[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dapperedodo

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:34

Jeetje moppielover wat een pech heb je momenteel met nikita hoop dat ze snel weer opknapt voor je dat je weer lkkt snel aan de slag kan met der.

Geeske hoe is het met je stalgenoot afgelopen?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:09

Weer terug in de lappenmand met Nikita dus Angela, hoop dat dit een van de laatste dingen is en dat je dan weer echt aan herstel kan werken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:17

:wave:

sterkte voor nikita... :(:)

astrid, wat een knappe kanjer, gaaf dat 'ie er nu toch is! +:)+

verder probeer ik alles een beetje meelezend bij te houden, maar de tijd ontbreekt me een beetje helaas om hier goed bij te blijven... -O-

hier nog een leuk plaatje van vanmiddag van een paardje op stal dat ik er een beetje bij rijd, volgens mij heb ik er wel eens eerder hier foto's van geplaatst, ze is 17 en er is nooit iets mee gedaan, alleen gefokt...
vorig jaar heb ik haar zadelmak gemaakt, toen heeft ze nog een veulen gehad en nu zijn weer weer rustig aan een beetje begonnen...
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:07

Bagheera_206 schreef:
Mag ik hier binnen komen vallen? := Wij zijn op zoek naar wat mooie barokke paarden om op de foto te zetten. Zijn er hier misschien mensen die interesse hebben?

[BM] Fotoshoot lusitanopaarden

Alleen Lusitano's of allerlei barokke paarden?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:08

Volgens mij is het aangepast naar barok ipv alleen Lusitano.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:12

Zag het. Ken deel van de fotografen en hun werk. Dus heb interesse. Al aangegeven dat dat onder voorbehoud van datum en locatie is ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:12

Ellis: Leuk paardje zeg! Je kan dr leuk rondsturen! Merk je nu ook dat ze het sneller op pikt dan een paardje in de 'gebruikelijke' leeftijd om zadelmak te maken?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:15

thanx!

in de eerste instantie pikte ze het eerste stukje heel snel op inderdaad, minder schieterig, sneller accepteren, maar toen was ze ook (hoog) drachtig...
nu ze het een beetje door heeft en van het veulen af is merk je toch wel dat dit ook weer pittiger is dan een jong paard dat ermee op groeit...
ze is sneller beledigd en laat ze zich als een echte dame absoluut niet dwingen... 8-)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:59

Een wat late reactie, mams is jarig ;-)

Met mijn stalgenootje gaat het nog niet heel goed, al lijkt de schade op het moment mee te vallen. Er lijkt niets echt kapot. Alleen gisteren toen ze op wilde staan zag ze allemaal vlekken voor haar ogen dus vandaar dat ze bleef liggen. Haar arm werkt voor geen meter mee en haar heup is behoorlijk blauw. Ik hoop dat het 'daarbij' blijft. De vlekken zijn al vrij snel weg getrokken toen ik haar op een stoel had neergezet. Even rustig laten zitten en daarna is ze dan opgehaald door haar vriend. Het is wel echt een koele kikker hoor, houdt zich toch echt zo lang mogelijk groot! Maar pijn heeft ze duidelijk.... En vandaag ook niet op stal geweest
Ik was zooooo blij dat Chim bleef staan! Echt, het angstzweet brak uit toen ik zag dat ze los kwam... ze is al zo snel lekker fanatiek met andere paarden! Dus ze kon twee (of eigenlijk drie) dingen doen:
Door het stallen gangpad gaan ravotten, zich bemoeien met andere paarden, eten en met de hengsten!! Of ze kon naar buiten sprinten en op hol het erf af rennen o.i.d. met alle gevolgen van dien.
Wat deed mevrouw? Die draaide zich om, liep naar de bakrand en bleef dat meisje in de gaten houden!! En het mooie was, ze stond op haar eigen touw dus er stond wat druk op... ik denk dat ze daardoor weer dacht dat ze vast stond ofzo!
Blij was ik in ieder geval wel! En vandaag wel weer lekker gereden gelukkig!

Tsjonge, astrid, echt een knappe vent hoor! Hij ziet er nog heel kwiek uit hoor!

Nikita weer kreupel, heel vervelend zeg :-( ze is momenteel wel een beetje een zorgenkindje zo.

Amo is grappig zo zeg! Heb je hem toch geschoren ook? Dat lijkt zo bij zijn achterbeen ;-)

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:34

Ja klopt de achterbeentjes heb ik inderdaad geschoren alleen de plekken wat nodig was de mok zat aan de binnenkant zeg maar tot over zn kniee en binnenkant dijen maar heeft wel gewerkt heeft nog een paar korstjes zitten maar ja het ziet er niet heel mooi uit maar was noodzakelijk gelukig een deel van zn sokken kunnen sparen

Jeetje die stalgenoot van je is wel een bikkel hoor als je dat zo allemaal hoort

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:39

Oh ik vind het er nog wel netjes uit zien hoor! Wel grappig zo eigenlijk!

