Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 11:41

Oh bah wat naar Dartel! Heel veel sterkte gewenst!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:36

Arm moppie..
Ze heeft zoveel pijn...
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 13:36

;(

Arm ding...

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:02

Ocharme zeg, die vorige eigenaars zou je toch een pak voor de broek willen geven zeg ~~}>
Dat doe je je dier toch niet aan.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:21

Helaas moet ik dr zo laten inslapen.
Ze mag nu nog even grasjes eten
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:31

Ik lees slecht mee maar zag toevallig je gedeelde foto gisteren. Arme schat.. Dikke knuffel voor jullie, knap en fijn dat je deze beslissing voor haar kan maken en ze straks geen pijn meer heeft... :knuffel:

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 15:18

jolmer20 schreef:
Helaas moet ik dr zo laten inslapen.
Ze mag nu nog even grasjes eten
[ Afbeelding ]

Oh nee wat vreselijk. Als mensen nou toch eens beter op hun dieren passen ;( Had zoveel leed gescheeld.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 16:11

Even in je andere topic gespiekt, maar die röntgen. Wauwie....
Dat mensen het zo ver kunnen laten komen. Heel fijn dat je haar verder lijden hebt kunnen besparen.

Dit maakt je/mij/ons ( :') ) vooral dankbaar voor onze paarden, die bij ons mogen zijn, in goede handen.

Pastis, dat is ook geen klein ongeluk! Hopelijk valt de schade mee? Ik duim mee voor rustige weken.
Heb je fotos van de nieuwe?

Dartel, wat een rot verhaal ook. Heel veel sterkte.

Lekker bezig Tarzan! Typisch dat hij zich zo meer zelfverzekerd voelt op die plek, wel fijn uiteraard!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 16:21

Audesta schreef:
Ja sowieso. Ze ijsbeert flink langs de draad en roept nog veel. Zo sneu.
En dan staat ze nu nog op een bekende plek. Laat staan als ze weer ergens anders terecht was gekomen.

Ik heb dan ook besloten dat ze blijft en we zijn in gesprek met de bijrijders over lease zodra ze weer in conditie is (Maartje, bedankt voor de suggestie :j ).

Graag gedaan :D Denk dat dit voor jullie echt een fijne oplossing gaat zijn :) Hopelijk voelt ze zich snel weer op haar gemak bij jullie

Jolmer ach gos dat shetje, wat ontzettend sneu

Tarzan wat goed dat je er weer op zit! Gaan zijn hoeven goed?

Dartel sterkte met het verlies van de hond :(:)

Ik heb een beetje proberen bij te lezen, maar ik was even druk en jullie gingen heel snel en toen lukte het niet meer :+ Hier alles z'n gangetje, Elevada is weer niet rad en Lis staat stijf van de stress omdat ze op het pad achter onze wei bezig zijn met een graafmachine dus hier is weinig veranderd zullen we maar zeggen :+

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 18:11

Dartel en Jolmer allebei veel sterkte gewenst :(:)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 18:26

Dartel, jeetje veel sterkte! :(:)
Jolmer, we hadden allemaal gehoopt dat je die arme stakker kon helpen. Wat mooi dat je de beslissing neemt, maar wat verschrikkelijk dat iemand het zo ver heeft laten komen ;(
Maartje, balen dat je zo stil staat op het moment
Jeetje Pastis ook al zoveel pech gehad! Hoe kwam het dat je eronder bent beland?

