[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:47

Esmee: Echt balen dat de hond niet mee kan naar Nederland, maar het is inderdaad beter als ie gewoon een leuk plekje krijgt om te wonen. Ik denk dat de papieren wel handig zijn bij de verkoop.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:51

Jeetje Jus wat een gruwlijk mooi paard die zwarte Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:12

Allemaal mooie foto's Haha!.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:59

Ik weet niet of het mag, maar misschien is het handig om mijn nieuwe topic hier even onder de aandacht te brengen aangezien hier de liefhebbers zitten....

Diverse Lipizzaners te koop, hengsten en merries:
[EA-CO] Diverse Lipizzaners te koop

zo en nou eens even van 4 dagen bijlezen en reageren.... tot zo... Knipoog

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:20

Saida, jaaah nu nog maar 5 daagjes! Komt steeds dichterbij gelukkig Haha!.
Tommie en Dizo moeten elkaar echt een keer ontmoeten Lachen.
Fijn hoor, dat moeder en zoon alletwee rustig blijven. Dat is soms wel eens heel anders!

Sanne, ik vind de mama errrug mooi! Leuke kleur ook.

Michelle, ook al op vakantie geweest, lekker hoor!

Jus, jeetje die Iker... Wat een giga lekker ding! Normaal heb ik niet heel veel met zwarte andalusiers, maar hij, wauw!

Zoooo mensen ben aangenomen bij de thuiszorg Vork. Heb er wel zin in, het verdient namelijk echt dik ook Lachen (9 euro netto!! Bijna dubbel van wat ik bij de Appie verdien). Bovendien lijkt het werk me erg leuk ook, ik ben ook kamermeisje geweest en in een ziekenhuis schoongemaakt, dus komt helemaal goed Haha!. Kan ik lekker sparen en leuke dingetjes voor Billy (zit nog steeds een naam te bedenken..) kopen (mooi halster, poetsspulletjes..).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:51

Hee Hallo! Ik kom ook weer eens langs. Iedereen een fijne pasen gehad? En wat zijn we weer snel gegaan zeg. Ik zal even een selectie maken van wat ik nog weet en wat ik terug kan scrollen. Ja

Sanne: Gaaf hoor die anda hengst en die pony. Vind die pony ook erg gaaf in uitstraling en ook kwa gangen!! Ja Heb je eerste keus? Of hoe gaat dat met de verkoop?

Jasmijn: Oeh spannend he voor jou. A.s. vrijdag (of was het nou zondag?) ga je toch kijken? Gaat je vriend ook mee? Ben heel benieuwd wat je ervan vind. Ik doe alvast een gok, en denk dat je helemaal weg van m bent Haha!

Es: Jeetje, wat erg van je hondje. Maar ben het ook met Saida eens hoor.. Je neemt wel een hond voor het leven... En doet hem niet zomaar weg. Vind het ook beetje vreemd over dat ze 2/3 jaar zijn en dan pas karakter gaan vormen Verward Volgens mij klopt dat niet helemaal. Een vriendin van me had ook een cane corso en dat was een schat van een beest hoor. Helemaal niet lastig.. Maar goed, als het niet anders kan....... Veel succes met een goed huisje vinden dan maar! Ja

Saida: Gaat goed met Cipke en Gryts lees ik. Fijn dat je alweer vorderingen maakt met scheiden.. Lachen Heb ook hele leuke foto's gezien van jou en Gemelo! gaaf paard is dat ook zeg. Ja

Flamon: Een ander bit is niet nodig denk ik. Je gaat dan alleen maar scherper en scherper. Dat is niet de bedoeling. Misschien kan je nog een mexicaanse neusriem proberen? En anders gewoon goed lessen. Lachen

Nieuwkomers: Welkom hier!!

Yenneke: Wat een leuke filmpjes van Xje!! Hij is nog wel een klein beetje baby, maar word steeds meer een grote vent! Hij krijgt al een mooie body Haha! Super hoor

Verder nog erg mooie foto's voorbij zien komen van o.a. Enno! Haha! En van Jus GEWELDIGE paarden!! Die zwarte is ook zo gaaf! Wow!

