[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zephyr2004

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:56

Hallo Barokke paarden liefhebbers,

Hierbij wil ik onze Duque even voorstellen, Hij is een PRE Andalusier ruin van 7 jaar, Wij hebben hem in augustus 2009 gekocht bij den Vinkenburg te Aalten. Duque is aldaar gecastreerd. Duque is een temperament volle ruin die al beleerd was voor de wagen en bij ons onder het zadel beleerd is. Vanwege de barre winter helaas niet veel kunnen mennen en rijden waardoor hij nog niet geheel bevestigd is. Ik hoop van de zomer met hem te gaan starten.

Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:58

Welkom Zephyr. Leuk paard is Duque. Heb hem irl gezien toen we daar een x waren. Veel plezier met hem.

Verder heb ik niet bijgelezen. Ben druk druk... geweest en heb zoveel topics om bij te houden, dat ik t overal 'verwaarloos' :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:49

Welkom Zephyr! Leuk paardje heb je ;).

Ik wordt nog steeds gek van de pijn :(. Ik hoop dat het meeste door de ontsteking komt en dat die snel wegtrekt! Stomme verstandskies ook!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:49

Branka -> Ik hoop voor Frío dat de bodem in de paddock nog steeds te doen is.
Hier sneeuwt het ondertussen weer.....

Esther -> Ik kan je maar 1 raad geven; naar de tandarts ermee, en wel vandaag nog!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:56

Goedemorgen!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:19

Jij en alle anderen ook goedemorgen! :D

_Saida_ schreef:
Branka -> Ik hoop voor Frío dat de bodem in de paddock nog steeds te doen is.
Hier sneeuwt het ondertussen weer.....

Hier ook, maar blijft niet liggen. Het dooit flink. En de sneeuw was geen probleem. Dat maakte de paddock vlak waardoor Frío in december en januari probleemloos buiten stond. Hij heeft ook geen ijzers, dus bleef er niets onder zijn hoeven zitten. Maar na een paar dagen dooi vroor de boel ongelijk op en dat nekte hem.
Hoorde dat hij gisteren vreselijk blij de paddock uit kwam. Paadje vanuit de paddock naar de stal werd stuiterend afgelegd. Tot verbazing en grote lol van de mensen die de paarden binnen zetten. Frío is normaal n.l. vrij rustig. Hij moest dus nog even wat kwijt. Rijden ging gisteren ook weer prima. Ergste stijfheid is er uit en hij loopt erg graag onder het zadel.

_Saida_ schreef:
Esther -> Ik kan je maar 1 raad geven; naar de tandarts ermee, en wel vandaag nog!

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!!!!

idefix4 schreef:
Branka, dat naast me neerleggen, ja dan kan ik echt gaan zitten piekeren en dan wil ik nog wel eens doen wat jij hebt staan in je onderschrift. haha. 'Ik denk ook altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg.' :D
Dat boomloos haha, ik ken alleen het zadel van Frank. De Espagnola. Dat is zogenaamd boomloos, maar er zit echt een boom in! Pommel is Engels voor boombeugel.

Ik vind Stubben persoonlijk ook een fantastisch merk. Helaas is de mijne (een maestoso) echt te smal en tja, dan kan ik beter rijden met het zadel wat wel past. In mijn geval een Premier nu, helemaal zelf in elkaar gezet en nieuwgevuld. Het ligt erg mooi op Sam en daardoor zit ik zelf beter, dan voorheen. Toen zat ik nogal achterover en mijn benen staken naar voren. Sam loopt ook als een sterretje nu!

Fijn joh dat Frio beter is! En ach dat loswerken komt goed!

