[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:28

Iedereen nog ontzettend bedankt voor jullie lieve berichten :+: . Doet me echt goed al die steun van jullie. Toppers! *D

Met mij gaat het intussen al een stuk beter! Volgens mij zijn alleen me spieren ontzettend stram, en beurs := . Maar ik ga misschien morgen ff voor de zekerheid langs de dokter! Ik kan gelukkig al veel beter lopen, zitten en liggen! En ik ben gister na de hele dag op bed liggen toch even een uurtje naar een verjaardag gegaan. Was toch wel erg gezellig.. je verveeld je snel hoor als je niks kan := . Marisca heeft chico gedaan gisteren, en ook vandaag doet ze hem! :) Hij was gister wel erg druk maar mankeerde verder niks gelukkig! Vandaag hoop ik zelf nog even te kunnen gaan kijken..

Saida: Met chico gelukkig alles goed, en met mij ook stukken beter! Ik denk dat het ook alleen me spieren zijn, zoals ik het nu voel. Voel me net een oma, of dat ik ben overeden door een vrachtauto. Al wordt dat gevoel iedere dag minder gelukkig! Leuk, traileroefenen! Chico loopt er gelukkig zo op! Wel foto;s maken van je bosrit hoor *D

Frank: Gefeliciteerd met je dochter, knap hoor! En desje blijft wat dominant, heeft chico ook hoor.. Etterbak haha. Strandritje maar ff uitstellen nu :+ . En ik zit heel dichtbij het strand. Ik schat ong. 250 m tot de oprit van het strand. Maar zo zie je maar: in 250m kan een paard gekke sprongen maken :+ haha..

Sanne: Wat een top foto's zeg!! Wat is dosie toch een otnzettend lief paard :+:

Ellis: Fijn dat het beter gaat met Fifi nu! *D

Peet: wat een top foto's zeg!! Leuke katjes, een blije celine en tjillert haha :D

Lisenka: Waaaauw, die Keljan! Die 1e foto, echt toppie zeg. Hij ziet er weer goed uit!

Karina: Wat goed van je! Gefeliciteerd! Wel balen van veludo en rico, sterke ermee!

Joyce: een 1e wedstrijd, spannend hoor! Maar Dito heeft toch M gelopen? Dan is hij toch al het e.e.a. gewend?

Kelly: Dus toch geen kruising.. aan de ene kant wel jammer, maar ook begrijpelijk... Maar een gra hengst is ook niet mis zeg :~ . prachtig dier! Ik denk dat je een goede keuze maakt!

Jas: Ik zag nog leuke foto's van fuur en bandiet.. lekkere dieren zo samen zeg! Wat toont Furia naast bandito zeg hihi... wel leuk zo samen op stal, gelukkig is alles goed gegaan!

De rest ben ik even kwijt :o

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:29

Heey
Wat een gave foto's weer :D
Gefeliciteert karina :D. Hopenlijk zijn je kanjers snel weer goed :(:)

Gister ging het redelijk met moppie maar vandaag weer slecht ;(
Hij is weer heel moe en pompt weer naar adem enz. ;(

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:34

moppielover schreef:

sneu voor moppie hoop dat ie ook snel weer een beetje zal zijn

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:04

moppielover schreef:
Heey
Wat een gave foto's weer :D
Gefeliciteert karina :D. Hopenlijk zijn je kanjers snel weer goed :(:)

Sorry maar ik moet dit toch even even kwijt :( Ik vind het toch zo erg dat een paard die overduidelijk ergens last van heeft, en zo te lezen niet zuinig ook, gewoon NIET goed onderzocht wordt wat er nou mis is. Haal een andere dierenarts, laat een goed bloedonderzoek doen, maakt niet uit wat maar DOE er nou in godsnaam iets aan in plaats van dat beest maar een beetje te laten kreperen en er hier steeds over naar ons toe te schrijven. Dalijk ligt hij dood in zijn stal en dan is het te laat. Misschien zal het met zo'n vaart niet lopen maar je vraagt van ons advies, we geven het graag en vervolgens doe je er helemaal niets mee. Ik hoef die berichtjes niet meer te lezen hoor, het doet mij gewoon pijn.... \\ik vind het echt triest... ik heb medelijden met dat paard echt waar |(

