[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:57

Cloor! Jij vertelt ook niks! Knipoog Goed joh!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:38

Wat leuk Karina!! Moest onlangs nog aan je denken, je bent inderdaad ook 1 van de "anciens" (1 van de eerste bokkers met een spanjaard Knipoog ).
Vertel eens wat meer over je nieuwe aanwinst! Wie zijn de ouders en waar is hij gefokt? Lachen
Had jij naast Baron niet nòg een andalusier, een ruintje?

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van Licor in het boek...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:04

Kimmie261 : Jammer dat er voorlopig geen foto’s van Wessel komen! Maar ik neem aan dat hij op zijn inrijd-adresje is? En dat is natuurlijk zeer positief, want dan hebben we snel foto's van Wessel onder het zadel. Weet je al of hij daar een beetje zijn best doet?

Karina: Encantador is zo lief Haha! en wat leuk die kringetjes om zijn ogen.

Idra: Hoe komen ze dan aan foto’s van Licor, om in zo’n boek te doen. Weet je ook of het recente foto’s zijn of foto’s van voor dat je hem had?

Ik heb vandaag Frans-examen gedaan en het ging barslecht Boos! Ik heb waarschijnlijk een 4, en dat vind ik niet zo leuk. Het was echt moeilijk, maar goed, ik moet me er over heen zetten en me op aardrijkskunde storten, want dat heb ik morgen..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:18

haay allemaal,

zasread Bloos! je examen vergalt zo das ff balen zeg

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:38

zasread schreef:
Idra: Hoe komen ze dan aan foto’s van Licor, om in zo’n boek te doen. Weet je ook of het recente foto’s zijn of foto’s van voor dat je hem had?

Ik veronderstel dat het foto's zijn van toen hij nog in Spanje stond, anders zijn ze gejat Haha!
Eind juni heb ik Licor 4 jaar Haha! Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:40

Ik ga zo even bijlezen maar ik heb 2 filmpjes die ik jullie niet wil onthouden. Ze zijn al weer van zo'n 2 weken terug dus hij is al weer groter als daar... maar t blijft leuk:

ik ben heel lenig:
Afbeelding

en ontzettend nieuwsgierig:
Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:49

Karina schreef:
Hier ook maar weer eens een krabbel van mij... ben er eentje van de 'oude garde' Haha!
Geweldige Baron van Machonito was vroeger mijn paardje, die wegens privéomstandigheden helaas toen niet bij mij kon blijven, maar een super plek bij Heidi en Marcel heeft gevonden gelukkig. Ben ik nog steeds blij om!

Het gaat intussen weer helemaal geweldig met mij, en gisteren is er ook een einde gekomen aan mijn veel te lange andalusier-loze tijdperk!
Ik moet er nog wel een hele poos op wachten, maar er valt al genoeg te genieten:

May I proudly present to you:

Encantador !

Afbeelding

Ahhhhhh Wow! Karina wat een lief veulentje Lovers
echt een schatje ik kan wel begrijpen dat je op hem viel Lovers

Nou met Baron gaat het gelukkig weer goed hoor Haha!
Zijn achter been is niet meer dik en warm
hij springt weer de pan uit en loopt lekker me uit te dagen in de bak en lekker showen en stoer doen tegen over de damens. Haha!

Hij staat nu lekker in het land Vork

Ik ben nog steeds gelukkig met Baron hij is mijn maatje geworden we zijn gek op elkaar en dat is ook duidelijk aan Baron te merken Haha!

Gisteren wilde ik schrik training met Baron doen na lange tijd en ik legde een zeiltje neer maar dat ging Baron gelijk een propje van maken onder zijn voor benen Tong uitsteken
en er lag een paraplu in de bak maar die ging hij maar weg duwen met zijn neus Rolleyes
en een Ballon voor hem knallen toen wilde hij er een kapot trappen met zijn hoef maar de ballon schoot steeds weg. Tong uitsteken
Dus tja echt een schrik training is het niet meer geworden Haha!

ik had een piep ding in mijn zak en Baron dacht Haaaaaaaaa daar steekt wat lekkers uit jammie Vork en hapte erin maar ineens ging het piepen hij keek heel raar en erg bedenkelijk *LOL*

Ik ben erg blij en trots op Baron Lovers
Heidi

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:55

Idra: Vier jaar alweer! Dat is alweer een flink lange tijd. Hoe oud is Yoshi nu eigenlijk?

