Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:54

Vind hem nog aardig bink hoor haha! Flink verschil met die 2e foto! Hier blijven de billen ook nog wat achter, maar ze is verder wel heel mooi aan het worden al zeg ik het zelf :o

Afbeelding
Deze is van december geloof ik. Ze is onmogelijk op de foto te zetten, staat altijd meteen met haar neus in mijn telefoon :')

Buitenzinnig

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:17

Ik kom ook weer even binnen vallen. Ik heb helaas afgelopen maandag mijn grote vriend Goya moeten laten gaan. Hij had melanomen, ook geknapt (in zijn koker en onder zijn staart) en wie weet waar nog meer. Daarnaast was hij bevangen, reageerde niet op de pijnstillers. Op de foto's bleek een gekanteld en verzakt hoefbeen en aan de andere hoef een gekanteld hoefbeen welke bijna door de zool ging.
Gelukkig kon het thuis, de foto's maken en hebben we hem laten gaan.

Nu is het nog erg moeilijk , maar voor Villa ben ik langzaamaan op zoek naar een nieuwe vriend. Vind het echt onwijs lastig om nu al een nieuwe vriend te zoeken, maar een paard hoort niet alleen.
Zeker Villa niet. Villa heeft een stabiele, rustige vriend nodig, waar hij zo tegenaan kan botsen zonder dat hij het erg vind.
Daarnaast zou ik het fijn vinden er mee te kunnen rijden. Graag beleerd, ben niet angstig, maar heb de tijd niet om een paard te beleren. Uiteraard ga ik er geregeld wat mee doen, maar als ik om wat voor reden dan ook even een paar dagen geen tijd heb vind ik het niet eerlijk om dan steeds weer opnieuw te beginnen.

Geen schimmel, voorkeur ruin (geen hengst), merrie mag als ze geen overduidelijk merrie gedrag vertoont.
Niet te groot (ben zelf 162), max 160/165
Max 10 jaar.
Normale prijsklasse.
Graag al een poos in NL zodat zijn gedrag mij goed uitgelegd kan worden. Liefst via een particulier.

Mochten jullie iets weten/horen dan hoor ik het graag.
Hij/zij krijgt een plek aan huis, met veel grond, dag en nacht buiten in de zomer, winters overdag buiten en 's nachts op stal.
Veel liefde en aandacht, er is altijd toezicht..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:15

Ah wat vreselijk sneu, hoe oud was hij? had hij ook cushing oid waardoor hij bevangen was? heel veel sterkte met dit verlies.

Laatst stond er op de Boktmarkt een aansprekende bruine PRE te koop die volgens mij aan je wensen voldoet.

Leuke foto's komen er voorbij, van allemaal knappe paarden.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:31

Zondag hele gave shoot gehad met mijn knappe valkje!
Even een voorproefje :oo

Afbeelding
Afbeelding

Ook hier zie ik wel leuke paarden voorbij komen! +:)+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:40

Wat verdrietig Buitenzinnig, heel veel sterkte en succes met zoeken naar een nieuw vriendje

Tess gaaf paard is het toch! Mooie foto's!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:58

Buitenzinnig schreef:
Ik kom ook weer even binnen vallen. Ik heb helaas afgelopen maandag mijn grote vriend Goya moeten laten gaan. Hij had melanomen, ook geknapt (in zijn koker en onder zijn staart) en wie weet waar nog meer. Daarnaast was hij bevangen, reageerde niet op de pijnstillers. Op de foto's bleek een gekanteld en verzakt hoefbeen en aan de andere hoef een gekanteld hoefbeen welke bijna door de zool ging.
Gelukkig kon het thuis, de foto's maken en hebben we hem laten gaan.

Nu is het nog erg moeilijk , maar voor Villa ben ik langzaamaan op zoek naar een nieuwe vriend. Vind het echt onwijs lastig om nu al een nieuwe vriend te zoeken, maar een paard hoort niet alleen.
Zeker Villa niet. Villa heeft een stabiele, rustige vriend nodig, waar hij zo tegenaan kan botsen zonder dat hij het erg vind.
Daarnaast zou ik het fijn vinden er mee te kunnen rijden. Graag beleerd, ben niet angstig, maar heb de tijd niet om een paard te beleren. Uiteraard ga ik er geregeld wat mee doen, maar als ik om wat voor reden dan ook even een paar dagen geen tijd heb vind ik het niet eerlijk om dan steeds weer opnieuw te beginnen.

