[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:23

Dat klinkt idd ook niet prettig! Ik heb altijd Ariat schoenen aan bij paarden of mijn laarzen. Ik moet het afkloppen natuurlijk, maar ik ben behoorlijk alert op mijn tenen. Ik had er vroeger één die mikte er altijd op om op je voet te gaan staan. Daar wordt je onbewust heel alert op. :+ Maar dan nog kan het gebeuren natuurlijk...

Vandaag gaan we het zadel van Sabrina zien in de les. Frank gaat ook mee, zodat we ook foto's kunnen maken hoe of het ligt. Dan zien jullie het zadel vanaaf!

Vrijdag heb ik weer wa! Ik mag een intakeles pakken voor mijn E... dus pas op in Den Bosch tussen 10 en 12! Ze kijken op examenniveau naar mijn verbeterpunten en dan kan ik thuis oefenen en bezien wanneer ik kan afrijden....
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 24-02-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:24

Ik ben ook alert op mijn tenen, maar Win was gewoon net even te snel. :')

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:46

Shanna -> Oei! Dat kan idd heel erg veel pijn doen!
Rintske is vorig jaar op mijn grote teen gaan staan, en die deed toen ook zo'n pijn, zeg!
Gelukkig niet blauw, wel iets dik, maar het bleef nog wel een hele poos pijn doen.
Hopelijk valt het mee bij jou!

Ik hoef idd ook geen schoenen met stalen neuzen.
Ik heb al diverse keren gehoord dat als er een paard echt op gaat staan en de neus kantelt, dan kan het gebeuren dat je tenen eraf worden gechopt..... :7

Sanne -> Wat een mooie foto's heb je geschoten bij Chawwa!
Zodra het weer nog wat beter wordt dan wil ik toch eindelijk wel die shoot gaan doen hoor met jou!
Rintske mag nu ook weer stukjes reizen met de trailer!

Frank -> Hèhè, eindelijk het zadel binnen!
En hoe ligt het op Prince, en hoe staat het hem?

Anouk -> Dat wordt spannend, die intakeles! Succes alvast!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:58

Mijn teen is ook niet echt blauw! Wel iets dik ook... nou dan hoop ik maar dat ik er sneller vanaf ben :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:14

WTF het is gewoon al 11 graden! Dat is echt gek om te zien!!! :+

REG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:18

en te voelen'heerlijk!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:23

Ik ga zo naar stal :j
Wil kijken of ik ondanks mijn teen gewoon kan rijden. Zal wel effe proppen worden in mijn laars maar als het zit, zit het. Gisteren heb ik ook gereden voordat ik naar de huisarts en t ziekenhuis ging. Alleen nu zit het ingetaped enzo...

REG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:29

hoi Malin wat is er mis met je hulsebos dan?ik heb niet alles gelezen sorry :o

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:33

Effe levensteken van hier. Kids hebben vakantie dus druk...

Heb inmiddels flink rondgekeken en info ingewonnen over boomloze zadels. Ga toch niet voor Barefoot maar krijg eerdaags iemand langs met in elk geval een Trekker zadel en wrs nog 1.

Gisteren heeft Stefan samen met mij Jippe gelongeerd. Jippe was los, met halster. Hij stond wel even vreemd te kijken dat we met zijn 2-en waren en luisterde eerst alleen naar mij. Heb Stefan zweepinstructies gegeven en dat gaat niet vanzelf (leeftijd, motoriek). Dankzij Jippe heeft Stefan toch aardig wat ervan geleerd. En Jippe leerde dat hij OOK naar de kleine man te luisteren heeft (zonder geweld dus he!)

Longeren is nog niet zo makkelijk voor een knul van 8. Bijv als je Keer Om doet, je niet de beweging van achter moet laten komen maar van voor (begrenzen en meenemen). Heb het verder over 3 soorten hulp gehad: je stem wat betreft gebruik van woorden, je stem wat betreft intonatie en je lichaamstaal. Hij vond het erg leuk.