Het was weer genieten vandaag hoor <3
Zonder van te voren te longeren gewoon erop gegaan en zelfs een paar rondjes gedraafd en jeetje wat is hij braaaaaf!!!!! :D <3 <3 <3

Afbeelding

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 18:34

Wel, we hebben een weide achter het huis waarvoor we eerst een zandpad moeten oversteken. Ik was de merries met hun 3 gaan terughalen. Kom op de weide, draai ze braafjes naar mij toe om halster uit te doen. Allemaal goed en wel. Ik zie een beetje verder iets metaligs liggen en wil dat oprapen. Net op die moment komt er een mountainbiker het bos uitgestoven. Hij remt en duwt vol op zo’n elektrisch belletje. De merries schrokken zich een ongeluk. De 2 oudsten hebben mij netjes ontweken, maar de jongste zag geen andere uitweg dan over mij heen te springen/denderen. Ben dus op mijn rechterschouder de grond opgeknald. Ik zag ook even sterretjes. Mijn rechter schouderblad behoorlijk blauw en opgezwollen. Daarna bleek het ook uit de kom te zijn. Behoorlijk beurs en mijn ego wat gekrenkt maar het had veel erger kunnen zijn.
Toen ik daar lag te vloeken zijn die 3 musketiers wel nog eens komen kijken of alles wel oké was. Ze waren er zelf wat van aangedaan.
En t ergste is dat die fietser mij ziet vallen en gewoon wegrijdt. Echt, wat een eikel.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 18:37

@kelly: Afbeelding

Vader is Xacal das figueiras, jonkie is nu 4 jaar en al 1m69. Zal een stevige kerel worden :=

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 18:41

Jezus wat een reus :=

Oef dat had zomaar ook anders af kunnen lopen zeg. Heb je eigenlijk nog mazzel gehad.

Jolmer, wat onwijs triest maar ik ben echt blij dat jij haar dit wel gegund hebt.

Oh Elisa vroeg nog naar de compensatie van mijn pensionada:
Ze krijgt in haar si gewricht wat slijtage en zat diagonaal in haar schouder flink vast. Dus we hebben huiswerk.

Hier zelf weer even dressuurmatig met de cruzado bezig geweest en even les gegeven aan de dame die haar gaat leasen. Ging netjes. Daarna nog even een rondje buiten geweest met de zwarte en de mini. Echt genieten dit weer hoor. En blij met die vele vakantie uren die ik zo flexibel op kan nemen :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 18:53

Heftig Pastis! Wel een knapperd! Iets te groot voor mij hahaha

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 18:54

@pastis, wat een knappie, trouw hoofd ook, lijkt een goedzak. Ben benieuwd hoe hij uit gaat dijen. Hij oogt qua bouw nu ook zoals ik Sol zie groeien. Ik hoop een paar centimeter kleiner of dit als eindmaat. Deze ziet er uit alsof hij nog iets de lucht in gaat haha.
Laat je hem nog even groeien? Hij oogt wel nog heel jeugdig - komt denk ik ook omdat hij zo groot is en nog wat moet uit zwaren.

Dat is wel echt een banketstaaf ongeluk....
Die rot mountainbikers ook. Wij hebben hier door het ruiterpad heen ook een mountainbike pad lopen op 1 stuk. Maar mooie training daar om verzameld omhoog te galloperen. Je let altijd op, maar soms wordt je toch nog verrast door zo een eikel die uit de bosjes komt.
Helemaal van de zotte dat hij gewoon door is gefietst, paarden hadden eigenlijk een "kill & attack" commando moeten hebben :')
Schouder uit de kom voel je ook nog wel even aan je banden denk ik? Sterkte.. in ieder geval wel iets om naar uit te kijken!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 20:05

Sterkte Jolmer! Mooi dat ze nog liefde heeft mogen kennen op de laatste momenten! Vreselijk dat het zo ver heeft kunnen komen....

Ooohhh die is mooi Pastis! En mooie maat!!
En beterschap met je schouder! Dat die fietser niet eventjes helpt! En uberhaupt deze situatie veroorzaakt! Mensen soms...

