[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:52

Nou, vanavond even meer info, maar ik kan vast vertellen dat ik verliefd ben Ja

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:08

@ saida hij heeft iets aan z,n benen wat de VA ook niet weet wat het is.. het ziet eruit als mok maar hij kan er niet mee in de zon komen dan wordt het nog 10x erger dus ik denk zonnenbrand.. ik bandageer de benen ook als de zon vel schijnt anders is het helemaal mis met m dan eet ie niet meer dan staat ie alleen maar duf te zijn in de schaduw Ach gut ..

daarnet ruzie gehad met ymkje Nagelbijten / Gniffelen madame vindt het leuk om over me heen te denderen, en helaas is ze geen kleintje meer dus ook niet meer zo makkelijk weg te duwen Nagelbijten / Gniffelen dus toen kreeg ze een tik en begon ze rondjes te rennen en te bokken en te doen, op haar lompe manier haha.. en visa deed ook mee, daar was ik wel blij mee dan weet ik iig dat ie niet veel pijn heeft

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:19

Margot -> Hahaha! Dat klinkt herkenbaar!
Zo'n 3-jarige dondersteen heb ik ook af en toe!
De ene keer is met geen mogelijkheid vooruit te krijgen en de andere keer dendert ze je omver of voorbij.......

Wat vervelend van Visa!
Is het op de witte stukken van zijn benen? Dan zou het idd heel goed zonnebrand kunnen zijn.
Als je zonnebrandcrème koopt met een hele hoge factor en waterproof en dat erop smeert kan je het voorkomen.
Maar nu moet ie eerst maar genezen.
Je kan de korsten voor 's nachts goed insmeren met bijv. Calendulanzalf of Vaseline of Uierzalf.
Dit houdt de korsten zacht en flexibel zodat ze niet snel scheuren waardoor er weer vuil bij kan komen.
Kan het ook een allergische reactie zijn?
Misschien een reinigingskuurtje doen zodat alle afvalstoffen eruit gaan.......

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:30

jaa kan ook... maar wordt maandag bloed afgenomen

ja zij z,n witte benen Ja ik mag er nu niks opsmeren van de Va mag ze eigenlijk ook niet bandageren mja wil niet dat he erger wordt..

Jaaa damn zit nu al af en toe met m,n handen in de haren bij ymkje wordt wat als ze ingereden gaat worden Nagelbijten / Gniffelen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:33

dit is btw al de 2de keer hij krijgt er ook ontsteking van in de kroonranden dus hij krijgt een week om de dag prednison en dan om de 2 dagen een week..

zo zag het er de eerste keer uit, nu is het minder erg
Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:53

Het is echt alleen op het witte he? Het is een rare plek om te verbranden, maar het ziet er echt heel erg uit als brandwonden. Dat zou wel de zon verklaren. Bandageren zou ik juist niet doen, het word er erg warm onder en gaat lopen broeien. Dit bevoorderd de genezing niet. Inderdaad zonnebrand met een hele hoge factor, en voor de brandwonden wat calendulazalf.

Oef, wat was Utixo net vervelend. Ik stapte al chagrijnig op, en eigenlijk moet ik dat ook niet doen, maar hij moest even gereden worden. Enfin, we zaten in een mooi drafje, en ik wil een paar passen schouder binnen inzetten. Gaat die @$!% in staking, in de ankers en verzet gewoon geen stap meer. En ik heb echt niet zo heel vriendelijk gevraagd of hij weer naar voren wilde, helemaal niet na 5 minuten stilstaan. Ik kan een hoop hebben, zolang paarden maar blijven bewegen. Maar Utixo stond gewoon stil, echt stil, en dan ontplof ik gewoon. Enfin, uiteindelijk maar even 4 passen halsstrekken in stap gedaan en afgestapt. Ik verloor echt mijn geduld, en daar schoten we al helemaal niet mee op. Maar oeh, wat kan ik daar link om worden. En hij kan het gewoon, maar hij heeft 3 weken buiten gereden en heeft er dus gewoon geen zin meer in.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:54

Kate: welkom hier.

Michelle: super een buitenrit op Shannon. Dat is best wel al snel, had je zelf toen ook niet verwacht of wel soms?

Sanne en Aline: Leuk he dat wachten. Spannend hoor.

Jasmijn: heb in je eigen topic gereageerd, maar nogmaals heel veel sterkte.

Verder weet ik het niet meer zo Bloos Heb een beetje weinig nachtrust gehad. Clown

Hier een recente foto van Banjer. Ik wist niet dat een hond zo'n rijk bezit is. Jan en ik zijn helemaal verliefd.