Die uitspraak heb ik er niet voor niets staan ;) Zelf delete ik regelmatig stukken als ik ze lees voor ik ze plaats. Denk ik toch "nee, niet de moeite waard om een discussie mee op te roepen, laat maar."
Scheelt een hoop energie.
Hoor wel vaker dat Stübben je moet liggen of niet. Mij kennelijk wel. Gelukkig maar! :D En mijn zadel ontkracht alle vooroordelen dat het een hard zadel is. Dat is het beslist niet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:14

Ach Lonnie, zoals ik al zei: Zo veel mensen, zo veel wensen. Gelukkig verschillen we van elkaar hè? Ik ben heel blij met mijn zadel en jij met het jouwe! ;)

Zephyr: Welkom! Stel je jezelf ook even voor? We weten graag ook wie jij zelf bent. Duque ziet er in elk geval super uit! Een mooi beest!

Saida, ik ga zo rijden, het is hier koud, maar droog...

Branka: Frank is ook enorm fan van Stubben, juist vanwege de zachte zit! haha. Hij heeft altijd een Tristan gehad en toen ingeruild op een Kieffer Bamberg veelzijdigheid. De stubben paste niet op zijn toenmalige paard. Die is inmiddels al weer verkocht en toen hebben we de maestoso gekocht. Maar jammergenoeg bleek die te smal, vandaar voor Sam toch een ander zadel.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:16

Saida: Daar ben ik al geweest, maar eerst moet de ontsteking weg voor ze hem gaan trekken :(. Dus ja eerst nog maar twee weken spoelen met waterstofperoxide....

Vannochtend had ik weer een leuke verassing op stal :D. De staleigenaar had mij al mee gedeeld dat er een paard zou komen voor filmopnamens. Dit bleken er twee te zijn, en wel twee PRE hengsten :D. Eentje had echt enorme lange manen, om jaloers op te zijn!! En ze waren ook zo rustig, op stal maar ook met het inladen enz. Maar ja ze zullen wel wat gewend zijn als ze vaker voor films gebruikt worden ;). Ze blijven nog een hele week en ik hoop ze ook nog is in de bak ofzo te zien. Vannochtend had ik net de training aan de lange lijnen gemist...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:25

ik ben ook net terug van stal. Osteopaat is geweest, heeft eerst Ciera behandeld. Zoals ik al vermoedde, zat die van boven tot onder en van voor tot achter vast. Ze is meer dan een uur met haar bezig geweest. Over 6 weken komt ze nog een keer terug.

Daarna Luna gedaan, daarmee was niks aan de hand. ik had dat idee ook niet, maar ik dacht, als ze er toch is, kan ze ie wel even nakijken. Blij dat ik met haar dus al op de goede weg zit!

MEt Ciera is het begin dus gemaakt, nu zsm een zadel erop regelen, mooi lenteweer erbij en beginnen met rijden en spieren kweken.

Ik had me voorgenomen om mijn fototoestel mee te nemen, maar helemaal vergeten foto's te maken.....dom!

Zephyr2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:32

Bedankt dat jullie Duque ook een leuk paard vinden, Ik zal me even voorstellen Ik ben Amanda, ik ben 36 jaar, getrouwd en moeder van 2 lieve kinderen een jongen Dion van 7, en een meisje Anouk van 6 jaar. Voor Duque heb ik een gra fjord gehad en hij heette Zephyr, aangezien ik bij Zephyr dressuurmatig tegen wat tekortkomingen aanliep, heb ik me georienteerd en ben bij een pre uitgekomen. Wij wilde ook een paard wat voor de wagen beleerd is, aangezien mijn man ment. Een nieuw paard brengt ook weer een gewennings proces van 2 kanten met zich mee, wat ik niet altijd makkelijk vind. De ene dag gaat het rijden beter dan de andere dag. Maar ik zie het als een uitdaging om weer een team met mijn paard te worden. Ik ben benieuwd of iemand hier op bokt Duque ontmoet heeft in zijn jongere jaren.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:38

evdpanne schreef:
Saida: Daar ben ik al geweest, maar eerst moet de ontsteking weg voor ze hem gaan trekken :(. Dus ja eerst nog maar twee weken spoelen met waterstofperoxide....