Fijn dat het met Keljan weer zo goed gaat! Toppertje, geef hem lekker nog maar meer knuffels van ons :(:)

Dat geld ook voor de paardjes van Karina, echt balen joh |( Hopelijk zijn ze snel weer de oude, doe ze ook maar veel knuffels :(:) Gefeliciteerd met je diploma, petje af hoor!

Frank wat leuk voor Sabrina, gefeliciteerd!

Iloon gelukkig gaat het alweer wat beter!

Ellis hele mooie foto's hoor!

Kelly gave hengst, toch maar geen Fjanda? :P

Sanne coole foto's hoor, wat lief van Dosie :+:

Gave fotos ook van Fuur en Bandietje, zo te zíen hebben die het leuk samen! Ik snap ook niet waarom ze Fuur voor merrie aanzien, is toch overduidelijk lijkt me :P Fijn dat alles goed is gegaan met de verhuizing, hij staat er lekker bij daar!

Sorry nogmaals van bovenstaand berichtje, ben nooit snel boos of fel op dingen maar ik vind dit gewoon echt zielig |(

kjoetie

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:10

jeetje ilona, wat schrikken zeg!!! Fijn dat het met een sisser lijkt te zijn afgelopen..

Kelly, ook mooi een gra fjord erbij fokken hoor, ik vind dat echt een apart kleurtje. Mooie hengst heb je uitgekozen :)

Ik zag van Danielle mooie Jaukefoto's voorbij komen :j

Jolijn, hoe is het nu met jou en Robijn?

Sanne, mooie fotos van je ventje :D en je meissie ook, ik ben ook erg jaloers op jouw mooie jurk, ik wil er ook een :D

Joyce, spannend een eerste wedstrijd, maak je wel filmpjes voor ons? Denk maar dat wij je virtueel aanmoedigen tijdens de proef :D

Frank gefeliciteerd met je dochter! Wat een lieve foto, trots met haar zwemdiploma :)

De rest weet ik niet meer goed, zorry :o

Yippie heeft vandaag haar eerste buitenrit gemaakt :D En het ging heel erg goed, op 2 stuiteracties na was ze voorbeeldig braaf, en kon ik haar met een lang teugeltje laten hobbelen. Heb ervan genoten en zit op een roze wolkje nu :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:11

Malin, Ik heb wel gedacht wat jij net over Moppie schrijft, maar durfde het niet zo neer te zetten. Ben het zeker met je eens. Dit paard schreeuwt om hulp!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:11

Bianc cool man, een heerlijke merrie is het! :~

Oh ja die gave foto's van Daan, wat ziet hij er toch goed uit zeg!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:14

Ohja, ik wil ook nog wel graag een nieuwe lading Terrosofoto's. Ik ga hem stiekem horsenappen geloof ik :o

Dank je DG :D Ben ook wel trots op mijn draakje, het is al net een echt rijpaard zo :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:33

heey
Ik snap dat jullie zo denken maar :
Ik doe echt wel iets met jullie adviezen en tips alleen heb ik het dus niet voor het zeggen wanneer er een DA bij komt want als het aan mij ligt was die 2 weken geleden al geweest.
Ik kan het zelf ook niet betalen anders had ik dat allang gedaan.
Mij doet het ook enorm veel pijn om mijn maatje zo te moeten zien. Ik huil mezelf in slaap omdat hij zo slecht is.
Mijn vader ziet nu eindelijk in dat dit zo ook niet langer kan.
De VA komt morgen testjes doen om te weten wat er nu aan de hand is. Echt waar ik ben er echt kapot van dat het met moppie niet goed gaat en ben ook flink boos geweest omdat mijn vader de DA er niet bij wou hebben

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:41

Ilona: Gelukkig dat het relatief goed met je gaat. Is natuurlijk wel een hele klap zo op straat. Wel verstandig dat je morgen de dokter er naar laat kijken.

