[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:37

Een van jullie nog een plekje over voor een leuke andalusier merrie?
Ik heb zo´n moppie gezien, alleen neit de makkelijkste en daardoor maar een VP van 1250, geen papaier overigens.

Jammer dat het geld me niet op de rug groeit, anders had ik het wel geweten Bloos

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:50

Lisenka schreef:
Met Perlita gaat alles heel goed gelukkig.

Heb net bericht van de kliniek gehad, dat haar waarden nu op een goed peil zijn. Morgenochtend halen we ze weer op. Ik vind het ook maar niets zo´n lege stal en maar 1 veulentje die naar je hinnikt. Het zijn werkelijk zulke lieve schatjes. Moet nog wel antibiotica blijven spuiten tot maandagavond. Ik heb er zelf een hekel aan, maar ja wat moet dat moet.

Gelukkig gaat het met allebei (weer) goed en staat ze morgen lekker weer bij jouw op stal. Hoe ging je wedstrijd verder?

Leonietje heb je haar toch maar te koop gezet? Sterkte, moet een moeilijk besluit zijn Ach gut

Blueberry nope sorry, heb er zelf al 2 Haha!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:00

Peet sterkte in deze moeilijke periode, ik hoop dat hij snel weer gezond en wel terug is.

Bleuberry wat bedoel je juist met niet de makkelijkste.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:02

Patries hoe staat het er eigenlijk voor met Bailando?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:12

De merrie is heel lief in de omgang maar met rijden wat nerveus. Met opstijgen gaat ze wat dribbelen en met rijden heeft ze een ruiter nodig die haar vertrouwen geeft. Een onzekere ruiter maakt haar nerveuzer maar met een zekere ruiter, met zachte hulpen, schijnt ze heel netjes te kunnen lopen!

Afbeelding

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:20

Ik kan eht aankoopbedrag wel betalen, maat voorlopig niet de stalling. Heb de opfokkosten voor mn hengst en ik studeer ook niet.

Lijkt me geweldig om dit paardje vertrouwen te kunnen geven. En misschien een veulen uit te fokken over een aantal jaar. Soms wens ik dat die hele studietijdover was, ik een vaste baan had en lekker een stel paarden naast mn huis.. Bloos

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:04

lieve meiden

allemaal bedankt voor het meeleven doet me erg goed
om te lezen

ik heb verder nog niks gehoord en geen concrete aanwijzingen

jammer genoeg

ben wel even bij tsjillert geweest en dat deed me goed gewoon bij hem in het land gezeten en niks gedaan Huilen

liefs peet

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:24

Lieve peet,
heel veel sterkte en succes! We kunnen alleen maar voor je duimen dat hij heeeel snel gevonden wordt.
Nog helemaal niks gehoord op de tv uitzendingen en zo?

Pff Lisenka: Gelukkig dat de waardes nu toch nog goed gekomen zijn. Was die plasma eenmalig? Of moet ze nu over een paar weken weer nagekeken worden?

Tessa: Enno wordt heel goed op stal verzorgd. Hij heeft effe verplicht vrij helaas. Was net zo lekker bezig met longeren en het ging net de lekkere kant op maar ja...
Zal wel niet rijden worden deze week.
Ik ga hem morgen even aaien en dan weer naar huis.
Maar ja dan heb ik hem toch even geknuffeld. Mis hem enorm!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:42

Lieve Peet,
Wat erg, wat moeten jullie ongerust zijn, ik hoop dat hij heel snel gevonden word, van deze onzekerheid word je gek, ik zal heel hard voor jullie duimen. Ach gut

Lisenka, mooi dat alles weer goed gaat, en weer snel naar huis kan, sterkte met spuiten van de AB

Eef jij ook sterkte met je buikgriep wat kan je daar ziek van zijn he!

Ik heb helaas geen plaats voor een merrie, en ook geen geld voor 2 stallingen, sorrie

Femke wat een schiterende hengst zeg, je zoekt wel mooie mannen uit voor friesje Cool

