[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:08

Pff, dit wordt poging 2 al om alles bij te reageren Nagelbijten / Gniffelen . Echt heel vervelend. Ik heb nu weer een andere pc, en die is niet helemaal in orde. Die flikkert iedere keer uit, en moet je weer opnieuw opstarten Boos! . Heel vervelend dus... Maar er is zoveel goed & leuk nieuwsss! Haha!

YEAAAAH Sanne, GEFELICITEERRDDDDD!! Wat een onwijs knap ventje heb je zeg! Wanneer wordt ie "officieel" van jou Haha! ? Of wacht je daar nog ff mee? Gewoon straks je eigen Iggie Pling !En Aline & Robbert ook gefeliciteerd. Hij heeft een koppie om bij weg te smelten Lovers .

Karina: Wow! Wat wordt Veludo breed zeg, menn! Echt al een een flink paard aan het worden. En wat loopt ie zwaar relaxed onder je!

Debby: Aaah, wat een schatje die snickers Haha! . (Die naam ook, geweldig! Haha! ). Het is wel een echte hengst met een nek zeg Kwijl

Madelief: Oeh, die knappe Fuur. Hij wordt steeds knapper & breeder, super om te zien!! Leuke plaatjes weer, ook met Jasmijn erop! Ik heb geen commentaar, want jij weet heel goed wat je aan het trainen bent denk ik Knipoog .

Jasmijn: Heel veel sterkte meis in deze rot tijd.. Ach gut

Peet: Jij ook veel sterkte, probeer voor jezelf alles wel op een rijtje te houden hoor, laat je niet gek maken!

Lisenka & Jan: Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, die banjer toch Haha! Wat een droppieeee!! Die zou ik ook zo in huis nemen, wat een koppie heeft ie zeg!! Haha, moest wel lachen om dat "sloot verhaal" ROFL

Mies: Het was echt super gezellig gister!! Ik heb er echt voor genoten. Nog bedankt voor de leuke rit en het mee eten Haha! !

Saida: Leuke foto's nog van Rintske! Ze is knap hoor, mooi dat rode ook bij dr. Geweldig halster en dekje Haha! .

Robijntje: Spannend hoor allemaal!! Ik duim voor je dat ze van jou wordt Haha! .

Gabrielle: Lekker met Moreno gereden las ik, helemaal super toch! Komen er nog foto's Haha! ?

Ellis: Fijn dat je weer op je spookje mag binnenkort. Ik hoop dat ze het goed gaat oppakken! Pling Succes!

Mies: Haha, was weer ouderwets gezellig zaterdag of niet Knipoog Cool .

Zo hehe, volgens mij iedereen gehad. Sorry als ik iemand vergeten ben Bloos .
Gister dus naar Michelle geweest. Lekker een uurtje met de auto naar Roosendaal getuft Knipoog . Ging allemaal prima (dankzij tom tommie Clown ). De weersvoorspelling was natuurlijk hardstikke slecht, maar gelukkig klaarde het s middags helemaal op Haha! Ik mocht op Shakira en Mies ging op Apollo (Encanto). We hebben heeeeeeerlijk door de bossen en op de hei gereden. Het is daar echt heel leuk om te rijden, heerlijk de ruimte ook. We waren lekker aan het draven toen we ook een galopje wouden doen. We zetten aan, en jeetje Wow! Daar ging Shakira.... mennn wat ging dat HARD. Ik was in tijden niet meer zo hard geweest, dus ik schrok wel even.. Haha! Haha! . Maar gelukkig kwam ze snel weer onder controle. Was helemaal super. Ik barst nu wel van de spierpijn Huilen van het lachen . Kon zowat niet lopen toen ik opstond ROFL . Heb natuurlijk alweer een tijdje niet gereden, dus ik voelde het wel.. Heb wel weer zin om op Amanda te rijden, want ik mis het wel hoor, pff. Kortom, een geslaagde dag! Mies heeft ook nog een paar foto's, die zal ze er nog wel opzetten Ja .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:10

Pff, wacht maar, als Amanda terug is zullen we die dikzak en Amanda eens laten gaan Lachen. Wel op de terugweg, dan schiet hij niet opeens de andere kant op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:12

Klinkt als een geslaagde dag Lachen

Pff... hoor net echt iets rots..
Paard bij een vriendin op stal had al sinds vrijdagnacht koliek! DA heeel veel en vaak erbij geweest, maar niet hielp. Dag en nacht mensen in touw geweest om arme beessie op de been te houden! Vandaag was het echt op, dus de DA was onderweg om een spuitje te komen geven, maar dat was al niet meer nodig Boos!
Beestje is uit zichzelf in elkaar geklapt en door de omheining heen gestort....

Iemand tips wat ik voor die vriendin van me kan doen? Wil er heel graag voor haar zijn...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:15

Benth: Haha, maar Amanda moet ik juist rustig houden. Die wil juist alleen maar rennen, das ook niet leuk ROFL . Die 2 bolle van jou waren braaf vandaag. Al moest ik Utix wel even laten weten dat ík er ook nog was, en dat ie best achter me kon lopen inplaats van door me heen Huilen van het lachen .