Moppielover: Als ik jou was zou ik Moppie eens helemaal door laten lichten. Eventueel in een kliniek of een andere DA erbij.

Bianca: Tjee, dat gaat ook snel met Yippie. Weet nog dat je haar kreeg. Super hoor. Ze is al behoorlijk licht geworden.

Ben toch zo blij met het herstel van Keljan. Komt waarschijnlijk doordat Sanne gisteren geweest is. Jan en ik hebben het al over kliniek gehad. Wilde weten wat hij had, want vond dat het zo niet langer kon. Hij moet kunnen dollen. Vond hem zo zielig op stal. Vanmorgen haalde ik hem uit stal, grote stap naar voren en daar liep hij weer als vanouds. Nou in het land was het feest, hij was alles weer gek aan het maken. Heb hem 2 uurtjes in het land gehad. Nu maar hopen dat hij morgen nog steeds goed loopt. Zijn ogen worden ook wat beter. Vanaf vrijdag heeft hij ook geen koorts meer. Wie weet kan ik van de week weer lekker een rustig buitenritje met hem maken (hoewel hij normaal gesproken een ander begrip van rustig heeft).Dat vindt hij het mooiste dat er is. Lekker met vrouwtje mee. Dan is hij pas trots.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:43

Moppielover: Gelukkig dat je vader ook de ernst ervan inziet. Kan me goed voorstellen dat jij je op dat moment machteloos voelt. Sterkte en ben benieuwd wat eruit komt.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:49

Allemaal bedankt voor de felicitaties! Wilde dit al zoveel jaren doen, ben echt blij dat het nu gelukt is.

W.b.t. Rico, zijn spierwaardes zijn matig tot slecht, en er zijn aanwijzingen voor onstekings- en allergische reacties in zijn bloed. Hij krijgt nu VitE/seleen en ik kan pijnstiller halen als ik wil, maar ik kan daar niet zoveel mee. Ik wil weten wat de oorzaak is, niet alleen symptomen bestrijden. Dus ik heb nadat ik die uitslag en dat plan hoorde zelfs nog vanaf de cursuslokatie iemand anders gecontact of ze tijd vrij kan maken om hem en meteen ook Veludo te bekijken, ik hoop dat dat gaat lukken. Veludo zal waarschijnlijk vanzelf ook wel weer beter gaan, maar ik blijf met hem toch ook wat terugkerende problemen hebben, waaronder de hypermobiliteit om het zo maar te noemen.

Zo, vandaag even een dagje heeeeel wat anders gedaan om de kop weer een beetje vrij te maken, dagje Beekse Bergen met dochter. Was gezellig en leuk, en goed weer daar.

Ilona, jemig zeg! Niet echt wat je verwacht na al de superbraaf-verhalen... ik hoop dat je snel weer opknapt.

Keljan gelukkig wel opgeknapt! Dat is heel fijn nieuws. Hij ziet er patent uit zo.

Kelly, ik ben eerlijk gezegd blij met je herziene hengstenkeuze, denk dat dit veel verstandiger is met die mooie merrie.

Ik ga niet verder terug maar heb mezelf wel weer bijgelezen en ga het nu weer bijhouden hoor!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:19

Karina balen dat het nog steeds niet goed gaat en er niet duidelijk uitgekomen is wat het nou is. Hopen dat die ander wel weet waar het aan ligt.

Moppielover Ai klinkt echt niet fijn. Gelukkig dat je vader nou wel doorheeft hoe ernstig het is! Hopen dat er iets uit komt. Want zo schiet het allemaal niet op.

Lisenka fijn dat Keljan zo goed herstelt! Hopelijk blijft hij zo vooruit gaan.
Leuke foto's!

Kjoetie fijn dat het buiten zo goed ging. Kruip er gezellig bij op de roze wolk. Tis er wel druk haha...

