[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:56

Frank: je moet dan in YouTube de embed-code copiëren en in je Bokt-bericht plak je die code en zet je ze tussen :)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:57

Zo dus:

:D

Leuke filmpjes trouwens!! Des heeft een mooie ruime stap!
Als ik je een kleine tip zou mogen geven, zou ik hem iets trager laten draven, zo gaat hij meer dragen ipv stuwen en zo gaat hij zijn rug nog wat beter gebruiken.

DinkeyGirl

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:07

Leuke filmpjes! Verder ga ik met je eigen commentaar en met dat van Lobke mee, maar ziet er lekker uit!

Jan ik ben helemaal voor een mini-meeting, is voor mij wel ver rijden ook maar wil zeker graag komen als het mag!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:13

jasmijn: wat wordt ie al lekker barok en vooral licht!!!

sanne: haha gekke iggie

heidi: gecondoleerd. ik heb zo eens een buurman die net 2 weken in z'n nieuwe huis woonde verloren. was net 30 en stierf snachts (omdat ie zich niet lekker voelde dacht ie ervan op te knappen) in bad. zoiets kun je niet geloven als je het zelf meemaakt

verder een warm welkom voor manon. wat een mooie fries. foutje bij het foto's plaatsen???

malin: morgen heb ik geen tijd, gewoon werken helaas en zaterdag zwemt sabrina af voor B
maar goed, als er opspuitingen plaatsvinden, trekt het me toch al niet zo. afgelopen december was ik er met sam. toen we net door de vloedlijn reden werd er tegen het duin aan een of andere klep opengetrokken zodat er een giga modderstroom naar zee gestroomd kwam. nou toen had ik het toch ff niet breed, dat gaat hard en je wordt helemaal draaierig als je alles om je heen ziet kolken. kom ik gelijk bij ilona...

ilona: tot wanneer zijn die opspuitingen? in juni of juli lijkt me savonds ook wel wat. dan is het toch tot een uur of 11 licht dus kunnen we mooi in t licht ook weer naar huis rijden. waar ergens ga jij eigenlijk meestal het strand op? kan ik een reistijdinschatting maken. wat chick flikt, kent sam dus nog een graad erger. in galop wegwezen. inmiddels is het wel zo goed als over maar swinters moet je hem altijd eerst ff longeren om het vuur er uit te laten. longeer jij chico ook voor t rijden? met des is het gelukkig (ja ben daar heel erg blij mee) niet nodig. en idd dat brokje wat saida zegt, kan ook wonderen doen. overigens doe ik dat bij des ook maar dat is meer vanwege mijn genoemde blijdschap haha. alle goeds erin zien te houden dus.

laura: beterschap voor de katjes. idd erg lastig nu je weg wilt

hmm, dat is moeilijke materie. zal het eens ff gaan uitvogelen. edit: ja het werkt nu.

dank voor de tips. en ik maar denken dat ie traag loopt. als ik zelf de filmpjes bekijk, zie ik idd ook dat ie (te) goed voorwaarts is. toch een goeie zaak om jezelf te zien rijden. hij heeft idd een ruime stap. als ie uit de wei komt en op z'n gemak (tja wanneer niet) naar de stal stapt, moet ikzelf flink doorwandelen om hem bij te houden. evenals prince, die loopt er dan achteraan en kijkt dan zo van kan het niet wat langzamer?

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:07

Frank: Heel gaaf die video's van Desperado !!

DinkeyGirley: Leuk dat je zaterdag, net als Sanne, ook komt.

Foto: Zalamera, voor het eerst naar buiten, fotocamera leuker dan moeder.

Afbeelding

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:16

hihi die oren hoe mooi.
wat ben je actief op het forum jan de laatste tijd. zit lisenka nu in de in te halen winterslaap??
tis dat finsterwolde zo ver weg ligt maar anders was ik er zaterdag ook

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:39

Komt Sanne deze zaterdag al dan? Oh haha ik wist niet dat er al een datum geprikt was, as zaterdag is wel heel kort dag en zowel vrijdag als zondag heb ik al een afspraak staan :o Volgende keer dan misschien?

Wat een plaatje is het, mooie naam hoor Zalamera, toch een keuze kunnen maken ;)

Frank nee dat kan ik me voorstellen, yakkes! Hmm dan weet ik niet meer hoe ik het kan regelen voor de 15e. Dan maar naar Noordwijkerhout, daar mag je het hele jaar door het strand op met je paard. In de avond zie ik niet echt zitten, denk dat ik dan wel heel erg laat thuis ben?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:07

Denise -> Door Rintske in een langzaam tempo te laten lopen zet ik haar steeds op haar achterbeen.
Dit is best zwaar voor haar, dus ik wissel het regelmatig af met even een lang teugeltje en/of haar even lekker in haar eigen tempo te laten lopen.
Langzaamaan moet ze dan steeds sterker worden, maar ze is nog jong, dus we nemen er de tijd voor.