Jolijn: Dat meen je niet Verdrietig . Wat een rot verhaal zeg.... Sterkte voor die vriendin.. Echt advies heb ik niet.. gewoon laten weten dat je er voor dr bent..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:19

Ja, maar dat komt ook omdat Utixo een totaal onopvgevoed, respectloos mormel is naar anderen. Voor mij kan hij nog een beetje respect vinden (ik koop zijn voer Knipoog ), maar hij peinst er niet over om ook maar naar iemand te luisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:21

Ja, echt een rotverhaal! Maar toen ik haar vanmiddag sprak dacht ik al: al meer dan 48 uur, dat kan niet goed aflopen....
Echt zooo sneu...

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:22

Michelle -> We moeten even een stukje opschikken want Sanne is gezellig bij ons op de roze wolk geklommen! Haha!

Borderjay -> Ja ze is mooi hè?
Ik zwijmel elke dag weer weg......
Ze heeft een echte friezenhals en idd mooie lange manen waar ik heeeeeel zuinig op ben!

Madelief -> Rints blijft idd behoorlijk donker van kleur, maar ze heeft wel bruine appeltjes, hoor!
Is maar net hoe het licht erop valt.
Ben nog steeds in de 7e hemel met haar en regelmatig ben ik er nog verbaasd over dat ze écht van mij is!
Kan nog jaren duren hoorde ik van mijn vriendin, die heeft het zelfs na 4,5 jaar nog steeds regelmatig! Vork

Marielle -> Dankje! Jij mag ook niet klagen met die kanjer van jou!

Jasmijn -> Neem ff lekker de tijd voor jezelf en forceer jezelf tot niets.
Je hebt tijd nodig om het een plekje te geven, je kan niet gewoon doorgaan en alle dingen doen die je normaal ook doet.
Geef jezelf er maar een poosje aan over en dan komt het vanzelf wel weer.
Wij wachten wel, hoor!
Hele dikke knuf van Rintske en mij! Ach gut

Sanne -> Mijn knappe meid valt even in het niet bij het zien van jouw über schattige Igneo!
Hij is echt leuk! Mooie getekend ook!

Karina -> Nee ik ben nog niet los van de longe geweest, wie weet morgen!
Ja ze is mooi hè? Vind ik zelf ook nog steeds, hahaha!
Mayke vindt Nombrado wel goed bij haar passen zegt ze telkens......

Jolijn -> Het eerste wat er bij mij opkomt tijdens het lezen van je verhaal is; waarom zijn ze niet naar een kliniek gereden met dat paard???
Er alleen al voor haar zijn zal haar troosten, je hoeft niet echt iets te doen of ze moet het je vragen.....
Wens haar maar veel sterkte toe, ze zal het nodig hebben, arme meis.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:23

Robijntjah, echt onwijs poedersuiker. Ik heb het 1 keer met Utixo gehad, dat ik dacht dat hij in mijn armen zou gaan. Jankend heb ik op de veearts gewacht, wat voelde ik me toen bar slecht. Ik denk dat je echt niet meer kan doen dan er gewoon zijn. Heeft ze nog andere paarden? Bied aan om de zorg op je te nemen. Sleur haar mee een dagje uit, dit hoeft echt niet veel te kosten en kan leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:27

Omdat de DA dan hetzelfde zou doen als daar op stal, maar dan heel veel duurder zou zijn! Paard was niet echt in conditie om de trailer op te gaan!

Ja, dit was niet haar eigen paard, maar ze verzorgt ze wel allemaal daar op stal, en zou deze deze zomer in gaan rijden. Een dagje uit is een goed plan, dankjewel!

Ja, de zorg op me nemen is opzich een leuk idee, maar ze woont wel 30 km verderop Clown

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:30

Oh, dat had ik even niet meegekregen. Dan gewoon verrassen met een dagje uit. En meesleuren die hap, dus niet 20 dagen van te voren vertellen, maar gewoon voor haar deur staan met je rugtasje vol met broodjes en limo. Desnoods even haar werk opbellen om een dagje vrij te fixen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:32

Dat is wel een heel leuk idee idd!

Dan ga ik dat even fixen voor deze week!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:47

Ben ik het niet echt met je/hun eens hoor, Jolijn.
In een kliniek kunnen ze een paard nog opereren, een VA op lokatie kan dat niet.
Zodra een paard niet meteen goed reageert op de medicatie is het hoofdzaak om naar een kliniek toe te gaan.
Maar dan moet de eigenaar dat wel willen natuurlijk.

