[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Limonade

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:28

Even een correctie, ik heb BSS gesproken en eerder genoemde is zeker NIET van BSS!

BSS heeft mij persoonlijk nog hun excuses aangeboden, wat ik zeer op prijs stel en hiermee is voor mij de kous af. Ik begrijp dat er veel vraagtekens zijn, maar PB mij dan aub maar.
Ik wil eigenlijk de hele discussie BSS laten verwijderen, ook al komt dat nu helemaal raar over, maar dit heeft een effect op BSS wat NOOIT mijn intentie is geweest :)

Ik zal even overleggen met Bokt of ze mijn laatste berichten kunnen verwijderen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:24

Denk dat dat veel verwijderen wordt. Maar het is ook wel duidelijk dat BSS het netjes heeft afgehandeld! Ze hebben netjes hun excuses gedaan... Alleen jammer dat iemand zich schaamt voor iets wat niet gebeurde :). Maar ach die zien we hier hopelijk gewoon niet meer!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 17:30

Nee precies, ik heb ook nooit gedacht 'Goh wat is BSS slecht zeg!' Dat was het ook helemaal niet en dat is voor zover ik weet ook helemaal niet ter sprake geweest, maar wat diegene er dan doorheen plaatst...? En idd, AL zijn berichtjes gaan over BSS en paardentransport.... wat dus wel vreemd over komt ;-)

Man, ik had me mijn middag even iets anders voorgesteld!
Ik zou lekker gaan rijden net, had chim t zadel al op, zou net met het hoofdstel beginnen, valt een stalgenootje echt super hard van haar paard. Dat paard was helemaal gek! En die heeft al eerder een poging gedaan om over de rand heen te gaan (kwam halverwege vast te zitten en was 'gelukkig' bij de opening van de bak, dus deur open en paard er af geduwd, maar heeeeel gevaarlijk dus) dus die moest ik wel even zien te pakken! Ik snel de bak in, het stalgenootje bleef liggen, wat echt een Die Hard is, dus dat was gelijk ook een teken dat het niet goed was... Had ik dat gekke beest eindelijk, had die van mij haar touw weer los gemaakt! Stond ze los in de hal/stal terwijl de deur naar buiten lekker open stond. Toen ontstond er bij mij ook een lichte paniek want madam vond het allemaal wel heeeel erg spannend.
Dat beest die ik beet had ging weer op de kletter, ik hield m niet (1.70 en heel breed) liet weer los, hij weer een paar rondes vol op de kletter en toen heb ik m weer te pakken gekregen terwijl ik rustig tegen Chimanga stond te praten om haar aandacht bij ons en niet bij de open deur te houden.
Eindelijk kon dat meisje weer overeind komen, liep echt niet goed, schouder hing heel vreemd... Maar zij nog even haar paard vast gehouden die inmiddels weer wat gekalmeerd was, ik snel Chim gevangen en in de stal gezet, toen haar paard de stal in gegooid, hoofdstel afgedaan en later natuurlijk bij beide nog het zadel.
Zij is uiteindelijk door haar vriend opgehaald, heeft een warme dousche genomen maar moet zo wel langs de dokter/ziekenhuis helaas....
Mijn ritje ging dus niet helemaal door vandaag. Moet zo werken, dus dat wordt een avondje stapmolen voor mijn lieve meid!

Ik was zooooo blij dat ze naar ons bleef kijken!! Gekkerd ;-)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:37

Ja jammer zo allemaal, maar ik heb gewoon geen gezin in gezeik. Is ook nooit mijn bedoeling geweest, ik ben gewoon open en eerlijk.
Moet zeggen dat ik me al niet zo erg stabiel voel de laatste tijd, en zulke dingen er niet bij kan hebben.

Woow dat klinkt heftig My_Chimanga !! Hoe is het nu met dat meisje?
Fijn dat Chim bleef staan. Kan er dan ook nog wel bij!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:54

Even Capote spam! Hij is wel echt hengst, en nog best onrustig. Maandag wordt de afspraak met de veearts gemaakt. Hij moet echt even tot rust komen en heeft nog wat opvoeding nodig haha.
Denk dat hij sowieso al meer tot rust komt als hij wat meer contact heeft met de andere paarden ( ivm rhino toch nog even apart ).
En hij beweegt echt heel goed!! Bijzonder goed zelfs, dit was niet verwacht, haha. Ben benieuwd. Ik heb hem nog niet los gezien jammer genoeg.