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 20:14

Hij is wel al zadelmak gemaakt, en werkt nu zo’n 3x/week 20 minuutjes. Maar eens hij hier thuis komt zal dat anders zijn. Dan zal het vooral eerst veel leren zijn aan de hand. Dat is minstens zo belangrijk om dat vertrouwen goed te krijgen en mentaal wat sterk(er) te worden. Hij is tot nu toe erg dapper, vriendelijk en hij leert erg snel.
Hij is best groot, en zal wel boven de 1m70 eindigen eens volledig uitgegroeid, dus ik ben liever wat spaarzaam op zo’n groot lijf.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:51

Wat leuk die nieuwe aanwinst Pastis, gefeliciteerd! Boven de 1.70 cm is echt groot voor een Lusitano.
En wat een naar ongeluk met die mountainbikers, zoiets is mij ook weleens overkomen toen ik er op zat (en er ineens naast lag voordat ik het door had) vervelende lui kunnen het zijn. Beterschap nog voor je schouder!

Ah Audesta ik snap het, en dat SI gewricht zal dan wel doorspelen naar die schouder en je wilt natuurlijk niet dat ze scheef gaat lopen door compensatie. Buiten rijden in het zonnetje lijkt me inderdaad genieten. (lichtelijk jaloers haha)

Tarzan, wat super fijn weer! Zou lekker zijn als je zo kunt opbouwen weer.

Balen Maartje, hopelijk snel weer wat beter!

Ik was er al een beetje bang voor toen ik die hoefjes zag Jolmer, echt naar wat mensen zo'n dier toch allemaal aan kunnen doen. Maar echt respect voor jou dat je nu dit leed hebt kunnen beeindigen.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 09:14

Wat een reus Pastis!
En wat een naar ongeluk zeg!

Mijn oude pony haalde altijd uit naar wielrenners := Ik moest altijd flink roepen en gebaren als ik buiten reed. Gelukkig altijd goed gekomen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 11:15

Ik moest even 4 pagina's bijlezen.. :Y)

Dartel en Jolmer allebei veel sterkte gewenst wat een ellende ;(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 18:05

Wat fijn Audeata dat ze allemaal zo lekker gaan en met je vakantiedagen helemaal top!

Pastis, wat een joekel, maar wat een ontzettend lief koppie zit erop!
En jeetje dat die wielrenner ook niet even komt vragen of alles goed is ….

Dgm :')

Hier weer even rondje gedaan vandaag met Rambo, ik had gewoon lol, moest zo lachen om hoe lief en braaf hij rondliep _O-
Ik rijd net 5 tot 10 minuutjes hoor, geen hoogstandjes ofzo, gewoon even lol met je knol erbovenop nu het weer het nog toelaat :D <3

Hier goed te zien hoe goed z’n hoef groeit!! :D
Dit was 21 augustus:
Afbeelding

En dit is vandaag:
Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 18:27

Heerlijk Tarzan!! Gewoon weer gereden, topp!!
En wat groeit zijn hoef netjes zeg! Zo snel ook!

Auww Pastis.. wat een ongeluk zeg. Wat een kneus om het maar even netjes te verwoorden..
Wat een joekel inderdaad zeg die nieuwe!

Hier een beetje bijgekomen van alles.
Blij dat ze nog grasjes kon eten.
Zal nog even de rontgenfoto's delen van de hoefjes
Afbeelding
Afbeelding

Star en Flinn staan nu sinds gisteren ook echt samen. Heb geen stalgenootjes meer. Heerlijk!
Even wennen, 2x per dag zelf. Maar vandaag gelukkig al een verzorgster die gaat vanavond
Ze hebben ook nieuw hooi, zonder al te veel suikers! Ze vinden t alleen niet te vreten :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:38

Wow Tarzan dat is echt bizar die vooruitgang!

Oh mijn god Jolmer die voetjes.. arm diertje… wat goed dat je geholpen hebt, ook al was de afloop verdrietig
En wat fijn dat je paardjes samen staan nu!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:11

Die voetjes zijn inderdaad bizar..wat kan een mens een dier toch allemaal aan doen he?

Fijn dat je geen stalgenootjes meer hebt Jolmer, altijd fijn om alles zelf te kunnen bepalen. Suikervrij hooi zal ook wel wat minder lekker zijn..

Haha DGM, goede pony..ik snap hem volledig. :D