[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:07

Vicky, we kwamen Olaf nog tegen op zoek naar jou! Knipoog
Heb je endurance gestart daar?
En hoe is het gegaan?

Wij zijn zaterdagmiddag en zondag de hele dag geweest voor het mennen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:28

Zo ik kom net thuis. Ben vanaf 11:00 vanochtend op stal geweest.
Het ging toch niet zo goed vandaag. Hij ging steeds liggen in z'n stal, maar ook echt plat op zijn zij. De dierenarts zou sowieso langskomen om antibiotica te geven, dus die had ik maar even gebeld wanneer er iemand zou komen. 15:00 werd me gezegd, maar om 15:00 nog geen dierenarts. Hij voelde zich echt lamlendig en lag een beetje te kreunen. Weer de dierenarts gebeld en die zou er met 1 à 1,5 uur zijn en ik moest maar weer even met hem gaan wandelen.

Daar knapte hij eigenlijk best van op. Was een beetje bang toen ik hem weer op stal had gezet, want vanochtend ging hij gelijk liggen. Hij begon zelfs weer een beetje aan het hooi te knabbelen. De rest van de dag had hij nog niks gegeten.

Toen kwam de dierenarts eindelijk en die dacht weer dat hij een keel/luchtweginfectie had. Dus geen darminfectie. Hij krijgt nu nog wel antibiotica en heeft een pijnstiller gekregen.
Hij kreeg gelukkig ook weer wat meer honger, dus hij heeft lekker een beetje warme slobber gekregen.

Arm beessie, hij keek echt duf en zielig uit zijn ogen. Gelukkig begon hij net weer een beetje op de oude Daks te lijken.

Ben wel moe zo na twee spannende dagen en moet nog zoveel doen thuis........

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:49

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:05

He bah Yenneke, dat zijn nare berichten.
Plast ie wel gewoon ? In een eerder bericht gisteren moets ik aan blaasonsteking denken, ook ivm de koorts. Daar kunnen ze soms best heel ziek van zijn. Maar ik ben helaas geen dierenart..Sterkte.

Nog gefeliciteerd Pipi.

@Machonito, leuke fotos en filmpje, nog van harte gefeliciteerd.
Jullie zagen er prachtig uit.

@nouvel,naar de Achterhoekse Paardendagen geweest. Leuk hoor! Heb je zelf meegedaan of gekeken ?

@Furia , gefeliciteerd, 4e van de 20 dat is een super resultaat.
@DinkeyGirl, sulky gehaald en aan de slag met Dinkey. Straks wel fotos plaatsen he.

Fijne avond allemaal, morgen weer werken, ga er maar vroeg in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:07

Leuke foto's van Furia. Heb je het toch goed gedaan hoor met je barokkie! Clown

Ik dacht trouwens ook een verzorgster te hebben gevonden voor X-tremo, belt ze me net op met slecht nieuws... Ze had een aanbod gekregen op haar oude stal van een nieuw meisje en die heeft ze aangenomen. Ze vond X-tremo heel leuk, maar bleef liever op haar oude stal omdat ze daar iedereen al kent.
Kan dus weer op zoek... fijn!! Boos!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:22

Haha ja die telefoons deden het steeds niet daar!
Ja had endurance gereden was 2de op de 60km.
Mijn vader had zondag mendurance gereden, helaas was de hartslag bij de p/a iets te hoog.
Zijn paard is zo bezig met de omgeving dat het zijn hartslag niet ten goede komt....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:17

Ik was afgelopen weekend weer eens gestart maar gewoon even buiten mededingen omdat ik wilde kijken hoe Piep het weer zou doen, hihi wordt ik nog 1e ook met 195 Clown oja een 9 voor de middendraf Cool
We are back Nagelbijten / Gniffelen

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:34

cloris schreef:
Ik was afgelopen weekend weer eens gestart maar gewoon even buiten mededingen omdat ik wilde kijken hoe Piep het weer zou doen, hihi wordt ik nog 1e ook met 195 Clown oja een 9 voor de middendraf Cool

Super Cloris, gefeliciteerd. Ga je nu dan ook voor de punten starten?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:58

Lisenka schreef:
cloris schreef:

Super Cloris, gefeliciteerd. Ga je nu dan ook voor de punten starten?

