_Zsazsa_ schreef:Serenety350: ja herkenbaar. Hij staat op een super fijne stal en zijn voeding wordt tot perfectie voor hem aangepast. Hij krijgt alle behandelingen die hij nodig heeft, ik heb kundige grondwerk instructeurs en alles, maar mij ontbreekt echt de tijd en aandacht om met zo’n jong moeilijk dier te werken. Ik Ben 5 dagen in de week bij hem, maar geconcentreerd werken is moeilijk als je 2 kleine kindjes mee moet nemen. Hij is erg dominant en de kinderen moeten van mij uit zijn buurt blijven, wat lastig is aangezien die ook gek van paarden zijn en dus willen helpen. Zo is het frustrerend en raffel ik het werk met hem weer af. Dat is voor niemand leuk. Probleem is dat ik hem niet aan iedereen kan en wil verkopen. Het is een super mooi gevoelig heel goed bewegend dier, maar wel met flink temperament. Hij kan bijna niet met andere paarden en dat is op veel pensionstallen lastig. Hij heeft veel behoefte aan rust en regelmaat anders is hij echt van slag.. zoek daar maar eens een passend baasje voor, hij kan echt alleen naar een kundig iemand. Moeilijk verhaal dus. Ik Hoop dat hij dadelijk met rijden echt ook beter wordt. Misschien dat ie dan ook wat meer controleerbaar wordt.
Begrijpelijk dilemma, ik denk dat het wel scheelt als hij iets meer door gereden is al. En aan iemand verkopen die ervaring heeft met dit soort paarden.