[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:40

Mooie foto's hoor!

En toch kan op zo'n type paard ook zeker wel vallen Lachen

Ik heb nog geen reactie van Shirley trouwens...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:40

Moreno is een prachtig ventje Kwijl
Ik dacht eerst zelfs dat het een Andalusier was Nagelbijten / Gniffelen

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:46

zasread schreef:
Moreno is een prachtig ventje Kwijl
Ik dacht eerst zelfs dat het een Andalusier was Nagelbijten / Gniffelen

Blij dat te horen Knipoog Ik moet zeggen dat heel veel mensen vragen of het een andalusier is Haha!
Ik ben aan het proberen te achterhalen wat er precies in zit,instructeur op de stoeterij waar hij staat houdt vol dat het fries x anda is volgens hem...ik hoop er ooit achter te komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:47

Dat zou ook mij niets verbazen hoor!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:51

Malin... dit meen je niet Huilen ... Ik hoop zó dat het goed komt met Suevie... Hij moét er gewoon bovenop komen!!!! Waarom deze ellende, het ging juist zo goed Verdrietig .. Sterkte meis, en ook voor Seuv ik duim voor jullie!!

Sanne: Super filmpje, wat een dotje is het toch!

Gabrielle: Die knappe Moreno toch. Heerlijk nekkie heeft ie zeg Vingers aflikken , snap dat je daarvoor bent gevallen Pling .

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:53

Zal ik dan ook nog maar weer wat foto's spammen van vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ponderosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:55

Malin, wat akelig. Hopelijk komt het allemaal goed.
Heel veel sterkte voor jullie beide.
Hopelijk komt Suevo er boven op.
Ik help je duimen.

Groetjes Lieset

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:07

Sanne: Leuke foto's weer Haha! . Hij is al lekker aan het rennen zo te zien! En Fiesta rent er lekker achter aan hahah.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:10

Ahh wat een leuke foto's:)
Mooi veulen ! !

Ilaa : snel weer eens een x ouderswets avondtje overdoen heh whaha.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:50

Ik heb net de dierenarts gebeld want ik hield het echt niet meer uit, ging tegen de muur omhoog Huilen

Maar de dierenarts zei dat hij de operatie goed had doorstaan, er was een stuk van 4 a 5 meter dunne darm wat gedraaid was en wat ze teruggedraaid hebben om te kijken wat zijn reactie was. Gelukkig kregen de darmen weer kleur en begonnen ze te bewegen, dus hebben ze al het gas eruit gekneed en daarna zagen ze alweer darmwerking. Dit schijnt een goed teken te zijn. Als de darmen te lang hadden afgekneld gezeten, hadden ze af gestorven kunnen zijn en had het hele stuk eruit gemoeten maar dan werd zijn prognose wel een heel stuk slechter.

Hij is nu aan het wakker worden, de eerste 24 uur zijn nog zeer kritiek want de darmen moeten weer helemaal goed werken, daarna zullen zijn kansen met de dag steeds groter worden en zal hij snel opknappen.

De dierenarts was tevreden over de operatie en zei dat we een goede kans hadden omdat we er zo snel bij waren geweest, en hij verwacht dat hij wel op zal knappen maar zoals gezegd, blijven de eerste 24 uur spannend.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:09

Gelukkig heeft hij de operatie in ieder geval doorstaan en was de darm niet afgestorven!
Nu dus de eerste 24 uur nog even stevig door duimen voor hem...sterkte meid,wat een spanning! Ach gut

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 16:23

Gelukkig is de operatie in ieder geval succesvol geweest en goed gegaan, nu blijven we natuurlijk duimen voor de komende 24 uur! Hij komt er vast weer helemaal boven op, het is zo'n sterke kerel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:07

Ah nee Malin!!! Wat een rot nieuws. Je ging net zo goed met Suevie! Ik blijf voor je duimen! Ach gut
Met al die liefde en goede zorgen van jou moet hij er gewoon bovenop komen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:22

Pff, dat is al een heeele opluchting! Nu nog de komende 24 uur idd!

Mijn duimen draaien nog steeds!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:50

jeetje malin, ik schrik me echt rot! Gelukkig is de operatie goed gegaan, ik zal vanavond een kaarsje branden voor het spoedige herstel van suevie..

En sanne, leuke fotos weer Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:34

Dat is in ieder geval positief nieuws Malin, we hopen op verdere goede afloop!
Ik zal voor je duimen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:35

zasread schreef:
Karina schreef:
En hoezo "helaas"? Schimmels zijn echt het aller-allerleukste en mooiste Haha!

Meer helaas omdat ik dit kleurtje ook zo leuk vind en die dus niet blijft, maar schimmel is natuurlijk wel 'echt' Andalusiër, dus daar ben ik ook heel blij mee!!

Hahaha, dat heb ik ook bij X. Was net op stal om de paarden binnen te zetten en toen keek ik naar z'n hoofd en die was weer witter geworden. Bij hem duurt het nog wel even, maar vind hem juist wel mooi zo als toverballetje Knipoog

Heb je filmpje ook bekeken, wat een super stoer beestje! Ben heel benieuwd hoe die uit gaat groeien.
Echt heel gaaf!!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:12

Oh Malin wat vreselijk, helemaal rillingen hier... wel fijn er achteraan te kunnen lezen dat hij de operatie op zich goed doorgekomen is en zijn prognose in principe goed als het tot morgenmiddag goed blijft gaan.... ik duim voor Suev en denk aan jou!

Sanne, zo klein, en toch zo'n groots bezit... snif, word er zeker in het licht van de dubbele emoties hier ook een beetje jankerig van.

Gab, Moreno is echt zooo leuk, maar op deze foto's zie je niet zo dat ie zoveel witte haren heeft/krijgt hè? Ben echt zo benieuwd of dat nog verder gaat!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:58

Utixo schreef:
Saida, ik neem aan dat er wel juist gehandelt is. Ik zou de mijne waarschijnlijk vrijdagnacht al de trailer in geschopt hebben, maar sommige mensen hebben nou eenmaal gegronde redenen om dit niet te doen. Laten we dat respecteren en niet gaan speculeren.

Veel plezier met rijden Knipoog

Ik speculeer niets, ik zei alleen dat ik het er niet helemaal mee eens was.
Ik geloof zeker dat deze mensen juist gehandeld hebben, in ieder geval naar hun eigen kunnen.

Malin -> Oh Malin, wat erg van Suevo!
Ik hoop heel erg dat hij er weer snel bovenop komt!
Dikke knuf van Rintske en mij!

Sanne -> Wat een lief filmpje van je schatje!
Grappig om te zien hoe Fiesta hem bij het andere paard weg houdt en het zand van hem aflikt.

Gabriella -> Hoe je het ook went of keert; je hebt gewoon een bruine fries!
En wat voor één!

Vanmiddag weer op Rintske gereden!
Ze ging weer super.
Ik zat nog te twijfelen want de hele dag ben ik al zo draaierig.
Ik weet niet hoe het kan maar bij Rintske werd het al een stuk minder.
Ik heb haar niet gelongeerd, dat heeft Mayke gedaan, kon ik nog even rustig blijven zitten.
Daarna ben ik er toch nog maar eventjes op gekropen, kon het niet laten! Haha!
Wat een zalig paard heb ik toch, zo liep zo ontspannen onder mij!
Mayke zei dat ze heel mooi liep voor zo kort onder het zadel en kreeg helemaal kippevel van ons zoals we saampjes bezig waren.
Het gekke is dat ik tijdens en na het rijden niet meer zo draaierig was.
Vrijdag ga ik er weer op! Heb er nu al weer zin in!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:06

Malin, gelukkig goed nieuws voor voorlopig.. Ik blijf duimen dat ie weer 100% beter wordt!! Sterkte!! Ach gut

Saida: Fijn gereden lees ik! Zou je dat duizelige van iemand aanvoelen oid? Of voel je je niet helemaal lekker?

Zo net naar het land geweest naar Amanda. Ik vind dr er een beetje slecht uitzien... Ze stond opgetrokken en liep de hele tijd achter me aan. We gaan haar nu bijvoeren, en het rijden weer een beetje oppakken. Dan hopen we dat ze nog een tijdje naar dr zin kan blijven staan Lachen . Wel lekker gereden, voor het eerst in een vreemde omgeving, en zonder zadel. Maar ze was echt super braaf! Totaal niet kijkerig of iets. Helemaal super Haha! .

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:31

fijn dat jullie zo lekker gereden hebben.

Hoe is het nu met suevo Malin? kaarsje brandt hier..

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:06

Heeeeel erg bedankt allemaal voor de lieve berichten, dat doet me echt zo ontzettend goed en heb ik ook echt nodig op het moment Huilen

Vanavond ben ik lekker lang bij hem gebleven, hij was erg blij mij te zien en ik heb hem helemaal plat geknuffeld. Heb zeker 20 minuten om zijn nek gehangen en met mijn gezicht in zijn manen hartverscheurend gehuild. Hij stond helemaal bij me, en tegen me aan te leunen. Hij wilde niet dat ik wegging want als ik even uit de stal moest om iets te pakken of te vragen, probeerde hij me te volgen en de deur open te duwen. Toen ik wegging vooral... toen Huilen Ik wilde dat ik de hele nacht bij hem kon blijven en met mijn aanwezigheid en mijn liefde hem er doorheen kon slepen, maar dat was helaas niet toegestaan.

Hij zag er wel redelijk goed uit voor een paard wat zo'n zware operatie heeft gehad, hij had ook een ritssluiting onder zijn buik van wel bijna een meter Huilen De dierenarts was ook nog steeds postief want hij had goede darmgeluiden gehoort. Maar dat kan zelfs na 3 of 4 dagen ineens nog helemaal omslaan dus we moeten echt gewoon heel heel heel hard hopen en duimen op het beste. Hij krijgt ook iets voor zijn maag (gavescon als je het zo schrijft) ivm het luchtzuigen, waar het gelukkig trouwens niet aan heeft gelegen. Dit was gewoon echt stomme, domme pech... en zoals jullie weten is Suevo daar kennelijk voor geboren Huilen

Zijn benen waren wel mooi dun (hij had een dik spronggewricht een paar dagen voordat dit gebeurde). Ik had maandag eigenlijk les gehad van mijn nieuwe instructeur maar die moest ik dus afzeggen vanwege zijn dikke sprong. Ik ging er dus gisteren heen om af te spuiten en met de hond te wandelen daar in het bos. Toevallig belde mijn moeder om te vragen of ze mee mocht, gelukkig want anders had ik er daar alleen voor gestaan.... en GELUKKIG waren wij eerst Suevo af gaan spuiten (toen was er overigens nog niets aan de hand) en toen met de hond gaan lopen, dus waren we nog vlakbij stal toen het gebeurde en ze mij belden dat het echt niet goed ging. Maar god oh god wat was dat verschrikkelijk om te zien Huilen Ik heb toch wel een aantal koliekers gezien maar dit was echt zo erg, hij had zo veel pijn... hij klapte steeds weer neer en hij lag te kronkelen op zijn rug en om zich heen te slaan. En die ogen... helemaal dik en bloed doorlopen en zo glazig, hij was echt in trance van de pijn. Heb nog nooit een paard zo in blinde paniek gezien, en je kon er niet bij komen, alleen het aller uiterste einde van het touw vasthouden om te zorgen dat hij niet dwars door het hek heen ging.

Ik ga er morgen zo snel mogelijk weer heen, ik ben de hele dag door gewoon welkom dus ik heb mijn borstels opgehaald en zijn voer (hij heeft speciaal voer voor zijn voedingsallergie) en zijn medische achtergrond, die ik nog op stal uitgeprint had liggen. En dan ga ik morgen gewoon lekker zo lang mogelijk bij hem zijn en hem lekker borstelen en knuffelen.

Op mijn werk waren ze er niet blij mee dat ik niet kwam en ze hebben dingen gezegd die mij echt heel heel veel pijn hebben gedaan. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen zo kunnen reageren op zo'n moment maar goed. Mijn paard gaat toch echt voor Huilen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:24

Malin, wat moeilijk allemaal zeg...
Ik kan me voorstellen dat je het liefst bij hem zou zijn gebleven, maar ja, dat gaat dan eenmaal niet...
En wat ontzettend naar dat ze op je werk zo hebben gereageerd zeg! Boos!
Dat mensen zo weinig begripvol kunnen zijn, dat kun je je toch haast niet voorstellen...

Ik heb gelukkig een directrice die vroeger ook paarden heeft gehad en er alle begrip voor heeft als er echt iets aan de hand is en daarvoor een dagje vrij moet vragen...

nogmaals heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:40

Niets van aantrekken op je werk idd, als ze het niet snappen is dat hun probleem.
En later als het allemaal wat gezakt is, eens goed over praten!

knuffel je paardje maar lekker veel morgen, daar zal ie vast van opknappen!

Heeeel veel sterkte!

Nou, ik ga waarschijnlijk morgen toch naar de HA... Begin pijn in mijn nierstreek te krijgen. Eergisteren begonnen met af en toe een steek, nu houdt het aan, en wordt het steeds erger. De buikpijn zit eigenlijk ook meer aan de zijkanten, terwijl je blaas toch echt in het midden zit. Helaas geen thermometer in de buurt, maar mocht ik echt ineens ziek worden zit ik vannacht nog bij de Huisartsenpost!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:50

robijn, vervelend zeg, sterkte!