Ja dat was zowieso de bedoeling hoor deze zomer Cool om het starten weer op te pakken na vorig jaar als ze nu eindelijk eens mijn startkaart in orde maken met de JUISTE gegevens Boos!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:03

cloris schreef:

Dat noemen we nou een leuke binnenkomer Haha!
Een 9 voor middendraf,w@uw!!
Je kan dus makkelijk weer voor het "eggie" gaan,Piep is niet te verslaan Knipoog

Ik ben ook weer trots op mijn meisje.
Omdat ze morgen opgehaald wordt heb ik gister geoefend met transportbeschermers omdoen,dat kende ze nl helemaal nog niet.
Voorbenen ging prima,geen centje pijn,maar eenmaal achter zo'n ding om werd ze wel een soort van gek.
Ik heb nog nooit een paard gezien met zulke losse achterbenen Bloos
Maar toen ze merkte dat ze ze echt niet afgeslagen kreeg was het goed.
Een stukje ermee gewandeld en toen liep ze ermee rond als een volleerd sportpaard Haha!
Knap meisje Lovers

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:26

Vicky: Wat goed gedaan zeg! 2e is best knap volgens mij (ben niet zo thuis in de endurance, schrijf je dat wel zo Bloos ) Wel jammer dat bij het mennen de hartslag te hoog was van de paarden.. Volgende keer beter!

Pipi: Dat was spannend hoor voor de kleine meid haha Clown Grappig om te zien altijd als ze zo gek doen met die benen. Had ik ook altijd bij Principe met bandages als ie die een tijd niet om had gehad. Alleen wel even uitkijken, want een trap die raak is, is wat minder grappig Knipoog

Cloris: Gefeliciteerd! Wat onwijs goed zeg, echt nette punten! En die 9 is echt geweldig zeg Haha! Knappe piep hoor!

Madelief88: Wat een leuke foto van Fuur! Hij ziet er goed uit zeg! Van mij had ie wel 1e mogen worden haha Clown

Yenneke: Wat vervelend voor je zeg. Eerst met je oude paardje al, en nu ook nog is pech rondom X-tremo.. Hopen dat je snel een leuke vind! Want is toch wel belangrijk. Succes Knipoog

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:52

Cloris, gefeliciteerd! Wat een punten! Maar verdiend...jullie zijn een plaatje samen.

Yenneke, wat balen van je andere paard. Als ze eenmaal wat hebben dan blijf je er vaak ook mee kwakkelen he.... Ik weet dat nog wel met Iwan. Uiteindelijk zit het probleem vaak ergens anders dan waar het zich uit! Veel sterkte met hem.

Peet, gefeliciteerd.

Cinv, welkom terug!!

Vandaag is mijn oude knulletje jarig. 17 alweer....dan vind ik het wel weer zuur dat hij zo ver weg staat. Je rijdt toch niet even ruim 4 uur heen en weer om hem een broodje te geven... Gelukkig wordt hij goed verzorgd!

Van het weekend naar een clinic geweest over klassieke dressuur en werk aan de hand. Helemaal geinspireerd met Sam aan de slag. Hij moest dus draven aan de hand, om hem actief te houden van achter tikte ik hem bij op zijn kont. Krijg ik toch een bok! Het leek verdorie wel een courbette Lachen Meneer vond het moeilijk en moest even protesteren. Hij heeft het uiteindelijk wel gedaan maar ik vermoed dat hij er wel wat spierpijn van heeft. Niet te veel dus!
Hij begint praatjes te krijgen.....begint weer goed in zijn vel te zitten dus! Binnenkort weer eens foto´s regelen.....
Ik moet ook nog ergens foto´s hebben van Sam die zich op zijn bal stort, letterlijk....

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:40

Alle jarige paarden gefeliciteerd
Cloris gefeliciteerd mooie punten nu maar weer voor het echie mee doen

Even geen tijd om op alles te reageren, heb het een beetje druk

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:49

Lusitano schreef:
Cloris, gefeliciteerd! Wat een punten! Maar verdiend...jullie zijn een plaatje samen.

Thanks!
Citaat:
Vandaag is mijn oude knulletje jarig. 17 alweer....dan vind ik het wel weer zuur dat hij zo ver weg staat. Je rijdt toch niet even ruim 4 uur heen en weer om hem een broodje te geven... Gelukkig wordt hij goed verzorgd!

Dat is het belangrijkste, dat HIJ er goed staat Knipoog gefeliciteerd.

Citaat:
Van het weekend naar een clinic geweest over klassieke dressuur en werk aan de hand. Helemaal geinspireerd met Sam aan de slag. Hij moest dus draven aan de hand, om hem actief te houden van achter tikte ik hem bij op zijn kont. Krijg ik toch een bok! Het leek verdorie wel een courbette Lachen Meneer vond het moeilijk en moest even protesteren. Hij heeft het uiteindelijk wel gedaan maar ik vermoed dat hij er wel wat spierpijn van heeft. Niet te veel dus!

