Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Vie

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:25

Esther welke opleiding heb je gedaan en waar?;-) want dat zou ik ook willen! Alleen met de avondcursus moet ik ook stage lopen nl die ik kan vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:32

Gave Fries Michelle!

Michelle en Maralyn allebei ook zadelstress? :(:)

L_vie is het je eigen of je bij-rijdt paard? Omdat je met kosten zat.

Hier zijn we gewoon lekker aan het trainen, merk echt verbetering door het andere zadel. Ze loopt heerlijk, alleen de rechtergalop blijft een - puntje. In de les gaf mijn instructrice de tip om overdreven linker stelling te vragen en dan kan ze haar been makkelijker naar voren zetten, alleen dat zijn van die dingetjes dat moet je even onder de knie krijgen, want als ik nu overdreven linkerstelling vraag in de hoeken, gaat ze in de hoek staan waardoor ik mijn evenwicht verlies en er bijna naast lig. Maar we gaan gewoon verder trainen, nu haar gebit goed is, ze niks meer onder de leden heeft en een goed passend zadel heeft zijn we wel van plan om echt goed door te trainen :j

Ik heb ook al een kleinen oplossing gevonden zodat ze iets meer buiten komt. Zoals vandaag ga ik pas na 7 uur rijden omdat er les is, maar dan ga ik gewoon tegen 5 uur heen en zet ik haar nog 2 uurtjes in de paddock en kan ik om 7 uur rijden, dan staat ze toch nog even buiten. :j

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:08

Staat ze voor de rest niet buiten amoor? 2 uurtjes vind ik echt heel weinig

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:47

AmoorM schreef:
Michelle en Maralyn allebei ook zadelstress? :(:)

L_vie is het je eigen of je bij-rijdt paard? Omdat je met kosten zat.

Stress niet, maar ik ben wel enorm klaar met alle zadelmakers en zadelsmeerders. Die je voor pokkeveel geld, en scheef zadel aan meten.

En aangezien tutteldoosje extreem reageert :D Wordt je daar altijd heel blij van :D -O-

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:02

Jamiejoyce, van welke fokker is Femke?

Ik wil ook gaan beginnen met longeren met dubbele lijnen, zeker nu ze hoog drachtig is, om ze toch in beweging te houden en dan lekker lang en laag.
Maralyn, heb je hiervoor een cursus of iets gevolgd? Of een youtube filmpje gekeken en kan je het dan zelf?

L_vie, ik heb een totaal andere richting als jou hoor! Ik ben expediteur en heb destijds een avond opleiding gevolgd voor assistent en volledig expediteur via het Scheepvaart en Transport College.
Maar ik dacht misschien is er ook zo iets voor jou in de richting die je wilt.

AmoorM, fijn dat je al verbetering merkt! Buiten stelling werkt bij mij ook wel, wat ook nog wel eens wil helpen om te wijken op de volte of richting de hoefslag en dan aanspringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 14:27

Jamiejoyce schreef:
Staat ze voor de rest niet buiten amoor? 2 uurtjes vind ik echt heel weinig

Nee amper door verschillende oorzaken.
Ik ga nu op dit moment 5 dagen in de week naar school.
Ik moet vanaf huis eerst met de bus naar het station en dan met de trein naar school. Met elkaar z'n uur reistijd. Vanaf het station zou ik met de fiets naar de manege kunnen paarden op de wei zetten en dan weer terug voor de trein, alleen dan zou ik om half 8 op de manege moeten zijn, dat ik vroeg moet op staan is niet het probleem maar ze voeren pas na 8 uur ongeveer.
En de dagen dat ik om 08:45 moet beginnen is het gewoon geen doen, als ik zoals vandaag om 12:45 moet beginnen en zoals donderdags om 10:30 zou het nog kunnen, daarom ben ook op zoek naar een fiets die ik op het station neer kan zetten.
Maar ik heb een nieuw rooster voor school met 3 dagen school en 2 dagen stage. De stage wil ik in de plaats doen waar mijn paard staat, dat betekend met de bus naar het station en met de fiets naar de manege, en dan weer terug naar het station om vervolgens met de bus naar stage te gaan. Ik heb morgen een gesprek bij een bedrijf wat op 2 min afstand met de bus vanaf het station zit. Dus als dat doorgaat zou ik ook mijn fiets bij stage neer kunnen zetten en vanaf daar naar de manege en weer terug. Het vervoer speelt dus heel erg mee omdat ik geen auto heb. Ik ben heel hard aan het sparen maar het geld valt natuurlijk niet uit de lucht. Maar met m'n nieuwe rooster komt ze in ieder geval 2 hele dagen door de weeks buiten en in het weekend ook, tenminste dat is de bedoeling.
Ik deel mijn paard met mijn vader en hij denkt er vaak iets anders over, hij vermenselijkt ons paard vindt ik een beetje -met dit weer mag ze bijvoorbeeld niet naar buiten- -met vorst mag ze niet naar buiten- -met regen mag ze niet naar buiten- En hij vindt het ook gewoon niet belangrijk, hij vindt niet dat je je paard te kort doet als het de hele dag op stal staat, dus het is niet z'n prioriteit voor hem. Hij werkt in het weekend op stal in de ochtenden, en ik werk in de weekenden, dus dan doet hij haar vaak en dan zeg ik wel dat hij haar op de wei moet zetten en dan regel ik vaak van te voren een weide maatje die mee kan, maar dan alsnog blijft ze op stal, of even in de bak, ik weet ook niet waarom.