Regine: Wat een poepig veulentje is het toch Lachen ik ben dol op veulentjes!!

Voor frans stromen de klachten gelukkig binnen Lachen ze zitten al op 756, dus hopenlijk wordt de normering licht Lachen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:05

Karina schreef:
Cloor! Jij vertelt ook niks! Knipoog Goed joh!!

En wanneer had ik dat moeten vertellen Clown hahaha ik heb je niet meer gezien sinds vorige week

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:09

zasread schreef:
Idra: Vier jaar alweer! Dat is alweer een flink lange tijd. Hoe oud is Yoshi nu eigenlijk?

Yoshi is ook alweer twee (van mei)!
Volgend jaar misschien eens aan een sulky beginnen denken, al heb ik geen menervaring, hihi!

Oh Regine, wat een liefje!!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:03

Zo even klein filmpjes van Baron laten zien Haha!

Even eerst wat vertellen.
Baron was een paardje met heel veel angst hij was overal erg bang voor. Ach gut
Baron kroop zelfs door de tralies of zat zelfs aan de plafon geplakt als er een baaldje stroo in zijn stal werd gedaan.
Karina weet hier alles van Bloos

Toen wij hem kochten was hij bij ons erg bang en onzeker wat wil je zo een verhuizing is erg spannend geweest Ach gut

Ik ging toen niet rijden maar 1 maand schriktraining met hem doen om zijn angst weg tekrijgen en zijn vertrouwen terug tewinnen.

hij was erg bang voor alles zoals zeiltje of paraplu die op de grond lag of ballonnen.
Na een tijdje won hij zijn vertrouwen terug en vond dit niet meer eng.

Dus we zochten naar een nieuwe uitdaging en kochten een grote bal.

nou Baron zag de bal in de bak liggen en hij vloog met angst weg.
bal is nieuw groot en eng voor hem Nagelbijten / Gniffelen

uit eindelijk moest hij zijn angst overwinnen want er lag een heerlijk snoepje op de bal Vork
dus met moeite nam hij voorzichtig zijn snoepje van de bal af.

en na een poos vond hij dit niet meer eng dus legde ik een snoepje onder de bal zodat hij eerst de bal weg moet duwen voordat ie bij zijn snoepje kon komen.

Baron had het snel door uit eindelijk kregen we voor elkaar dat ie op comando de bal weg duwd terwijl we ernaast lopen en naar de bal wijzen en comando erbij roepen.
Nu hebben ik het zo voor elkaar dat ie de bal weg duwd terwijl ik op afstand sta.
Ik roep nu pak de bal en hij vlieg op de bal af Haha!

Nu vind ie het zo leuk dat ie zowat op de bal ligt te rollenbollen en zelf ermee speeld. Tong uitsteken

Hier zie je Marcel samen met Baron spelen met de bal Haha!

http://video.tinypic.com/player.php?v=63b7dr4

Hier doet ie het helemaal alleen terwijl ik op afstand comando geef Haha!

http://video.tinypic.com/player.php?v=6f7ynwy

http://video.tinypic.com/player.php?v=5ymcumt

Hier zie je Marcel met Llano spelen, Llano ken nog niet zo veel trukjes we zijn nog niet zo lang er mee bezig Bloos

http://video.tinypic.com/player.php?v=6416pf6

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:15

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:52

ahh wat een lieve foto Ja

en leuke filmpjes ook met die bal..hihihi

zaread wessel is inderdaad weg om ingereden te worden,en hij is nu 3 dagen daar ,ze heeft er al opgezeten,maar nog niet los,omdat zijn hoofdstel steeds affloept,erg onhandig gebeurd hier dus ook al steeds,en een vlecht bij zijn kopstuk maken helpt dus niet...

maar ik wacht de verdere berichtjes over hem rustig af... Lachen

en wat balen van je frans ,maar als er zoveel klachten binnen komen zal er vast wat aan gedaan worden,denk ik...(jee,het is al zo lang geleden dat ik op school heb gezeten.. Haha! )

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:40

Hoi Karin, Welkom (?) Heb je hier nog nooit gezien. Maar wat heb je een MEGAA gaaf veulentje zeg!! Daar zou ik ook zo verliefd op kunnen worden! Geweldig ding is dat!