Oei Iloon dat is niet best zeg! Open dat het inderdaad alleenje spieren zijn die een opdoffer hebben gehad! En dat Chic er niks aan overgehouden heeft!

Tsjillert heerlijk hoor aanprullen met je paard! Leuke foto's en ooooh wat schattig die kittens!

Saida balen zeg van je schouder! Is niet fijn!

Jolynn hoe gaat het nu met je? Niet te veel last van de chemo?

Frank wat leuk voor je dochter haar diploma!

Verder kan ik niet terugkijken om bij te reageren dus aan de rest sorry...

Vandaag teruggekomen uit de Eifel. Gelukkig ging de rest van de reis goed!
Hebben het heerlijk naar ons zin gehad. Stik nu alleen van de spierpijn. Ik wandel normaal nooit en nu ineens een paar uur door de bergen haha. Kan amper meer traplopen. Hoezo overmoedig geweest haha.

Net even naar Hincapie geweest. Die heeft lekker mogen dollen en was dan ook knettergek haha!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:20

Bedankt Lisenka, nu heeft iedereen gezien dat ik een KWPN-er heb. Nu hopen dat ik niet word verbannen uit dit barokke forum.
De PRE hengst Halley, de fokmerries en zijn schattige veulens zijn van ons samen, dus misschien hoor ik er toch nog bij.

Floris met gele (ik weet, is geen goede kleurencombinatie...) halster
Afbeelding

Floris en Keljan zijn al 14 jaar maatjes, lang genoeg voor een perfecte PAS DE DEUX.

Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:22

Jan ik vind dat je nog gewoon welkom bent hoor haha! Tis toch ook een mooi paard! (ennuh je onderschrift had het al verraden....)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:30

ellis: een aangespannen iberiër is ook mooi en leuk om te zien en mee te werken! het hoeft niet altijd alleen maar dressuur te zijn he. mooi topic overigens

lisenka: goed dat keljan zo snel weer fitter wordt. het virus is hem in elk geval niet aan te zien. maar hopen op een buitenritje dan.

karina: hello, houw doe joe doeee?? gefeliciteerd hoor!!! of nee: congratulations. beterschap met veludo en rico.

suus: nou, als je voor 62 man moet kokkerellen, ben je nog wel ff bezig. zou best eens een maaltje willen proberen door jou bereid. idee voor de meeting?? haha

debby: en foto's gemaakt?

saida: misschien helpt een heet bad??

joyce: heerlijk zo relaxen. hier heeft het maar een uurtje gemiezerd.

peet: 2 meter 5 joh?? ach die jeugd is zo lenig, maakt voor hen niks uit

ilona: soepel houden de boel he. meestal voel je zelf wel hoe ver je kunt gaan. enne uitstel??? watje!! hahaha, nee ik begrijp het wel. zullen we ergens in juni voorlopig maar aanhouden dan?

angela: ook jij nogmaals beterschap met je paard, kun je niet je ouders voor het blok zetten van wat de bedoeling nou is: of het m.b.v. dierenarts opknappen wordt, of dat je, hoe hard het ook is, voor de eeuwige jachtvelden kiest. wat vinden je ouders er zelf eigenlijk van dit gebeuren en dan met name dat ze zelf jou aandringen zo lang hebben genegeerd en nu het resultaat zien?

malin: ik kan wel meegaan in je reactie op moppie. niet dat het me zo pijn doet, ben namelijk nogal hard wat zoiets betreft, maar vind wel dat je in cruciale gevallen spijkers met koppen moet slaan.

bianca: iedereen hier is lovend over hun eerste buitenritje. ik heb het idee dat dat altijd wel meevalt. paarden zijn dan ook een stuk relaxter en/of meer afgeleid. terroso horsenappen??? ik doe mee haha

laura: vroeg naar bed dus vandaag.

jan: tis omdat je getrouwd bent met een dierentuin denk ik...