Verder hier alles zn gangetje. Lekker wezen courmetten 1e paasdag. En Amanda gedaan. Rijden gaat weer lekker. Moet er af en toe wel echt doorheen, maar heeft wel resultaat. Toch kan ik niet wachten tot ik me eigen spaanse paard heb. Ik droom ondertussen lekker verder haha ROFL

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:04

Haha Ilona, lekker veel dromen hoor. Komt toch wel uit, en in de tussentijd als ik een Spaanse(half Friese) kanjer heb mag je altijd langskomen Haha!.
Ja zondag ga ik kijken, samen met mijn vriend (want die heeft t rijbewijs, maar vind het stiekem ook super leuk) en Madelief, want die wil natuuuurlijk mee Knipoog.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:24

@ Ilona: Ik heb nog liever dat hij een goed tehuis krijgt dan in een rijtjeshuis zit en niet de verdiende aandacht krijgt die hij verdiend, en hij niet de beweging krijgt die hij moet krijgen Knipoog. We hadden gedacht dat we in Spanje bleven, daar is het geen probleem, maar nu we terug naar Nl gaan wel Lachen. Sja, Cane corso's kunnen verschillen he. We hebben er iets van 6 gehad, allemaal een ander karakter. Hun echte karakter ontwikkelen ze pas na zoveel jaar. Maar dat betekent niet dat ze gelijk een dominante hond worden die bijten, neehoor. Maar bij Gino is dit dus wel zo. Haha, is zeker weer ff wennen op Aman dan.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:26

@ Jasmijn: Wat leuk!!! Snel geld verdienen, kan je idd weer leuke spulletjes kopen.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:39

ben ik ook weer, heb even geen tijd om bij te lezen...sorry sorry sorry

maar wij waren dus bij laurens geweest, en reed in de ring met een prachtige friese hengst, helaas met iemand met kapsones haha maar heb heerlijk kunnen rijden, heb volgens mij als enige wat wijken laten zien, alleen had laurens alleen maar aandacht zowat voor een paard dat niet langs een zijde van de bak wilde...maargoed ik ben tevreden!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:23

Jus: Wauwie! Die zwarte is Kwijl

Jasmijn: Gefeliciteerd met je baantje Lachen ja thuiszorg verdient goed Haha! Dat heb ik ook in het zorgcentrum, ik ben er ook zeer blij mee!!

Ilona: Nouja zeg, Fiesta is niet zomaar een pony Knipoog Een heuse anda merrie, alleen niet zo super groot.
Ik heb een optie gedaan op het veulen en als het geboren is en hij of zij wordt goedgekeurd dan ga ik het kopen. Ik ben de eerste die hoort als het geboren is, hoewel ik ook wel wil proberen om er bij te zijn!!

Zo weer een nutteloos dagje op school. Ik moest er om 9 uur zijn, kwam de lerares niet opdagen Hamer Daarna had ik pas weer college om half 1, dus ben ik maar even wat schoolwerk gaan doen, moet toch een keer gebeuren.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:29

Jasmijn: haha, ik droom letterlijk en figuurlijk Haha! Laatst had ik echt gedroomd dat er een prachtige donkere schimmel hengst in de stal stond ROFL enne, over het meeten dat moeten we echt wel een x doen eigenlijk. Misschien in de vakantie een keer. Want jij bent echt wel iemand die ik IRL wil zien, en dan pakken we meteen Billy en Fuur (?) mee! Haha!

Es: Ik snap het aan de ene kant ook wel. Maar een hond is best op de baasjes gericht. En als ik hoor dat je andere mopshondje ook al weg is gegaan. Wij hebben nog nooit een hond weg gedaan. Van jong tot stokoud gehouden.... Je weet waar je aan begint als je een hond neemt. Als je meerdere Cane Corso's hebt gehad, en weet dat de karakters na zoveel jaar ontwikkelen, en je dus niet weet hoe of wat, waarom nam je er dan weer 1? Nouja, jij kunt er verder ook niks aan doen... en naar NL was niet gepland, dus dat maakt ook the differents. Knipoog hebben jullie al een baasje?

Carmuh: Leuk hoor bij Laurens. Wel jammer van die kapsones kind haha. Maar goed, het was wel een hele ervaring denk ik zo Lachen

Lindy: Helaas woon ik niet bij je in de buurt.. Ze lijkt me erg leuk! Alleen van wie is ze nou écht? Van jou of van lauwtje?