Heidi: Geweldig die filmpjes Haha! Haha! Haha! Baron is echt megaa stoer hihi.

Kimmie: Met dat hoofdstel kun je ook nog dit proberen (als je dat nog niet hebt gedaan) Een touwtje maken aan het kopstuk, en die meevlechten bij de manen. Misschien dat dat helpt. Verder cool dat Wes word ingereden, spannend hoor! Ben benieuwd naar fotooo's Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:57

karina wat een gafe foto van je veulen super mooi ding wees er trots op
Haha!
en kimmy leuk dat wessel nu een man wordt ahahha gaat het wel een beetje met hem ??

en de tip van ilona heeft bij mij ook geholpen en wat ik ook heb gedaan had het zelfde met het hoofdstel een stuk manen weggeknipt Huilen wel snel doen ik deed het met pijn in me hart)

maar tot nu toe gaat het goed klop klop

Haha!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:06

@Licor: Regalito was mijn eerste spanjaard ja, alweer een jaar of 8 terug! Voordat ie echt ruin was moest ik hem voor de tweede keer laten castreren haha Haha! !

Encantador is een zoon van Burguillero en Magica, beiden ex-stal Baroque, en Magica is nu van Callista van Trekking Saddles, daar is Encantador dus geboren en blijft hij uiteraard ook nog een hele poos. Ben echt heel wijs met hem!

Heidi je kunt terecht trots zijn op Baron hoor, ben ik ook nog steeds! Hij was hier op een gegeven moment zeker niet meer bang en leek heel relaxed, maar de verhuizing heeft er toen best ingehakt geloof ik, dat hij zo terugviel. Zijn zekerheid zat waarschijnlijk toch nog erg aan baasje en stal gekoppeld. Maar hij doet het super nu, en dat is het belangrijkste! Je doet het hardstikke goed met hem.
Toen hij net uit Spanje kwam was hij echt een wrak en hij zag er niet uit, er zat nul stuur op en hij kon alleen maar heel hard rennen. Ik kreeg hem op proef zonder hem gezien te hebben, en vond het gewoon te zielig om hem weer terug te doen... zo is ie toen blijven hangen Knipoog
Hier nog wat plaatjes uit Baron's tijd bij mij, tjonge wat heb ik veel plezier gehad met dat paard en enorm veel van- en met hem geleerd:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:42

Karina schreef:
@Licor: Regalito was mijn eerste spanjaard ja, alweer een jaar of 8 terug! Voordat ie echt ruin was moest ik hem voor de tweede keer laten castreren haha Haha! !

Encantador is een zoon van Burguillero en Magica, beiden ex-stal Baroque, en Magica is nu van Callista van Trekking Saddles, daar is Encantador dus geboren en blijft hij uiteraard ook nog een hele poos. Ben echt heel wijs met hem!

Heidi je kunt terecht trots zijn op Baron hoor, ben ik ook nog steeds! Hij was hier op een gegeven moment zeker niet meer bang en leek heel relaxed, maar de verhuizing heeft er toen best ingehakt geloof ik, dat hij zo terugviel. Zijn zekerheid zat waarschijnlijk toch nog erg aan baasje en stal gekoppeld. Maar hij doet het super nu, en dat is het belangrijkste! Je doet het hardstikke goed met hem.
Toen hij net uit Spanje kwam was hij echt een wrak en hij zag er niet uit, er zat nul stuur op en hij kon alleen maar heel hard rennen. Ik kreeg hem op proef zonder hem gezien te hebben, en vond het gewoon te zielig om hem weer terug te doen... zo is ie toen blijven hangen Knipoog
Hier nog wat plaatjes uit Baron's tijd bij mij, tjonge wat heb ik veel plezier gehad met dat paard en enorm veel van- en met hem geleerd:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Mijn Baronnetje Lovers Lovers Lovers Lovers

Middelste foto kon ik nog niet Haha!
ga hem even pikken van je hoor en op slaan op mijn computer Bloos Tong uitsteken Haha! Knipoog

Ja Baron is echt een kanjer hoor Haha! een super trots paard.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:24

Wat een leuke foto's van Baron Karin.. Gelukkig heeft ie nu ook een fijn huisje, en heb je zelf ook weer een nieuwe liefde. Ik heb de 1e en laatste foto al eens gezien van Heidi. Baron is erug leuk!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:26

Karina, Wat een pracht van een veulentje!!! Gefeliciteerd!
Heidi, wat een ontzettend leuke filmpjes!! Ik heb voor Sam ook een bal, een maatje groter. Daar gaat hij volledig op los, zo erg dat ik hem er niet meer mee durf te laten spelen omdat hij zich er echt bovenop laat vallen. Van angst voor de bal heeft hij geen last in ieder geval Lachen

Regine, wat een droppie van een veulen is het toch! Hij is echt zooooooo mooi.

zasread, duimen dat ze soepeler worden met het examen frans en je het toch haalt!!!