Jippe maakte er wel zelf een soort join up van, terwijl Stefan alleen maar stappen, draven, galop en omkeren vroeg. Hij begon steeds meer op Stefan te reageren dan op mij. Op een gegeven moment (15 a 20 minuten) vond ik het genoeg dus zweep op de grond, maar Jippe draaide zijn kont naar Stefan toe, hoofd omhoog. Jippe zelf was er niet klaar mee!! Dus Stefan weer de zweep laten oppakken en rustig enkele commando's laten geven. (Let wel, Stefan heeft de hele tijd Jippe NIET opgejaagd!). Na 2 rondjes draf, een omkering en weer commando stap liep Jippe weer ontspannen, laag. Toen liet ik Stefan weer de zweep neerleggen en op een kleinere volte binnen mee gaan lopen zonder naar Jippe te kijken. En binnen 2 tellen kwam Jippe van de volte af, ging achter Stefan aanlopen en begon te kauwen...

Onze intentie was geen join up want daar waag ik mij niet aan. We doen dus niet aan uitdagen, opjagen, wegjagen, etc. We stan in het midden, lopen misschien af en toe eens een beetje mee en vragen dus stap, draf, galop en omkeren. Blijkbaar was het voor Jippe wel een vorm van en ik weet niet of dat ik nou jammer of mooi moet vinden. Dit was wel heel duidelijk een overgave aan Stefans leiderschap zoals ik dat niet eerder gezien heb bij Jippe. Hij was juist de laatste tijd erg bezig met oren naar achteren als hij achter Stefan aanliep, betje met zijn hoofd ronddraaien en uitdagen. Dus misschien is dit wel gewoon goed geweest.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:44

REG schreef:
hoi Malin wat is er mis met je hulsebos dan?ik heb niet alles gelezen sorry :o

Hoi Reggy alles goed met jou en je paardjes?

Hmmm ik weet het eigenlijk zelf allemaal niet zo zeker. Mijn zadelpas die pas geweest is, vond het zadel te smal bij de schouders en zei dat hij daardoor spieratrofie had. Maar hij zakt over de schouders naar beneden en komt dan op de schoft, dan lijkt mij toch eerder dat hij te wijd is? Eind maart komt Steffi weer en dan eens even horen wat zij zegt. Het zou wel spijtig zijn als dat zadel niet meer goed voor hem is want het zit goddelijk maar ja, paard zijn rugje gaat voor :Y)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:49

Zooo mijn zadel is ook weer helemaal toppie, moest een heel klein beetje opgeschud en gevuld worden, stomme ik heb mijn zadel op een bok hangen maar dan moet je er wel een deken o.i.d. onder doen nu kreeg ik deukjes in de kussens, maar goed hij heeft even uitgebreid de boel nagekeken, ik over straat in draf :+
Gister heeft een kennis van mij op Piropo gereden, ik ben al een paar x met haar meegeweest als lesgeef combi bij haar cursus instructie maar nu heb ik haar zelf laten rijden zodat ze les kon krijgen van haar medecursisten, nou Piropo vond het prima, lekker alle tijd om met andere dingen bezig te zijn pomtidomtidom hahahaha hij deed heel braaf zijn rondjes maar gewerkt heeft hij niet :D maar het was voor iemand die een paard van ongelofelijk formaat heeft wel even iets anders op Piropo :D

Ps het beste op stal vind ik altijd nog klompen ;)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:51

DinkeyGirl schreef:
Hmmm ik weet het eigenlijk zelf allemaal niet zo zeker. Mijn zadelpas die pas geweest is, vond het zadel te smal bij de schouders en zei dat hij daardoor spieratrofie had. Maar hij zakt over de schouders naar beneden en komt dan op de schoft, dan lijkt mij toch eerder dat hij te wijd is? Eind maart komt Steffi weer en dan eens even horen wat zij zegt. Het zou wel spijtig zijn als dat zadel niet meer goed voor hem is want het zit goddelijk maar ja, paard zijn rugje gaat voor :Y)

Ik heb even zitten terugdenken en in de periode dat Piropo zo afgevallen was (dat hij net in Rotterdam stond) zakte mijn zadel ook over zijn schoft, toen hij weer helemaal was aangekomen enz lag het weer super, blijft een beetje raar vind ik maar goed daar hebben we het al over gehad ;)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:21

Ik heb hulsebos al gebeld en ze zouden eea voor mij nakijken, oa wat de boommaat was. Wil dat ook nog aan Bianca gaan navragen wat volgens haar de boommaat nu is en wat het dan moet zijn. En hoe het zadel over zijn schoft kan zakken als het te smal is.