Ik met Banjer op de arm.
Afbeelding

Banjer een beetje moe
Afbeelding

Afbeelding

Ik probeer al netjes mee te lopen
Afbeelding

Willen jullie wel mijn vriendjes zijn?
Afbeelding

Sorry voor de vele foto's. Ik kon niet kiezen Bloos Haha!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:58

Utixo schreef:
Het is echt alleen op het witte he? Het is een rare plek om te verbranden, maar het ziet er echt heel erg uit als brandwonden. Dat zou wel de zon verklaren. Bandageren zou ik juist niet doen, het word er erg warm onder en gaat lopen broeien. Dit bevoorderd de genezing niet. Inderdaad zonnebrand met een hele hoge factor, en voor de brandwonden wat calendulazalf.

Oef, wat was Utixo net vervelend. Ik stapte al chagrijnig op, en eigenlijk moet ik dat ook niet doen, maar hij moest even gereden worden. Enfin, we zaten in een mooi drafje, en ik wil een paar passen schouder binnen inzetten. Gaat die @$!% in staking, in de ankers en verzet gewoon geen stap meer. En ik heb echt niet zo heel vriendelijk gevraagd of hij weer naar voren wilde, helemaal niet na 5 minuten stilstaan. Ik kan een hoop hebben, zolang paarden maar blijven bewegen. Maar Utixo stond gewoon stil, echt stil, en dan ontplof ik gewoon. Enfin, uiteindelijk maar even 4 passen halsstrekken in stap gedaan en afgestapt. Ik verloor echt mijn geduld, en daar schoten we al helemaal niet mee op. Maar oeh, wat kan ik daar link om worden. En hij kan het gewoon, maar hij heeft 3 weken buiten gereden en heeft er dus gewoon geen zin meer in.

Als ik het niet doe is hij zo weer lusteloos en ik mag er niks opsmeren helaas

Aaah wat een droppie, geniet er maar van ze zijn zo groot dat zie ik wel bij die van mij Nagelbijten / Gniffelen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 09:20

saida: zou ze voor dr snoepjes niet extra dr best doen Tong uitsteken? Paardjes kunnen soms leuke fratsen uithalen om wat te mogen doen Knipoog Zou kan shannon aan de longeerlijn soms ineens omdraaien in stap of even net een beetje meer de andere kant op galopperen, want mijn reactie is dan dat ze door moet lopen..dus of lekker galoperen of wat mogen draven Tong uitsteken
Het is wel gezellig op de wolk Lachen

Jolijn: Hoe was het paard!!

kate: Welkom! Je paardje klinkt super, heb je een foto van dr? Die paarden in je profiel zijn ook echt schitterend!
Het buitenrijden viel me heel erg mee met shannon! Ongeveer iets meer als een maand geleden ging ze in de bak nog aan de kletter als ze moest mesten. Want ja dat poepje langs dr been was heel eng! Dus dit was wel een hele overwinning. Ben nog steeds verbaasd hoe braaf ze was.

sanne: Ja wij hebben toen die vogelshow gezien, we hadden sjans van zo'n parkventje dus die zat allemaal ja kom je kijken bla bla...ik zo ja wat gaan die doen..ja die vogels vliegen. Ow maar dat vind ik wel een beetje eng, ja geeft niet blijf maar bij mij staan dan. (Ik was echt bang, deed het niet om bij hem te staan:P) maar toen zag ik te laat dat hij zo'n grote handschoen had en vor ik het wist zat er een enorme vogel naast me. Ik vind die dierenverblijven wel diervriendelijker dan in de meeste andere dierentuinen
Mn streven begint aardig te komen, ze kan al een redelijke b proef lopen, alleen nog niet altijd even nagefelijk, al ging dat gister in het bos ook goed, ze ging uit zichzelf heel mooi lopen dus flink beloond doen.. Ik denk dat ik mn streven wel gehaald heb. Ik wilde normaal door de bak kunnen rijden, opstappen en buitenrijden... en daarbij heb ik ook al een mini sprong gemaakt Knipoog

margot: Ziet dr best akelig uit! Een paard van een vriendin heeft ook allemaal van die plekjes maar dan kleiner. Ik kan wel is vragen of zij dr iets van weet.

benthe: Lekker frustrerend is dat! En zeker als je al zo opgestapt bent. Volgende keer hopelijk beter.

Lisenka: Ik vind het heerlijk om 1x in de week in het bos te rijden en ging daarnaast nu aan shannon merken dat ze een beetje meer afwisseling nodig had. Ik ging al wel langs de weg wandelen en ohz een keer een klein stukje (10 meter:P) maar het was zo lekker weer gister dat ik dacht ahja ik probeer het maar Knipoog Maar had het al wel een beetje gepland deze week Knipoog
Banjer is echt geweldig! een blik op dat koppie en je bent al verliefd!