vandaag rustig aan gedaan, anouk had wedstrijd. zijn daar nog eventjes met de kids wezen kijken. vanavond zou ik in limburg baksproeiers gaan halen die ik vorige week in principe gekocht had. bel ik hem zoals afgesproken op, heeft ie ze aan iemand anders verkocht omdat die na mij nog meer bood. ok, kan ik nog wat begrijpen maar het foute aan het verhaal is dat ie me vorige week zei dat ie het allemaal correct en eerlijk wilde doen. nou, heb hem toch ff laten weten wat voor een zwakkeling hij nu dan is. en niet om het een of ander maar het was wederom een limbo. heb daar al zoveel slechte handels-ervaringen mee dat ik nu besloten heb om daar geen handel meer mee te doen, wat het ook moge zijn. sorry voor de evt. goeien onder hen haha

zo, nu ff dessie en prince naar binnen halen, rijden slaan we nog maar een dagje over met die snotterkop van me. bah.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:41

Karina: Balen is dat als je niet weet wat ze hebben. Ik geef Keljan nu vitamine E en selenium bij op aanraden van de DA. Fijn zo'n dagje Beekse Bergen.

Frank: Hij zag er sinds een paar dagen weer wat dikker uit. Vond hem voor zijn doen echt mager. Het is net of er vannacht een wondertje is gebeurd. Hij is weer net zo levenslustig als daarvoor. Wens jou beterschap.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:46

Lisenka : Fijn dat het beter gaat met keljan :D
@ frank : beterschap :(:). Mijn moeder was het ook eens met mij, mijn vader heeft nu heel veel spijt dat ie niet naar mij geluistert heeft.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:13

kjoetie: Ook al een Terossofan ;). Vond het toch zo jammer dat ik niks gewonnen heb met de koninginnedagloterij :P.
Karina: Hopelijk knappen ze allebei snel op! Wel lastig als je niet weet wat het is idd, want symptomen bestrijden heeft vaak geen zin want de oorzaak blijft dan natuurlijk nog aanwezig!
Jan: Leuke foto's hoor! En met een KWPN mag je dr ook nog steeds bij horen hoor ;).

Heb wel weer geweldig nieuws gekregen vandaag... Paardje bij mij op stal hebben ze moeten laten inslapen (stond tegenover Atlas), deze had hele ernstige hoefkatrolontsteking, er was iets mis in zijn achterhand en op zijn schoft had ie ook wat (dacht dat ze het over oedeem ofzo had). Dus met al die drie dingen tegelijk was behandeling eigenlijk niet meer te doen... En aangezien die met elke stap pijn zou hebben heeft ze maar de keus gemaakt hem in te laten slapen. Wel raar, was nog zo'n jong paard.... Daarnaast is het paard dat een vriendin van mij op proef heeft waarschijnlijk ook niet goed. De hoefsmit is geweest en die heeft al gezegd dat er waarschijnlijk wat mis is met zijn achterbenen. De instructrice vond hem ook wat raar lopen. Dus grote kans dat ie donderdag wordt afgekeurd... Ze laat hem nu in iedergeval klinisch en röntgonologisch keuren.

Net ben ik nog even lekker een eind wezen wandelen op strand samen met mijn moeder. Dat was ook wel erg lekker ;). Kreeg alleen al weer kriebels om een strandrit te maken :P, maar ja geen paard en ook geen verzorgpaard waar het mee kan :).

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:29

Petra -> Knappe Tsjillert!
Het wordt hoog tijd dat jouw en mijn kanjer elkaar eens gaan meeten vind ik!
Wie is dat paard waar Celine op zit dan? Heb ik iets gemist?

Lisenka -> Wat een heerlijk gezicht moet dat zijn geweest om je vriendje weer zo te zien rennen en plezier hebben in de wei! *D

Ilona -> Gelukkig gaat het al beter met je.
Ik weet wat het is, ik ben 1,5 jaar geleden van Grytsje afgevallen en voelde me toen ook een paar dagen net een oma van 85......

