[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:36

Lisenka, klinkt als een vreselijk verhaal! Brrr, ik ben de mijne gelukkig allemaal al kwijt, mét het verstand wat er bij zat! Wel jammer joh, geen paardje mee. Had ik niet ergens gelezen dat je de noordzee-stranden miste om langs te galopperen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:37

Lonnie: Wat voor boomloos? Mss heeft een kennisje van mij wel interesse?
Zij heeft een barefoot gehad en helaas moeten inleveren. Ze droomt er van om weer zo'n zadel te hebben volgens mij.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:47

het is een barefoot Cheyenne, maat 1. Het is ook echt een fijn zadel, maar voor definitif voor mij gewoon niet geschikt. Bovendien hebben al mijn paarden een goed passend zadel. Ik wilde het bewaren als ik ooit toevallig een paard zou krijgen waar een van mn zadeks niet op past, maar aangezien nieuw paard ook een nieuw zadel krijgt, is dat niet van toepassing. En ben niet van plan nog een paard erbij te kopen :D

Ciera is vandaag naar de smid geweest, die heeft haar voeten wat gecorrigeerd, die stonden nogal naar binnen. Deels ook wel de bouw, beetje kromme voetstand, maar hij kon het wel een beetje verhelpen.
Zaterdag dan de osteopaat.
En per 1 maart gaan we ook verhuizen naar de stal waar mijn fjord staat, lekker makkelijk dan staan ze bij elkaar. Angezien ik mijn huidige baan iig tot einde schoolvakantie hou, heb ik weinig tijd, en zo kan ik ze fijn op een dag rijden.

Wel banketstaaf, meisje dat weggaat, heeft een fries. Net een maandje of 3. Nu kwam ze er deze week achter dat het beest drachtig is, en in april al moet bevallen. De boer is daar niet blij mee, die wil geen veulens en een hoop gedoen (die man is in de 70) en heeft haar verteld dat ze ergens anders moet gaan staan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:10

Lonnie ik zal het tegen haar zeggen. Ik vrees alleen dat haar budget het niet aan zal kunnen. Ze loopt daar constant tegen aan. Wil je me toch meer info pb'en?
En Ciara was ook braaf bij de hoefsmid. Fijn joh, dat ie er mee aan de slag gaat!
Heeft ze al wat geregeld om haar paard onder te brengen? Lastig hoor, dat ze drachtig blijkt. 2 paarden voor de prijs van 1! Waar mij kennis staat, vangen ze paarden ook op die drachtig zijn. De veulens kunnen er ook in de opfok. Dat is in Heeswijk-Dinther en ik ken nog een adres zo. Maar ja, ze heeft de fries vast gekocht om er op te rijden? Dan is dit vast een schok geweest! Afwachten maar wat er uitkomt! Heeft ze kunnen achterhalen wie papa kan zijn?

Edit: Zat even te zoeken of je een advertentie ervan had staan, nee dus, ow ja hersenpan geschud! Veel last ervan? Hopelijk zit jij weer snel in de bossen te genieten op je paardje!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:47

idefix4 schreef:
Lisenka, klinkt als een vreselijk verhaal! Brrr, ik ben de mijne gelukkig allemaal al kwijt, mét het verstand wat er bij zat! Wel jammer joh, geen paardje mee. Had ik niet ergens gelezen dat je de noordzee-stranden miste om langs te galopperen?

Ik ben ze nu ook allemaal kwijt. Ben er ook heel blij om.

Ik heb al een hele tijd niet meer gereden en om ze dan mee te nemen. Neem Banjer lekker mee. Ik vind het namelijk ook zalig om lekker op het strand te lopen. Mijn moeder vindt het in elk geval heel gezellig. Het eerste wat ze zei dan kom je toch wel af en toe een bakkie doen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:48

Anoek Ik ben me er niet van bewust dat ik Patrick ergens afgekraakt heb,ik ken hem niet eens,en heb hem nooit mee gemaakt als zadelpasser/maker.Dus ik kan ook absoluut niet over hem oordelen....en dat is ook niet mijn bedoeling ;)

EstherIk zou toch maar zo snel mogelijk naar een tandarts of kaak chirurg gaan voordat het verergert!!! kiespijn...verstands kiezen...ik weet er helaas alles van ;( sterkte!

Ik heb volgens mij wel eens op een boomloos gezeten bij Karina,maar was me er toen niet eens bewust van dat het een boomloos zadel was! Ik weet niet wat voor een merk dat was,maar vond dát zadel lekker zitten!

