[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:57

Haha, jaa dat aan die longeerlijn zou het beste zijn :D ! Maar denk niet dat het overal kan.. := Maar ach, we zien wel :D ! Hopen dat ie een beetje voorzichtig met me is hihi!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:32

borderjay schreef:
Anoek Hoe doen ze dat dan "bij jullie in de omgeving"? Koopt iedereen daar een nieuw zadel dan? Blijven alle zadels op MP over bij jullie in de buurt ;)
Soms duurt het even voordat je wat passends hebt...ik heb eens een hulsebos gehaald en weer terug gebracht,een KN gehaald en weer terug gebracht...toen een Passier GG gehaald en die leek aardig te passen,dus toen voor de zekerheid john kool gebeld,en die bevestigde mijn vermoedens dat ie goed lag *D Een jaar lang plezier van gehad voor maar 300 euro,maar nu werd Moreno er te breed voor en weer verkocht voor 750 euro 8-)
Nu dus weer een 2e hands (Zaldi Lusitanus) via een advertentie gekocht,en die laten passen door Marcel en op maat laten maken bij Callista....

Ik heb nu één zadel via mp gekocht en dat is mijn allergrootste miskoop ooit. In mijn omgeving heb ik verder een paar bedrijven zitten, waar ik geen vertrouwen in heb en die komen zowiezo alleen als ik eerst een bom duiten heb neergemikt aan voorrijkosten. Als ik hier een zadelverkoper laat komen, hebben ze een aantal zadels bij en die leggen ze er op. Zo werken ze allemaal, ook John Kools toch? Of komt die met een personenwagen? (Ik weet wel beter 8-) Heb de eer gehad om hem te leren kennen en hij is een heel aardige man. Zijn maatwerk heb ik nog niet gezien, maar hij komt bij mij ook over als een man met kennis) En jij koopt zo te lezen ook eerst een zadel op de gok en laat iemand het checken??? *D Het werkt schijnbaar bij jou toch echt op dezelfde manier, alleen koop jij zelf je zadels in. Volgens mij heeft John er namelijk zelf ook zat tegen schappelijke prijzen?

Maar jij je zin hoor, dan doen we het hier anders. :Y)

Ilona: Zenuwachtig? Nee, wel balen dat ik niet fatsoenlijk getraind heb. Ik vind dat je voor een wedstrijd namelijk hoort te oefenen, anders hoef je naar mijn mening niet te gaan. Maar ach, Sam loopt momenteel beautifull en ik heb de afgelopen dagen wel kunnen oefenen, maar niet optimaal. Naar huis mogen we toch wel en de wedstrijd is betaald! De organiserende vereniging staat bekend als een zeer sportieve, ben er nog niet geweest, dus ben benieuwd. En de drunense duinen liggen er in de achtertuin!
En idd, in mijn omgeving, kring Den Bosch heb ik op een aantal binnenterreinen al flink gezeik gehad om longeren. Maar dan raad ik je aan om bij Gab in de buurt te gaan, want daar zal het wel weer anders zijn. :7 :D Buiten is er allicht een mogelijkheid voor.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:33

Mijn huidige zadel ben ik ook via MP aangekomen en ik ben er werkelijk dolgelukkig mee. Als ik ooit een nieuwe moet wil ik kijken of het weer dezelfde kan worden! Als het ligt op het paard dat ik dan rij :j

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:04

Ligt het aan mij Anoek,of kom je nogal geïrriteerd en vijandig naar mij over?
Ik schrijf alleen dat er meer wegen naar Rome leiden,en wat mijn ervaringen zijn,daar antwoord jij op:

Fijn voor je, dat het jou zo lukt! Ieder zijn meug. Zo werken ze in mijn omgeving in elk geval niet, zoals jij nu vertelt.

lekker vriendelijk ;)

En gelukkig zijn er meer mensen die op dezelfde wijze aan een zadel komen lees ik hier net...dacht al dat ik helemaal raar bezig was met een zadel op marktplaats kopen :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:13

Annash schreef:
Mijn huidige zadel ben ik ook via MP aangekomen en ik ben er werkelijk dolgelukkig mee. Als ik ooit een nieuwe moet wil ik kijken of het weer dezelfde kan worden! Als het ligt op het paard dat ik dan rij :j

Mijn oude zadel heb ik via MP verkocht. Ben naar de koper toe geweest om te passen, zij was er heel blij mee.
Huidige zadel heb ik via een vriendin gekocht. Voordeel was dat ik het een poosje kon proberen. Moest wel wat worden aangepast, maar volgens mij is dat ook bij nieuwe zadels.