Malin -> Ik begrijp jouw reactie naar Angela toe heel goed, ik lees het ook steeds weer met gemengde gevoelens en ik vind het ook heel zielig voor Moppie.
Alleen heb ik begrepen dat het niet aan Angela ligt, maar aan haar vader die (denk ik) de rekeningen betaalt en beslist wat er wel of (in dit geval) niet gebeurd......

Angela -> Ik kan me Malin (DinkeyGirl) haar reactie ook goed voorstellen en moet eerlijk bekennen dat ik ook met gemengde gevoelens jouw posts zit te lezen.
Ik ben er van overtuigd dat er iets serieus mis is met Moppie, wat hij nu allemaal voor symptomen heeft en laat zien is daar het grote bewijs van.
Heb je de link nog laten lezen die ik een aantal posts geleden heb geplaatst bij een reactie aan jou?
Laat hem dat eens lezen, of Google zelf naar 'cushing bij paard', of laat hem meelezen in dit topic waar genoeg mensen met ervaring zitten en jullie proberen te helpen.
Het is eerlijk waar heel pijnlijk om te lezen dat het niet goed gaat met Moppie terwijl er iets aan gedaan kan worden als je er nog op tijd bij bent.......
*ik lees net dat de VA nu testjes gaat doen, laat hem ook bloed afnemen en onderzoeken op Cushing!!!*

Bianca -> Wat goed!!! Jullie eerste buitenrit!!! *D

Karina -> Peescompositum van Groene Os helpt bij een goed herstel van pezen en voor een goede doorstroming van het bloed in de spieren, en Drainage Compositum van Groene Os helpt om de vrijgekomen afvalstoffen af te voeren.
Misschien ook wat voor Rico?

Jan -> Echt wel dat jij er ook bij hoort!

Frank -> Nouja, wat een gemene actie van die man!
Wil het zo eerlijk mogelijk doen, jaja my ass!
Gelukkig heb je het niet vooraf betaald!
Een heet bad zou geweldig zijn, maar laat ik die nou net niet hebben........ ;(

Vanmiddag dus geoefend met Rints op de trailer zetten.
We moesten haar wel overhalen en haar voorbenen op de klep zetten, maar toen liep ze er zo op.
We hebben de klep even dicht gedaan en het deurtje, toen weer open, Rints eraf laten lopen en nog een keer opnieuw gedaan.
Toen hebben we ook een klein rondje met haar gereden om te zien hoe ze is op de trailer.
Op zich blijft ze rustig staan, alleen als je stlstaat wordt ze wat onrustig.
Bij terugkomst zijn we uitgestapt en weggelopen en hebben we haar een kleine 10 min. op de trailer laten staan.
Omdat ze onrustig wordt bij het stilstaan wil ik haar er aan laten wennen dat ze niet meteen eraf mag.
We hoorden haar wel wat bonken, maar het viel gelukkig mee.
Vandeweek nog een (paar) keer oefenen, dan zal het vast steeds beter gaan.
Tja en toen moest de trailer weer op z'n plek gezet worden........
Dat wilde ik zelf proberen, ondanks dat ik nog nooit met zo'n gevaarte achter een auto heb gereden!
Marieke heeft me wel geholpen gelukkig want ik moest eerst de trailer achteruit eruit rijden, toen een stukje verderop keren en daarna achteruit inparkeren.
Maar ik heb het zelluf gedaan, jippie!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:47

saida, fijn dat het oefenen goed is gegaan en wat goed dat je haar er inderdaad nog even in hebt laten staan!
went vanzelf hoor... ;)

evdpanne, he wat een nare dingen zeg...
wel lekker dan, even uitwaaien op strand, wandelen is dan ook lekker! ;)

frank, dank je!
ja hoor, soms is het wel eens even zuchten als het onder 't zadel niet lekker wil, maar verder ben ik super blij met 'r en ontzettend trots hoe ze het aangespannen doet!
beterschap trouwens!

jan/lisenka, gave foto's!
fijn dat Keljan weer beter gaat!

