Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
L_Vie schreef:Nou ik heb nog steeds het idee dat ze last van haar rug heeft. als ik mijn hand er op leg vind ze het ook niet leuk.
Mona is altijd al voorwaarts geweest, vandaag was ze heel rustig alleen echt mega hoog bokken, eerst van voren omhoog en daarna een goede bok na geven.
Ben benieuwd! Zal allemaal wel weer goed komen, hoop ik dan maar :p
AmoorM schreef:Jullie gaan wel hard zeg!
Heb niet echt alles mee gekregen de laatste paar dagen.
Dus sorry als ik niet op iedereen reageer.![]()
Zal ik vanaf nu wel weer proberen haha,
L_vie: Ligt het niet aan het zadel?
Trouwens, wie was diegene die haar tinker verkocht voor een lichter paard in de hand?
Die fries had al Z gelopen en daarmee wou ze wedstrijden rijden.
Hoe gaat het daar mee?
Spannend Jenny je wedstrijd morgen!
Hier gaat het trainen gewoon lekker z'n gangetje.
Met de galop ben ik eerst bezig dat het galopperen in zijn geheel wat makkelijker wordt in de bak op de rechterhand. Dus gewoon even door laten galopperen, ook al zit ze verkeerd of over kruist. Hopelijk wordt de galop dan beter en lukt de rechtergalop ook goed. Alleen ik deel mijn paard met mijn vader dus kan niet dagelijks trainen, hij rijdt dinsdags in de les en longeert of rijdt donderdags ook vaak, in de weekenden is het vaak verschillend. Ik merk wel dat mensen die wel 5 a 6 dagen zelf kunnen trainen snellere vooruitgang boeken.
Ik ben me ook helemaal in het voer aan het verdiepen, maar dat is best lastig.
Ik weet namelijk niet hoeveel hooi ze krijgen, 2 plakken zegt de stalhulp.. ja maar wat is 2 plakken? Hoeveel kilo is dat........... en wat heeft een paard nodig? Ze krijgt in ieder geval 1 kilo brok van havens per voer beurt en er zijn 2 voerbeurten bij ons. Normaal krijgt ze ook granenmix 1/2e per dag, maar daar zit best veel suiker in geloof ik. Maar dat is al een week op bijna dus krijgt ze dat niet meer. Ze krijgt wel totalin bij gevoerd (lang niet elke dag, maar als ze het krijgt, krijgt ze 1 schepje over haar voer) Dit hebben we vorig jaar gedaan omdat ze een peesblesure heeft gehad, en erg is afgevallen. We wouden dit dit jaar weer omdat ze koliek heeft gehad. Maar ik ben nu dus druk aan het uitzoeken. Misschien dat ik luzerne kan bijvoeren ipv granenmix?
Jamiejoyce schreef:AmoorM schreef:Jullie gaan wel hard zeg!
Heb niet echt alles mee gekregen de laatste paar dagen.
Dus sorry als ik niet op iedereen reageer.![]()
Zal ik vanaf nu wel weer proberen haha,
L_vie: Ligt het niet aan het zadel?
Trouwens, wie was diegene die haar tinker verkocht voor een lichter paard in de hand?
Die fries had al Z gelopen en daarmee wou ze wedstrijden rijden.
Hoe gaat het daar mee?
Spannend Jenny je wedstrijd morgen!
Hier gaat het trainen gewoon lekker z'n gangetje.
Met de galop ben ik eerst bezig dat het galopperen in zijn geheel wat makkelijker wordt in de bak op de rechterhand. Dus gewoon even door laten galopperen, ook al zit ze verkeerd of over kruist. Hopelijk wordt de galop dan beter en lukt de rechtergalop ook goed. Alleen ik deel mijn paard met mijn vader dus kan niet dagelijks trainen, hij rijdt dinsdags in de les en longeert of rijdt donderdags ook vaak, in de weekenden is het vaak verschillend. Ik merk wel dat mensen die wel 5 a 6 dagen zelf kunnen trainen snellere vooruitgang boeken.
Ik ben me ook helemaal in het voer aan het verdiepen, maar dat is best lastig.
Ik weet namelijk niet hoeveel hooi ze krijgen, 2 plakken zegt de stalhulp.. ja maar wat is 2 plakken? Hoeveel kilo is dat........... en wat heeft een paard nodig? Ze krijgt in ieder geval 1 kilo brok van havens per voer beurt en er zijn 2 voerbeurten bij ons. Normaal krijgt ze ook granenmix 1/2e per dag, maar daar zit best veel suiker in geloof ik. Maar dat is al een week op bijna dus krijgt ze dat niet meer. Ze krijgt wel totalin bij gevoerd (lang niet elke dag, maar als ze het krijgt, krijgt ze 1 schepje over haar voer) Dit hebben we vorig jaar gedaan omdat ze een peesblesure heeft gehad, en erg is afgevallen. We wouden dit dit jaar weer omdat ze koliek heeft gehad. Maar ik ben nu dus druk aan het uitzoeken. Misschien dat ik luzerne kan bijvoeren ipv granenmix?
2 kilo brok vind ik wel weg veel hoor.wat voor brok is het? Wat zit er allemaal in? En w2 plakken is in mijn ogen niet veel. Paarden moeten onbeperkt ruwvoer krijgen die van mij heeft eigenlijk altijd ruwvoer is geen hooi dan is het kuil.
L_Vie schreef:Nou ik heb nog steeds het idee dat ze last van haar rug heeft. als ik mijn hand er op leg vind ze het ook niet leuk.
Mona is altijd al voorwaarts geweest, vandaag was ze heel rustig alleen echt mega hoog bokken, eerst van voren omhoog en daarna een goede bok na geven.
Ben benieuwd! Zal allemaal wel weer goed komen, hoop ik dan maar :p
Jenny_S schreef:2 plakken klinkt niet veel helaas
Hier krijgen ze 3 x hooi en 3 x brok
Voer in totaal ook zeker wel 2 kg brok
AmoorM schreef:Jenny_S schreef:2 plakken klinkt niet veel helaas
Hier krijgen ze 3 x hooi en 3 x brok
Voer in totaal ook zeker wel 2 kg brok
Ik heb ook geen idee hoeveel het is...
Een richtlijn voor de hoeveelheid ruwvoer is ca. 1,5 kg per 100 kg lichaamsgewicht. Een paard van 600 kg zou dus ca. 9 kg ruwvoer per dag moeten krijgen. Maar hoe reken je dit uit? Ik ben geen rekentalent. Stel dat je paard 500 weegt?
L_Vie schreef:Ze staat met een deken op!
Osteopaat is al 2x langs geweest, nu weer een nieuw zadel die goed moet liggen en donderdag foto's laten maken, eventueel haal ik nog x de Osteopaat erbij maar als daar niets uit komt.. Het is zo lastig! Mag dit zadel ook maar een maand op lenen en anders moet ik hem houden, dus tja waar doe ik goed aan...
Jamiejoyce schreef:Als ik 2 kilo sportbrok geef vliegt ze letterlijk opzich is dat natuurlijk voor elk paard anders.
Maar ruwvoer zou ik wel vragen of het meer kan of zelf balen hooi kopen. Ik zou toch echt kijken of je op een andere stal kan uiteindelijk want en niet veel ruwvoer en niet buiten vind ik wel twee belangrijke dingen maar dat zullen er waarschijnlijk ook wel niet eens met mij zijn.