Wat merken betreft....er is gewoon zóveel op de markt....moeilijk om echt een keuze te maken voor een bepaald merk.Ik heb gewoon altijd uitgeprobeerd wat op dat moment het beste op mijn paard lag en waar ik zelf het lekkerst op zat.
Ik ben ook nooit merk-vast geweest.
Vroeger op mijn New Forest pony(25 jaar geleden :o ) had ik een Daaleman veelzijdigheids zadel liggen.
Op mijn Kwpn-er had ik een Kieffer Aachen vzh.Terwijl het paard bij Karina op haar bedrijf waar ik op reed een Kieffer dressuur zadel had waar ik binnen 5 minuten mn billen op stuk had!(zelfde merk,maar ó zo verschillend!)
Voor Moreno had ik een Passier GG dressuur,en nu dus een Zaldi Lusitanus....

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:58

Ik heb op Keljan ook een Daaleman vzh zadel liggen. Zadel is nu 17 jaar oud.

Op Otto ben ik begonnen met een Hulsebos, lag redelijk, maar niet helemaal goed. Daarna een oud passierzadel (lag op hem goed, maar vond ik zelf niet fijn) en nu dus een Fryso.

Halley ben ik begonnen met een KN Allegro, toen boomloos de Heather Moffet (geen succes, kreeg hij rugklachten van), toen de Fryso Legacy en nu dus de Fryso Profile. Hoop dat hij nu niet veel meer veranderd, zodat ik met het laatste zadel langer kan doen.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:59

Tja, ik lees meer mee dan dat ik post.

Ben zelf eigenlijk niet zo'n liefhebber om verschillende redenen van boomloos, maar heb een poosje geleden eens op ebay een boomloos spaans zadel gekocht, model alta escuela. Je kunt er gewoon mee lichtrijden, zit niet zo vreselijk breed, Gewoon zo nu en dan eens voor een show.
Het is een Innova-saddle, kosten euro 498. Wel dikke foam kussen. Heb je een heel breed paard, of erg weinig schoft dan zou dit een lekker zadel kunnen zijn
Er stond er pas ook eentje op Marktplaats, vrijwel nieuw, euro 300,-- dacht ik, in het zelfde dorp waar ik woon.

Tja, en ik wil er inderdaad niet zo erg mee te koop lopen. (Op bokt wordt er ook nog wel eens graag links en rechts met modder gegooid, bepaalde mensen krijgen niet altijd de kans zich te verdedigen) Maar goed wij verkopen gebruikte merkzadels, hebben er zo'n 150 liggen. Reizen doen we niet. Meegeven na betaling om te passen voor 6 dagen is mogelijk. Wij hebben een aantal brede tot heel erg brede veelzijdigheidszadels liggen. Je kunt er mee rijden, iemand erbij halen die je vertrouwd. Kom je naar ons , dan passen wij het zadel aan. Niet naar je zin, dan krijg je gewoon je geld weer terug binnen deze 6 dagen.
O, ja wij zijn gewoon aangesloten bij de vereniging ( http://www.nvzr.nl) Bestaan al meer dan 25 jaar. En ach over ieder zadelmaker, hoefsmid of dierenarts wordt wel eens wat minder leuks verteld.. ..............( op http://www.andalusiershow.nl kun je onze contact gegevens vinden)

Zadels, het blijft een moeilijk probleem, als consument kun je vaak de bomen door het bos niet meer zien van alle ideeen, meningen, vooroordelen enz.
Gebruik in ieder geval je gezond verstand, kijk goed naar je paard ,: Hoe reageert hij. Beslis niet overhaast. Bouw als het kan een aantal dagen proberen in, niet goed geld terug. Soms krijg je zelf na 2 dagen pas pijn in je rug, of wordt je paard vervelen d onder je nieuwe zadel. We hebben niet allemaal een geldboompje in onze tuin. Probeer iemand te vinden die rekening houdt met je paard, je portemonnee en de ruiter. Moeilijk, maar moet kunnen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:22

Esther -> Je kies is nu ontstoken en wordt er pas over 2 weken uitgehaald???
Wat is dat voor een idiote tandarts? Daar zou ik geen genoegen mee nemen, hoor!
Zeker niet als je nu al niet kan slapen van de pijn.
Gewoon bellen morgen en zeggen dat ie er NU uit moet!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:06

Spierpijn :+ Maar kan nog lopen :D

Nee valt best mee hoor. Bovenbeenspieren en schouders/ bovenarmen. Maar ja, had dan ook sinds half december niet meer gereden... En dan op een ander zadel :Y)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:21

Evaline, ik kan me wel vinden in wat je verteld idd, mooi verwoord ook. Daarom blokkeer ik ook als ze gaan doorvragen. Zo veel mensen, zo veel wensen. Goh, dan zijn jullie ook flink. Er ligt vast een passend zadel tussen voor Jippe dan. Hopelijk kunnen jullie elkaar helpen!