laura, fijn dat je het leuk hebt gehad!
Hincapie was vast blij dat je er weer was! :D

karina, weet ik niet meer of ik nu al gefeliciteerd had, maar dan bij deze! ;)
sterkte met je paardjes...
Lekker even een dagje eruit!

moppielover, he wat een nare verhalen allemaal over Moppie...
Ik hoop ook dat hij snel goed onderzicht wordt en jullie hem goed kunnen behandelen...

kjoetie, super zeg, eerste buitenrit! 8-)

ilona, fijn dat het wat beter gaat, gelukkig maar!

tsjillert, leuke foto's!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:51

@ saida : Ik heb het idd aan mijn vader laten lezen ( heb het zelf ook gelezen) maar mijn vader vind dat de DA dat nu maar uit moet zoeken. Verder heb ik zelf ook rond gezocht of het idd de ziekte van cushing kan zijn.
Ik zelf denk dat het of hart problemen zijn of de ziekte van cushing ( ook omdat jullie dat zeggen).

Nogmaals ik snap jullie reactie echt wel maar ikzelf kan dus niet beslissen of de DA komt of niet

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:48

Weer eens van mij bericht. Ik lees alles vanaf pagina 192, maar op alles reageren wordt te veel...

Djemo, een hele meid voor een 12-jarige! Maar ja, mijn oudste is 6... :+ Netjes gereden!

Jan ik zit echt weer te kwijlen hoor. Wat een plaatjes! En Domi, wat een leuke foto zo! Vooral het verslag erbij is leuk... En het veulen van Altanera, wat een plaatje! Beeldschoon... En voor haar gaat jaarlijks de vlag uit. ;) Je zei het al door de telefoon idd, dat ze al behoorlijk uier had. Lekker dat ze er al is. En wat hoor ik bonbons? waar? Hmmmmmmm
En bij ons zijn het ouderwets lekkere pannekoeken. Dat is dus nog zonder N... haha die uit de magnetron zijn idd met N van Nieuw of Niet lekker. :P

Lisenka: Wat een goed nieuws over Keljan! Alleen wel jammer voor de kat natuurlijk haha. Ik hoop dat ie er weer helemaal bovenop komt. Laat hem maar lekker heel oud worden bij jou toch?

Gut Idra, ik heb ook een buitenrit overwogen vandaag. Had ineens niet meer zo'n zin om te starten op concours met Sams. Sam was één bonk spanning. Hij heeft een grote affectie voor Fjorden. Die associeert hij met buitenritjes. Deze fjord die hij zag was echter ook in appenpakkostuum. Nou ja, het was weer een leerzame dag uit. haha. En wat een mooie naam die Terroso. De betekenis is ook heel bijzonder. Vino tinto ken ik wel. Dat wist ik na één dag rural spain al. :o . Ik had mijn Sam al aangeboden voor een exorbitant hoog bedrag, maar jammergenoeg ging ze er niet op in... Als ik dat had gevangen, was ik al langsgeweest. Ik ben idd wel helemaal verliefd op hem hoor. Echt een supermooi beest... Maar ja, Sam... Die is ook heel bijzonder voor mij. Ik heb hem dit jaar 9 jaar. Dat is echt een record voor mij.

Voor 150 euro ga ik morgen aan de slag voor mijn E rijbewijs. Jammergenoeg is in Nederland de auto op meerdere manieren een melkkoe...

Suelza: NH is dat noord hollander of iets anders? Ik snap het niet. :o Pfff, stuiteren... dat is wat! Dessie schijnt ook al te weten hoe dat moet. De mijne weet het na 10 jaar (gelukkig) nog niet... Al lezende zie ik het. Een baby... Gefeliciteerd met je tante zijn. Een hele taak hoor! Jij wordt vast de suikertante.

Jolijn en Robijn beterschap, hopelijk verbetert de toestand met Robijn! Pijn is natuurlijk niets voor niemand! Ik las in een informatiesite dat met een operatie de spat kan 'vergroeien' en dat daarmee de pijn dan verdwijnt. Hopelijk slaat dat goed aan, maar dan zul je nog wel een poos moeten dokteren. Sterkte!!!!