Even update van Frío: hij staat nog steeds op stal. Durf hem met de harde bodem nog niet buiten te zetten omdat hij nog steeds gevoelig liep op het harde (m.n. als hij van een zachte bodem naar het harde moest).
Heb hem de afgelopen dagen wel steeds een half uurtje gelongeerd buiten het stappen met hem. Laura had dinsdag uitgebreid met hem gestapt.
Dinsdag samen met Brenda gekeken hoe hij liep. Liep zuiver, maar was wel behoorlijk stijf (buigen deed hij bijna niet).
Gisteren heeft hij in de stapmolen gestaan en heb ik hem na ruim een week weer een half uurtje gereden. Vooral stappen en wat rondjes draf. Ben vooral bezig geweest met hem loswerken en recht te richten. Hij liep zuiver maar wel stijf. Merkte ook aan hem dat hij er aan toe was om weer onder het zadel te lopen.
Komende dagen laat ik hem nog op stal staan tot de grond in de paddock ontdooid is. Gelukkig lijkt de voorspelling dat het overdag harder dooit dan het 's nachts vriest.

borderjay schreef:
Ik schrijf alleen dat er meer wegen naar Rome leiden,en wat mijn ervaringen zijn,daar antwoord jij op:

Fijn voor je, dat het jou zo lukt! Ieder zijn meug. Zo werken ze in mijn omgeving in elk geval niet, zoals jij nu vertelt.

lekker vriendelijk ;)

En gelukkig zijn er meer mensen die op dezelfde wijze aan een zadel komen lees ik hier net...dacht al dat ik helemaal raar bezig was met een zadel op marktplaats kopen :+

Ligt niet aan jou, naar mijn mening. Heel goed bedoelt, maar Anouk lijkt te menen dat een zadel nieuw moet worden aangeschaft of in ieder geval bij een zadelmaker omdat je dan safe zit wat betreft schade/heel zijn.
Tja... een stalgenoot van mij heeft een half jaar geleden een nieuwe Kiefer aangeschaft bij zadelmaker/-verkoper en die blijkt nu een gebroken boom te hebben waardoor haar paard rugproblemen heeft.
De zadelmaker die ik vroeg kon mij niet het type zadel dat ik zocht binnen mijn budget en adviseerde mij om dan een dergelijk zadel 2e hands via MP te kopen en het aan te laten passen. Heb het dan niet direct van MP, maar wel 2e hands van een particulier. Zadel bevalt nog steeds super. Wel een keer opnieuw laten vullen en singelstoten laten vervangen.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 18-02-10 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:24

Gelukkig wel ja... heb zin om weer lekker te trainen straks!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:59

verslagje van mijn eerste keer boomloos, vanmorgen:

Eerst lekker gepoetst, toen zadel erop. En aansingelen. Dat ging echt stukken beter dan met het oude zadel. En Jippe maar verbaasd achterom kijken waarom dit zadel toch zo anders voelde. Eerst maar eens longeren, kijken hoe Jippe ermee loopt. Nou dat ging prima, deed regelmatig zijn neus naar de grond terwijl hij met het oude zadel vaak hoog bleef lopen. Hij liep nu veel meer zoals met longeren (longeersingel). Nasingelen dus, ik kon maar 2 gaatjes bijsingelen totaal en normaal waren dat er wel 5 of 6 na longeren.

Toen ben ik eerst maar eens in de longeerbak opgestapt. Ik dacht: kleine ruimte, kan ie niet al te gek veel kanten op als het echt niks blijkt te zijn. Ik stap op met kruk (was nog even een gedoetje omdat Jippe niet stil blijft staan. Wrs ook door de pijn bij opstappen?? Even stapje terug gedaan en hem beloond nadat ik op de kruk had gestaan en had gerommeld aan het zadel. Toen wist ie het weer en bleef ie keurig staan tot ik zat. Dan krijgt ie een snoepje). Eerst indruk: dat zit lekker! Ik had steun voor door de pommel en achter ook. Zat prima, niet te krap ofzo.