Wanda: Ja, dan kun je behoorlijk spierpijn krijgen! Haha. En Jippe is ook niet de smalste en jij niet met de langste benen hè? Ik vind hem echt een mooi type paard. Ik houd wel van dat ouderwetse ronde, wat hij heeft. ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:28

Boomloos, heb er wel is opgezeten, maar vind het toch heel vreemd zitten, vooral met de beugels hihi :D ! Beetje westernachtig vond ik zelf!

Esther, ai.. dat klinkt niet fijn!! Goed in de gaten houden hoor, zoals Lisenka al vertelde, is dat wel de moeite waard.. Maar hopen dat het bij jou niet zover komt he ;) .

Lisenka, haha die Halley, is ook zo'n bodybuilder :D ! Die heeft al wat zadels versleten he, hihi! :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:58

@ Lisenka: Je hebt pb ;)

Zilfstar schreef:
DinkeyGirl: daar zit ik dus ook mee. Wie kun je vertrouwen? Wie is echt goed in zadels aanmeten. Heb genoeg hier op Bokt voorbij zien komen over verkeerde zadels. Moet er neit aan denken als ik nu nogmaals een fout zadel tref/krijg/koop. Zit ik straks met tig zadels hier. En dat geldt ook voor kopen via MP. Vind maar eens betrouwbaar iemand. Hoe weet je dat? Hoe weet je dat de particulier van wie je het zadel koopt je geen loer draait. Moeilijk hoor.

Ik denk dat je om je heen moet kijken en moet informeren. En volg de informatie van degene waar jij vertrouwen in hebt. Over elke zadelmaker zijn goede en slechte ervaringen te vinden.
Degene die ik laat komen heb ik via mijn instructrice. Hij kwam al bij haar ouders op de manege. Maar doordat ik via Brenda bij hem terecht gekomen ben wist hij ook heel snel wie ik was. Ook toen hij de 2e keer kwam, toen wist hij nog precies waar Frío voorheen had gestaan.
En terwijl ik hem dus goed vind zijn er stalgenoten die een ander laten komen en daar heel tevreden over zijn, maar die ik nooit aan mijn zadel laat komen.

Overigens noem ik bewust geen namen om geen reclame of anti-reclame te maken.

evdpanne schreef:
Ik heb weer een beetje pech... Verstandkies kan niet goed doorkomen en het is nu lekker onstoken. Heb nu leuk waterstofperoxide gehad om mee te spoelen, echt vreselijk spul! Over twee weken een afspraak staan om hem te trekken. Wordt er niet echt blij van :(. Doet echt pijn en kan er niet van slapen...

Pas je wel op? Als het niet snel genoeg beter gaat dan maar even langs de tandarts om te kijken of ie wel moet blijven zitten.
Bij mij zijn 3 verstandskiezen verwijderd (tegelijk onder alghele narcose) omdat ik er alleen maar last van had omdat ze niet konden doorkomen. Werd ik flink beroerd van.

idefix4 schreef:
Ik vind het heel vervelend dat jullie me zo interpreteren om uiteindelijk iets wat heel onbenullig begon. Zo was het namelijk niet bedoeld. Weten jullie? Ik heb het gewoon intens naar mijn zin op mijn plekje. En ik wil er niet op deze manier over door hoeven gaan. Ik respecteer de persoon met wie ik mag meewerken en wil zijn naam graag hoog houden. Ik weet echt lang niet alles hoor! Ik wilde de zadelmaker waar ik leer niet meer bij naam noemen, want ik heb inmiddels wel gezien dat hier op bokt zadelmakers bij de vleet worden afgekeurd door amazones en ruiters. Bokt is bij de dienstverleners niet geliefd. Wat hier over sommige zadelmakers wordt neergetikt kan je ronduit interpreteren als smaad. Dat wil kost wat kost voorkomen op dit forum. Vandaar ieder zijn meug, wat was niet kortaf bedoeld, maar ik wilde de discussie gewoon beëindigen. En ik weet heel zeker dat er meer goeie zijn hoor! Ze zijn zich niet voor niets aan het verenigen! Maar ja, ik weet nu eenmaal meer over de werkwijze van deze ene nog. :o Maar er zijn er echt wel meer. Maar als hij komt, mag ik mee en dat vind ik stiekem ook erg leuk om jullie te leren kennen. Ik wil niemand iets opdringen. Blij te lezen Wanda dat het bij jou ook zo is overgekomen!