Even een uitgebreider verslag van gister Knipoog
Ik had het gevoel dat shannon *en ik zelf trouwens ook* toch wat afwisseling miste. Ze vind het werk in de bak heel leuk en leert ontzettend snel en vind het ook leuk om nieuwe dingen te leren. Dan liet ik dr soms wel balkjes lopen of reed niet altijd hetzelfde en logeren, maar het blijft in de bak. Ik ga dan ook met dr langs de weg wandelen en dat vind ze altijd wel leuk, dus gister was het zo lekker weer dat ik dacht het moet er toch een keer van komen Knipoog Dus vriendin gebeld of die op sita mee wilde rijden en ze kon Lachen Ik scheet hem wel van te voor..maar het viel me heel erg mee. Ik had verwacht dat ze nogal schrikachtig zou zijn en wat van links naar rechts zou gaan, maar ze was vrij relaxed en vond het wel best. Natuurlijk waren er wel wat spannende dingetjes, maar ze ging er niet vantussen en bleef goed bij me (en bij sita:P waar ze 1x bovenop sprong) Maar we moesten ook door een padje met waaiende blaadjes en mais, niet eng, toen langs een camping waar net een fietstocht ofzo was. Dus onder een groot spandoek door..een vlaggetje..roepende kinderen...maar dat deed dr niks. Alleen toen echt het bos instapte moest ze over een badmuts, dus dat werd een been, ander been en toen allebei de achterbenen tegelijk...Lekker snugger. Maar ze liep heerlijk in het bos, wel wat ruimer en krachtiger door iets spanning, maar dr hoofd liet ze lekker zakken, dus meteen maar even gebruik van gemaakt om te kijken of ik dr op verschillende hoogtes kon krijgen. Als ze het dan toch aangeeft Knipoog En natuurlijk goed beloond! Op de terugweg stapte ze zonder moeite over de badmuts heen. Alleen als we bijna thuis zijn is er ook een stal met 2 rotweilers die ineens tegen het hek omhoog springen en blaffen, normaal geen probleem maar daarnaast loopt het pad een halve meter af best steil. Dus eve afgestapt, meteen doorgelopen en ook weer opgestapt! Ik ben dus heel trots op mezelf:P en mn knol!!

Vandaag komt Ilona!!! Mocht het droog worden gaan we nog rijden Lachen En ik krijg de foto's die van de week gemaakt zijn!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:05

wat een mooi beestje Lisenka! het zijn net paarden hoor in de omgang
Jasmijn: wat beroerd voor je! ff naar de toekomst: kun je niet een vriendin meenemen op vakantie, is beter als annuleren. heb je gelijk ook nog wat afleiding.

ik baal: gister naar Waarland (bij Alkmaar) geweest. op de heenweg deed de auto al moeilijk, ging met moeite nog 128. terugweg had ik al m'n twijfels, bij Beverwijk een hoop geratel en nog maar max. 90 en dus in hondeweer maar aan de kant gezet en anwb gebeld. Na 20 min. weggesleept en bij een benzinepomp hebben ze m provisorisch gemaakt. Lekker hoor 's avonds met vies weer en 3 kids zo'n gedoe. we waren pas om 11 uur thuis. (K*tauto, net 70.000 op de teller!!) Waarschijnlijk de turbo kapot. Morgen naar de garage.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:16

Lisenka: Ik wil banjers vriendje wel zijn Tong uitsteken

Jasmijn: heel veel sterkte meis Kusje
Ach gut

Kathleen: WELKOM hier. wat heb jij onwijs gave paarden Knipoog
ben benieuwd naar de nieuwe foto's !!! Haha!

Jolijn: je houd ons in spanning Tong uitsteken

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:44

Lisenka: Ik kan me helemaal voorstellen dat je verliefd bent op Banjer, hij is zo ontzettend schattig!!!! Lovers
Gaat het trouwens goed bij jullie met hem? Mist hij zijn mama en broertjes en zusjes nog een beetje en lukt het met het zindelijk maken Knipoog

Michelle: Johan en ik hebben die vogelshow ook gezien! Die was echt heel gaaf en ik heb er ook een paar prachtige foto's van kunnen maken. Was het dat kereltje met het kortste haar van de twee die met je sjanste? Dan is het namelijk een vrouwenversierder, want hij heeft het ook bij mij geprobeerd Nagelbijten / Gniffelen Was Johan niet zo gecharmeerd van ROFL
Wat een verschil dan toch met hoe je een paar maanden geleden bent begonnen! Krijgen we binnenkort ook nog een foto-update Knipoog
Gezellig Ilona op bezoek! Haha! Jullie wonen volgens mij ook niet heel ver bij elkaar vandaan...

