[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:26

Fijn dat alles goed gegaan is! Hopelijk kan die nu snel jou kant op komen!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:53

Limonade schreef:
Hij is geholpen! Geen complicaties gelukkig.
Morgen mag hij weer daar weg ( en dan zsm hier naartoe )

goed om te horen dat goed gegaan is

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:39

Nou alles ging prima. Hij at alweer, heeft de eerste enting + ontworming gehad. Heel fijn dus :D

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:41

Mensen moet dit even vandaag weer naar de dierenarts geweest met de kat, enige reden dat we hem nu thuis hebben is om afscheid te nemen morgen laten we hem inslapen ons mannetje kan gewoon niet meer

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:10

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:17

dapperedodo schreef:
Mensen moet dit even vandaag weer naar de dierenarts geweest met de kat, enige reden dat we hem nu thuis hebben is om afscheid te nemen morgen laten we hem inslapen ons mannetje kan gewoon niet meer

Ooooh wat verdrietig ;( sterkte!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:25

Angela oh balen hoefzweer, hoe gaat het nu?

Esther succes bij de endurance!

Hihi Oba en Fiela met het lieveheersbeestje :P

Astrid fijn dat het goed is gegaan!

dapperedodo sterkte ;(

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:19

Heey

Dankjulliewel :)

Geeske: We hebben geen idee hoe het komt. Ze staat sinds 2 weken op heel zacht zand en ze is verder nergens geweest waar stenen oid liggen. Naar de straat moeten we wel een klein stukje over steentjes maar daar zijn we al een lange tijd niet overheen geweest dus dat kan niet de oorzaak zijn ;)

Mf31: Lekker bezig geweest :D Nouchka is ook heel gevoelig maar gelukkig alleen aan haar benen. Afspuiten vind ze ook maar raar.

Limonade: Jeetje, wat kl*te dat ze dat niet hebben laten weten zeg.
Wel super dat het goed is gegaan

Dapperedodo: Jeetje, ontzettend veel sterkte ermee :(:)

Martine: Lief dat je het vraagt :) Gaat gelukkig weer aardig goed. Ze loopt bijna helemaal zuiver.
Hoe gaat het bij jullie?

VA is gisteren weer geweest en was erg tevreden. Als alles goed blijft gaan komt hij niet meer terug.
We mogen ook weer voorzichtig met der aan het werk :D Ze loopt ook weer bijna helemaal zuiver :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:06

He Dodo, das vervelend! Weet hoe het voelt, heel sneu maar je helpt de kat er wel mee denk ik!
Sterkte...

De castratie is dus een zorg minder ;-) Gelukkig maar.

Nikita weer wat beter? Hope dat het nu lekker zo blijft! Het is zo'n mooi weer...

Heb gisteren een zeer fanatieke les gehad, en vandaag lekker een eindje met madam aan de hand gelopen :) Voor beide even de iets stijve beentjes strekken dus! Haha
Ben over het algemeen nu heel erg tevreden, ze deed gisteren goed haar best, loopt steeds constanter in draf en is steeds actiever. Ook de galop trainen we nu vaker, iedere keer nog wat spannend maar ze doet het al best braaf! Nog wel ongecontroleerd, hard, zacht, grote sprongen, hoge sprongen ;-) Voor mij nogal lastig om te volgen, maar met veel oefenen gaat het vast snel beter!

Ooooh en het 1e veulentje is vanacht geboren op stal! Lange benen!!! Woooh zo mooi, een zwart hengstje met een kol en 2 kleine sokjes...

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:10

Hoi allemaal hier een verdrietige dag,
Kat gumpy ging heel snel heeft niet eens een min geduurt wat betekend dat ie er nog slechter aan toe was dan we dachten dus is beter voor gump zelf hij is begraven in de tuin.

Ow goed nieuws voor nikita mooi.

Geeske en chim allebij spierpijn maar een lkkr wandeling kan nog

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:40

Geeske: Met Nikita gaat het zelfs goed nu :D Wat fijn dat ze steeds beter gaat lopen :D En super dat de galop ook steeds beter gaat.