Geen schimmel, voorkeur ruin (geen hengst), merrie mag als ze geen overduidelijk merrie gedrag vertoont.
Niet te groot (ben zelf 162), max 160/165
Max 10 jaar.
Normale prijsklasse.
Graag al een poos in NL zodat zijn gedrag mij goed uitgelegd kan worden. Liefst via een particulier.

Mochten jullie iets weten/horen dan hoor ik het graag.
Hij/zij krijgt een plek aan huis, met veel grond, dag en nacht buiten in de zomer, winters overdag buiten en 's nachts op stal.
Veel liefde en aandacht, er is altijd toezicht..

Weet nog een super lief paardje van een kennis dat te koop staat en enkel naar een liefdevol huisje
Is wel een schimmel
Heeft papieren
Al ruin
Wordt 5j in mei
Heerlijk mensgericht en nuchter in het hoofd
Maar een paar x opgezeten dus op dat vlak nog volledig naar je eigen hand te zetten
Is nu ongeveer 157cm
Prijs onder 4500
Als je graag meer wil weten stuur maar een pb ☺️

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 12:59

@ Buitenzinnig, contacteer Cyrina v Beveren eens of Linda v. Belkum. Wat ontzettend sneu van je ruin. Klote melanomen ook...

@Keeyzie, ik ben dat niet hoor die zadelmak maakt Haha ik zou niet meer durven. Mooi een man uit de buurt gevraagd die dat doet.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 13:13

Jeetje wat treurig buitenzinnig..
Misschien via CAPG wat heeft staan? Castreren kan je natuurlijk ook zelf laten doen.
Ik heb wel nog een merrie privé te koop zien staan, ik stuur FB link wel even via PB.

Laats waren de hangbuikzwijnen ontsnapt bij ons op stal en in een buiten stal geplaatst. Jeetje mina, hij is echt als de dood er voor. Kan er helemaal niks mee beginnen.
Gelukkig worden ze binnenkort weg gebracht naar iemand anders, maar van Cas mag het liever gisteren als vandaag.

Ook een nieuwe bijzondere eigenschap ontdekt. Ben benieuwd of die van jullie het ook hebben.
Als ik met hem aan het werk ben geweest moet hij daarna vaak een drolletje leggen of een plasje plegen.
Normaliter liet ik hem altijd los zijn stal in lopen soms "ontsnapte" hij al, maar had ik hem vrij snel weer te pakken.
Nu stond ik laatst met mijn handen vol dus liet ik hem even lopen.

Gaat die sukkel gewoon een andere stal in om zijn behoeftes te doen en komt daarna vrolijk de stal weer uit :')
Nu dus gaan opletten, maar dat "ontsnappen" doet hij dus echt om niet zijn eigen stal vies te maken!

Nog meer paarden die dat doen?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:05

TessJazz: Wat is hij moooooi, heel mooie combi zo samen!

Buitenzinnig: Wat een triest nieuws ;( Wat balen dat de pijnstillers niet aansloegen, wel goed dat je foto's hebt gemaakt en die duidelijkheid hebben gegeven. Maar dat maakt het niet minder verdrietig.

Maartje_M: Wat een beauty *\o/*

Jenera: Op die onderste foto was hij 4 inmiddels is hij 6 jaar.
Blijft toch lastig om die achterhand ook goed op spier te krijgen hoor. Maar ik zie het nog steeds veranderen dus dan is het goed :j

_Zsazsa_ : Ik zie het inderdaad. Fijn dat je iemand hebt die jou daarbij wil helpen. Lijkt me gaaf als je er straks zelf voor de eerste keer op kunt.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:23

keeyzie schreef:
Jenera: Op die onderste foto was hij 4 inmiddels is hij 6 jaar.
Blijft toch lastig om die achterhand ook goed op spier te krijgen hoor. Maar ik zie het nog steeds veranderen dus dan is het goed :j

Dat is wel heel wat verandering op 2jaar tijd!! Goed nieuws voor mij :p Nu is het qua grootte en gewicht voor Jenara net ok, maar goed om te weten dat ze op een jaartje of 2 tijd toch nog heel wat steviger worden :)

Ik vind het nog steeds grappig dat ik met een Spanjaard ben thuis gekomen :p heb er wel nog geen seconde spijt van gehad :D Allemaal zo'n prachtige paarden ook

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:01

:') Was dat niet je bedoeling dan?
Het zijn echt laatbloeiers, ik moest dat ook eerst nog zien, maar nu geloof ik het zeker :o
Ik merk ook dat hij per maand nu nog steeds breder aan het worden is.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:18

keeyzie schreef:
:') Was dat niet je bedoeling dan?
Het zijn echt laatbloeiers, ik moest dat ook eerst nog zien, maar nu geloof ik het zeker :o
Ik merk ook dat hij per maand nu nog steeds breder aan het worden is.