Zit de ontsteking dan aan je tandvlees ipv in/onder je kies?
Anders lijkt het mij dat je nutteloos bezig bent, omdat de waterstofperoxide er niet bij kan komen......

Branka -> Bij ons is de paddock ook erg ongelijk opgevroren.
Gelukkig doet Rintske rustig en kan ze er toch in staan, maar in het begin was ik er ook erg huiverig voor.
Normaal trekt ze altijd wel even een sprintje met wat gekke bokkesprongen nml. }:0

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 17:41

Ik heb wel het idee dat het mijn tandvlees is wat nu geirriteerd is... Maar ja het zal wel, tandarts had er naar gekeken en schreef dit voor. Moet een verbandgaasje in dat spul dopen en er dan op bijten zodat het er goed in gaat ofzo...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:00

Wat akelig Esther :(:)

Lonnie fijn dat de osteo is geweest.

Zephyr, ik ken hem alleen van een paar maanden terug.

Lekker dagje aan te hebben :)
Vanmorgen met Jan ff de stad ingegaan. Op stal hebben ze de kantinemuren geverfd en nu is er een fotowand gemaakt.
Dus even lijstjes gehaald. Jan heeft vorig jaar een mooie foto van Flan geschoten die we uit willen laten vergroten.
Ook nog nieuwe kaarsen voor in de vensterbank. Mooi ijsblauw. Leuk bij de bak met blauwe druifjes die ik vrijdag had gekocht.

Daarna naar stal gegaan. Flan was lekker losgegooid met haar dinnetje en kwam net terug toen wij binnenstapten.
Poosje geklept en toen heb ik t baasje van Leen gebeld of ik met hem mocht rijden en Jan heeft op Flan gestapt.
Dus dat was wel erg leuk. Vorige x kreeg ik hem wat beter aan t lopen maar dat mocht de pret niet drukken.
Toen ik het zadel terugbracht, had hij in de tussentijd een flinke plas op de gang gemaakt :=
Deken nat die er in de buurt lag :+ Heb t baasje gelijk maar gebeld O:) Ik mag hem toch nog vaker lenen hihi.. Ze kon er gelukkig om lachen.

Thuisgekomen ben ik t voorraam gaan zemen en de boel eromheen. Was hard nodig := stof en spinnenrag. Had na Paabje niet veel zin in dat soort dingen maar nadat ik ziek ben geweest, heb ik juist wel poetsdrang :D
Vensterbank beetje veranderd. Was zo'n allegaartje. Nu alleen nog een x een andere vaas erin die leuk bij de kaarsen staat..
Ben iig tevreden. Jan is in de gang aan de klusserij. We wilden eerst eind van de middag naar stal gaan om met Flan en Roos te wandelen maar omdat t nog licht is gaat Jan lekker verder klussen.. en ik heb een lekker kippetje in de oven gezet.
Eerst maar eten.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:58

Ik heb een soort van werkaanbod gekregen van iemand uit Spanje die de meeste van jullie wel kennen denk ik...
Ga het hier niet in het topic zetten omdat ik nog niet weet hoe en wat e.d., maar naam is voor geinteresseerden per pb verkrijgbaar. :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:35

Die Wow zit echt geweldig, mijn vriendin heeft er ook een, ze vindt em zelf ook spuuglelijk maar het zit goddelijk en ligt super op haar paard.
Een Stuben wordt niet door mijn kont geaccepteerd, vreslijk vind ik dat :D
De KN van mijn buurvrouw vind ik ook wel lekker zitten en mijn eigen bosje zit ook zalig *D

Zephyr, welkom en prachtdier heb je *D

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:35

Qua merken zit ik nu te kijken naar zaldi en equestor, ik lees dat veel mensen hier een zaldi hebben maar mijn voorkeur gaat nu uit naar een equestor levada of een De Wispelaere. Heb nog twee maanden spieren opbouwen te gaan dus ik zie daarna wel verder :Y)

Verder is er van hulsebos een zadel voor friesen, ik vraag me af of ze niet zo'n boom in mn huidige zadel kunnen stoppen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:31