Dapperedodo: Wel fijn dat hij rustig gegaan is. Heel veel sterkte :(:)

Ik kruip op de roze wolk. Heb net zo heerlijk op Nikita gereden <3 Eerst wat grondwerk gedaan om te kijken hoe ze liep. Ze liep helemaal zuiver dus lekker op gaan zadelen en heerlijk 15 minuutjes gestapt in de bak. Ze was echt heel braaf en ontspannen. Bij haar is het ook na een aantal weken niet gereden te hebben opstappen en wegrijden. Dat is echt zo fijn. Heb echt genoten.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:31

Oh das lekker zeg! Dat Nikita er zelf ook gewoon weer klaar voor is ;-)

Dodo, vervelend :( maar als hij zo zwak was is het misschien maar beter ja! Sterkte, zijn dan kleine diertjes, maar ook die kunnen een groot plekje in je hart bemachtigen!

Woeii! Net weer lekker op buitenritje geweest met een stalgenootje. Moest even snel opzadelen en dan kon ik mee, dus heb r niet eens gelongeerd van te voren en ben opgestapt. Mijn vriend was wel mee maar heeft niet veel hoeven ingrijpen! Alleen erg veel motoren op de weg, en die maken toch wel meer kabaal dan ze gewend is!
Ben weer helemaal blij <3

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:55

Ja het was voor gumpy idd bezig maar het is wel wennen met alles.

Vandaag ook heerlijk buiten gereden met kryra en paar stalgenootjes heerlijk ff verstand op nul en gaan hebben alleen alleen gestapt en gedraaft maar was lkkr.

Limonade welke kliniek ben jij geweest voor castratie denk dat ik hem tog eerder laat helpen zodat ie straks gewoon in de kudde kan.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:58

In Den Ham.

Oh heerlijk zeg, zo fijn op Nikita rijden!

En ik wil ook een buitenrit!! Wat een weertje vandaag zeg.

Ben vanmiddag naar Capote geweest. Hij is echt een stuk rustiger, en alweer een tikje voller ( nog steeds wel een beetje schriele Henkie hoor ).
De hechtingen zien er erg goed uit. 1 kant een beetje een zwelling, andere niet. Kon het prima spoelen met koud water.
Daarna een stukje gelopen ( moet een weekje boxrust hebben ). Maar uuh dat mag C. nog even doen, haha. Ik ben toch nog wat te onzeker, en meneer maakt vrij veel indruk met zijn gebrul en gedoe.
C. kon hem erg goed op zijn plek zetten, en hij luisterd dan ook prima. Na een paar rondjes was het klaar en liep hij rustig mee!
heb wat foto's gemaakt, zal zo wel even spammen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:04

Geeske: Super meid :D Jullie gaan echt lekker zo te lezen :D

Dapperedodo: Een lekker buitenritje gemaakt :D Lekker hoor.

Astrid: Fijn dat het goed met hem gaat en dat hij al wat voller word :D
Ben benieuwd naar de foto's.

Ik kom ook even spammen, paar foto's van het rijden van vanmiddag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze mag nog een heel stuk actiever maar ik vroeg vandaag niks van haar. Dat komt wel wanneer we weer wat intensiever kunnen trainen.
Voor nu ben ik enorm blij met hoe ze loopt.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:06

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:05

leuke foto's angela en esther

angela fijn dat je weer voorzichtig aan de slag kan met der

dapperedodo gecondoleerd met de kat, veel sterkte

astrid fijn dat de wond er goed uit ziet en dat hij al een stuk rustiger is
ben benieuwd naar de foto's

esther hoe was de rit?

heike gaat super voorruit vrijdag tijdens mijn les gedraaft (1 rondje en dan weer stappen) en dat pikte die weer super op, nu dit voorlopig zo volhouden maar we gaan een stijgende lijn in
gisteren een lekker buitenritje gedaan met 2 stalgenootjes heerlijk genieten was dat, hij is ook zo braaf buiten.
en daarna mochten ze lekker 1 a 2 uurtjes de wei op dus meneer geniet weer lekker volop

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:51

Zowwwww hier het verslag van de endurance:

De ochtend begon met inladen, hij liep gewoon gelijk de vrachtwagen op zonder problemen, knapperd! Toen vertrokken richting Kootwijkerbroek was lekker rustig op de weg dus snel aangereden. Daar aangekomen even aangemeld bij het secretariaat waar we een mooi hesje krijgen en een startnummer. Toen de paarden uitgeladen en meegenomen voor de voorkeuring. Voorkeuring was echt even een drama... Hij stond rustig (oke beetje opgefokt door alle nieuwe indrukken) en toen kwam de dierenarts. Die wilde paspoort zien dus ik m afgegeven, zij erin kijken blijkt dat ie nooit een basisenting heeft gehad. Dus zij naar de jury toe om te overleggen. Dus ja toen schoot bij mij de stress erin van straks mag ik niet starten. Nou ja en ik stress dan krijgt pony automatisch natuurlijk ook stress. Dus ja hartslag eigenlijk te hoog (mag 60 zijn en hij was over de 70 geloof ik...). Maar goed verder was alles goed dus ze heeft m 60 gegeven en we mochten starten, jury heeft wel aantekening gemaakt dus volgende keer moet enting helemaal in orde zijn.