Ik snap dat als het zadel niet goed ligt en hij zich niet goed kan bewegen onder het zadel, dat dat hem last geeft en dat hij daardoor misschien zijn schouderspieren bekneld heeft gehad. Maar het probleem is gewoon, en dat heb ik al eerder gezegd, iedereen zegt iets anders. Een fan van WOW vindt dat helemaal geweldig, ik vind het te zwaar. Een fan van boomloos zal mij alle argumenten kunnen geven waarom een zadel met boom niet goed is voor mijn paard zijn rug. Een fan van strada zal dat zadel helemaal de hemel in prijzen, persoonlijk was ik er niet zo kapot van. Dus ik ga niet hals over kop dingen besluiten of mn zadel weg doen of wat dan ook. Ben wel erg benieuwd wat Steffi ervan zegt!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:44

Groot gelijk Malin! Het beste voor jou en je paardje. En wat je zegt. Zoveel meningen... Wie moet je nog geloven := . Vind het ook heeeel lastig hoor... Succes iig! ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:26

Malin volg je hart hè? Maar ik kan me ook wel vinden in het verhaal van Beda. Zou het echt heel raar vinden als het zadel helemaal niet meer zou passen. Ik vraag me wel af hoe zij komt bij het idee dat het zadel dan te smal zou zijn. Hoe heeft ze dat onderbouwd? Is hij ook echt gevoelig op de rug?

Wanda: Mooi verhaal over Jippe en Stefan! Leuk dat jullie samen zo kunnen leren van hem. Wil je nu echt gaan voor een boomloos zadel?

Sabrina heeft vandaag gereden met haar nieuwe zadel en naar mijn mening is ie iets te smal. De zadelmaker heeft het zadel nog niet gezien, het is rechtstreeks naar mij gestuurd. Hij komt snel kijken of ik gelijk heb en dan kan ie het aanpassen. ;) Verder is het heel erg mooi en Sabrina zit al stukken beter op de poown! Zowiezo met rijden had ze al meer te vertellen over houding en zit deze keer. Zelfs uitschudden zat ze nu uit.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:31

Dankje :D
Nou ik heb nu erg goede resultaten met het merkloze ding.
Ga nu wachten tot de persoon komt met de Trekker (miss 2 verschillende) en wrs een Dreamzadel als die tegen die tijd binnen is. En dan ga ik dat eens uitproberen met Jippe. Hoe het zit, voelt, rijdt, ligt etc. En dan kijk ik weer verder. Maar ik heb wel een goed gevoel bij boomloos en Jippe zo te zien ook! De trekker kan ook goed mee groeien met Jippe dus dat is ook fijn en deze verkoper lijkt erg goed te zijn in het uitleggen van hoe je dat moet doen. Maar eens rustig (nou ja rustig hihi) afwachten tot hij komt en dan zien we verder. Ga niet over 1 nacht ijs, maar dat weet jij wel.

Wat betreft Jippes rug doe ik elke dag de oefening van onder zijn buik kriebelen en ik moet echt goed kijken of hij zijn rug wel beweegt, want inmiddels staat ie een stuk minder hol dan vorige week maandag! Dus daar gaan we lekker mee door en volgende week als de kids weer naar school zijn komen de balkjes erbij. Eerst eentje dan eens 2 en dan bijv 1 lage, 1 lage, 1 hogere... Zowel aan longe als rijdend. Nou ja, ga er een schema voor maken haha. Hoe vaak per week kun je balkjes doen als ze het nog niet vaak gedaan hebben?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:16

Anouk: Ben benieuwd hoor naar het zadel! En leuk je eerste les voor je E! Die wil ik ooit ook nog gaan halen :D.
Wanda: Hopelijk vind je een goed zadel!
Malin: Balen dat je zadel niet meer past! Wel raar dat het te smal is idd als het er over heen zakt. Je zou juist zeggen dat ie er dan hoger op blijft liggen.... Hopelijk vind je ook snel een oplossing!!