Angela -> Dat moe zijn/geen energie hebben is ook een symptoom van Cushing.
Ik vind het erg jammer dat je vader zo zijn eigen ideeën heeft en weigert om het verder te laten onderzoeken.
Een VA is niet alleswetend......
Google eens op 'Cushing bij paard', dan kom je genoeg sites tegen met uitleg, symptomen en de gevolgen.
Misschien als je het laat lezen en jij hem wijst op de overeenkomstige symptomen bij Moppie, dat hij er anders over gaat denken.
Ik zou het zo sneu vinden voor Moppie als achteraf blijkt dat het toch Cushing is en het al in een te ver stadium is......

Sanne -> Mooi die foto's van Bandito! Wanneer kom je mijn parel eens op de gevoelige plaat zetten? :D

Frank -> Dessie loopt fijn zo op een los teugeltje!
Mag naar mijn idee alleen iets langzamer in tempo zodat ie meer zijn achterhand gaat gebruiken.
Volgens mij reageert ie erg snel/gevoelig op jouw hulpen of niet?
Heel veel succes zaterdag voor Sabrina!

Jan -> Zalamera, klinkt heel mooi!
Heeft het ook een bepaalde betekenis?

Ik ga naar m'n meissie! Efkes in beweging zetten!
En dan........ KONINGINNEDAG VIEREN!!! *\o/*

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:07

fijne koninginnedag aan alle hollanders hier haha....

iedereen gister al flink koninginnenacht gaan vieren?
Ik in ieder geval wel!

Jan wat een leuke foto! Die oortjes inderdaad echt schattig!

frank filmpjes zien er goed uit hoor! Wat is Des toch een knap paard he!

Sanne ga zo je topic bekijken!

Verder weinig te melden...
Hincapie was gister ondeugend... Moest het eerste rondje wegspringen tot 3 keer toe en toen was het over haha...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:28

Laura – en hoe gaat het nu met je katje en heb je de vakantie nog kunnen anuleren ?

Sanne – wat een prachtige foto’s weer echt heel mooi geworden toppie gedaan
Ik herkende hem echt niet meer hoor sanne het is dat jasmijn antwoorde anders wist ik het niet :n

Jasmijn – is dat banditto jeetje wat is die veranderd zeg hij is nog mooier geworden mag je echt trots op zijn

Jan – je hebt banjer lekker goed opgevoed kan je dat met die van mij ook niet even komen doen ;)
En weer een mooie veulen foto

Malin – fijn dat die weer braaf was en dat je weer lekker hebt gereden, mijn honden eten dat ook altijd op maar die kotsen niet :n

Sanne – jah igneo topic zal zo even reageren

Frank – ziet er heel fijn uit de filmpjes hij probeert lekker je hand te zoeken dus lekker zo doorgaan hoor

Saida – bedankt voor de tip die jij gebruikt bij rints die kan ik ook wel ff proberen als je het niet erg vindt :o

Gisteren weer lekker met vriendlief samen buitengereden lekker even weer naar huis toe gestapt naar me ouders en toen weer lekker terug naar stal gestapt

Nou ook ik ga naar de paarden en daarna ook koningendag vieren.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:11

Sanne: Leuke foto's :).
Frank: Leuk filmpje!
Jan: Leuke foto van het veulen :), heerlijk nieuwsgierig koppie ;). Waar ligt finsterwolde ergens :P.

Ik las nog over strandrit in Noordwijkerhout ;). Mocht dat gaan plaatsvinden kom ik wel even langs (als fotograaf :P).

Maar ik ga zo lekker naar Amsterdam koninginnedag vieren :). Heb dr al helemaal zin in! Ben alleen helemaal niet in het oranje, rood, wit of blauw ;).

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:26

Esther ze verkopen daar overal oranje dingen dus is totaal geen probleem haha!

Denise met het katje gaat het wel wat beter hoor! Ze loopt alweer met de andere kat te stoeien....
Gaan toch gewoon weekendje weg. Mn moeder en een vriendin van mij passen samen op haar. Wilde allebei dat wij gewoon weekendje weg gaan en doen het graag dus...
We gaan morgen ook pas rond de middag weg. En zondag zijn we tegen de avond alweer thuis dus zo lang is het niet..

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:56

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:01

Oeioei, vreselijk wat er op jullie koninginnedag gebeurt...
Hebben jullie vandaag een vrije dag allemaal?

Bij ons is het morgen een feestdag...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:03

In principe heeft iedereen vrij, maar aangezien ik in de paardenwereld werk heb ik er wel vrij voor moeten vragen :P.
Laatst bijgewerkt door Barroco op 30-04-09 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:08

hallo dames.
vandaag stevig doorgewerkt, bijna klaar...

laura: beter dat je met een gerust hart weg kunt

esther en malin: noordwijkerhout vind ik toch een tikkie te ver karren

malin: ik heb ff gegoogeld. vanaf rijsbergen naar monster is met auto 70 min. van mij naar monster 75 min. met trailer reken ik dan op 1,5 uur. stel dat we opgezadeld en wel om 7 uur het strand op gaan, moet je rond 5 uur wegrijden. ritje van 1,5 uur maakt half 9. dan ben je om half 11 weer op stal. naar mijn idee goed te doen in de zomer, jij zit dan nog wel met de rit vanaf H-I-A naar stal en terug.