Ja, zij is echt Die Hard!
En dat paard gaat zoooo vaak op de hobbel, maar ze heeft hem zo makkelijk weer terug, kan hem zo goed aan en zit zo veel uit! velen waren daar echt bijna iedere dag wel vanaf gestuiterd denk ik ;-) Maarja, dan ga je wel gelijk heel hard!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:47

Echt een bikkel zeg maar heb wel respect voor ook voor mensen die dat soort paarden rijden wij hebben ook zo'n paard op stal flinke jongen 170 en meisje die der op rijd is echt klein en weegt niks en ze kan hem aan ondanks zn gestuiter gebok enzo.

Ach gelukig groeit het haar van hem weer aan.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:42

Heftig zeg, met dat meisje! Pffft.

Met Capote ging het al iets beter, buiten leek hij al meer op de mensen te richten ipv alleen maar de andere paarden. In zijn stal is hij de ene keer wat drukker dan de andere keer, maar zijn buikje is niet meer zo ingetrokken.
Morgenochtend de VA bellen!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:23

Kijk dat is al goed nieuws en va bellen dat is wat minder nieuws voor hem zn arme mannelijkheid maar wordt ie wel rustiger van dat zal wel prettiger zijn.

Wij moeten morgen ook naar de dierenarts onse rode kater gaat momenteel erg slecht wilt niet eten/drinken loopt en springt moeilijk, hoop maar dat het goed komt maar vrees het ergste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:05

Heftig idd Geeske! Leuke foto's van Amor en een leuk schimpie!
Ik merk het ook hoor, oudere tantes zijn toch wel wat ehm sneller beledigd idd haha!

Angela sterkte :(:)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:37

Donderdag is hij het l*l! Hij wordt woensdagavond naar de kliniek gebracht, donderdag via de lies gecastreerd ( toch maar via deze manier, een stuk minder risico's ) en zaterdagochtend weer ophalen.
En dan maar hopen dat hij snel minder hengst wordt! Want het is wel een baasje hoor, haha.
En dan kan hij ook naar mij toe... eindelijk!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:47

Sterkte Angela!
Awh, arme Capote ;) Dan zo snel mogelijk naar jou toe?

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:51

Arme hij ja! Ik hoop dat hij niet teveel gestresst wordt, maar hij is nu ook super onrustig ( met 2 hengstige merries, oooh ).
En als hij wat rustiger is, een beetje opvoeding van Chawwa heeft gehad dan komt hij hier heen.

Zaterdag moest hij flink op zijn plek worden gezet, gisteren en vandaag liep hij al behoorlijk netjes mee. Komt goed dus, eerst die castratie maar eens. Kijk er toch wel tegenop hoor, ben schijtens benauwd dat het verkeerd af loopt ofzo. Pffft.
Zit er over te twijfelen om toch maar een castratieverzekering af te sluiten... Wat jullie?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:53

Komt wel goed!
W.b. de verzekering, tsja, heb alleen Spirit laten castreren. Heb er nooit over nagedacht, en wist niet eens dat daar een aparte verzekering voor was..

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:03

Ja ben aan het twijfelen.... weet het niet joh. Ben echt zo benauwd dat hij de pijp uit gaat ofzo, bleh.

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:49

Ik had General ook niet verzekerd.
Gewoon vanuit gaan dat het goed komt:)
Maar het is natuurlijk wel erg spannend

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 23:02

Castreren heb ik totaal geen ervaring mee. ik weet allen dat het heeel vaak goed gaat, en soms ook behoorlijk fout! Dus das lastig!
Beetje afwegen, hoe duur de verzekering is, of je dat er 'gewoon' voor over hebt, en hoeveel het je gaat kosten als het wel fout gaat en of je dat gewoon 'kan' betalen dan?! Want als het eenmaal gebeurd is neem ik aan dat je alle verdere zorg ook wel op je wilt nemen! het is nu tenslotte echt jouw paardje.

Hier alles rustig vandaag, wat grondwerk, wat gelongeerd en even buiten gewandeld. ze wordt al wat makkelijker!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:44

Spannend hoor zo'n casteratie! En tja verzekeren.... Lastig idd een afweging van hoe duur is het, als alles goed gaat heb je vaak zoiets zonde dat ik het betaald heb. En gaat het fout (wat zeer zelden gebeurd volgens mij), dan heb je nog Capote dr niet mee terug maar een geld bedrag...

Waarschijnlijk gaat het allemaal gewoon goed! Weet je ook of ie wel is gedekt heeft? Welsh hengstje bij vriendin van mij op stal is pas gecastereerd maar die wordt er voorlopig nog niet rustiger op. Hij blijft de damens heeeel lief vinden en die grote KWPN'ers kan die echtttt wel aan... Hij gaat na de 'wachttijd' de groep in maar ze zijn bang dat ie opgevreten wordt door de rest door zn gedrag...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:09

Ja, als ze toch al vrij lang hengst geweest zijn en dus echt die drang al gekweekt hebben kunnen ze flink hengst blijven, ook al zijn ze gecastreerd. Maar ze richten dan in ieder geval geen permanente schade aan als ze toch een keer raken :Y) toch?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:14

Hahahahaha das waar :P. Maar ja als ze maar niet zo dominant blijven naar andere paarden en naar mensen, is voor paard zelf ook niet fijn...