Hij moet spieren aanspreken die hij normaal niet zo gebruikt, dat vinden ze moeilijk dus een bok is heel normaal, soms is het ook een kwestie van het juiste plekje vinden waar je hem vanaf dat moment gaat bijtikken, bij Piropo is dat of op het kruis of op de bil/hoog bovenbeen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:51

cojolly schreef:
Alle jarige paarden gefeliciteerd
Cloris gefeliciteerd mooie punten nu maar weer voor het echie mee doen

Ja ik wil ook wel weer landelijk met hem gaan starten, we zijn niet stil blijven staan kwa training dus die L gaat verder niet veel problemen geven vermoed ik Clown

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 11:57

Super Cloor! Gefeliciteerd hoor! Welke klasse start je nu?
Een 9 voor middendraf, daar kan ik enkel van dromen Haha!
Heb je geen foto’s van je proef?

Hihi Sam krijgt praatjes Haha! Licor kan het ook niet goed verdragen als ik hem bijtik tijdens het werk, dan gaat hij ook slaan naar de zweep. Ik moet het erg vriendelijk vragen.

Ik heb gisteren nog een erg leuke PM gekregen van Elskevree, er staan twee foto’s van Licor in het boek “Das Spanische Pferd”. Leuk hè! Mijn ventje in een boek, hihi!
Ik hoop dat ik ze eens te zien krijg, dat zou erg leuk zijn!

Verder zit ik met een dilemma: door het weideleven zijn Licors manen dusdanig afgetakeld zodat ze er eigenlijk echt niet meer uitzien... Ik heb de indruk dat hij wat schuurt en ik spuit er nu een product op tegen het schuren dat bij mijn shet super helpt... Maar hij heeft dus op 1 plaats echt superkorte manen van zo’n 15 tal cm en verder dan ook stukken van wel 60 cm...
Zou ik hem een coupe sport aanmeten of kijk ik het nog even aan?

Het rijden gaat nog steeds erg leuk, de vliegende wissels komen er nu aardig door (hij springt ze in 1 tijd, wordt niet rennerig en blijft mooi recht onder mij) dus misschien maak ik aan het einde van de zomer de overstap naar de M3. Of misschien houd ik het nog tot volgend seizoen, we zullen zien.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:40

Zit Yoshi niet lekker aan zijn manen te knabbelen? Lachen
Als het je echt stoort zou ik zijn manen er af halen, maar pas op dat je geen spijt krijgt! Het duurt een flinke tijd voor ze weer op lengte zijn.... Sam zijn manen gaan er echt nooit af!

Cloris, het was inderdaad even te heftig voor hem. Ik vond zijn bok dan ook zeer begrijpelijk! Daarbij is het soms een dominante met het werken, hij kan erg boos worden als je hem iets te veel vraagt.

Voordeel van die open dag van zondag is dat ik nu een instructrice heb gevonden die mij verder kan helpen met het werk aan de hand en onder het zadel volgens de klassieke dressuur!!! En dat op een steenworp afstand. Daar ben ik wel erg gelukkig mee.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:55

Lobke; de L1, omdat ik daar toen gestopt ben door allerlei zaken dus moet ik daar weer verder gaan Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:05

Ik ben weer terug van het weekendje weg. Het weer viel ontzettend mee en het heeft eigenlijk alleen ’s nachts geregend. Mijn tentje was een beetje lek dus we zijn wat nat geworden, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was een geslaagd weekend en ik heb nu al weer zin in volgend jaar (dan gaan we alweer voor de 15de keer)
En dan nu weer leren, want deze week heb ik mijn laatste examens, ik heb er nog 3 te gaan. En dan na de examens heb ik eindelijk weer tijd om lekker op mijn bijrijdpaardje Vicky te rijden. En daar heb ik zo’n zin in!!

Menino: Welkom

Redina: Wat fijn dat het zo goed gaat met Enno, nu hij gecastreerd is.
En ik heb ook weer mooie foto’s van hem gezien!

Margot: Welkom, wat een lief veulentje heb je!

Madelief en Furia: Gefeliciteerd met Furia! Wat leuk gemaakt die taart, daar heeft hij vast van gesmikkeld.

Peet: Hoe is het met je vader?

Pipi: Ik ben benieuwd hoe Mynke het gaat doen op de keuring!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 16:38

Oeps, ik was de laatste bladzijde vergeten Bloos jullie hebben ook weer zoveel gepost dit weekend!

Yenneke : Hopenlijk komt hij er snel weer boven op

Vicky: Gefeliciteerd met je 2de plek!

Cloris: Gefeliciteerd, de landelijke wedstrijden zullen vast ook wel goed gaan.