Toen stappen. Ik had me ingesteld op waardeloos, wennen etc maar ik reed er zo mee weg. OK, mijn beugels moesten dus wel korter dan op mijn oude zadel (gebruik mijn eigen riemen en beugels) en ik drijf nu meer met mijn kuiten dan mijn hakken voor mijn gevoel. Maar het liep lekker, Jippe was ontspannen en deed zijn neusje lekker laag.

Toen naar de grote rijbak. Opstappen moest ik weer even boos kijken, maar toen zat ik ook. Had nog wel 1 gaatje aangesingeld, maar zadel kwam niet mee. Lekker gestapt, Jippe ging (terwijl ik niets deed met mijn handen, echt de teugels hingen slap daardoor) keurig in aanleuning lopen terwijl ik alleen met mijn zit bezig was. Strekte ook regelmatig zijn neus naar de grond en kwam op mij ontspannen over.

Na vele rondjes (ik ben een schijthark sinds de val) toch maar drafje gedaan. Eerst lichtrijden en heeeeeel goed dat zadel in de gaten houden. Maar dat schoof niet weg Flink gedraafd, doorgedraafd, afgewend etc. Moet wel wennen aan die pommel waar ik tegenaan kwam. Vervolgens doorzitten gedaan. OK dat viel tegen (hobbel hobbel, stuiter, stuiter) maar miss ook omdat we beide eraan moeten wennen. Ineens had ik hem wel maar toen dook hij weer te diep en liep met zijn kin op zijn borst. Kreeg hem makkelijk weer met neusje uit, dat wel. Zadel zat heerlijk!

En toen galop.... tsja dat wil Jippe dus niet en ik had geen zweep mee. Was zelf wat huiverig ook, dus heb a la de cowboys de teugels in 1 hand genomen en de pommel vastgepakt. Beetje stuurloos dus en zo wat met mijn zit gerommeld, zadel zat als een huis (ik heb het over echt korte wendingen proberen te maken). Daarna flink aangedreven in de hoek en in galop. Zadel zat prima, Jippe was moe We hadden er in totaal 50 minuten werken op zitten en dat na enkel weken van weinig rijden. Hij vond het genoeg en wou staken, stoppen, stilstaan, omdraaien... in elk geval juist het omgekeerde van wat ik wilde. Even doorgepakt en kort rondje in draf, mijn tempo, doorlopen, en pas als ik zeg stappen, gaan we stappen. Zo gedaan en 10 minuten uitgestapt.

Afstijgen ging probleemloos. Ik had daarna wel het wijdbeens gevoel

De eerste keer zo is me alles behalve tegengevallen. Ik zat prima, reed prima, zadel zat goed, fijn, lekker. Ik ree er echt zo mee weg. De pommel moet ik aan wennen, het aandrijfgevoel is iets anders, ik kan meer met mijn zit heb ik het idee. Oja, en ik bedacht me ineens dat ik geen kramp heb gehad! Ik heb een oude blessure van jaaaaren terug, een val in de trein. Normaal als ik ging draven gaat mijn rechterheup in de kramp en dan moet ik stilstaan en mijn been oprekken, strekken. Dat heb ik nu helemaal niet gehad!! Voor mij en teken dat ik beter, ontspannener en vrijer zit.

Ga ik boomloos??? Ik ga niet over 1 nacht ijs, dus nog even wat vaker rijden. Maar deze ervaring deed mij goed en Jippe volgens mij ook.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:05

Ilona -> Leuk joh dat je wil gaan starten!
Ik wil eerst wat Onderlinge wedstrijdjes gaan proberen met Rints, maar alleen wanneer ik haar constant genoeg vind en ze wat meer aan kan wat betreft voltes en andere figuren.

Ik wordt toch zó sch**tziek van dat ik steeds maar wordt uitgelogd hier op dit forum!
Heb het alleen met dit forum, hoe kan dat nou?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:39

Wanda, leuk verslag :D . Niet ontevreden dus ;) . Goed zo. Nog even door testen!

Saida, jaa, lijkt mij ook leuk :D . Gewoon lekker in de buurt een beetje kleinschalige wedstrijdjes! Kijken hoever we het schoppen. Onderling heb je hier helaas heel weinig tot niet, dus om uit te proberen is dat geen optie... ;) Gewoon maar meteen voor het eggie dan :D ! Ben heel benieuwd. Nog even kijken of dat dus nog van de zomer wordt, of volgend jaar. Ik wil ook pas gaan als ik het gevoel heb dat we er klaar voor zijn, wil niet voor joker staan op wedstrijd hihi. Leuk dat jij en Rints ook nog zoveel plannen hebben. Heerlijk he? Je eigen paard :D !