Maar het zou dus allemaal handiger zijn als ik een eigen autootje heb. Als ik verlenging in mei krijg en in de zomervakantie hard werk zou het na de zomer wel kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:03

Estherr__1 schreef:
Jamiejoyce, van welke fokker is Femke?

Ik wil ook gaan beginnen met longeren met dubbele lijnen, zeker nu ze hoog drachtig is, om ze toch in beweging te houden en dan lekker lang en laag.
Maralyn, heb je hiervoor een cursus of iets gevolgd? Of een youtube filmpje gekeken en kan je het dan zelf?

L_vie, ik heb een totaal andere richting als jou hoor! Ik ben expediteur en heb destijds een avond opleiding gevolgd voor assistent en volledig expediteur via het Scheepvaart en Transport College.
Maar ik dacht misschien is er ook zo iets voor jou in de richting die je wilt.

AmoorM, fijn dat je al verbetering merkt! Buiten stelling werkt bij mij ook wel, wat ook nog wel eens wil helpen om te wijken op de volte of richting de hoefslag en dan aanspringen

We trainen nu gewoon door, het komt vanzelf goed na veel oefenen. Ik rijdt nu ook veel overgangen, van stap naar draf, draf naar galop en weer terug en van arbeids draf naar midden draf ect. Maar als ik een paar overgangen naar galop heb gemaakt, wil ze als ik been geen alleen maar aanspringen, goed dat ze wil galopperen, maar het is niet echt handig als ze alleen maar wil galopperen, en van galop raakt ze vaak ook een beetje opgefokt en gaat ze ook vast houden, dus dan ben ik alleen maar bezig met haar weer ontspannen te laten lopen.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:02

@estherr ze komt van de familie kuiper, ik denk dat ze niet heel bekend zijn al gaan ze wel naar de keuringen.

En een andere stal is dat geen optie amoor?

Ik ben hard opzoek naar iemand die me les gaat geven met dubbele longe en lange lijnen zelf durf ik niet zomaar te beginnen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:28

Esther.

Ik heb hier les in gehad, en wordt geholpen.
Dus dubbel op...!!

Ik krijg zodra het toelaat, ook les in het achenbach systeem.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:33

Jamie waar zit jij qua woonplaats? Ik heb al best wat ervaring met dubbele lijnen. Heel veel paarden al geleerd en ook in de bak veel mee gewerkt. Als je in de buurt zit wil ik je wel helpen.

Net douwe nog even aan de longe gehad lekker in de modder banjeren.
Daarna even beentjes afgespoten en voila weer schoon. Hij rekt lekker over de rug op het moment heel fijn om te zien.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:38

Ok, ook maar even iemand zoeken dan die me hier in kan helpen..

Familie Kuiper ken ik niet Jamiejoyce

Laura, jamiejoyce komt volgens mij uit Zeeland (Middelburg) :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:42

Estherr__1 schreef:

Wij komen uit het noorden van nederland...
En de gene die het mij geleerd heeft, komt hier ook vandaan.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:50

Estherr__1 schreef:

Esther voor jou zelfde aanbod als je in de buurt zit!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:02

Dankje Laura echt super maar woon helaas niet in de buurt hier zit is er vast ook wel iemand

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:20

Graag gedaan anders even oproepje hier op bokt zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:33

Jamiejoyce schreef:
@estherr ze komt van de familie kuiper, ik denk dat ze niet heel bekend zijn al gaan ze wel naar de keuringen.

