Geen idee L_Vie. Ik zit sinds gister ziek thuis.. Maar zal zo even langslopen (de hond moet ondanks het ziek zijn wel uit). Dat blijf ik luxe vinden, de hond uitlaten en langs stal kunnen lopen...
ik heb geen foto zo voor de hand, maar mijn ruin foppe heeft ook lange manen. de merrie heeft geen lange manen, dit komt van moeders weg, die had ook niet veel haar. Mijn ruin komt in de zomer ook rondom op ijzers, anders gebeuren er hier ook ongelukken.
Bij ons was de bak ook al een beetje hard aan het worden. De paddocks zijn al wel keihard helaas.
We hebben de fryso legacy!!!! eindelijk een die wel past en ook nog heerlijk zit! Kunnen we weer aan de slag vanaf nu!
Caro_MarjaH
Geplaatst: 22-01-15 18:14
Vanmiddag genoten van de nieuwe luxe: het bos naast de manege. Gewoon op stal opzadelen, opstappen en het bos in. Niet eerst met de trailer op pad, gewoon zo het bos in. Heerlijk! Nooit eerder gehad, moest altijd met de trailer naar het bos. Heerlijk 2,5 uur in het bos de omgeving verkend
Onze bak is knikker hard! Gisteravond nog wel kunnen rijden maar helaas nu niet meer. Balen want het zondag wedstrijd. Zal zaterdag nog even naar de binnenbak gaan haha moet toch een beetje oefenen
hier is de bak ook al bevroren, dus dat wordt van de week een keer naar de manege toe. na het weekend is de vorst weer weg, en het is de vraag of het weer terug komt.
Van mij mag het echt nog even flink vriezen, is goed voor de grond en voor het ongedierte. We hebben er op de boerderij dan wel een flink stuk extra werk bij, maar dat heb ik er wel voor over.
Ook kunnen de paarden dan nog even weer het land op, dat doe ik nu niet, omdat het land nog niet goed gevroren is, en ze moeten toch even omschakelen.
Nou flink lang hoeft van mij niet.. Dat is met rijden niet handig. En daarbij bouwen ze momenteel ons huis en dan is vorst ook niet wenselijk De paarden hier genieten er wel van. Lekker van 10 tot 17u in het zonnetje.
_R_G_
Geplaatst: 22-01-15 18:48
iEmmaaa wat een gave deken zeg! Staat haar goed Jammer dat hij er niet in waterdicht is haha vind hem echt leuk
Estherr__1 , die van mij staat ook niet op ijzers, outdoor seizoen is tot nu toe ook prima gegaan op gras zonder ijzers
Welkom tennan!
Wauw al die lange manen!! Dat zal ik eens aan Luna laten zien haha dat dat de bedoeling is
Balen Berdien! Beterschap! Michelletjuh, oh wat gaaf, die moet vast heerlijk zitten!
Bij ons is de bak ook bevroren helaas. Gisteren met de les liep Luna echt zo geweldig goed! Ben echt een heel gelukkig mens nu, hopelijk kunnen we dit goed uit gaan bouwen
Gisteren nog kunnen rijden in de bak. Vandaag veel te hard. De longeerton was nog goed te doen dus lekker gelongeerd.
Caro_MarjaH lekker is dat zo om de hoek. Was de grond daar niet hard? Wij moeten 10 minuten stappen en weg oversteken en dan kunnen we ook uren rijden en genieten.
Hier staan ze al 2 weken stil. Eerst door een natte bak, is die eindelijk weer droog, gaat het vriezen en is de bodem bikkelhard. Gelukkig gaat het volgende week weer regenen...
Jeetje wat schrijven jullie veel! Hihi sorry dat ik zo weinig bericht en mee lees. Ben erg druk met een thuisstudie. Vergt toch wel een hoop tijd.
Onze bak is wel altijd heerlijk te rijden. En ze staan er overdag ook altijd in. Wel beetje ellendig iedere keer met poep scheppen en bak slepen maar ach, liever dat dan dat ze niet buiten komen!
Zaterdagavond trouwens mijn debuut in B! Ben echt zo benieuwd! In de B rijd ook een andere fries mee. Toevallig een van jullie? Het is in Nieuwe wetering..
Jeetje wat gaan jullie hard. Inmiddels al paar dagen terug van vakantie, en alles wel bijgelezen. Maar nog geen tijd gehad om te reageren. Deze week nog ff rustig aan gedaan, ga haar vanavond weer ff oppakken. Rijden viel wat tegen na de vakantie. Ze was in de vakantie zelf door een stalgenoot gereden. Haar mok is alleen helaas erger geworden en merk nu wel dat ze er echt last van heeft Begint met de poten te stampen enzo. Eerder had ik het altijd netjes onder controle. Had 2 weken voor mijn vakantie met biotex gedaan en toen was het praktisch helemaal weg. Daarnaast hield ik het altijd bij met mokzalf. Dus denk vanavond eerst maar weer even met biotex.
Vandaag de zadelmaker geweest. Bokken bokken bokken... was geen pijl op te trekken. ander zadel gekregen die ik mag gaan proberen. Donderdag komt de dierenarts om rug foto's te maken.. wil het toch uit kunnen sluiten. En mocht er niets zijn gaat ze maar naar iemand die haar door rijd:| Ze begint mij nou een beetje te spannend te worden!
Echt vet balen.. maar kan helaas niet anders. Misschien dat ik de osteopaat ook nog maar even laat langs komen!
Nou ik heb nog steeds het idee dat ze last van haar rug heeft. als ik mijn hand er op leg vind ze het ook niet leuk. Mona is altijd al voorwaarts geweest, vandaag was ze heel rustig alleen echt mega hoog bokken, eerst van voren omhoog en daarna een goede bok na geven. Ben benieuwd! Zal allemaal wel weer goed komen, hoop ik dan maar :p