Afbeelding
Lekker rollen

Afbeelding
Huppeldehuppel

Afbeelding

Afbeelding
Dat hoofdje, en die nek <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:20

Geeske jemig wat heftig zeg!! Kan me voorstellen dat je flink bent geschrokken ervan... Wat was Chim dan lief.

Astrid wat is hij knap zeg, echt een verschrikkelijk lekker ding! Ik wilde het gedoe met bss ook niet groter maken dan het was, sorry! Maar vond het zo'n bizarre reactie, er gingen gelijk alarmbellen rinkelen en als je dan die berichten terugleest en die persoon blijkbaar speciaal om bss te promoten een account heeft aangemaakt.. Tja heb misschien te snel conclusies getrokken, maar blijf het apart vinden. Ok anyway weer terug naar je paardje, hij is gelukkig goed aangekomen, hij ziet er prachtig uit, heb ze wel erger van transport zien komen, hij si nog mooi rond hoor! Echt een prachtbeest!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:36

knap dier :)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:37

Geeft niets meid, weet dat het niet je bedoeling was! Het stond ook raar, maar goed :P Nuff said.

Hij is echt alweer wat aangekomen vind ik hoor! Hij had gisteren een erg opgetrokken buik. En hij maakt zich ook wel een beetje druk. Toen hij uit de stal werd gehaald moest hij blijkbaar even goed gecorrigeerd worden, haha. Even flinke opvoeding nodig dus! Maar goed, hij staat natuurlijk ook stil op een vreemde stal, al 24 uur onderweg geweest waarin hij stil stond. Het is ook allemaal wat voor die arme vent.

Ooh net lammetjes geboren zien worden!! Echt super schattig en klein, aaaaaah <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:48

Ze verliezen ook veel vocht natuurlijk, en dat is wel redelijk snel weer aangevuld ;). En ach ja opvoeding blijven ze nodig hebben, nu misschien iets meer omdat ie je nog niet kent en denkt even testen hoe ver ik kan gaan... Maar het zijn net kleine kinderen af en toe even de grens op zoeken kijken of ie daar nog steeds zit of dat je misschien wat makkelijker bent geworden. Maar ach dat houd het leuk :D.

Owww en lammetjes, die hadden we altijd op mn oude stal.... Ik werkte toen nog deeltijd en was de hele middag op stal dus werd ik door de eigenaar gebombardeerd tot oppas... In de gaten houden of er schapen gingen bevallen en ze dan scheiden van de rest (door zo'n net geboren lam op te pakken voor moeder te houden en ze zo achter je aan laten komen naar een apart hok, echt mijn favoriete taak... Net geboren lammetjes zijn vies :P). Maar ach lammetjes de fles geven bij moeders die te weinig melk hadden was dan wel altijd weer leuk :D. Had naderhand eentje die kwam het jaar daarop weer terug op stal en die kwam gewoon weer op me afgerend... Als lam sprong die al over het hek om me overal naartoe te achtervolgen :'), zo schattig!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:30

Op stal trekt hij blijkbaar wel zijn buik nog op. Meneer is nog zo onrustig. Nu stond hij met andere paarden tegen over hem, en leek hij even lekker te gaan eten. Hij eet te weinig voor zoveel drukte, haha. Ik hoop echt dat hij snel wat rustiger wordt, dit is zo vervelend voor hem. Kon je het hem maar vertellen hé?

Oh leeeuuk ! Lammetjes zijn zo ontzettend schattig. Ik zou ze zo meenemen naar huis. Vroegah hadden wij ook flessenlammetjes. Lieflieflief!! En helemaal als het van die vadsige, ondeugende dikkerds worden.