En een andere stal is dat geen optie amoor?

Ik ben hard opzoek naar iemand die me les gaat geven met dubbele longe en lange lijnen zelf durf ik niet zomaar te beginnen

Nee dat is geen optie. Maar goed soms moet je keuzes maken. Ze heeft in ieder geval vandaag 4 uurtjes buiten gestaan. Wel in een blubberig paddock en ik moest haar in het pikken donker ophalen, maar ze heeft buiten gestaan. Morgen komt ze niet buiten want dan is het m'n vaders dag. Woensdag probeer ik wel weer. Ik probeer ook van school te wisselen omdat ik knettergek wordt van het reizen. Dan ben ik ook dichter bij en kan ik sneller heen om haar naar buiten te doen. Maar ik denk dat het een hele kleine kans is dat het lukt en vooral nu met de nieuwe regeling met de studie financiering.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:49

Laura1982 schreef:
Ja splinterz wat is dat?

Oops.. beetje late reactie.. maar gaat dus over mondhoekreflex.
Aangezien Mike de neiging heeft om rechts haar tong tegen het bit te gooien waardoor ze niet te sturen is en verkrampt heb ik in overleg met iemand die clinics heeft gevolgd van Philippe Karl (of hoe schrijf je het..) iets te proberen met mondhoekreflex.
Je pakt je teugel en die doe je omhoog, langs het hoofd, richting oor. Dus gelijk met bakstukken omhoog. Geef je kleine 'rukjes' totdat je reactie krijgt en als reflex gaan ze kauwen en buigen ze in. Heel bijzonder. Dit kun je dus uitbouwen door dan, wanneer ze inbuigt, je teugel te laten zakken naar normale hoogte zodat ze het kan linken aan elkaar. Bij de ene duurt het lang, bij de ander duurt het langer. Mike pakt dit echt zo fijn op dat ik geen kramp meer hoef te hebben in mn arm :D

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:38

Amoor: Het is mijn eigen paard;-) Vandaar de kosten!

Esther: Ik wil dus een hele andere richting op, zit nu in de zorg en wil naar de financien. zo doende kan ik het niet met mn werk combineren.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:51

Laura1982 schreef:
Ja splinterz wat is dat?

Oops.. beetje late reactie.. maar gaat dus over mondhoekreflex.
Aangezien Mike de neiging heeft om rechts haar tong tegen het bit te gooien waardoor ze niet te sturen is en verkrampt heb ik in overleg met iemand die clinics heeft gevolgd van Philippe Karl (of hoe schrijf je het..) iets te proberen met mondhoekreflex.
Je pakt je teugel en die doe je omhoog, langs het hoofd, richting oor. Dus gelijk met bakstukken omhoog. Geef je kleine 'rukjes' totdat je reactie krijgt en als reflex gaan ze kauwen en buigen ze in. Heel bijzonder. Dit kun je dus uitbouwen door dan, wanneer ze inbuigt, je teugel te laten zakken naar normale hoogte zodat ze het kan linken aan elkaar. Bij de ene duurt het lang, bij de ander duurt het langer. Mike pakt dit echt zo fijn op dat ik geen kramp meer hoef te hebben in mn arm :D[/quote]

Interessant ik ga kijken of er wat over te vinden is op Google.

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:08

Zijn er nog meer blokkers uit deze topic die 8 februari starten in Tilburg? :)
Indoor Friezen dressuur ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:25

Dnbles sorry beetje uit de richting hihi

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:18

Nope niet echt in de buurt haha ik ga waarschijnlijk wel 23 mei koudbloed wedstrijd in Winterswijk starten. Mensen die hier heen gaan? Haha

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:58

Bedankt voor het aanbod Laura, maar ik woon in Zuid-Holland dus voor mij helaas ook wel ver weg..

Splinterz, klinkt interessant maar denk ik ook wel 'gevaarlijk' als je dit niet goed doet of zonder begeleiding te krijgen of gehad te hebben :)

Dnbles, voor mij ook net iets te ver weg en ik ga pas weer starten als het veulen eruit is, zal pas weer rond Mei/Juni worden.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:04

L_Vie, dat is balen zeg.. is er echt helemaal niks van avond cursus of thuis cursus die je zou kunnen doen?
Zodat je het kan combineren met je werk?

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:12

Nee helaas. Eventueel een HBO opleiding wel, maar ik wil heel graag een andere richting op. Dan moet je gewoon stage lopen, balen!