Ik lees al een tijdje non actief mee, omdat ik zelf ook non actief ben

Ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben, nu 14 weken. En eigenlijk continu zwaar beroerd geweest en in het begin vooral veel pijn. Ik red het inmiddels om weer een kwartiertje in de benen te zijn, inclusief het begin was 5 minuten ongeveer de max tot ik een bankje nodig had. Sollie bezoeken op zijn natuurgebied met 20 min en 20min terug, was dan ook echt een no go.
Ze staan weer op het winterstuk, mijn energie is een stukje minder beroerd, dus we kunnen weer heen.
Zijn halster kreeg ik niet meer over zijn hoofd, dus hij krijgt het halster van Cas. Net aan op het laatste gaatje lukte nog hahah. Hij doet het echt super braaf nog steeds allemaal: mee lopen, wachten, achteruit. Beentjes waren hier ook wel aan het zwaaien helaas, maar goed, als dat alles is. Ik ben blij. Enige is dat ik nog steeds geen ballen kan vinden bij hem

online lees ik verhalen waar ze er pas met 4 uit kwamen. Ik hoop iets eerder omdat ik hem wel voor zijn 4 jaar elders zou willen hebben staan, maar daar kunnen we natuurlijk niets aan veranderen.
De "eikel" doet het trouwens echt enorm goed samen met Sol. Geen speel maatjes. Maar ze stonden zo waar zij aan zij toen ik er was. Hij hoeft maar boos te kijken en Sol weet wat hij moet doen, maar geen aanvallen meer! Sol loopt wel lekker op de netjes van de Ijsjes te sabbelen...
@jolmer, jij bent nog niet heel lang geleden verhuisd toch?
Hoefbevangenheid kan ook getriggerd worden door stress en heeft niet altijd een directe invloed van suikers. Heel vaak zijn stress en een hormonale disbalans de oorzaak bij merries, waarbij suiker soms de doorslag kan geven, maar niet de aanleiding is.
Kan je kijken met kruiden of andere supplementen om haar relaxter te krijgen en beter in balans? Misschien dat dat de oplossing gaat zijn?
@DGM fijn dat alles op deze plek nu zo goed gaat. Cas heeft altijd alles vast willen houden, maar hapte niet (meer) in mij. Vaak was hij tevreden als hij met de zweep mocht lopen, dus dan krijg hij die haha
Welkom Rauka, en spannend!
@Elisa, dat is echt heel erg balen. Hopen dat hij er snel uit trekt. Kan het helpen om een warme kruik om de plek te leggen?