Esther: Da's niet altijd zo. Soms zit het helemaal om de ruggewervel heen en drukt het de bespiering weg. Dat was zo bij Sam en bij Jippe ook en bij onze pony's. En toch kon je zien dat het te smal was. Bij sam had ik toch ook eerder een vermoeden van te smal dan te breed, ook al lag het meer in het paard dan er op. Maar deze paarden waren stuk voor stuk ook heel gevoelig op de rug. Hun gangen gaan er ook mee achteruit. Ik zie Sam nu beteren en het is pas een maandje geleden veranderd. Ik blijk Sam dan gelukkig al weer een poos rust te hebben gegeven en het echt fanatieke rijden te hebben gecombineerd met longeren. Daar heb ik dan weer een voordeel aan gehad. Eén van de pony's hier verrekt echt van de pijn. Jammergenoeg gelooft opa niet in wat ik zeg.
Heel simpel voor de leek is dan de zweepjestest. Die kun je nalezen op
http://www.nvzr.nlWanda: Mag ik in mijn pb weten wie je daarvoor benaderd hebt? Pure interesse, omdat ik geen idee heb wie er op die markt actief zijn. Ik hoor natuurlijk ook graag je ervaring achteraf. Wie weet kan ik ooit iemand weer doorverwijzen als die ook zoekt naar zo iets dergelijks.