Wat een moppie die shet, heerlijk ding zeg

Hunnebun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 07:52

Goeiemorgen,
Wat gaan jullie hard zeg.
Peetisgreat: Wat verschrikkelijk! Dit moet heel zwaar zijn. Die onzekerheid. Mooi dat je toch even naar je paardje kan om uit te huilen. Sterkte meid! Ik duim voor je mee! Laat je wat weten als je iets weet? Sterkte hoor.
Lisenka: Mooi dat het veulentje er weer aardig bovenop is! Gelukkig maar.
Alle examengangers: Succes hoor! Even knallen en dan heb je heerlijk vakantie! Kom op!
Kimmie: Wessel is ECHT mooi!
Cojolly: Leuk dat je je papagaai weer hebt. Leuke naam ook Lachen
Nouvel: Veel plezier op vakantie (beetje aan de late kant, maar toch *LOL*
Redina: Beterschap hoor! Jammer dat je nu niet kunt rijden, ik zou mijn paardje ook missen. Sterkte hoor!
Yenneke: Mooi dat het met X-tremo zo goed gaat! Leuk Lachen
zasread: Wat een leuk beestje, die Ot Lachen
Blueberry: Ze ziet er wel mooi uit, maar op de foto wat opstanding. Ik heb helaas geen plaatsje vrij..

Nou, verder gaat ales hier zijn gangetje. Ik rijd elke dag, en het gaat heel goed. Zo nu en dan moet Nico (Fjord trouwens.) weer ergens doorheen en dan rijdt het buurmeisje er even op. Verder is hij heel ontspannen en hij ziet er super uit, hij glimt helemaal. Hij heeft zomerexceem en daar heb ik nu een vliegendeken voor gekregen, dan kan hij toch buiten met mooi weer. Vanmiddag ga ik weer rijden, hoop dat het goed gaat.
Verder gaat het met Trude (Fries.. *LOL* goed. Hij is alleen erg bang, maar heb wel het idee dat als ze me vertrouwt, het heel goed kan gaan. Ik ga nu elke dag heen met wat brokjes en dan aai ik haar (voor zover ze dat toelaat). Laatst beet ze in mijn hand en toen ik mijn hand wegtrok, kwam ze omhoog. Ze schopte niet gericht en ik denk dat het een schrikreactie was, maar toch wel even schrikken. Nu heeft ze dat eergister ook weer gedaan, precies hetzelfde. Ik geef haar nu biks uit een bak, maar dan mag ik haar ook niet aaien. Maar ze is nog maar 1, herstel, ze wordt zondag 1, dus we hebben alle tijd om haar wat makker te krijgen. Heb er alle vertrouwen in.

Okee, geniet van het mooie weer, prachtig hier Lachen
Groetjes,
Hunnebun

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:14

NOU WEER EEN NACHT MET ONZEKERHEID DOOR GEWORSTELD
IK WIL EVEN EEN FOTO HIER NEERZETTEN ALS JULLEI HEM MSS ERGENS TEGEN KOMEN BEL ME DAN AUB!!!!!

0648203878

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deze foto`s zijn van heel recent

hij heeft dus dringend medicijnene nodig

ohhhhhhhhh wat moet ik nu nog meer doen Huilen Huilen

help me

MEDE OMDAT WIJ DENKEN DAT HIJ IN EEN BOS ZIT EN WIJ MET DE PAARDEN OP PLEKKEN KOMEN WAAR ANDERE MSS NIET KOMEN

IK WEET HET NIET MEER Huilen Huilen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:29

Heb je al een nieu topuc geopend voor hem? Daar bereik je meer bokkers mee dan alleen dit topic.

Wat zegt de politie enzo ervan? Zijn zij al aan het zoeken?

Heel erg veel sterkte ermee!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:38

Ah Peet echt erg, ik zou echt zo gek worden van onzekerheid! kan hij niet op een andere manier aan die medicijnen komen? En ik zou ook ff een eigen topic openen voor je vader dan kan je idd meer mensen bereiken. Ik zal in ieder geval mn ogen open houden!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:38

peet: welke omgeving is hij uit weggelopen? dat is misschien ook wel handig om te weten.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:08

Peet een dikke knuffel van hier Ach gut
Ik hoop dat je vader snel en heelhuids terecht is!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:47

peet wat afschuwelijk,in welke omgeving is je vader weggelopen???

ik hoop echt dat jullie hem snel terug vinden,afschuwelijk zulke onzekerheid..

echt heel veel sterkte op dit moment,en ik ga heel hard duimen voor een goede afloop

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:47

Jeetje Peet, veel sterkte meid. Ik vind het vreselijk voor jou en je familie.

