Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennenboom schreef:Wat rot Zonnebloem. Verstandig om een bloedonderzoek te gaan doen. Wat wil je 'later' met haar? Al erg jong dat ze kissing spines heeft. Wat jammer.
Zonnebloem92 schreef:Dennenboom schreef:Wat rot Zonnebloem. Verstandig om een bloedonderzoek te gaan doen. Wat wil je 'later' met haar? Al erg jong dat ze kissing spines heeft. Wat jammer.
Ja een flinke domper!
Kissing spines en patella fixatie (hoewel dat nu goed gaat met speciaal beslag en intensiever trainen).
Ik heb zelf een wedstrijdambitie en dat zie ik bij haar somber in.
Volgens de DA zou ze prima voor de wagen moeten kunnen lopen en op ten duur recreatief gereden kunnen worden, dus ik heb met mijzelf afgesproken dat ik haar sowieso wil laten beleren voor de wagen en dan tot oktober wil aankijken wat wel en wat niet kan zodat ik haar eventueel met een eerlijk en duidelijk verhaal kan verkopen. Mijn interesse ligt niet in het mennen.
Ik heb onwijs veel pech gehad met paarden, heb veel kosten gemaakt en ik vind dat ik het zowel aan haar als mijzelf verplicht ben om eruit te halen wat er in zit.
Ik had al een koper voor haar, maar dan zou ze als weidemaatje weggaan voor ongeveer de slachtprijs en voor mijn portemonnee doet dat pijn en ik vind haar teveel waard. Daarbij kan ik nu nog geen antwoordt geven op wat wel/niet kan dus dat wil ik eerst uitzoeken en dan zien we wel.
Dennenboom schreef:Lovewithjoy: Hoe doet ze het nu dan? Denken ze niet genoeg voor de keuring?
Wat een toeval. Ik vroeg me vanmorgen nog af of dat kan. Drager zijn van zowel waterhoofd en dwerggroei.
Dennenboom schreef:Ja idd. Niet geschoten is altijd mis. Welke hengst ga je gebruiken?
Dank voor je foto, weet ik dat ook weer.
Mijn merrie wordt morgen ook weer gescand.
Dennenboom schreef:Oh echt. Heb je dat vaker gehoord? Een kennis van mij haar merrie is ook niet drachtig geworden van Ulbrân. Ben zelf vorig jaar ook pas laat begonnen dus dacht zelf dat het daar aan lag. Dierenarts heeft mij vorig jaar geadviseerd om 2 keer te proberen en dan een andere hengst te gebruiken. Dus denk dat ik dat doe.
Ja hopen dat het lukt idd! Denk wel dat hij het dan druk krijgt als dit zijn laatste jaar is
Timmie06 schreef:Leuk om weer hengsten te zoeken en hopelijk een goede scan morgen.
Ibbeltje wordt ook geen ster hoorze staat bij de nieuwe heuvel en ze gaat wel vooruit begreep ik maar ze is gewoon wat tammetjes en geen spectaculaire beweger. Ook wat te weinig manen. Kan me er ook helemaal in vinden dus voor mij geen punt.
Ik wil het dekken naar volgend jaar doorschuiven..eerst de keuring en eens kijken hoe ze zich komend jaar in alle rust verder ontwikkeld.
Ben eerlijk gezegd wel blij als het avontuur voorbij is en ze weer met mij mee mag. Ik rij elke dag naar lunteren ( 40 min heen) om haar te zien maar dat vele binnen staan word ik zelf doodongelukkig van. Ik zet haar zelf dan wel buiten maar het went niet. Het is maar tijdelijk gelukkig. En de zorgen zijn echt heel goed hoor daar. Ben echt wel tevreden maar dat alles daar de hele dag binnen staat ben ik niet zo fan van.
ThornForest schreef:Wanneer gaat ze voor de keuring timmie?
Hopen dat ulbran deze keer wel pakt Denneboom. Welke hengst heb je anders achter de hand?
Wordt Bastiaan in Nederland niet zoveel gebruikt dat dit zijn laatste dekjaar hier alweer is? Hoor persoonlijk ook niet zo heel veel over hem. Terwijl het dacht ik wel een fijne hengst is met weer wat ander bloed.
Hoe gaat het verder met de veulens van iedereen?