Idra, wat gaaf dat er foto´s van Licor in een boek staan. Dat is wel een enorm compliment!!

Gisteren kwam ik op stal, stond er een veulentje. Zo´n sjiek en schattig ding! Merrietje is een tijd terug op de markt gekocht, niet wetende dat ze drachtig was. Al werd dat al snel duidelijk. Echt een plaatje van een veulen, hebben ze mooi mazzel mee!

Sam was naar de smid geweest en mocht even een dagje wennen aan zijn nieuwe schoeisel.

Gaan er nog veel mensen naar de barokke dag van paarden in de zon in Lunteren??

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:38

Welkom karin geweldige foto's wat een moppie van een veulen

Machonito wat een leuke filmpjes

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:38

waar kopen jullie die ballen, vind ze erg leuk en Rod is ook gek op ballen

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:56

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:37

Lusitano schreef:
Karina, Wat een pracht van een veulentje!!! Gefeliciteerd!
Heidi, wat een ontzettend leuke filmpjes!! Ik heb voor Sam ook een bal, een maatje groter. Daar gaat hij volledig op los, zo erg dat ik hem er niet meer mee durf te laten spelen omdat hij zich er echt bovenop laat vallen. Van angst voor de bal heeft hij geen last in ieder geval Lachen

Regine, wat een droppie van een veulen is het toch! Hij is echt zooooooo mooi.

zasread, duimen dat ze soepeler worden met het examen frans en je het toch haalt!!!

Idra, wat gaaf dat er foto´s van Licor in een boek staan. Dat is wel een enorm compliment!!

Gisteren kwam ik op stal, stond er een veulentje. Zo´n sjiek en schattig ding! Merrietje is een tijd terug op de markt gekocht, niet wetende dat ze drachtig was. Al werd dat al snel duidelijk. Echt een plaatje van een veulen, hebben ze mooi mazzel mee!

Sam was naar de smid geweest en mocht even een dagje wennen aan zijn nieuwe schoeisel.

Gaan er nog veel mensen naar de barokke dag van paarden in de zon in Lunteren??

Jaaa leuk, ik ga ook en Eveline ook, heb Cloor al gePBd maar die wist nog niet of ze kwam. Kunnen we daar niet een mini-meeting van maken? Die clinic waar jij geweest bent klinkt cool, had ik ook wel heen gewild. Misschien moet ik ook nieuwe instructie zoeken, want het is een beetje ver voor hem geworden sinds ik op mn nieuwe stek sta Haha! Ik zal je nog ff PBen Knipoog

Femke ja ik ben er ook heel blij mee, echt fijn dat ik hem nu gewoon bij me kan houden. Echt tof dat jij één van de weinigen bent die dat snapt Ach gut Cool dat Wesseltje nu op boot camp is, gaat vast goedkomen Ja hihi en dat hoofdstel dattie steeds kwijtraakt, ik moet er stiekum wel een beetje om lachen Nagelbijten / Gniffelen

Lobke cool man dattie in dat boek staat, ik heb hier een Engels boek "This is the Spanish Horse" is dat boek waar Licor instaat net zoiets? Ik zit met mn manen met hetzelfde probleem, maar bij Suev valt het ook naar twee kanten dus dan vallen die happen bij zn deken minder op. Ik vind coupe sport dus echt niet bij een anda passen... maar dat moet je zelf weten natuurlijk! Fijn dat het met rijden zo lekker gaat, hopelijk is Suev snel gewend daar en kan ik ook weer verder. yoshi voor de kar, lijkt me echt cool! Mennen is echt niet moeilijk, ik zou zeggen, ik kom je wel helpen maar dat is een beetje ver Haha! Je moet gewoon iemand hebben die je in het begin elke dag even kan helpen en alles goed uitleggen, en dan heb je het zo onder de knie Knipoog

Regine hij is leuk joh Lovers

Leonietje zeuren mag hoor daar zijn we voor Haha! Ik kan me voorstellen dat het echt super moeilijk is, en heel frustrerend als je dan allemaal van die flut reacties krijgt. Je wilt toch het beste voor je meisje!