Lisenka, fijn dat het weer goed gaat met het veulentje.
Eef beterschap.
Dinkeygirl......ja de kogel is door de kerk om het maar even zo te zeggen.
Ik vind het vreselijk maar ik moet een keuze maken, voor de kar vind ze prachtig , ondanks dat wij het niet dagelijks doen , staat ze ervoor alsof ze het dagelijks doet en met zoveel plezier.
Waarom zal ik haar dan pesten met het willen rijden, wat ze gewoon echt niet leuk vind.
Ik ga een super leuke goede baas voor haar zoeken en als ik die heb gevonden ga ik in alle rust op zoek naar een rijpaardje/pony.
Ze loopt me niet in de weg, en ze gaat alleen weg als ik een super goed tehuis voor haar vind. Ze is me te dierbaar om aan de eerste de beste mee te geven.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:29

@blueberry, als ik de stalling zou kunnen betalen, zou ik haar graag drbij hebben Lachen Maar ik heb mijn handen ook al vol aan Fuur.
@ Peet, heel veel sterkte en succes met je vader.

Hebben hier mensen ervaring ermee dat je ruin nadat hij gecastreerd is veel schrikkeriger is?
Fuurtje schrikt namelijk veel sneller de laatste tijd Tong uitsteken.
Morgen les met hem Lachen, komen er weer foto's.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:39

Furia schreef:
Hebben hier mensen ervaring ermee dat je ruin nadat hij gecastreerd is veel schrikkeriger is?

Ja dat heb ik ook! Grappig dat jij dat ook hebt, ben benieuwd hoe dat zal zijn voor bv Sam en Enno?

Leonietje dat kan ik goed begrijpen, ik vind het heel dapper en goed van je dat je deze keus kan maken, zal best moeilijk zijn voor je. Hopelijk vind je een goed tehuis voor haar waar ze naar hartelust voor de wagen kan Ach gut

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:43

Peet: Wat erg dat je vader weggelopen is Ach gut Ik hoop dat hij snel weer terecht komt!!

Lisenka: Gelukkig maar dat het veulentje weer naar huis mag en nou hopen dat ze beide gezond blijven Lachen

Kimmie261: Die arend is echt stoer! Ben echt benieuwd wat dat voor pracht veulen gaat worden..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:52

DinkeyGirl schreef:
Furia schreef:

Ja dat heb ik ook! Grappig dat jij dat ook hebt, ben benieuwd hoe dat zal zijn voor bv Sam en Enno?

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar dan. Voorheen was fuur namelijk echt heel cool, schrok van niks en niemand, maar nu springt ie steeds vaker weg enzo Tong uitsteken

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:12

Suev was ook altijd de coole kikker, in Spanje was hij de jongste maar hij liep wel altijd voorop met buitenritten, omdat hij nix eng vond. En als dat wel zo was kon ik hem altijd kalmeren en er naar laten kijken, dan stapte hij er op een gegeven moment zelf op af en dan was het goed. Nu is hij echt vet kijkerig, soms zelfs op het irritante af.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:03

dit is bekend. omdat ze eerst hengst waren dachten ze dat ze de hele wereld aan konden. als ze iets eng vonden dan ging hun ego voorrop zeg maar.
dat stukje is nu weg dus nu moeten ze het in hun hoofd doen en komt het dus op zelfvertrouwen aan heb ik mij laten vertellen.

Enno heeft hier nog geen last van. Sterker nog. De enge dingen zijn nu juist minder eng. Maar ja voor hoelang.....

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:07

ik vond net wat info over de vader van peet bij vermist:

Geboorteplaats / jaar: Nederland, 1942

Weg sinds: Donderdag 17 mei 2007

Laatste woonplaats: Voorthuizen

Land: Nederland

Uiterlijke kenmerken: Kort grijs kalend haar, blanke huidskluer, brildragend. Hij is vertrokken in een jack met achterop een opdruk.

Gezocht door: Familie

Extra info: Sinds donderdagochtend 17 mei 2007 wordt de 64-jarige Arnold Lohmuller vermist. Hij is in overspannen toestand vertrokken van de camping 'De IJsvogel' te Voorthuizen. De heer Lohmuller heeft dringend medicijnen nodig vanwege een operatie die hij kortgeleden heeft ondergaan.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:15

redina schreef:
dit is bekend. omdat ze eerst hengst waren dachten ze dat ze de hele wereld aan konden. als ze iets eng vonden dan ging hun ego voorrop zeg maar.
dat stukje is nu weg dus nu moeten ze het in hun hoofd doen en komt het dus op zelfvertrouwen aan heb ik mij laten vertellen.

Enno heeft hier nog geen last van. Sterker nog. De enge dingen zijn nu juist minder eng. Maar ja voor hoelang.....

Zoiets dacht ik zelf ook al aan Ja