Vreemd zeg!! Ik heb dat totaal niet..?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:41

Lastig Branka.. Sterkte met Frio!
Zilfstar, fijn dat t zadel lekker zit!

Tsja, over zadels.. praat me er niet van haha. Heb ook een zadel gekocht van een zadelpasser (en kenner zoals ze zelf zei) en deze had een scheve boom en had nooit op Goya kunnen passen.. Naja, je neemt dingen aan van iemand die zegt er verstand van te hebben, maar helaas.. Blijft moeilijk..

Saida, ik heb Opera als internet ding, daar opent hij sinds een tijd bokt nie meer mee.. Naja,hij opent hem wel maar kan niet mee inloggen en alles. Dus nu bokt via internet explorer en de rest via opera :S

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:49

Ik ook niet... Meestal ligt het in dat geval toch aan je eigen instellingen van de pc. Of je opent even een topic op forumzaken dan helpt een mod je er vanzelf wel mee.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:02

borderjay schreef:

lekker vriendelijk ;)

Gab: Ik dacht dat ik het voldoende had uitgelegd. Vandaar. En dan gaat het irriteren, ja. Tuurlijk leiden er meer wegen naar Rome, maar het voelt nogal vijandig aan van jou kant uit ook. Alsof alleen jouw manier deugt. Je kan het dus ook zien als of je mij er op aanviel. Vermoeiend. Ik ga er helemaal over ophouden hoor. Mijn onderschrift zegt genoeg en wie een mening van mij wil pb't me maar. Geen mening meer, da's wel zo veilig.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:05

Heey
Shanna: Leuke foto's :D.
Zilfstar: Veel succes met het zoeken naar een passend zadel, op shaddy ligt nu een Ainsly techna, en dat past goed :) Fijn dat het rijden met boomlooszadel goed ging :D.

Gister en dinsdag naar milsbeek geweest :D. Het was erg gezellig, het feest was ook erg gezellig en leuk alleen hield ik het niet zo lang vol :(. We waren dus weer vroeg terug en gister was ik ook nog moe.

Vandaag de uitslag van het bloedprikken gekregen, alleen nog niet van de Q koorts. Alles was goed, nu uitslag van Q koorts afwachten, als daar niks uit komt gaan we verder zoeken.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:17

Anoek jij betrekt het op de een of andere manier op jezelf...wat ik vertelde over een zadel via MP kopen had betrekking op Wanda,dat je op die manier aan een heel goed leren zadel voor niet te veel geld kan komen.
Geen idee waarom jij je aangevallen voelt....wel het idee dat je je irriteert aan wat ik schrijf op de een of andere manier.
En ik snap :
idefix4 schreef:
Mijn onderschrift zegt genoeg en wie een mening van mij wil pb't me maar.
niet helemaal....

maar ik vind het allemaal prima hoor,gaf alleen een tip over hoe een goed en goedkoop zadel te scoren,als dat iemand in zn verkeerde keelgat schiet,jammer dan.

ben er weer even helemaal klaar mee

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:19

Lisenka schreef:
idefix4 schreef:
Welke neem je mee naar NH?
Dat ziet er tof uit! Chantal is ook goed en Jamai... Een mooi gezelschap! Ziet er uit als intens genieten!

Neem geen paarden mee naar NH. Ga in het huis van een vriendin op de paarden passen.Zij heeft een paar jaar terug mijn merrie Navelle gekocht. Neem Banjer wel mee.

Ze zijn inderdaad alle vier heel goed en ik vond het heel leuk in elkaar gezet. Jan en ik hebben er beiden van genoten.