_Saida_ schreef:
Branka -> Bij ons is de paddock ook erg ongelijk opgevroren.
Gelukkig doet Rintske rustig en kan ze er toch in staan, maar in het begin was ik er ook erg huiverig voor.
Normaal trekt ze altijd wel even een sprintje met wat gekke bokkesprongen nml. }:0

Frío is normaal ook vrij rustig, maar dit keer is het helaas toch mis gegaan. Er was ook op stal een ongelukje met iemand gebeurd (onderuit gegaan bij het binnenhalen van paarden) en Brenda was haar gaan helpen. Zij gaf aan dat ze toen al behoorlijk lastig liep op dat pad en zich kon voorstellen dat het voor de paarden ook niet prettig was. Maar mogelijk dat Frío gewoon druk is geweest, hoewel dat door mensen die die dag op stal waren tegen wordt gesproken. Hij scheen de dag dat hij kreupel uit de paddock werd gehaald juist behoorlijk rustig te zijn geweest.

Ben er trouwens achter dat mijn paard een dekenmaat is gegroeid sinds ik hem heb. Was altijd 185 (past ook bij zijn grootte) maar zijn Bucas 200 grams was 190.
Vandaag in de uitverkoop bij de ruitersportzaak op pad gegaan voor een nieuwe deken (20% korting is toch mooi meegenomen). De oude (nou ja, oud... in de herfst gekocht) beviel niet: te kort van achteren en trok/drukte voor zijn schoft. Frío werd daar helemaal kaal en drukte echt in de spier. Dilemma is tussen sterke deken of goedkoop. Eerste is een stuk duurder, maar nooit helemaal sloopproof, 2e ligt vaak stukken minder. De Bucas 200 ligt b.v. wel vrij goed, maar was relatief goedkoop. Maar ook die heb ik al groter gekocht.
Vandaag een 300 grams deken in 195 gekocht en die ligt netjes. Ook even gevoeld terwijl hij stond te eten en de deken trekt niet bij zijn schoft.
Kortom: dekens moet ik kennelijk groter gaan aanschaffen voor mijn propje :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:37

evdpanne schreef:

Vannochtend had ik weer een leuke verassing op stal :D. De staleigenaar had mij al mee gedeeld dat er een paard zou komen voor filmopnamens. Dit bleken er twee te zijn, en wel twee PRE hengsten :D. Eentje had echt enorme lange manen, om jaloers op te zijn!! En ze waren ook zo rustig, op stal maar ook met het inladen enz. Maar ja ze zullen wel wat gewend zijn als ze vaker voor films gebruikt worden ;). Ze blijven nog een hele week en ik hoop ze ook nog is in de bak ofzo te zien. Vannochtend had ik net de training aan de lange lijnen gemist...

Beterschap Esther! Ik zit je verhaal over je kies met meelevende duimpijn te volgen. Hopelijk knap je snel op van het kuurtje wat je hebt meegekregen! Frank was er ook ziek van.

Wouw! Wat voor programma? Dit noem ik nou een neus met boter!

Amanda! Wat een mooie naam joh! Anouk! Zo heet ik ook! :+ Mijn oudste, Sabrina is ook 7 jaar geworden in januari. Ik ken Duque niet van vroeger, helaas kan ik je dus niet helpen. Rijden de kinderen ook, of interesseert het ze niet?

Jellie, klinkt als een lekker rommeldagje! Die poetsdrang wil bij mij maar niet komen joh!

Shanna: Natuurlijk wil ik meer weten over je aanbod in Spanje. Mag ik pb van je?

Malin: Heb je nog bij superhorse geïnformeerd? Volgens mij had ze zo iets liggen 2e hands in oktober dan. Ik heb er toen een gesprek gehad en de zadels bewonderd, omdat ik toen nog dacht dat ik zou gaan studeren. Pin me er niet op vast hoor, maar ze had toen een zeer ruim assortiment 2ehands zadels. Het zou zomaar eens kunnen passen! En Heidi heeft ook nog een heel gaaf spaans-soortig zadel. Mss past het op jouw paardje. Baron was er toch te rank voor. Ik denk dat ie op jouw Suevo ook wel eens zou kunnen passen.