Vandaag weer lekker gereden met Shaggy. Het ging echt super goed!! Gister konden we de 'enge hoek' al in stap door en normaal over de hoefslag en vandaag konden we het ook in draf :). Hij heeft af en toe wat puberkuurtjes :P. Maar moet zelf toch ook wel bekennen dat een zwembad dat overdekt is met blauw plastic wat klaar staat om in de tuin geinstalleerd te worden ook best wel eng is :=, dat hoort natuurlijk niet naast een bak ;).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:20

Esther: Da's niet altijd zo. Soms zit het helemaal om de ruggewervel heen en drukt het de bespiering weg. Dat was zo bij Sam en bij Jippe ook en bij onze pony's. En toch kon je zien dat het te smal was. Bij sam had ik toch ook eerder een vermoeden van te smal dan te breed, ook al lag het meer in het paard dan er op. Maar deze paarden waren stuk voor stuk ook heel gevoelig op de rug. Hun gangen gaan er ook mee achteruit. Ik zie Sam nu beteren en het is pas een maandje geleden veranderd. Ik blijk Sam dan gelukkig al weer een poos rust te hebben gegeven en het echt fanatieke rijden te hebben gecombineerd met longeren. Daar heb ik dan weer een voordeel aan gehad. Eén van de pony's hier verrekt echt van de pijn. Jammergenoeg gelooft opa niet in wat ik zeg.
Heel simpel voor de leek is dan de zweepjestest. Die kun je nalezen op http://www.nvzr.nl

Wanda: Mag ik in mijn pb weten wie je daarvoor benaderd hebt? Pure interesse, omdat ik geen idee heb wie er op die markt actief zijn. Ik hoor natuurlijk ook graag je ervaring achteraf. Wie weet kan ik ooit iemand weer doorverwijzen als die ook zoekt naar zo iets dergelijks.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:00

Lieve allemaal,

Ik ben al even niet meer geweest hier, vanwege tijd gebrek. ;(

Allereerst met Atlas gaat het nog steeds hetzelfde. Vanaf vandaag mag hij op zijn zomerland en hoop ik dat zijn herstel dan beter gaat. 4 maart komt Jeannette (Horse Body Balance) weer langs.

Afgelopen zondag zijn we naar de filmpremiere geweest van een 10-delige serie (In het vuur van de storm) waar mijn man een figuranten rol met zijn vereniging heeft gespeeld. Was erg leuk om zo'n permiere mee te maken, alles erop en eraan. Ontvangst in een kasteel met broodjes, met oude auto's naar het theater, over de rode loper met allemaal fotograven langs de kant, glaasjes champagne, speech van de makers, foto presentatie, bloopers en toen 3 uur van de in totaal 7,5 uur van de serie gezien. Na afloop hadden we ook nog een after party. :o
Bijzonder om mee te maken, echt waar. :D

In maart heeft Pieter weer een rol in een film en mag ik een dagje mee op de set. Er is ook een figuranten rol voor mij en Rowena, dat gaan we dan ook gelijk bespreken. :P

Inmiddels heb ik het schrijven van mijn boek uit 1995 ook weer opgepakt en heb dat bij 3 verschillende filmproducenten opgegooid. En ze hadden er alle 3 interesse voor. *D
Ik heb mezelf een jaar de tijd gegeven om dit boek af te krijgen, dus steek nu al mijn vrije tijd in mijn boek.
Het is de bedoeling om het eerst in boekvorm uit te geven en dan met de filmproducenten (1 daarvan) er verder mee te gaan.
Dus je kan je waarschijnlijk wel voorstellen dat mijn droom misschien nog wel uit gaat komen en nog wel meer dan dat. 8-)
Ik schrijf mijn hele leven al boeken, maar heb er nooit wat mee gedaan en nu zit ik in een soort stroomversnelling.
Vanwege mijn boek zal ik hier niet meer zo vaak zijn, dat vind ik wel erg jammer. Ik vind het wel leuk om kontakt met jullie te houden via pb of mijn hyves http://www.eline-kuijt.hyves.nl
Dus heb je wat leuks meegemaakt of wat dan ook stuur mij een berichtje, daar kijk ik zeker naar, alleen is het forum nu voor mij niet meer bij te houden. |(
Ik hoop jullie allemaal nog te spreken.