Sanne: Oeps, sorry. Bloos Dacht dat ik had gelezen van een cruzado? Dat paps een anda was, en moeders een gewoon 'paard' / 'pony'. Neem me niet kwalijk Bloos . dus paps en mams zijn anda's? Ben ook wel benieuwd wat er uit komt! Haha! Spannenndd! * Wel l.ullig van je school btw! *

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:43

Ilona: Het veulen wordt een crusado. Paps is een goedgekeurde hengst met papieren en mams is een anda zonder papieren. Daarom kan het veulen niet ingeschreven worden bij het Andalusierstamboek. Ik kan echt niet wachten tot het geboren wordt!!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 17:50

Ze is van mij Haha! Lau en ik rijden haar samen Indiena is van ons samen.. ascar is weer helemaal van mij net zoals daisy en het veulen dat in aisy zit is weer van ons samen snap je hem nog Tong uitsteken

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:14

Sanne, dank je, ja ik verbaasde me echt over hoe lekker het verdient! Het word voor mij alleen wel moeilijk, want ik krijg dus 12.20 bruto uursalaris. Dit krijg ik ook echt op mijn rekening gestort. En pas volgend jaar krijg ik dan van de belastingdienst een brief met wat ik moet betalen (wat dan in één keer toch wel 1000 euro is, als ik een paar maandjes werk). Dus ik moet elke maand wel één 3e van mn salaris opzij zetten, wat ik meestal heel moeilijk vind Bloos. Maar gaat wel lukken dit keer!

Ilona, hahaha dat dromen heb ik ook zo vaak gehad voordat ik Fuur had!! Dan droomde ik dat ik op een bruine PRE op het strand zonder zadel oid reed.. prachtig Nagelbijten / Gniffelen En nu droom ik over Billy, en wandelen en poetsen Vork
Ja meeten moeten we echt doen!! Dan kan je Madelief&Fuur ook gelijk meeten idd Knipoog. Mar eerst zondag afwachten.. ik heb vlinders in mijn buik!

Lindy, dat vroeg ik me idd ook al af! Had op marktplaats ook al de ad gezien, alleen toen was er nog geen belletje gaan rinkelen. Ik dacht al, waar kén ik dat paard nou van!

Carmen, fijn dat je tevreden was.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:30

Wat vervelend dat je zelf de belasting moet aftrekken!! Dat hoef ik gelukkig niet te doen. Aan het eind van het jaar is dat inderdaad een groot bedrag, op zij zetten is dan wel de beste oplossing.

Ik hoop dat Billy in het echt net zo leuk is als in je dromen Knipoog

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 18:51

Zo, kom ook weer ff binnenvallen. Leuke fotos!
Es, vervelend zeg!
Jasmijn, gefeliciteerd!

Goya en Bram zijn nu ook op stage, heerlijk Lachen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:10

jasmijn: Leuk dat je bent aangenomen!

soeske: staan ze op je stage op stal? Klinkt super!

Encanto vond dat ik te lang op vakantie was geweest, hij was boos. maar na een poetsbeurt en een kwartiertje buiten gestapt zonder zadel was hij weer blijer.

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de gemiddelde dekenmaat is van een paard van rond de 1.60....

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:28

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 20:51

Mies_Apollo schreef:

Encanto vond dat ik te lang op vakantie was geweest, hij was boos. maar na een poetsbeurt en een kwartiertje buiten gestapt zonder zadel was hij weer blijer.

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de gemiddelde dekenmaat is van een paard van rond de 1.60....

Dan is een dekenmaat 155/205 (boven en ondermaat) normaal gesproken goed.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:16

Christy -> De boer raadde mij aan om ze zo snel mogelijk uit elkaar te halen, rustig opbouwend.
Zijn ervaring is dat moeder en kind er dan rustig aan kunnen wennen uit elkaar te zijn en weten dat ze ook weer bij elkaar komen.
Dit maakt het afspenen ook weer gemakkelijker.

Karina -> Leuk filmpje van Veludo en foto van je bbq!

Sanne -> Het gaat idd super met ze!
Ik kan ook zo genieten van hun allebei!
Ik zal mijn camera morgen weer eens meenemen en foto's maken van ze, Cipke is al behoorlijk gegroeid!
Wat een mooi paardje is Fiesta!
Ze toont nog niet echt drachtig, wanneer komt het veulen?

Esmée -> Ik begrijp jouw kant ook wel hoor, maar ik wordt er altijd zo verdrietig van als ik weer eens zoiets hoor.

Luanova -> Het is hier niet alleen een kwijltopic, het is ook nog eens een gezellige kwijltopic! Haha!

Michelle -> Welkom thuis! Lag er nog genoeg sneeuw?
Heb net je filmpje gezien; ZAT! sneeuw! Haha!
Grytsje is ook ongeveer 1.60 en voor haar heb ik een deken met ondermaat 1.95 of 2.05

Jus -> *slobber* Wat een kwijlpaard is Iker!