Branka: Haha, zelfde probleem hier! Sam is te groot voor zijn deken maat 195 (300 grams) Zijn hele borst is beschadigd. De haren zitten in het nauw. Voor volgend jaar moet ik een andere deken... Mss even over klagen bij de zadelmaker. Die had er één voor 25 euro bij een maat van hem. Even checken die die nog heeft! Mss heeft Frio wel al last gehad voor ie de paddock op ging? Gelukkig is ie nu weer beter toch?

Sam was lastig vandaag. Hij was voor het eerst weer buiten en heel stoer! Not! Alles was eng en hij liep behoorlijk te schrikken. Frank heeft het van een afstandje gevolgd en dacht nog: "Moet dat winst rijden?" haha. Maar uiteindelijk bleek een ponyvriendje op pad te zijn gegaan over de weg en dat had hij gezien en ik niet. Toen die na een half uurtje de bak in kwam, want opa kon een keer niet anders en hij durft dat eigenlijk niet met zijn pony, want Sam is volgens hem staatsgevaarlijk, was het goed. Het ging prima en Sam begon te ontspannen. Hij liet zich eens van zijn beste kant zien! Lekker los aan de teugel en relaxed dragen en lekker kontje er onder. Alleen vond Sam opa ook staatsgevaarlijk. Met geen mogelijkheid dat ie daar in de buurt wilde komen. Vandaag had ie daarin wel gelijk. Opa zijn theorien over hoe je een poown aan de teugel krijgt met rugklachten zijn erg pony-onvriendelijk. Aan het hum van opa kon ik opmaken dat Sam erg lekker liep. Het is zo jammer dat we hier niet gewoon met z'n allen kunnen genieten van onze hobby. Opa maakt er nu al een competitie van tussen mijn neefje en mij. Echt belachelijk! Dat Sam dus zo lekker ging en zijn pony niet, ervaart hij als frustrerend. Zo wil ik dat helemaal niet zien. Het zou zo anders kunnen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 09:53

Ze staan er voor filmopnames op vliegveld valkenburg. En de eigenaren zijn duits ;). Ik gok dat het een WOII film is :P.

Fijn dat het rijden met Sam uiteindelijk goed ging! Alleen jammer dat opa dat dan weer niet kan hebben...
In zijn ogen kan een levensgevaarlijkpaard vast niet zo netjes lopen ;).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:51

Haha, ja, zo iets.. Als Sam vandaag net zo lekker loopt als de afgelopen tijd binnen, dan heb ik wel een goeie dag vandaag. ;) Ik moet om kwart over 12 weg. Ik zei al tegen Frank, Kaatsheuvel is vlak bij de Drunense Duinen. Kunnen we er niet een buitenrit aan vast plakken? haha (Hoezo prioriteiten?)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 10:53

Heeft het weer gevroren... was de bak gister perfect hahaha, het is hier erg mistig ook :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:50

Hier is het ook flink mistig. En wit... ;( Gisteren waren ze wel zo attent om Frío binnen te laten omdat de paddock te hard was. Ga niet te laat naar stal, als ie binnen staat kijk ik of de paddocks zacht zijn en zet ik hem erbij. Anders gaat ie naar buiten als de rest naar binnen komt.
Hoop echt dat de temperatuur die ze voorspellen voor komende week ook komt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:51

Hier is het niet wit gelukkig... maar komt nog volgens mij. Hoop toch dat ik zo eerst nog kan rijden!

Zit de kur in Neumunster te kijken. Edward net geweest, 87,6%. Adelinde komt zo nog en Isabell Werth ook nog.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:14

Ondertussen al voorbij, maar waar zat je dat te kijken? Via internet of op tv?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:16

Internet :)