Haha nee, ik wou een jonge warmbloed ruin :p
Vond PRE's altijd wel mooi, maar heb altijd met warmbloeden gewerkt, dus ik wou blijven bij wat ik kende,
maarja, ben dan maar thuis gekomen met een PRE merrie :p
Heb er wel veel over gaan lezen voor ik effectief de knoop doorhakte en dat klonk allemaal zo fijn,
dat ik me maar over de streep het laten halen!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:26

Ik wil echt nooit meer anders.
Heb veel KWPN paarden en koudbloeden gereden maar ben echt stapelverliefd geworden op het ras.
Ben daarvoor ook een paar keer gaan rijden en heb er veel geprobeerd voor ik de juiste had gevonden.
Tussendoor ook nog bij KWPN paarden gaan kijken maar daar had ik toch minder klik mee.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:21

Wat een trieste situatie Buitenzinnig. Ik hoop dat je snel een gepast maatje vind voor jou en je overblijvende paard. Capg heeft geen ouder paard te koop staan op dit moment, enkel het laatste veulen, dus dat valt af. Ik zag wel al via facebook enkele oudere paarden aan je te koop aangeboden, dus ik hoop dat misschien daar wat tussen zit. In ieder geval, maak maar weldoordacht je keuze en neem je tijd om hét juiste paard er uit te kiezen. Succes met de zoektocht en heel veel sterkte en moed met je verdriet.

Keeyzie: Hugo ziet er mégagoed uit zeg. Op die ene foto lijkt het een echte krachtpatser, die andere is iets 'normaler', maar evengoed mooi in zijn velletje.

Jenara: Fijn dat je PRE-merrie je bevalt. Eens een PRE, nooit meer iets anders hoor! ;)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:24

Sterkte Buitenzinnig, rotmelanomen ook. Succes met de zoektocht naar een nieuw paard.

Fijn om te lezen dat iedereen zo lekker bezig is! Leuk om al die voor-na foto's te zien.

Ik wil ook graag nog een PRE, al wil ik me ook eens gaan oriënteren op fe lusitano's. Maar dat fijngevoelige waardeer ik zo, dat zou ik nooit meer anders willen.

Indy staat inmiddels enkele maanden op dr eiwit dieet en ze heeft haar beste winter ooit.

Afbeelding
Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:35

Die ziet er gooooee uit! Ben je nog met haar aan het werk?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:45

M'n smurf is 10 maanden oud vandaag :D
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 12:40

Knappe dame en een knappe smurf!

Ik wil er op termijn een jong paard bij, en dat moet dan ook een pre worden. Maar eerst moet er een kinderpony komen dus dat wordt helaas geen pre :+

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:24

Buitenzinnig, wat een triest nieuws heel veel sterkte . Ik hoop dat je snel een fijne nieuwe vriend of vriendin vind.

Dais, wat ziet ze er goed uit, super.

En een hele knappe smurf.

Verder mooie foto’s van heel veel knappe paarden.

Vinatera willen we in april deze kant op laten komen zodra de tempratuur wat aangenamer is alhoewel die nu ook heel goed is

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 14:28

Wat verdrietig Buitenzinnig! Ik hoop dat je snel een maatje vindt. Heel veel sterkte.

Wow wat ziet Indy er goed uit Daisy!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:55

Leuke paarden weer voorbij!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:02

TessJazz schreef:
Leuke paarden weer voorbij!

Ik zag dat je je prachtige valk te koop aanbied. Wat ontzettend jammer! Tis dat ik er al 1 heb :D hij is gaaf.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:19

Tess heb je je valk nou te koop staan :oo

Wat vinden jullie van de conditie van Elevada?
Afbeelding
Afbeelding

Niet de beste foto's en let vooral niet op hoe graag ze eigenlijk een varkentje wil zijn :')

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:40

Ze zou van mij wel een stukje zwaarder en bespierder mogen. Werkt ze? Hoe oud is ze?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:11

12 jaar is ze en we zijn nu na de winter weer aan het opbouwen. Ben het met je eens hoor, vind met name dat haar rug en achterhand zo achter blijven