Je moet dan wel echt een bakkie komen doen hoor :D :D want ik wil Banjer natuurlijk helemaal platknuffelen!! ;)
We staan dan nog op onze huidige stal, dus moeten dan maar wat afspreken.
Had je een nummer van één van ons twee?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:46

Och arme Banjer :(:) Nee hoor, hij wil heel graag platgeknuffeld worden :D

Heb jullie telefoonnummer niet. Zou je die naar mij willen pb'en. Wil dan ook Frio gaan bewonderen, dus Branka zou ik van jou ook je telefoonnummer mogen? :o

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:51

Anouk ik ben t eerlijk gezegd wel een beetje met Gab en de rest eens. Als wij iets over zadels schrijven voel jij je op de een of andere manier aangevallen omdat jij het op jezelf en ook op Patrick betrekt. Natuurlijk vinden wij het super leuk voor jou dat je het zo naar je zin hebt en zo veel bij Patrick leert maar hij is niet de enige zadelmaker/verkoper en ik denk dat iedereen vrij is in zijn eigen keuze hoe en waar en bij wie je een zadel koopt. Als dat toevallig niet bij Patrick is, wil dat niet zeggen dat wij Patrick niet geschikt vinden ofzo.

Even over mezelf. Ik kon mij in je PB vinden maar omdat ik al zo vaak belazerd ben heb ik momenteel helemaal geen vertrouwen en weet niet waar ik moet beginnen en wie ik moet geloven. Elke zadelverkoper zegt iets anders, het klinkt allemaal even aannemelijk en inmiddels heb ik er zelf ook wel een aardige kijk op gekregen door alle ellende. Maar ze zeggen geen van allen hetzelfde dus wie heeft er nu gelijk?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:54

Wanda heb net je verslagje gelezen, leuk om te lezen! Ik heb ook eens op een tinker van een vriendin gereden met een boomloos zadel, ik kon dr echt niet lekker in zitten en toen ik ging draven viel ik er bijna voorover vanaf :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:57

DinkeyGirl: daar zit ik dus ook mee. Wie kun je vertrouwen? Wie is echt goed in zadels aanmeten. Heb genoeg hier op Bokt voorbij zien komen over verkeerde zadels. Moet er neit aan denken als ik nu nogmaals een fout zadel tref/krijg/koop. Zit ik straks met tig zadels hier. En dat geldt ook voor kopen via MP. Vind maar eens betrouwbaar iemand. Hoe weet je dat? Hoe weet je dat de particulier van wie je het zadel koopt je geen loer draait. Moeilijk hoor.

Ik hoop zelf dat het boomloos blijft bevallen de komende tijd en dat ik daar een keus in kan maken. En dan nog vliegen de merken je om de oren en die zegt: dat is goed en de ander weer die... %) Er is geen enkel merk waarvan iedereen zegt: dat is een goeie of juist eenduidig dat is niks...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:05

Ik heb wel een paar merken in mn hoofd maar voorlopig loop ik er eerst twee maanden naast. Ik ben al zo veel geld verloren op zadels en zit binnenkort zonder werk, dus kan me nu niet veroorloven om er weer heel veel geld in te stoppen. Patrick schijnt volgens Anouk wel eerlijk te kijken en niet altijd de duurste optie te kiezen dus dat klinkt in ieder geval al goed!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:10

Dat idee had ik ook absoluut dinsdag, maar hij heeft volgens mij geen boomloze zadels... en als ik elke keer rij zoals ik vandaag gereden heb op dat boomloze ding weet ik wel wat het wordt! Ook voor de kids is de overgang van zonder zadel maar met voltigesingel naar een zadel veel kleiner als ik een boomloos aanschaf. Wat dat betreft kijk ik ook naar de Freemax Evo geloof ik waar je verschillende maten seats op kan zetten (bijv 15 inch voor zoonlief...)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:34

Iemand bij mij op stal heeft een barefoot londen, dat is een boomloos dressuurzadel. Ik heb er ook een keertje mee gereden en je hebt er inderdaad wel meer steun aan als een gewoon boomlooszadel. Dus misschien is dat ook een idee ;).

Ik heb weer een beetje pech... Verstandkies kan niet goed doorkomen en het is nu lekker onstoken. Heb nu leuk waterstofperoxide gehad om mee te spoelen, echt vreselijk spul! Over twee weken een afspraak staan om hem te trekken. Wordt er niet echt blij van :(. Doet echt pijn en kan er niet van slapen...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:06

Esther hou je het zelf wel goed in de gaten. Op tijd aan de bel trekken hoor. Ik kon op een gegeven moment mijn mond niet meer openen, omdat de ontsteking in mijn kauwspier was gaan zitten.

Mijn eigen tandarts was toen op vakantie en ik was bij een vervangende geweest. Die deed heel laconiek. Had inmiddels ook een antibioticakuur gehad, maar dat hielp ook niet. Belde de vervangende tandarts toen weer, maar die wilde mij niet verder helpen, omdat zij geen dienst meer had voor mijn tandarts. Kreeg telefoonnummer van een andere vervangende tandarts en die schrok zich rot.

