap (met name oefenen van de longe achterlangs met het oog op de Dubbele Longe) en toen lekker uitstappen/ wandelen naar het hek vooraan bij de weg. Die is HEEEEL eng!!! volgens Jippe. Vooral als je ineens "buiten" staat (lees niet op het erf }:0 )

Ben van plan morgen te gaan rijden (boomloos) en wat balkjes in de bak klaar te leggen mits het anderen niet stoort.
Dan woensdag beetje rust. Dan heb ik wat minder tijd en ga wrs met Stefan na toneelles nog even los longeren als het weer lekker is.
Dan donderdag weer intensief rijden of longeren (hangt van mijn spierpijn af :D ) en vrijdag heeft dochter een vrije dag en gaat zij mee. Dus bij lekker weer wordt dat een rustig stapdagje voor Jippe.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:47

Ik ben de laatste dagen weer een beetje afwezig :). Gister heb ik de wacht gehouden bij de schapen en 4 lammetjes geboren zien worden. Vandaag ook weer twee, al moest de staleigenaar wel helpen bij de bevalling... Ze wilde er allebei tegelijk uit, dat krijgt het schaap niet voor elkaar :P. Morgen moet ik weer vanaf 12 uur de wacht houden, en ook twee lammetjes flesje geven als ze honger hebben. De moeder geeft niet veel melk... Wordt helemaal vrolijk van al die lammetjes! Het wordt weer lente ;).

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:37

tja esther, schapen lammeren is altijd wel wat. ik zag dat jij ook al een naambordje van shaggy hebt? ik heb er zojuist eentje gewonnen hier op bokt

wanda: goed bezig jij

en wij zijn maar weer eens met de trailertraining begonnen. dessie deed dat de laatste paar keer vrij lastig maar nu gaat het alweer wat beter. morgen misschien weer oefenen. hij moet netjes alleen kunnen laden, nu duurt dat nog enkele minuten. maar alleen gaat in elk geval wel en dat houd ik er ook in

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:55

Frank, wij hebben 1 laten maken door hun als bedankje.. Met foto van 3 honden (hun 2 honden en onze) en dan bedankt namens (al onze namen)
Erg mooi

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:57

Frank: Ja klopt, ik heb er twee :). Eentje voor op zijn stal een eentje voor op de zadelkast :P. Wel grappig ik zag het topic en daarin stonden de bordjes die ik besteld had... Die van Vymar, Wulfert en Starwin. Daar heb ik ook de foto's voor gemaakt (die op het bordje staan).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:01

Goedemorgen!
Ik heb net lekker in bed mijn boekje uitgelezen. :+
Straks nog even naar stal en vanmiddag nog wat voor school doen. Volgens mij moet ik morgen een betoog af hebben... urgh jakkes.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:31

Frank, wat een gaaf zadeltje dat van Prince. Het staat hem prachtig!! Maarre, lijkt me wel heel vreemd dat Des ook dit zadeltje past?! Of ligt dat aan mij :o . Zijn toch hele andere types? Een A pony is toch niet te vergelijken? Of zie ik dat verkeerd :P ? Wel leuk dat naambordje!! Heb er ook eens 1 besteld voor een vriendin. Wil er stiekem nog 1 voor Chic en mij bestellen hihi.

Shanna, zo toe maar! Brons voor je vriendin, knap hoor!!

Esther, ahh lammetjes :D ! Bij Chico's nieuwe plekje (een boerderij) zijn er ook al veel geboren! En kalfjes, zooo schattig!

Zilfstar, heerlijk die Jippie, das een echt familiepaard he?! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:10

Bah, dat zoeken naar een leuke maar tegelijkertijd geschikte afstudeeropdracht is best lastig :x

Zag een tijd terug een leuke vacature op een site staan, maar was voor een stage. Heb net toch maar gemaild dat die vacature me aantrok, maar helaas al stage heb gelopen, en of ze misschien interesse hebben in een afstudeerder...

Nee heb ik ja kan ik krijgen. :+

Momenteel zit ik te zoeken naar iets met social media (bv onderzoek naar de inzet ervan bij een bedrijf) of het opzetten / aanvullen van een crossmediale campagne.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:38

shanna: zo jij hebt lekker uit kunnen slapen! succes met zoeken

ilona: ja toch past het op des. niet voor mijzelf hoor, tis maar een 16 inch. op prince pastte ook geen een zadel. die is gewoon echt breed op de schoft en schouders. ach kan sabrina straks ook op dessie rijden haha. overigens past die kleur ook erg goed bij onze pre