Maar goed paardjes weer ingeladen, en wij naar de voorbespreking toe. Even alle details over de route meegekregen. Daarna weer naar de wagen terug, even omgekleed en de paarden weer uitgeladen en ze opgezadeld. Toen konden we lekker even rondstappen en wachten tot we mochten starten. Ik ben gezellig met twee oud stalgenootjes meegereden, wel 2 min later gestart maar ach daar maakte ik me niet druk over :P.

De rit zelf ging echt super! Hij was al snel relaxed, af en toe even opgefokt als ruiters op wat minder gepaste snelheid voorbij kwamen... Maar over het algemeen ging het redelijk, eerste helft tot p/a was ie zelfs traag te noemen (misschien ook wel door een stukje spanning...). Bij de p/a even snel nog wat gekoeld en wilde wat laten drinken maar meneer hoefde niet. Dus toen maar gelijk aangeboden bij de dierenarts. Hartslag was 52 dus helemaal goed! En toen konden we weer door. Tweede helft was ie een heel stuk drukker, wilde hard mocht niet dus ging die af en toe maar even een bok doen tussendoor. Hij had er echt zin in! Oortjes erop en gaan als we aan het draven/galopperen waren. Op de 22 km zijn de foto's gemaakt, de meeste mensen denken als ze de foto zien dat we hier net begonnen zijn. Das op zich een goed teken lijkt mij :P. Laatste kilometer lekker gestapt ook nog even een stukje ernaast en er voor de finish weer op want je moet op je paard over de finish :D. Daar ook gelijk aangeboden aan de dierenarts en hartslag was gelijk goed.

Toen naar de wagen even lekker gestapt, wat laten grazen en nog even afgesponst. Toen weer naar de dierenarts om hem aan te bieden. Daar zag ie Sybren (die ook met ons mee was) en ja toen ging die weer druk lopen doen. Was de hele tijd aan het draaien dus was lekker lastig voor de dierenarts. Hartslag was daardoor weer lekker hoog maar binnen de norm met 58. Dus daarmee was ons avontuur afgelopen en helemaal goed afgerond. Hopelijk de volgende keer minder spanning, in ieder geval zijn dan de entingen in orde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:56

Allemaal fijne berichten zie ik!
Capote gecastreerd en goed gegaan, Nikita weer op pad, Heike weer gereden en Esther een rit gehad!~

Hier druk geweest, veel aan het oefenen met Mo:

[RIJ-ITP] Andalusiër Modesta weer eens!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:19

esther leuk verslag fijn dat het goed is gegaan, ondanks de enting

jolijn zal zo even op je topic reageren

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:47

Wat een leuk verslag Esther!

Even wat Capote spam! ( zijn vorige week genomen, hij is al minder schriele henkie )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ooh lekker genieten <3

Afbeelding
*D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:59

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:08

Ben ik weer, ik ben heel blij, vanmorgen voor t eerst op Nina gezeten, we hadden haar eerst gelongeerd en hierna heeft mn instructie haar vastgehouden zodat ik erop kon, los 2 rondjes links en rechtsom gestapt en ok rechts en linksom een drafje gedaan, ze was wiebelig maar braaf, na zeker 2 jaar (misschien wel langer) is Nina weer een beetje zadelmak *\o/* morgen weer longeren en dan donderdag er weer op, ging lekker, daarna heerlijk op Gatze in de buitenbak in het zonnetje gereden, trots op het duo *D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:47

Moooie Capote :) Inderdaad op deze foto's nog wel wat schraal, maar hij ziet er verder goed uit:)
Lekker ruime gangen!

Miepie, fijn dat je hebt gereden!

Ohja, ik heb dus mijn gebruikersnaam veranderd :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:05

Angela, fijn om te lezen!
Daperedodo, aii, sterkte!
Miepie, leuk, gereden!