Ik heb vannacht eindelijk weer aan een stuk door geslapen en nog heerlijk ook! Dat had ik wel nodig, want ik had inmiddels al twee dagen hoofdpijn van het slaaptekort. Ik denk dat het mede kwam doordat ik eindelijk in mijn eigen bedje lag..

Nog steeds geen nieuws van Aline... maar ik hoop dat dat toch wel snel komt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:56

Fijn he, als je dan eindelijk buiten kan rijden Haha!

Jasmijn: Ook van mij sterkte!

Ik kan gewoon nog steeds niet goed slapen, want nu moet ik op het volgende gedeelte wachten. Dus van de ene zenuwen naar de andere....

Nu over het paard Lachen
Nou, het is nog een erg groot lang slungelachtig paard, maar een ontzettende knuffel! Het karakter is gewoon leuk! Lekker alert en gevoelig, maar absoluut niets gemeens! De eigenaresse kon er zo op gaan zitten terwijl paardje geen halster of niets om had. En dan is ze dus net zadelmak Lachen Best fijn!

Van de week wordt ze gekeurd, is alleen nog even afwachten of dat andere meisje aan wie ze haar eigenlijk beloofd hadden het er mee eens is, want shirley doet haar dus eigenlijk liever naar een bekende, maar wil geen slechte naam krijgen....
Wat ik overigens heel goed snap!

Maar toch hoop ik heeeeel hard dat ze bij mij komt! Het voelde gewoon meteen zooo vertrouwd!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:34

Lisenka zegt dat we een Retriever Pup hebben, maar volgens mij is het een ijsbeer !!

Afbeelding

Groetjes, Jan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:37

Jeetje, daar lijkt ie echt op zo ja Haha!

Wat een schatje hoor!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:49

JeanleGrand schreef:
Lisenka zegt dat we een Retriever Pup hebben, maar volgens mij is het een ijsbeer !!

Afbeelding

Haha, ik geef je gelijk Jan Knipoog

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:38

Lisenka Jee,ben verliefd!Wat een lekker ding zeg Lovers Echt een schatje!
MichelleStoer hoor,lekker buiten rijden! Fijn dat het zo goed gaat met jullie OK dan!
KateWelkom! Klinkt als een super gaaf paardje! Heb je helemaal geen foto's van haar?Jammer....moet je ze maar snel gaan maken voor ons Haha!
Mossel Jemig,wat ziet dat er uit! Balen zeg...ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt...

Robijntjah Heb je nog foto's gemaakt ook? *smeekt*
Jasmijn sterkte meid Ach gut
Zasread en Aline ik wens jullie nog veel geduld toe Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:48

ja, maar kan ik ze nog niet op de pc zetten...
Zit trouwens 1 echt supermooie lucky shot bij....

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:50

heee Jan wat leuk dat je hier bent!!!!!!!!
En wat een schat joh van een pup!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:20

SCHAAM SCHAAM bijna geen tijdt om alles nog bij telezn maar heb weer veel leuke foto`s gezien probeer altijd wel een beetje mee telezen maar ja lukt niet aLTIJD
MIJN KANJER DJEMO BRAAF Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
nou hij wordt ondeugend hoor van de week lekker met hem naar buiten toe alleen vindt dat altijd erg fijn met ze tweeen ik vindt je band wordt erg sterk dan dan let hij eigenlijk alleen maar op mij als we met meer zijn is dat toch heel anders dan is hij wel braaf maar anders maar okee ik met djemo het bos in hij was niet echt voorwaarts dus ik proberen een takje te plukken Nagelbijten / Gniffelen na lange tijdt gelukt nou dacht lekker ff aan draven wat denk je djemo dacht heee ik kan ook met mij hoofdt tussen mijn benen en hij zou zo ff gaan bokken dus ik gelijk u denkterom ff gerdaaft en weer gaan stappen veel overgangen rijden doe ik dan met djemo lekker allemaal rechte stukken dus wel erg goed van hem later weeer draven en hij donderstraal deed het weer .en gisteren ben ik ook gaan rijden in de binnen bak en bokke !!!! dat hij deed hij gaat uit proberen maar helaas voor hem dan heeft hij wel een streng baasje
maar hij is en blijft mij kanjer Lovers Lovers Lovers
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:05

zo ik ben weer terug van een paar daagjes vakantie! Cool

zal straks eens een bijlees poging gaan wagen! Clown

lisenka, wat een schatje zeg!!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:28

SANNE Waar ben je????? Ik krijg je voicemail...
Fiesta kegelt!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:38

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:50

Hier ben ik, helemaal gek!! Hartkloppingen, rondspringen....
Johan en ik gaan nog even eten en zijn tas in pakken en dan op weg... whiieeeeeeeeeeee