Aafjes - jij ook sterkte met verwerken. Een paard is soms meer dan je familie. Ik moet er ook niet aan denken om mijn paard zo te moeten verliezen. Je nam een wijs en moedig besluit.

Heikedenise, vandaag was weer zo'n concoursdagje. Sam was gespannen en ik had hem net niet lang genoeg losgereden. Ik vergat van de stress te rijden, toen ik zag dat ik een bekende als jury had... :( Sam zag een mumzel in de struiken (en ja, hij bewoog, ik zag het ook) en hij is 2 keer uitgegleden in de galop. De tweede proef ging wel beter. Frank heeft heel veel foto's gemaakt en die zijn confronterend, maar heel leerzaam. Er is nog genoeg te spijkeren om de L te kunnen verlaten.. 'zucht'. Om te beginnen moet Sam echt aan de teugel gaan lopen. En dat vertikt ie op concours. Deels door mijn onrustige handjes en deels omdat dat hem wel goed uitkomt. Thuis gaat het wel steeds beter.

Frank heeft van mij een dagje uit gekregen met zijn kids naar de dierentuin in Best. Even lekker familie bezoeken. }> Ik heb meestal heel ludieke ideeën, maar het wilde deze keer niet lukken. Hij had ook geen tijd voor kadootjes, want hij was constant aan het werk. Sabrina heeft hem overladen met tekeningen. Bas gaf een poepluier en Michelle gaf hem van katoen met een klapkus. Ow ja, en ik sta bekend om mijn appeltaart: Dus die heeft ie bijna alleen opgegeten...

Malin - ik strand? :o uhm... durf ik da? Tja, ik zou het wel leuk vinden hoor! Maar of ik dat durf? Na vandaag mss wel. Hij was ook heet vandaag. Jammergenoeg iets te voor ik de proef in ging... Ik weet niet of ik mee mag van Frank? Haha! 10 mei kan niet in elk geval. Dan gaat onze neef voor zijn communie. Mogen we niet missen hè?

Sanne, jouw lengte zit 'em in je benen. De mijne in mijn bovenlijf. Dat ziet er echt heel lomp uit... Ik moet wel een wat groter paardje hebben daardoor. 1.70 m past me momenteel erg goed.

Kelly - alle respect. Een heel besluit! Hopelijk gaat Taco lekker genieten en wordt hij supergelukkig! 11 jaar is inderdaad niet oud. Ik kende ze wel ouder. Zijn geluk is het jouwe! Sam heeft een zwak voor fjorden en ik ook overigens. Onze buren fokten ze en ik heb er zelfs lang geleden ooit één beleerd. Het eerste onbeleerde paard waar ik op stapte! Corientje. Ze loopt L2. Altijd als hij die ziet, wil ie op rak de bossen in. Zijn beste maatje is dan een fjord. Vandaag werd er een fjord (zonder dat ze het hoorde) afgekeurd voor de wedstrijd door een kennis van mij. Ik ben er voor in de bres gesprongen. Puh, alsof die KWPN'ers zulke toppaarden zijn. Volgens haar kan een fjord nooit winnen en dat was ik niet met haar eens. Fjorden zijn erg bijzondere paarden.

Utixo - Irma is me er ééntje! Dat zag je verkeerd hoor. Ze wilde je verzorgstertje gewoon zelf opleiden als voetveeg. :+ Sam probeert het ook regelmatig. haha. Je vertelt het erg leuk!

Nou bijgelezen tot blz 198. Hopelijk lees ik morgen de rest... Ga nu slapen! Ben moe van concours.

Groetjes!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:11

Handstand...

Afbeelding

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:13

Anouk: Keljan is hoog verheven boven al mijn paardjes hoor. Kan er geen 1 aan tippen. Zelfs de andalusiers niet. Dat paard gaat echt voor mij door het vuur.