Jasmijn -> Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! Go jij! Go jij!
Idd nog maar 5 daagjes te gaan!
Ben wel heel benieuwd hoe jullie op elkaar reageren, hoor!
Lijkt me leuk om Dizo en Tommie eens te laten meeten!
Tommie ziet in elke andere hond een vriendje, dus dat wordt flink rennen en spelen!
Alkmaar is niet zo heel ver weg van Grootebroek. Pling
Ik ben ook erg blij dat zowel Grytsje als Cipke het zo goed opnemen!
Ik heb vorig jaar wel wat andere voorbeelden gezien en was bang dat mij dat ook te wachten stond, maar gelukkig blijven ze allebei vrij rustig.

Lindy -> Succes met je zoektocht naar een bijrijdster!
Hoe gaat het met je buikje met inhoud? Knipoog

Suzanne -> Hoe bedoel je; Goya en Bram zijn nu ook op stage? Verward

Vandaag weer een heerlijk dagje gehad!
Vanmorgen bij Grytsje en Cipke geweest.
Ze waren al lekker samen in de bak geweest, dus heb ik eerst alle stof van Gryts gepoetst.
Toen gewacht tot de bak vrij was en haar daar in gedaan en met haar gespeeld, gerend en laten rennen.
Ze heeft er ongeveer 10 min. in gestaan en toen mocht ze weer mee naar haar stal.
Ik liet haar bij me komen en toen hoorde ze Cipke hinniken waarop zij weer keihard ging terug hinniken, vlak naast m'n oor......
Op dat moment ging ze ook heel druk doen, ze leek wel een hengst, en wilde bijna door me heen lopen.
Dus ik gaf een flinke brul!
Het was heel grappig om te zien hoe ze daarop reageerde; ik zag haar blik echt veranderen in een blik van Oeps! Oja! Ik moet op jou letten......
Daarna liep ze weer heel lief met me mee naar haar stal, de schat! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:18

horseyfries schreef:
Mies_Apollo schreef:

Dan is een dekenmaat 155/205 (boven en ondermaat) normaal gesproken goed.

Ik zou eerder voor een 145/195 gaan. X-tremo is 1.60 en daar heb ik ondermaat 185 voor. Mijn andere paard (KWPN) is 1.66 en daar heb ik ondermaat 195 voor.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:33

Bijna vergeten; nog iets leuks!
Gistermiddag heb ik mogen helpen een veulen op de wereld te zetten!
De vrouw die de merrie een beetje verzorgd (de merrie is niet van haar) en aandacht geeft vertelde mij dat ze aan het kralen was.
Dus we stonden even bij de merrie te kijken en zagen dat ze al begon te dampen, dus ging zij de boer halen.
Toen ze weg was liep er al vruchtwater uit, de merrie stond onrustig te wippen van de ene achterbeen op de andere, en niet lang daarna ging ze liggen. (voor de deur natuurlijk....)
Dus ik de deur open doen en haar staart opzij leggen en toen zag ik al een voetje eruit steken.
Jeutje wat gaat dit snel! dacht ik.
Er hangt een webcam boven de stal dus ik verwachtte haar en de boer snel te zien, maar ze kwamen maar niet!
Ondertussen kwam het snuitje er al uit en het rompje, dus ik snel het vlies kapot maken en over het snuitje schuiven.
Toen het kontje eruit was begon het veulen meteen te bewegen en probeerde achter de merrie weg te komen.
Eindelijk kwam de vrouw aangelopen, dus ik al roepen; Waar bleef je nou? Nu heb je alles gemist!
Bleek dat de webcam net niet in die hoek komt en ze het dus niet (goed) konden zien.
Ondertussen had ik het vlies er al afgehaald zodat het veulen vrij kon bewegen en zei ik tegen de vrouw dat zij maar moest kijken wat of het is, een merrie of een hengst.
Het is een merrieveulen geworden!
De merrie was weer wat bekomen en stond op, alleen kwam de nageboorte niet meteen af dus heb ik daar maar een knoop in gelegd zodat ze er niet op kon gaan staan.
Nog even en ik kan wel vroedvrouw worden daar! Hahaha!

En nog iets wat ik nog kwijt moet; ik ga ook naar Paarden van de Zon in Bunschoten!
Ik ga samen met Sandra op zondag en we gaan dan ook Mayke helpen met haar stand.
Heb er zin in!!! Go jij! Go jij!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:40

De dekenmaat voor een barok kort paard van 1,60 is 185 (135) is hij iets langer dan 195 (145)

Heb vorige maand veel dekens verkocht voor de hengstenkeuring in Murcia en de meest verkochte maat was 185 en dit waren goede volle hengsten en zeker 1,60 hoog.