Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:01

dat is idd niet veel hooi wat ze krijgen daar op stal amoorm.
hier krijgen ze smorgens een beetje krachtvoer en dan gaan ze naar buiten, daar krijgen ze smorgens samen 1 hooinet gevuld met hooi en stro. Smiddags gaan ze vaak aan het werk, en dan krijgen ze s 'avonds rond half 6 nog een hooinet gevuld met hooi en stro.

Voor de nacht krijgt mijn ruintje nog 1 kg luzerne en een beetje krachtvoer en 2 plakken gewoon hooi.
De merrie krijgt iets krachtvoer en een beetje kuilhooi. Meestal hebben ze smorgens nog wat over in hooinet van de dag ervoor. Het voer voor de nacht is soms wel op en soms niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:06

Zo gaat het nou eenmaal, helaas.
Maar het gekke is, ik hoor niemand erover en het is toch een stal met meer dan 50 pensionklanten.
Maargoed, als ik meer of minder voer wil kan ik dat zo doorgeven. :j

Wat ik merk is dat als mijn paard brok gegeten heeft, ze wilt gaan luchtzuigen, maar dat kan niet omdat het luik in de stal dicht zit, dus ze raakt gestrest. Daarom wil ik het brok minderen en het ruwvoer verhogen. Ze krijgt nu 1 kilo brok per maaltijd.

geertje3

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:47

is er bij jullie ook sneeuw gevallen? vanmorgen lag er bij ons ruim 4 cm van dat wiite spul. Het is nu wel weg aan het smelten, maar vindt het toch wel leuk om te zien, paardjes lekker op het land in de sneeuw spelen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:48

Hier was het spekglad vanmorgen ik ging naar mijn werk en kon niet harder dan 30 km

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:50

het is hier geen moment glad geweest, de sneeuw was mooi rul, en we hebben geen regen gehad dus ook geen ijzel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:03

Hier ligt heel veel sneeuw!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:11

Ik ben ook aan het werk en moest vanmorgen in een dikke sneeuwbui naar mijn werk. Op de snelweg niet harder als 70 gereden en ik werd gewoon door tig vrachtwagens ingehaald. Het laatste stukje naar het ziekenhuis toe ben ik flink aan het glibberen en glijden geweest. Was niet leuk!
Hoop dat de weg straks weer normaal is als ik weer naar huis ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:15

Caro_MarjaH schreef:
Ik ben ook aan het werk en moest vanmorgen in een dikke sneeuwbui naar mijn werk. Op de snelweg niet harder als 70 gereden en ik werd gewoon door tig vrachtwagens ingehaald. Het laatste stukje naar het ziekenhuis toe ben ik flink aan het glibberen en glijden geweest. Was niet leuk!
Hoop dat de weg straks weer normaal is als ik weer naar huis ga.

Oh wat eng! Spannend als je straks weer terug moet..

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:19

Hier ook een hoop sneeuw! Vanmorgen in de sneeuwbuien met de hond een heel stuk wezen wandelen, was de eerste keer die sneeuw zag en hij vond het geweldig! Hij snapte er allemaal niets van :=

Uiteindelijk was die wel blij dat die z'n jas aanhad was toch wel koud :') het is een whippet, Engelse windhond, dus hij maakt geen wintervacht aan. Hij heeft het hele jaar door hetzelfde dunne vachtje dus het is nogal een kou kleum, ligt in huis ook de hele dag lekker onder z'n dekentje :')

Afbeelding

@caro_marjah aai das niets, ik heb er ook hekel aan om met dit weer te moeten auto rijden :x

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:51

Mooi Emma! Is dat bij ut Hilgelo?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 16:58

Ja klopt bij het Hilgelo idd, dat is maar 15 min lopen vanaf mijn huis :D

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 17:12

Oh net zo fijn! Heje goed veur mekaar ;) Kwam daar vroeger ook wel es (oorspronkelijk Vordense).