saida: ja hij loopt idd een stuk over z'n tempo heen. mijn schuld want ik maar denken dat ie niet actief loopt. ben ook een hele grote met ruime passen gewend he. maar we gaan er op letten. hij is niet overmatig gevoelig voor beenhulpen, wel heel gevoelig in de mond waar ik dus ook erg zuinig op ben.

goh, wat een drama he in apeldoorn met de koninginnedag. volgens omwonenden 4 doden. ben benieuwd of het nou opzet was of een ongeluk

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:14

Frank/Malin, als jullie zelf ergens iets zoeken, is overnachten ook een mogelijkheid :j. De paarden kunnen bij ons op stal terecht, jullie moeten dan enkel even zorgen dat jullie zelf ergens slapen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:18

Frank, leuke filmpjes! Hij moet idd meer vanuit de achterhand lopen, hij loopt nu echt op de voorhand. Op zich is het tempo wat hij loopt niet overhaast, hij maakt zijn passen wel af maar bij het teruggaan in tempo, met behoud van impuls, heb je kans dat hij idd meer de achterhang gaat gebruiken. Hij moet dan langer op zijn benen blijven staan per x dat hij ze plaatst dus meer evenwicht zoeken. Dat is best lastig hoor en moet je ook niet te lang blijven doen.
Tempowisselingen erin houden, wat naar voren en wat terug en dan elke x maar een paar passen ;)
Schouderbuitenwaards in een langzaam tempo is ook een hele fijne oefening hiervoor.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:30

Wow... kom ook net even erachter nadat ik het nieuws heb aangezet.. Eng zeg..
Ga mn oranje shirt even verwisselen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:31

Jasmijn: Joepie, bandiet ITP :D . Leuk! En succes morgen met de verhuizing *\o/* Gaat ie met de trailer?

Frank leuke filmpjes! :D Ik vind het lastig commentaar geven, je handgebruik is iig érg vriendelijk *D . En de tips van Cloris klinken ook heel helder :j .

Saida: Thanks voor de tip, een snoepje is wel een idee! :D Een krukje is lastig, waar laat jij die dan met opstappen? Of stap je dan op het erf op? Bij ons gaan de deuren altijd weer dicht, dus stap in de bak op, dan is dat lastig met een krukje.. En als iemand hem vasthoud lijkt hij wel nog vervelender?

Lobke: Bij ons is vrijwel iedereen vrij... wel lekker hoor! Ik ben een bofkont, want ik heb 5 mei ook vrij! (bevrijdingsdag). Dank je wel voor je compliment :o . Ben dan ook wel heel trots hoe hij het oppakt. Mies durfde hem niet helemaal lang te laten aan de voorkant om de hand te volgen aangezien hij tijdens het opstappen ff niet te houden was.. Maar hij gaat zo met zn neus over de grond! En sinds ik buitenrij merk ik wel dat hij veel kracht krijgt van al dat lopen op het strand en duin hihi!

Laura: Lekker een weekendje weg! Genieten maar ;)

Esther: En hoe was A'dam? Zeker heel druk ?

Jan: :D Leuk joh, al die foto;s!!!

Sanne: Leeeuk een topic :D De voorproefjes zijn leuk! En Bondosa wordt mooi!

Zo gister K'nach in Den Haag. Wat een drukte zeg := Echt niet normaal... maar was toch wel leuk om meegemaakt te hebben!

En wat er vandaag is gebeurd... :oo Ongelovelijk............. Echt heel erg schrikken... dit zal nog wel een staartje krijgen :o . Hoe kan er nu daar een auto rijden terwijl alles beveiligd is?!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:32

Ja hij gaat met de trailer :)
Ja he... ik vraag met echt af of t een ongeluk was.
Zal t gewoon een dronken gast zijn geweest?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:37

Heidi wat verschrikkelijk!!! En zo jong!!!! Sterkte.

Moppielover; Oef paard nog steeds niet beter, gelukkig dat de veearts komt.

Ilona; Chico doet het goed zeg!!

Frank; Des doet het ook al zo goed. Ik zou idd ook een iets langzamer tempo pakken.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:40

Nou Jas, ik vraag me af idd of hij dronken was... en hoeveel mensen (en wat voor mensen) er in die auto zaten.... := Maar een echt ongeluk geloof ik niet echt.. Je komt daar nl niet zomaar terecht met je auto.. Bah, vind het maar helemaal niks al die gekkigheid tegenwoordig :(

Cyrina: Dank je :o !

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:49

Pfff wat een drama zeg in Apeldoorn!
Lijkt me geen ongeluk....
Je kon nergens in de omgeving met een auto komen volgens het nieuws. Die beelden zijn ook echt zwaar heftig.
Als je zag hoe gekreukeld die auto is dan is al duidelijk te zien dat hij vooraf al wel meer heeft geraakt dan alleen een paar mensen....

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:20