Ik ben me even in het grondwerk aan het verdiepen, wil eerst veel 'spelletjes' met Capote gaan doen. Vertrouwen winnen, rust erin brengen en wederzijds respect opbouwen. The Seven games van Parelli lijkt mij erg leuk.
Iemand hier nog tips?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:37

Ik heb meer het grondwerk gedaan wat bij de klassieke dressuur hoort gedaan ook leuk ;). En het is goed voor je paard, lekker loswerken. En vrijheidsdressuur is ook leuk, pony van mij wordt dan alleen iets te enthousiast als je brokjes of snoepjes hebt :P.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:46

Haha, nou gisteren vond hij snoepjes niks. Heel voorzichtig pakken en een beetje rond rochelen in zijn mond. :Y)
Maar misschien met klikker of iets. Rijden is gewoon iets waar ik nog niet aan denk. Ik ben niet zo'n ( helemaal niet ) ervaren rijder, en wil het niet verpesten door er nu al op te gaan klimmen.
Eerst iets opbouwen, en daar heb ik echt super veel zin in!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:52

Dan is lange teugelen enz ook wel leuk om te doen onder begeleiding ;). Gewoon lekker grondwerken!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:53

Ja ik zal eens kijken of Chawwa ( of jij Suuz?? :D ) mij daarin kan helpen. Of ergens een cursusje volgen?
Even googlen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:54

Hij zal daar natuurlijk ook anders gereden zijn dan wat we hier gewend zijn, dus dan is dat ook wel lastig met rijden. Maar als de communicatie op de grond goed gaat dan zal het in het zadel straks ook makkelijker zijn ;).

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 01:44

Ahh lammetjes heb ze al in het land zien staan vindt dat altijd een begin van de lente.

Grondwerk is leuk ben het nu ook aan het leren met hulp stal genootje doe het met amor kleine dingetjes zoals je ruimte respecteren een paar passen achter uit kunnen en wijken voor druk meer nog niet is ie nog te jong voor maar dit zijn dingen die je dagelijks wel eens nodig kan hebben maar dat is voor jouw anders natuurlijk capote respecteert jouw ruimte al enzo en is ouder maar is wel leuk te doen.

Moest wel lachen op stal amor is erg aan het verkleuren momenteel en ik liep met hem trug naar landje, stal bestaat uit 2 delen en toen werd er gevraagt of ik een nieuwe had en waar ik me zwarte paardje gelaten had.
Zal binnenkort ff foto's plaatsen heb nieuwe gemaakt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:32

Limonade schreef:
Ja ik zal eens kijken of Chawwa ( of jij Suuz?? :D ) mij daarin kan helpen. Of ergens een cursusje volgen?
Even googlen...

Uiteraard :)
Zijn verschillende waar je kunt leren hoor, Piet Bakker, Hanneke Reitsma voor hier in het noorden

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:43

Piet Bakker geeft heel fijn les, zodat jij het ook echt zelf kunt na de les, heb wel eens van iemand les gehad die het zelf enorm goed kon, maar het niet over kon brengen wat ze nu deed, bij Piet is het heel duidelijk, ook een super vriendelijke man.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:00

Ja, inderdaad! Heb met Bram ook les gehad van Piet, zo'n leuke man!

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:37

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:20

wat een leukerd zeg, heel grappig die kleur, zo even je topic bekijken

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:59

Mag ik hier binnen komen vallen? := Wij zijn op zoek naar wat mooie barokke paarden om op de foto te zetten. Zijn er hier misschien mensen die interesse hebben?

[BM] Fotoshoot lusitanopaarden

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 15:17

astrid: hij is er dan!! Geweldig paard! Hij is heel mooi! Snel filmpje posten, ben nu wel benieuwd hoe hij beweegt!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:18

Heey

Astrid: Eindelijk is je knappe man er :D Super dat je al een klik met hem hebt :D
Wat is hij mooi <3 Hij heeft idd een hele lieve uitstraling. Heel veel plezier met deze knappe man.

Geeske: Jeetje, wat heftig zeg :(:) Hoe gaat het nu met dat meisje?

Dapperedodo: Knappe Amor <3 Hij ziet er echt super uit. En grappig om te zien hoe hij steeds een andere kleur heeft.

Nikita loopt weer kreupel :( Nu links achter. Haar kogel was gister behoorlijk dik en ze liep echt heel moeilijk. Toen hebben we gekoeld en vanochtend liep ze al wat beter en was de kogel wat minder dik.
Nu koelen we 2x per dag en we kijken het een paar dagen aan. Verbeterd ze niet dan halen we de VA erbij.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 16:31

Bedankt dames!

Moppielover, oooh wat k u t zeg.
Hoop dat het snel opknapt.