Anouk, zoals ik hierboven al eerder zeg: over elke zadelmaker is wel iets negatiefs te vinden. Het is mensenwerk en mensen maken soms fouten. De een alleen wat meer dan de ander.
Maar je hebt gelijk dat mensen te makkelijk dingen schrijven. Dingen die mensen kunnen schaden zonder dat de schrijver daar bij stil staat. Mensen kunnen zichzelf ook schaden door bepaalde dingen te schrijven.

idefix4 schreef:
Zowiezo heb ik al een keer aan den lijve ondervonden hoeveel mensen hier meelezen, alles kan tegen je worden gebruikt. Dat maakt mij ook erg terughoudend en onzeker als iemand me op mijn woorden blijft pakken. Ik weet echt nog lang niet alles. Nog lang niet! En ik wil ook gewoon een ander zijn of haar mening respecteren. Oké? Dan beloof ik nu plechtig dat ik niets meer zal zeggen over zadels owkee? Ieder zijn ding...

Mss moet ik er wat anders onderschrijven dan? 'Alles wat ik schrijf is goedbedoeld en met een vriendelijke glimlach getikt en niet om iemand of iets te benadelen.'

Lieve Anouk, dit is nu precies wat jammer is. Met deze opmerking lijk je het echt op jezelf te betrekken en ga je in de verdediging, dat hoeft niet.
Bokt is groot, iedereen heeft een mening. Jij ook en die steek je ook niet onder stoelen of banken. En daar kan iemand het mee eens zijn of niet. Niet meer, niet minder.
Krijg je commentaar dan kijk je of je er iets mee kan of wil, anders leg je het naast je neer. En dat is soms best lastig. Vind ik zelf althans ;)

Wat betreft een boomloos zadel. De keren dat ik op een boomloos zadel heb gereden was het voor mij een drama. Ik had totaal geen steun en balans en kreeg vreselijk last van mijn rug. En die is helaas niet al te best door mijn oude blessure.
Nadat ik de JC die ik bij Frío kreeg niet fijn meer vond zitten (te krap omdat het een wat diepere zit was) ben ik op zoek gegaan naar een ander zadel. Met wat hulp ben ik op een Stübben Scandica uitgekomen. Tweedehands, maar ben er nog steeds erg blij mee en deze Stübben zorgt er wel voor dat het vooroordeel van die harde Stübbens direct overboord kan! Stalgenoot die dat vooroordeel ook kende moest na het voelen van mijn zadel erkennen dat het leer boterzacht is en de zit niet hard.
Zadel heeft wel flinke kniewrongen. Schrok ik van toen ik het zag, maar toen ik erop zat had ik daar totaal geen problemen mee.

Gisteren weer lekker op Frío gereden. Had weer les en ben met Brenda vooral bezig geweest hem weer los te krijgen. Hij was al een stuk losser dan de dag ervoor, maar viel wel snel terug in zijn 'oude vertrouwde linkerstelling'. Tja, je hebt een linksgebogen paard dus dat zal je merken ook :+
Maar hij had in ieder geval wel veel zin om lekker te werken, dus fijn gereden.
De bodem van de paddock is gelukkig ook een stuk zachter dus mag hij ook weer naar buiten. Zal hij zeker fijn vinden ondanks hij de stalrust na een paar dagen redelijk accepteerde.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:21

Branka, dat naast me neerleggen, ja dan kan ik echt gaan zitten piekeren en dan wil ik nog wel eens doen wat jij hebt staan in je onderschrift. haha. 'Ik denk ook altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg.' :D
Dat boomloos haha, ik ken alleen het zadel van Frank. De Espagnola. Dat is zogenaamd boomloos, maar er zit echt een boom in! Pommel is Engels voor boombeugel.

Ik vind Stubben persoonlijk ook een fantastisch merk. Helaas is de mijne (een maestoso) echt te smal en tja, dan kan ik beter rijden met het zadel wat wel past. In mijn geval een Premier nu, helemaal zelf in elkaar gezet en nieuwgevuld. Het ligt erg mooi op Sam en daardoor zit ik zelf beter, dan voorheen. Toen zat ik nogal achterover en mijn benen staken naar voren. Sam loopt ook als een sterretje nu!