En zonnebloem, ik vind het heel fijn om te lezen dat ondanks dat Emma (waarschijnlijk) niet aan je verwachtingen kan voldoen je ervoor zorgt dat ze het beste in haar zelf naar boven kan halen en op deze manier hopelijk een goed nieuw plekje vindt.
Timmie06 schreef:Leuk om weer hengsten te zoeken en hopelijk een goede scan morgen.
Ibbeltje wordt ook geen ster hoorze staat bij de nieuwe heuvel en ze gaat wel vooruit begreep ik maar ze is gewoon wat tammetjes en geen spectaculaire beweger. Ook wat te weinig manen. Kan me er ook helemaal in vinden dus voor mij geen punt.
Ik wil het dekken naar volgend jaar doorschuiven..eerst de keuring en eens kijken hoe ze zich komend jaar in alle rust verder ontwikkeld.
Ben eerlijk gezegd wel blij als het avontuur voorbij is en ze weer met mij mee mag. Ik rij elke dag naar lunteren ( 40 min heen) om haar te zien maar dat vele binnen staan word ik zelf doodongelukkig van. Ik zet haar zelf dan wel buiten maar het went niet. Het is maar tijdelijk gelukkig. En de zorgen zijn echt heel goed hoor daar. Ben echt wel tevreden maar dat alles daar de hele dag binnen staat ben ik niet zo fan van.
ThornForest schreef:Wanneer gaat ze voor de keuring timmie?
Hopen dat ulbran deze keer wel pakt Denneboom. Welke hengst heb je anders achter de hand?
Wordt Bastiaan in Nederland niet zoveel gebruikt dat dit zijn laatste dekjaar hier alweer is? Hoor persoonlijk ook niet zo heel veel over hem. Terwijl het dacht ik wel een fijne hengst is met weer wat ander bloed.
Hoe gaat het verder met de veulens van iedereen?
En zonnebloem, ik vind het heel fijn om te lezen dat ondanks dat Emma (waarschijnlijk) niet aan je verwachtingen kan voldoen je ervoor zorgt dat ze het beste in haar zelf naar boven kan halen en op deze manier hopelijk een goed nieuw plekje vindt.
SunnyHorse schreef:Hoi! Kom hier ook weer even aanhaken als jullie het goed vinden...
Zonnebloem, wat een zorg zo erbij. Ik vind het echt balen voor je. Voor het paard zou het nog best gaaf zijn, als ze nog een leuke carrière voor de wagen kan maken? Daar is ook vast animo voor!
Dennenboom, ik duim voor je! Hopelijk heeft het gepakt! En dan ben je mooi optijd in het seizoen.
Slim dat je een scanpakket hebtik had het nog niet gehoord van Ulbran geloof ik. Maar als dat soort verhalen gaan rondzingen let je daar op een moment meer op.
Lovewithjoy, dat is nog best een reis die je moet maken! Wat kan dat beetje het en der bijschenken een hoop doen hè? Bij onze merrie was ook derde oor weggeschoten: dat vond ik zó zonde! Nu laat ik het aangroeien, maar dat duurt wel even voordat weer mee in de manen valt. Jammerder ze drager is, maar wel fijn om te weten, want zo kun je in je keuze goed rekening houden en hoeft het helemaal geen probleem te zijn. Op de KFPS site kan je van alle hengsten achterhalen wie wel/ geen drager is, maar dat wist je vast al? Bastiaan ken ik trouwens onvoldoende om er echt iets over te vinden, maar mooi is wel dat soort hengsten er maar even zijn en dat je een hengst gebruikt die niet al teveel is ingezet. Zelf vind ik al die hengsten al gauw erg mooiEn wie weet verrast ze jullie over 3 weken nog op de keuring!
Timmie, voor heel voor zaken is die voorbereiding/training super goed voor je paardje. Maar voel precies met je mee wat betreft het buiten komen... ik werd daar ook zó ongelukkig van! Kon het ook maar moeilijk van me afzetten.
Jinte, ik moet werken maar probeer wel tussen de bedrijven door nog even te kijken... leuk! Weer de eerste!
Getty Moon, Auwert! Leuk. We zijn in blijde verwachting van Auwert en hopen eind mei begin juni op een Auwert veulen. Succes met duimendraaien... wachten kan soms lang duren.