Nog gefeliciteerd iedereen die een jarig paardje heeft gehad Go jij! Go jij!

Cool dat Furia aan die keuring heeft meegedaan, gefeliciteerd met de vierde plaats!

Yenneke zulk soort dingen komen altijd net wanneer je ze niet kan gebruiken. Ach gut Hoe gaat het nu met hem? Hopelijk is hij weer de oude geworden! Balen dat je nieuwe verzorgster ineens niet meer kon, het is ook niet makkelijk om een goede verzorgster te vinden.

Cloortje ik vind deze smiley nog steeds het meest toepasselijk voor jouw punten: Wow! haha maar ik wist t al! Super hoor, knallen met die kanjer van je Cool

Pipi haha ik lig hier in een deuk, ik zie het echt voor me, Mynke met dr nieuwe beschermers! Ahhhh wat is dit, GET IT OFF ME Extreme duivel Staat ze goed op dr tijdelijke stek?

Eef ik snap precies wat je bedoeld hoor, lekker gevoel he, als je hem dan zo ziet Lachen Je hebt idd de juiste beslissing genomen!

Peet hmm moeilijk, ik heb het met Dinkey eigenlijk precies omgekeerd gedaan. Met zn 2e tuigmak, met zn 3e kar erachter, met zn 4e ohz. Ik denk dat het van je paardje afhangt, wanneer hij goed bevestigd is ohz kan je denk ik wel met het mennen beginnen. Maar idd niet van alles door elkaar, als ze zo jong zijn kunnen ze zich vaak moeilijker langer achter elkaar concentreren dus ik zou het lekker simpel houden Ja Fijn dat het weer wat beter met je vader gaat ook, hopelijk is hij er snel weer bovenop. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets echt wel ingrijpend is, voor zowel hem als jullie.

Karina en heidi welkom, mooie foto's en filmpjes van prachtige paardjes! Veel postplezier gewenst!

Zasread hopelijk versoepelen ze de norm, nog veel sux6 met de rest van je examens!

Zo ben weer helemaal bij haha Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:57

ik een van de weinige die het begrijpt????dat meen je niet...

jedum,die shet is toch een deel van je leven,nou ja,zal wel aan mij liggen dan,maar daar hou je toch van,dan is deze keus toch helemaal fantastisch,en ook dat je weer met hem aan de slag kan!!!

en dat hoofdstel is echt een probleem,had het al gezegd tegen die mensen,die hebben zelf heel veel friezen en waren wel bekend met dit probleem,maar invlechten zou de oplossing zijn,blijkbaar dus niet Haha!

nu krijgt ie een halsband om en gaan ze het hoofdstel daaraan vast maken,zodat het niet afgaat tijdens het rijden...

haha en coupe sport,maes heeft al jaren coupe sport,ik vind dat echt mooier staan als dat zijn manen lang zijn,maes heeft echt van die dunne sliertjes,staat zo armoedig.. Tong uitsteken

en wellicht krijgt wessel ook coupe sport,die heeft ook achteraan in de rij gestaan met manen uitdelen,ook van die dunne slappe manen,waarvan nu 50% is weggeschuurd...
nou ja,ik zie wel wat ik doe als meneer terug is Ja

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:20

Nou veel mensen hebben zoiets van: tis toch "maar" een shet, je kan dr niet op rijden en je doet er verder toch niets mee... Hamer

Maar ik heb hem wel al vanaf veulen (hij is nu 15), hij kwam uit een natuurreservaat dus hij was geen mensen gewend en ik was zijn eerste baasje (en hij mijn eerste paardje Haha! ). Heb hem alles geleerd, en we hebben samen echt heel veel lief en leed meegemaakt. Ookal doe ik er nu niet zo veel meer mee als vroeger, het geeft me gewoon een goed gevoel als ik hem bij me heb, en lekker met hem kan tutten of wat als ik dat wil. Ik heb er trouwens nooit op kunnen rijden dus dat gaat voor mij zowiezo niet op.