Lusitano: Wat fijn dat het zo goed gaat met Sam 

Idra: Ik ben wel benieuwd hoe coup kort bij Licor staat, maar het is natuurlijk ook zonde van zo’n mooie manenbos. Lang hoort toch wel bij barok, maar je moet kiezen voor het meest functionele denk ik.

Kimmie261: Hoe is het met Wessel, Meastro en de andere paardjes?

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:57

cloris: gefeliciteerd met je punten! Een 9 voor de middendraf. WAUW!!Waarom ga je verder met knhs en niet met de barokke wedstrijden?

Marit: Gefeliciteerd met je ventje. wat gaaf dat je iemand in de buurt gevonden hebt!

Idra: Moeilijk hoor met die manen. Pfff.

Ik heb een heerlijk weekje achter de rug.
Vrijdag heb ik zelf gereden. Zaterdag een goede leerzame les gehad. Zondag zijn we samen lekker voor het eerst een heel eind buiten wezen rijden. Maandag heb ik hem los cavilletti laten springen in de longeerbak. En vandaag weer gereden wat erg goed ging. Hij is zoveel rustiger ook met rijden geworden. Erg geconcentreerd en toch ook weer erg energiek. Hij hinnekt heel af en toe nog naar merries en in de paddock vandaag schachtte hij weer even uit. Maar na 1 minuut is hij al weer vergeten waarom ook al weer. Heb echt het idee dat hij nu ook beter met zichzelf uit de voeten kan. Kan het niet echt uitleggen.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:55

zasread, met mijn pa gaat het wel redelijk heeft soms nog wel last van alles

en ja kimmy ik mis wessel wel een beetje hoor foto`sssssssss
Haha!

verder even een vraagje aan jullie
tsjillert is nu sinds eind feb. onder het zadel en gaat eigenlijk heel erg goed
nu wil ik hem ook voor de kar laten trainen maar ik weet eigenlijk nog niet zo goed wanneer dit de beste tijd is voor mijn scheet ik dacht zelf zo rond volgend jaar als hij het allemaal een beetje door heeft
hij is zondag trouwnes heerlijk buiten geweest in het bos voorop met een drie tal andere paarden en hij heeft zich super gedragen heeft erg genoten
was erg trots op hem Haha!
gr peet

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:07

redina schreef:
cloris: gefeliciteerd met je punten! Een 9 voor de middendraf. WAUW!!Waarom ga je verder met knhs en niet met de barokke wedstrijden?

Barokke zijn er maar relatief weinig per jaar en dan ook nog heel verspreid over het land, de landelijke zijn veel meer en meer in de omgeving en aangezien ik gewoon mijn wedstrijden weer wil rijden ga ik landelijk starten, de barokke wedstrijden ga ik ook wel weer doen maar het is straks geen noodzaak meer om 2 uur te reizen Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:33

cloor gefeliciteerd met je punten en een 9 voor middendraf is natuurlijk helemaal te gek!!

eef super dat het zo goed gaat met enno,en dat je duidelijk een heel goede beslissing hebt genomen...

madelief wat leuk zo'n keuring Ja en een heel knap paard heb je,van mij had ie de eerste prijs gekregen :J

idra,wat gaaf foto's van licor in een boek...en die manen tja,zit met hetzelfde dilemma met wessel,die heeft zijn halve hals geschuurd,echt zo lelijk,mss maak ik daar ook coupe sport bij,bij maestro heb ik dat al jaren geleden gedaan en het bevalt me prima.

malin,wat super dat het goed gaat met dink en suev op hun nieuwe plekje,en dinkey weer aan de slag kan ,dinkey hoort gewoon bij jou Lovers

peet,gelukkig dat het weer wat beter gaat met je vader,en dat voor de kar beleren,dat kan altijd wel,meestal doen ze eerst voor de kar en daarna pas onder de man beleren,maar andersom kan natuurlijk ook Haha!

en wessel foto's gaan wel even duren,wessel staat hier nl niet meer...die is aan het logeren Haha!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:56

Hier ook maar weer eens een krabbel van mij... ben er eentje van de 'oude garde' Haha!
Geweldige Baron van Machonito was vroeger mijn paardje, die wegens privéomstandigheden helaas toen niet bij mij kon blijven, maar een super plek bij Heidi en Marcel heeft gevonden gelukkig. Ben ik nog steeds blij om!

Het gaat intussen weer helemaal geweldig met mij, en gisteren is er ook een einde gekomen aan mijn veel te lange andalusier-loze tijdperk!
Ik moet er nog wel een hele poos op wachten, maar er valt al genoeg te genieten:

May I proudly present to you:

Encantador !

Afbeelding