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:18

Gelukkig was de weg normaal te rijden toen ik weer naar huis ging. Ben daarna nog ff naar de manege geweest om Carolien ff lekker te rennen in de bak. Het laatste stukje naar de manege en het terrein zelf was nog behoorlijk wit en ijzig dus van tevoren de auto maar ff in de 4wd gezet (was ik vanmorgen een beetje vergeten :oo

Nu staat ie ook in de 4wd dus dan kan ik morgenochtend tenminste van de oprit afkomen als ik naar mijn werk moet ;-)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:03

Mike heeft vandaag lekker in de sneeuw gespeeld met haar grote vriend, heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Alleen 1 minpunt.. ik zou vandaag rijden want heb morgen wedstrijd maar dat ging dus mooi niet door vanwege sneeuw. Ik zie morgen dus maar gewoon als een training :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:15

Leuke foto's splinterz!
Ja dat vind ik ook het lastige van dit weer soms kun je niets doen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:32

Hihi ach heerlijk genieten van de sneeuw toch? Isanne keek vreemd op van de witte laken. Maar ze vond het ook leuk! M'n les van morgen maar afgezegd...

Succes morgen Marjon!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:27

Ah zo leuk die paardjes in de sneeuw!
vind het zo jammer dat de eigenaar ze hier niet naar buiten wil hebben nu.
ze staan dan ook alweer een aantal dagen 24/7 binnen. Van mij mag het nu weer heel hard gaan dooien... :=

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:51

Ik heb wedstrijd voor morgen afgemeld vanavond... Moest s ochtends op tijd weg (8.15) en nu is het al een hele tijd aan het ijzelen/regenen/hagelen... Dus helaas wel de goede keuze. Maar stiekem wel balen... Had graag n mooie ronde gereden en daarmee een streepresultaat gehad in de competitie maar t is niet anders.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:53

Wij zouden eigenlijk vanavond nog op stap moeten (bazin), maar zijn niet gegaan. Toch wel blij, het is al een tijdje weer behoorlijk glad op de weg en anders had ze pas 9u moeten rijden.

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 02:20

DewiRox schreef:
Wij zouden eigenlijk vanavond nog op stap moeten (bazin), maar zijn niet gegaan. Toch wel blij, het is al een tijdje weer behoorlijk glad op de weg en anders had ze pas 9u moeten rijden.

Toevallig in Nieuwe Wetering?

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 08:59

Verstandige keuze Ilse niet leuk maar als het niet veilig is niet doe . ik vind sneeuw leuk als ik er niet door hoef. Hier helemaal geen vlokje gevallen vind het voor foto's wel mooi als er een pak sneeuw ligt

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:16

Als ik concours had gehad was ik ook niet gegaan hoor. Mijn veiligheid en die van mijn paard gaan voor alles!
Woensdagavond heb ik weer les, moet daar 45 min voor rijden waarvan het grootste deel snelweg en ze voorspellen windkracht 8. Dan ga ik dus ook echt niet....

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:17

Hier viel het erg mee, het was gisterenmiddag weer helemaal weg! Succes iedereen die wedstrijd heeft!!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:23

Verstandige keuzes allemaal, dan maar een keertje overslaan en even balen. Altijd beter als dat er ongelukken ontstaan.

Jenny89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 10:28

Ik ben gisteravond wel gegaan. Het was 20 minuten rijden en hebben echt nergens last van gehad.

Het was mijn debuut, dus was heel erg zenuwachtig. Al de hele week ongeveer..

Maar eindelijk was het gisteravond zo ver!
En hij heeft het zo goed gedaan om vreemd terrein! Eerste rondje geel erg kijkerig, maar hij blokkeerde niet daardoor. Wat hij meeste wel doet. Dus kon hem er heel snel keurig langs krijgen. Hij is alleen heel onrustig op de trailer, daardoor hebben wij hem er snel af gehaald en toch maar opgezadeld En rustig gaan los rijden.

Afbeelding
Maar daardoor heeft hij al zo veel energie verbruikt dat hij tijdens de proef niet meer kon. de bak was ook erg zwaar. En omdat het een erg grote binnenbak is met een hele lage hekje 20x40 afgezet. En mooie plantenbakken bij de letters. Vond hij na 1x schrikken helemaal niet meer eng, maar krijg hem daardoor wel slecht door de hoeken.
165 en 162 punten. Jury was zeer streng. Bij overgang niet te ver door de hoeken dus een 4. Terwijl het echt niet extreem was. Verkeerd aangaloperen maar gecorrigeerd een 4, volte vanwege het corrigeren naar goede galop een 4 enz. :(

Afbeelding

Maargoed de reden waarvoor de gingen, het vreemd terrein rijden ging echt zo goed!
Er zouden er 2 in de B starten, maar de 2de had afgemeld. Daardoor wel eerste geworden met een mooie beker en rozet *\o/*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jenny89 op 25-01-15 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt