[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:55

Imke95 schreef:
Wij hebben ook een stapmolen op stal, maar daar zet ik mijn merrie niet in. Ik zou het zelf namelijk echt zo geestdodend vinden om zo lang rondjes te stappen, dan stap ik liever een stuk aan de hand als dat nodig is na een osteopaat/fysio-behandeling. Maar dat is natuurlijk ieder z'n eigen keus :D

Ja ik zou ook liever wandelen hoor.
Die stapmolen op op advies van de dierenarts i.v.m. de patella fixatie.
Enerzijds adviseert hij 3 keer per week wandelen en dan het liefst op het harde...aangezien ik doordeweeks alleen in de avonden kan en het niet goed verlicht is buiten kan ik geen uur met haar buiten lopen, dus werd het de stapmolen.
Voor de kissing spines adviseert hij 3 keer per week longeren met dubbele lijnen, dus dan probeer ik een middenweg te zoeken.

Imke95

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:59

@Zonnebloem92 op dierenarts voorschrift vind ik het dan alweer wat anders! Mijn excuses. Het is ook maar net de vraag hoe ze reageren op buiten wandelen op 't harde. Ik kan beter erop zitten dan ernaast lopen buiten qua gedrag :') Dan is een stapmolen wel weer wat stabieler.

Merk je wel verbetering met het wandelen / bewegen? Gelukkig is nu de zomertijd weer ingegaan & scheelt dat meteen een stuk in de avond :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:27

Imke95 schreef:
@Zonnebloem92 op dierenarts voorschrift vind ik het dan alweer wat anders! Mijn excuses. Het is ook maar net de vraag hoe ze reageren op buiten wandelen op 't harde. Ik kan beter erop zitten dan ernaast lopen buiten qua gedrag :') Dan is een stapmolen wel weer wat stabieler.

Merk je wel verbetering met het wandelen / bewegen? Gelukkig is nu de zomertijd weer ingegaan & scheelt dat meteen een stuk in de avond :D

Dat geeft niet.
Maar dat heb ik ook hoor, nu gaat het wel redelijk maar in december/januari (toen ik alleen maar mocht wandelen) was ze echt te onvoorspelbaar om op de openbare weg te lopen en ze heeft nogal de neiging om naar je toe te springen, dus ik zit er ook liever op.
Wil over een week of 6 weer kijken hoe ze reageert wanneer er iemand op zit, dan kan ik ook weer stapritjes buiten maken.
Lekker dat je binnenkort naar het strand gaat, staat hier ook op mijn lijstje als Emma's gezondheid het toelaat(ik woon ook dichtbij het strand).

Qua patella fixatie gaat het nu erg goed, maar ze is veel in beweging, heeft speciaal beslag en haar knieën zijn in december ingespoten. Ik hoop dat ze goed van de wei af komt straks en ze ook niet meer in de molen hoeft.
Qua kissing spines is het lastig, ze loopt prima zolang er niemand op zit maar de laatste keer dat er iemand op heeft gezeten is 5 weken geleden dus ik wil nog een aantal weken longeren met dubbele lijnen en dan weer kijken hoe ze onder het zadel is.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:32

Ik ben even met de wagen op stap geweest. En jelske even snel gewassen met shampoo. Hij is weer een soort van zwart

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 23:05

Leuk Imke! Alvast veel plezier! :):)

Met Tamme en z'n artrose zou het ook beter zijn om onbelast buiten te stappen op het harde.. maar ik ga er toch echt op, anders is 't zo'n debiel... onder het zadel heb ik 'm 100x beter onder controle, struikelt ie minder en maakt ie minder rare lompe zijpassen... lijkt me dan toch beter dan mij niet op z'n rug maar wel allemaal achterlijke bewegingen...

Was lekker weer om te wassen inderdaad Absolem!! :j

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:31

Hier een paar veulen foto’s zo blij mee! Over een maand komt er een professionele fotograaf .
Maar wat kan deze meid hele leuke plaatjes maken <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1tje om het af te leren say cheeseeee :=
Of kijk ik krijg al tandjes hoor ~~}>
Afbeelding

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:34

Mooie foto's Sannahtris! Wat is hij al gegroeid <3

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:45

Leuke foto's! ♡

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:52

Super leuke foto’s !
En die laatste :o

Kan niet wachten op ons welsh A veulentje

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:17

Ahh heel leuk inderdaad :+:

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 16:17

Afbeelding

Voor de foto staat zo'n Backbarepad in ieder geval leuk.
Om erop te komen is het zelfs met kruk wel een hele grote uitdaging :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 16:46

boemel schreef:
[ [url=m/iT53Zd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor de foto staat zo'n Backbarepad in ieder geval leuk.
Om erop te komen is het zelfs met kruk wel een hele grote uitdaging :D

Ik zag hem net voorbij komen op Facebook.
Knapperd, flinke voorpluk ook.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:28

Ja,haar voorpluk is prachtig. Ook echt hartstikke vol.

Ik wil nog een mooi hoofdstel voor haar. Ik fotografeer veel en dat gaat dan vast fotogeniek worden :o.

Tess is nu al een jaar niet meer gereden. Zadel past niet meer. De pad erop vond ze prima. Erop hangen ook. Dat geeft weer moed voor de toekomst :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:42

Mooie foto zeg! En inderdaad mooie pluk al.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:47

Absolem schreef:
Dennenboom schreef:
En Epke dan? Daar zit ik nog over te denken.. De nakomelingen kunnen alleen wel snel gespannen zijn wat weer invloed heeft op de bewerkbaarheid. Voor de rest is zijn exterieur wel sterk, goede beeldkwaliteit en mooi opwaarts gebouwd. Vind alleen een nadeel dat hij van Beart is en die krijgt al best een groot aandeel in de fokkerij :j

Hij is een beart en de nakomelingen van epke hebben vaak een beroerde achterhand die achter de massa staat. Wel krijgen ze vaak een schitterend front.

Wij hebben een bloedmooie merrie van epke, helaas wat je zegt niet een super goede achterhand. Ook vind ik epke voor een Fries best groot fokken. Moeder is 160 en de epke is 168/169.Hebben er nu een auwert uit gefokt en die heeft duidelijk, als 3 weken oud veulen, al een veel en veel betere achterhand

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:30

Heeft iemand ook ervaring met Nane 492 of Markus 491 nakomelingen? En welke hengst heeft jullie voorkeur en waarom?

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:00

Mijn bijna 4 jarige Markus nakomeling is een heel lief en rustig dier. Hij leert snel bij ook maar is wel een beetje een laatbloeier qua bouw en eerder klein uitgevallen, ik schat 1m59. Als veulen heeft hij een tweede premie gehaald. Heb al vaak gehoord dat Markus nakomelingen heel rustige en leergierige dieren zijn.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:52

Ik heb een Nane X Doaitsen merrie beleerd. Ontzettend lief beestje maar wel erg klein, was net 1.50. Hoofdje was mooi, maar had van mij net wat luxer gemogen. Was wel een vlug en flexibel beestje. Heb foto's is mijn profiel.

Denk dat ik zelf meer fan van Markus ben, hoor er veel goede verhalen over qua karakter een mooie hoofdjes. Alleen jammer van het waterhoofd gen.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:08

Karakter van beide hengsten spreekt me wel aan. Alleen mijn merrie is ook geen grote :P

Getty_maan: Heb je foto's bekeken. Oogt idd klein.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:29

Wij hebben een Nane ster ruin en die is super van karakter. Dat was hij als hengst ook maar we hebben gecastreerd omdat we verder alleen merries thuis hebben. We willen Nane volgend jaar weer gebruiken op dezelfde merrie. Markus geeft mooie paarden maar over het algemeen wat minder in beweging. Schijnen wel lieve paarden te zijn. Dat is onze Nane ook en is rond de 165 nu. Met beleren erg makkelijk voor de wagen en onder het zadel heb ik er nu 5 keer opgezeten en rijdt al over straat richting het bos. Ook in draf en tussen de fietsers. Gouden karakter!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:39

Jinthe: klinkt ook erg goed!

Ik vind het maar moeilijk :\ Er zijn momenten dat ik denk er gaat niks meer over de hengst. Kom er gewoon niet uit {:)-:(

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:54

Snap ik Dennenboom, het is ook niet makkelijk. Maar vergeet ook niet dat het er op papier als een perfecte match kan uitzien maar in de praktijk toch anders kan uitpakken. Het is ook gevoel en kijken wat er bij je merrie past. Ook veel nakomelingen bekijken zodat je daar wel wat info uit kunt halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:03

Ik laat volgende week toch maar even de DA voor Emma komen om bloed te prikken, vind haar echt te traag voor zo'n jonkie.
Heb er nog steeds een hard hoofd in dat het goed komt.

Ga langzaam aan maar op zoek naar een leuk veulen/enter of twenter.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:33

Wat rot van Emma..
wat denk je dat het kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:03

Janinevv schreef:
Wat rot van Emma..
wat denk je dat het kan zijn?

Ze heeft natuurlijk Kissing Spines, maar kan me niet voorstellen dat die traagheid daar vandaan komt.
Dus ik denk zelf aan een flinke worminfectie of wellicht toch even behoefte aan meer voer.
Kan mijn vinger er niet op leggen maar iets zegt me dat er nog wat is.

Dus ik laat de DA even bloed prikken, mest onderzoek en tanden checken.
Voer heb ik al wat omhoog geschroefd, ze krijgt nu 2x 3/4 biks, ik geef zelf nog pavo vital en een kilo lucerne bij en ik voer hooi bij.