Groetjes en een prettige dag.
Eline & Atlas.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 08:59

idefix4 schreef:
Esther: Da's niet altijd zo. Soms zit het helemaal om de ruggewervel heen en drukt het de bespiering weg. Dat was zo bij Sam en bij Jippe ook en bij onze pony's. En toch kon je zien dat het te smal was. Bij sam had ik toch ook eerder een vermoeden van te smal dan te breed, ook al lag het meer in het paard dan er op. Maar deze paarden waren stuk voor stuk ook heel gevoelig op de rug. Hun gangen gaan er ook mee achteruit. Ik zie Sam nu beteren en het is pas een maandje geleden veranderd. Ik blijk Sam dan gelukkig al weer een poos rust te hebben gegeven en het echt fanatieke rijden te hebben gecombineerd met longeren. Daar heb ik dan weer een voordeel aan gehad. Eén van de pony's hier verrekt echt van de pijn. Jammergenoeg gelooft opa niet in wat ik zeg.
Heel simpel voor de leek is dan de zweepjestest. Die kun je nalezen op http://www.nvzr.nl

Wanda: Mag ik in mijn pb weten wie je daarvoor benaderd hebt? Pure interesse, omdat ik geen idee heb wie er op die markt actief zijn. Ik hoor natuurlijk ook graag je ervaring achteraf. Wie weet kan ik ooit iemand weer doorverwijzen als die ook zoekt naar zo iets dergelijks.

Je hebt PB :D

En ik heb gelukkig ook niet intensief gereden met Jippe. Van begin september tot midden december 1 a 2 keer per week half uur tot 3 kwartier per keer. Ik zie zijn houding nu met de rugoefeningen al verbeteren en het boomloze bredere zadel erop leverde al veel positiefs op.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:56

Eline wat gaaf!! :oo als mij dat ooit zou gebeuren ben ik dolgelukkig geloof ik... haha! Zet m op, go for it! Ik duim voor je :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:06

idefix4 schreef:

Oke :). Is dat dan weer dat de kussens te breed of te smal zijn aan de achterkant ofzo? Vind het maar lastig die zadels!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:46

Shanna -> Hoe gaat het vandaag met je teen?

Beda -> Mijn zadel had ook de beugels van de zadelsteun in de kussens staan ontdekte ik vorig jaar. :o
Sindsdien heb ik er een dubbelgevouwen zadeldekje onder liggen.
Gelukkig zit er latex in de zadelkussens en is het vanzelf weer 'terug gevormd'.

Eline -> Dat lijkt mij een hele belevenis zo'n premiere met alles erop en eraan!
Alvast veel succes met je boek!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:56

Eline: Dat je boek maar een bestseller mag worden! Leuk joh! En een rol in een film. Wie weet! Dus wij hebben hier straks met een VIP te maken. Jammer dat je hierdoor minder hier bent. Ik moet even checken of je er niet al tussen staat op mijn hyves.

Esther: Ik zal de laatste zijn die zegt dat zadels makkelijke zijn! Vooral luchtzadels vind ik heel moeilijk. In mijn ogen vertekenen ze altijd het beeld.

Voor zo'n zadelsteun is nog een simpele oplossing bij de gamma. Haal er isolatiemateriaal voor om verwarmingsbuizen en doe dat er omheen... gegarandeerd geen drukplekken meer! :Y)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:02

Heey
Sorry even een ego berichtje.

Vandaag de uitslag gekregen van het bloed prikken
Ik heb Q koorts :(. Ik moet over een maand weer bloedprikken.