Fijn joh dat Frio beter is! En ach dat loswerken komt goed!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:25

hmm ik zit ondertussen te smullen van zelfgebakken pannenkoeken! en twijfel of ik nog een derde op kan :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:44

Brrr nee, Stubben kan ik niet op zitten :o
Maar op heel veel niet hoor!!!

Ik ben dolblij met mijn Harry Dabs! Wat een heerlijk zadel!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:04

Ik heb er nu één op mijn verlanglijstje staan, die ik een keer mag proberen. Als die het toch kan worden... wow. En dan bedoel ik geen Wowzadel. haha. Voorlopig hebben we er straks één voor Princie...

Maar over stubben hoor ik die klacht vaker hoor. Het ligt je of niet!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:13

Is volgens mij bij heel veel zadels... ik heb bij Boas met KN (symphonie, oude model) gereden. Vond dat toen hemels! Vorig jaar zat ik er nog een keer weer op (op Vaj) toen mijn eigen zadel naar de zadelmaker was voor opvullen... toen vond ik het een verschrikking!!!

Mijn zadel past mij gewoon heel goed... wat kortere zweetbladen enzo. Die kniewrongen zijn gewoon speciaal voor mij gemaakt, dat kan niet anders! :D Zo goed past mijn been erin.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:30

idefix4 schreef:
Ik heb er nu één op mijn verlanglijstje staan, die ik een keer mag proberen. Als die het toch kan worden... wow. En dan bedoel ik geen Wowzadel. haha. Voorlopig hebben we er straks één voor Princie...

Maar over stubben hoor ik die klacht vaker hoor. Het ligt je of niet!

haha ik las te snel en ik dacht: je bent hier welkom :D
waar wil je nog eens op zitten dan, ben wel benieuwd!
(heb je trouwens al eens op een WOW gezeten?)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:46

Ik wel een WOW :j
Mijn eigen zadel vind ik fijner maar het was zeker niet slecht!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:08

Het zal best wel goed zijn hoor een wow, maar ik heb meer met wol. En ik vond het zadel echt vreselijk lelijk om te zien. Vind het echt foeilelijk. Maar da's mijn mening natuurlijk. Er zijn er die het in een ander soort zadel laten inbouwen hè? Maar ik heb gewoon meer met wol.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:10

maar heb je je kont er wel eens op geparkeerd :D?

moest afgeloepn zomer wel lachen, een vriendin van me rijdt professioneel, allemaal kwpn. ik was op vakantie met mn fjord en tinker en zij wilde een stradritje met me maken. dus ik heb dr op mn fjord gezet. na afloop zei ze: jouw fjord zit voor geen meter, maar je zadel zit goddelijk :D

edit: lelijk? vind mijn zadel echt heel mooi!

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:17

Ik vond het heel raar kijken dat het midden zo smal is. Maar dat is om praktische redenen gedaan toch? En idd, ik heb nog nooit op zo iets gezeten. Omwille van mijn paard wil ik het op wol houden. Voelt beter voor mezelf. Als ik kijk naar mijn paard, kijkt hij een stuk vriendelijker als ik nu met zadel aan kom waaien. Dat zegt mij genoeg haha.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:21

nou ja, als je ooit wilt proberen, je bent welkom, als ik er straks voor Ciera ook eentje heb, dan kunnen we een rondje boscrossen ;)
. IMO kun je dan pas echt oordelen (al valt het niet mee om verschil te voelen op een onbekend paard) als je er echt op gezeten hebt.
ik vond ze ook spuuglelijk, maar wist niet dat er ook 'gewone' gladde zweetbladen waren.

Nou ja, genoeg WOW gelul. Ik heb iig spannende weken voor de boeg, benieuwd of er morgen iets gekraakt kan worden door de osteo, en dan afspraak maken met Arie. En dan voor de eerste keer erop! Ciera is denk ik al meer dan 4 maanden niet gereden, en daarvoor altijd met een knellend zadelmarktzadel, dus ik weet echt niet wat ik kan verwachten.
De eigenaresse had trouwens gezegd dat ik al haar spullen erbij kon krijgen, ik heb haar vriendelijk gezegd dat ze dat zadel maar in de prullenbak moet gooien. Het was altijd al zo sneu om te zien dat dat rotte zadel op dat beest alg. En de oude eigenaresse maar klagen dat ze niet lekker liep...

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:46

Heey
Branka: Fijn dat je lekker hebt gereden en dat frio weer goed loopt :D.

Lonnie: Veel succes morgen.

Vandaag heb ik even lekker op Shaddy gereden :D. Ze was best braaf :D Alleen was ik na 20 minuten weer moe dus moest ik stoppen :(.