Ik wil je verder niet bang maken,maar ik was zover heen dat ik met spoed opgenomen werd in het ziekenhuis en 5 dagen aan het infuus heb gelegen. Begreep van de kaakchirurg dat het niet langer had moeten duren, omdat het dan vermoedelijk naar binnen was geslagen en ik hier niet meer had gezeten.

Mijn verstandskies kon er door dit geintje pas een paar maanden later uitgehaald worden en ik was zo blij, dat ik de andere ook direct heb laten verwijderen.

Zowel de kaakchirurg als mijn eigen tandarts hebben een serieuse brief gestuurd naar de eerste vervangster.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:23

Ik vind het heel vervelend dat jullie me zo interpreteren om uiteindelijk iets wat heel onbenullig begon. Zo was het namelijk niet bedoeld. Weten jullie? Ik heb het gewoon intens naar mijn zin op mijn plekje. En ik wil er niet op deze manier over door hoeven gaan. Ik respecteer de persoon met wie ik mag meewerken en wil zijn naam graag hoog houden. Ik weet echt lang niet alles hoor! Ik wilde de zadelmaker waar ik leer niet meer bij naam noemen, want ik heb inmiddels wel gezien dat hier op bokt zadelmakers bij de vleet worden afgekeurd door amazones en ruiters. Bokt is bij de dienstverleners niet geliefd. Wat hier over sommige zadelmakers wordt neergetikt kan je ronduit interpreteren als smaad. Dat wil kost wat kost voorkomen op dit forum. Vandaar ieder zijn meug, wat was niet kortaf bedoeld, maar ik wilde de discussie gewoon beëindigen. En ik weet heel zeker dat er meer goeie zijn hoor! Ze zijn zich niet voor niets aan het verenigen! Maar ja, ik weet nu eenmaal meer over de werkwijze van deze ene nog. :o Maar er zijn er echt wel meer. Maar als hij komt, mag ik mee en dat vind ik stiekem ook erg leuk om jullie te leren kennen. Ik wil niemand iets opdringen. Blij te lezen Wanda dat het bij jou ook zo is overgekomen!

Zowiezo heb ik al een keer aan den lijve ondervonden hoeveel mensen hier meelezen, alles kan tegen je worden gebruikt. Dat maakt mij ook erg terughoudend en onzeker als iemand me op mijn woorden blijft pakken. Ik weet echt nog lang niet alles. Nog lang niet! En ik wil ook gewoon een ander zijn of haar mening respecteren. Oké? Dan beloof ik nu plechtig dat ik niets meer zal zeggen over zadels owkee? Ieder zijn ding...

Mss moet ik er wat anders onderschrijven dan? 'Alles wat ik schrijf is goedbedoeld en met een vriendelijke glimlach getikt en niet om iemand of iets te benadelen.'

Ik heb vandaag de hond uitgelaten. Ze liep op 4 pootjes naar het uitlaatveld en heeft een flinke plas gedaan. De andere hond rende weer mee met een auto en is door de heg gedenderd. Snelheid onderschat denk ik. Gebeurt hier wel vaker. 't Was weer een leuke dag!

Wanda boomloos, mooi verslag! Ik vind het wel een mooi verslag. Ben je niet bang dat je kids helemaal in de spagaat gaan zitten? ;)
Malin bij jou heb ik ook meer mogelijkheden genoemd in je PB. Maar ja, je weet mijn voorkeur en waarom... 8-)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 22:36

@zilfstar: ik kon de eerste weken amper lichtrijden op mijn boomloos, mn benen gingen alle kanten op. Doorzitten idem en bij de eerste galop lag ik er bijna naast :D
Daarna heb ik echter wel goed leren zitten en voelen, veel meer balans ontwikkeld. Ik merkte toen ook meteen aan Luna wat voor verbetering het was voor haar, ook meteen rug ontspannen enzo. Jammer dat ik uiteindelijk zelf last kreeg van mn rug en heupen.

Ik heb trouwens nét mijn boomloos te koop gezet, heb m nu echt niet meer nodig en het geld daarvan kan ik mooi bijleggen bij mn nieuwe WOW, scheelt weer een beetje in de financiele pijn