Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Zilfstar schreef:Stalgenootje heeft een boomloos liggen die ik mag proberenDus dat is wel prettig. Al denk ik zelf toch ook steeds meer aan een normaal zadel, net wat Snowy volgens mij ook zegt: ben bang dat een boomloos gaat schuiven!
Manlief vond het jammer dat de Wintec kunststof is (of zoals hij zegt plastick) maar volgens mij is een GOED leren zadel al snel boven de 1000 eurootjes. Dat is toch wel boven mijn budget eigenlijk (dacht zelf aan tussend e 500 a 600). We hebben hier in de buurt ook een ruiterzaak met zadelservice. Zal daar ook mijn licht eens opsteken. Ook mbt inruil van mijn oude zadel.
Tips van goede maar niet zo dure zadels die geschikt zijn voor Friezen hoor ik graag!
Zilfstar schreef:Zijn kunststof zadels nou wel of niet kwalitatief goed? De prijzen van de Wintecs spreken mij wel aan namelijk, maar ik kan dus geen leren vinden. En leer is wel weer duurder.
Dus kunnen jullie voor en nadelen opnoemen van leer en kunststof zadels?
Anouk: ik ga eerdaags bij de ruitershop in Harmelen kijken. Zij hebben wel zadels en verkopen vooral KM voor Friezen. Die zijn ook weer vet boven de 1000. Lastig hoor! Zowiezo wil ik mijn oude zadel inruilen, dat lijkt mij wel zo handig en praktisch.
Oja, jullie nog tips hoe ik de schoftbreeedte van Jippe op kan meten zodat ik dit mee kan nemen naar de ruiterzaak?
Heb wel een maatsjabloon van de Barefoots uitgeprint, maar weet neit of dat handig is.
idefix4 schreef:Zilfstar schreef:Zijn kunststof zadels nou wel of niet kwalitatief goed? De prijzen van de Wintecs spreken mij wel aan namelijk, maar ik kan dus geen leren vinden. En leer is wel weer duurder.
Dus kunnen jullie voor en nadelen opnoemen van leer en kunststof zadels?
Anouk: ik ga eerdaags bij de ruitershop in Harmelen kijken. Zij hebben wel zadels en verkopen vooral KM voor Friezen. Die zijn ook weer vet boven de 1000. Lastig hoor! Zowiezo wil ik mijn oude zadel inruilen, dat lijkt mij wel zo handig en praktisch.
Oja, jullie nog tips hoe ik de schoftbreeedte van Jippe op kan meten zodat ik dit mee kan nemen naar de ruiterzaak?
Heb wel een maatsjabloon van de Barefoots uitgeprint, maar weet neit of dat handig is.
Je hebt pb..
Branka: Met wat googlen, zag ik dat ook al dat Bates uit dezelfde fabriek komt! Ik denk echter ook dat die te smal zal zijn. Een Kentauer heb ik ook gezien. Je houdt er van of je haat ze, schijnt. Een kennisje van mij kon er niet mee aarden. En volgens de zadelmaker waar ik mee samenwerk en die Jippe heeft gezien zou een Kentauer er niet op passen, anders had ie die zeker aangeboden. Hij heeft er één 2ehands.
Lonnie: De Fries is een heel mooie brede.Lekker breed in de schouders!
borderjay schreef:Anoek Als je een béétje de maat weet,is het toch makkelijker zoeken naar een 2ehands zadel,niet dan? Ik heb altijd nog een 2e hands zadel gekocht op die manier.Altijd met de afspraak dat ik het zadel op haal,betaal,en als het niet past dat ik het dan binnen 48 uur in dezelfde staat terug breng en mn geld terug krijgt.
Op die manier komen volgens mij de meeste mensen aan hun zadel
idefix4 schreef:Welke neem je mee naar NH?
Dat ziet er tof uit! Chantal is ook goed en Jamai... Een mooi gezelschap! Ziet er uit als intens genieten!