Vanmiddag weer rijden op mijn pareltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:57

Tjah, blijkbaar wouden ze dat niet, en daar kan ik me best iets bij voorstellen... Op de tafel sterven ze ook nog heel vaak...
En dat zou ik persoonlijk ook echt niet willen. En het kost heeeeel heeeeeel veel geld!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:58

Saida, ik neem aan dat er wel juist gehandelt is. Ik zou de mijne waarschijnlijk vrijdagnacht al de trailer in geschopt hebben, maar sommige mensen hebben nou eenmaal gegronde redenen om dit niet te doen. Laten we dat respecteren en niet gaan speculeren.

Veel plezier met rijden Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:44

Ik ben verdoofd... en echt zo ontzettend bang Huilen

Suevo kreeg gisterenavond ineens acute gaskoliek. Het was vreselijk, hij lag te kronkelen van de pijn. Hij had zo veel pijn dat hij keer op keer tegen de grond klapte. Zijn hoofd lag helemaal open en zijn ogen waren opgezwollen en rood doorlopen. Hij was blind van de pijn en liep ons als we niet uitkeken, onderste boven. Hij was doorweekt van het zweet. De dierenarts gaf hem spuiten maar die hielpen niets, dus moesten we hem sederen. Toen konden we hem naar stal brengen en de dierenarts hem opvoelen. Die verwees ons meteen door naar de kliniek. Het was een wonder dat Suevo op de trailer niet in elkaar gezakt is want hij zakte steeds door zijn benen.

Op de kliniek aangekomen werd hij weer onderzocht en bloed afgenomen. Zijn pols was nog rustig en de bloedwaardes waren goed maar hij reageerde niet op de medicijnen. Dus hebben ze een darmpunktie gedaan om het gas te laten ontsnappen. Dat leek in de eerste instantie iets te helpen, en 2 uur later was hij redelijk opgeknapt. Vanmorgen was het echter weer niet goed. Hij verslechterde alleen maar dus nu zijn ze hem aan het opereren. Ze denken dat het een stukje van zijn dikke darm is wat bij de nieren klem ligt in een soort driehoekig holtetje. Dat is operatief wel te verhelpen maar ze weten niet wat ze aan zullen treffen als ze hem open maken. Tussen 2 en 3 zouden ze mij bellen, of eerder als het helemaal niet goed was. Dus nu zit ik thuis en word gek van angst. Mijn moeder is gelukkig gekomen, zij was er gisteren ook de hele tijd bij. Maar help alsjeblieft met duimen want dat is het enige wat we kunnen doen Huilen
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 12-08-08 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:45

Ik duim zeker voor je! Heeeel hard!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:47

Ik duim ook!!! Sterkte!!!

De rest die allemaal gereageerd heeft op de geboorte van Sanne's paardenkind: bedankt!!
Wij zijn ook helemaal apetrots..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:57

Jeetje Malin! Ach gut Ik schrik me rot! Jullie hebben al zoveel pech gehad en dan ook dit nog. Het ging net zo goed.
Ik draai m'n duimen voor je zo hard als ik kan!!! Ik hoop dat de operatie goed gaat!

http://www.youtube.com/watch?v=IgJxfqgwPQU
Jaja ik kom nog even een filmpje spammen van mijn trots!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:06

Malin Wat vréselijk!!!!!!!! Ik duim héél erg hard voor jullie,wat verschrikkelijk zeg,die onzekerheid en het afwachten...
Heel heel heel erg veel sterkte..

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:09

Zasread wat een schatje! En wat een benen Wow! geweldig om te zien.En wat een super beschermende mama,ze is er echt stapel mee volgens mij Lovers

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:10

borderjay schreef:
Zasread wat een schatje! En wat een benen Wow! geweldig om te zien.En wat een super beschermende mama,ze is er echt stapel mee volgens mij Lovers

Inderdaad... ik moet echt huilen door je filmpje, wat is hij klein en mooi!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:12

DinkeyGirl schreef:
Inderdaad... ik moet echt huilen door je filmpje, wat is hij klein en mooi!

Ik voel me een beetje dubbel, ik ben zo enthousiast over dit nieuwe leventje en Suevo bevindt zich op het randje van de dood. Ik hoop echt dat hij er bovenop komt!! Ik vind het zo erg voor jou en natuurlijk ook voor hem! Ach gut Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:15

Heel herkenbaar Sanne! Zo zat ik gisteren al met die vriendin, voor mij begint het nu pas met een paardje, en voor haar eindigt het!
En nu al helemaal.... Echt hoor, ik duim wel zo ontzettend hard hier!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:20

Malin, wat erg!
heel veel sterkte!
laat je het weten als je meer weet?

sanne, ik ga je filmpje even kijken!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:37

Pffff,ik hoop ook zó dat het goed komt met Suevo Ach gut

Ik zal proberen wat afleiding te brengen....wat foto's van Moreno:

Morrie in de "zonsondergang":

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beetje draven in de wei(omdat het zo nodig móest van het vrouwtje Rolleyes )

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk even laten zien hoe mooi en lief ik ben Lovers

Afbeelding
(geweldige hals hè? Daar ben ik voor gevallen Tong uitsteken )

En even netjes poseren:

Afbeelding