Mijn droompaard gekregen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 20:32

Popstra schreef:
Gatverdamme, Sommige zijn echt geen paard waardig!

Ik ontstip ook want word misselijk van deze mensen met hun eigenwijze domme gedoe waar een dier de dupe van is. :evaw:

Pff :roll:

Rennie89

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:05

Chanelle, het word misschien niet tactisch gebracht door sommige bokkers maar ze hebben wel een punt; het 23/7 binnenhouden van een paard. Dit is oneerlijk en niet paardwaardig. Mijn advies voor jou en je moeder, koop een Shetlander ruintje en zet je hengst savonds lekker met de shet buiten. Dan is hij buiten en niet alleen, meestal matched het met ponies als ze jong worden samen gezet met een hengst, heb zelf ook een aantal jaar een volwassen kwpn kruising hengst verzorgd welke samen stond met een shet en dat was echt ideaal. Ze stonden samen buiten en in de stal, dit ging altijd goed (hengst was 10 en shet was 20 ofzo toen ik ze verzorgde en hengst stond al vanaf veulen bij de shet). Zoek naar oplossingen, niet nog meer problemen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:16

Maar is hij wel sociaal? Ik weet niet hoe lang hij al alleen wordt gehouden, maar als hij niet gewend is aan andere paarden zou ik niet zo snel voor een mini gaan. Die hebben hun hoogte niet echt mee als hij boos wordt. Dan is ruinen een betere optie. Dan kan hij zelfs met haar merrie naar buiten.

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 21:21

Hier is de moeder van chanelle,
Heb pony’s vanaf ik kon lopen en paarden ook gehad ga niet zeggen dat ik veel ervaring heb met hengst maar is op dit ogenblik heel braaf heb zelfs in de les al 3 keer gereden met 12 merries en 2 ruinen en meerdere malen onze merrie in soort paddock nog geen 10 meter van de piste hinnikt wat en plezante dribbel en dan herpakt hij zich en zal mijn dochter nooit risico alle da is het altijd wel maar mijn zweet loopt meer van mij af als ze op de 17 jarige merrie kruipt Want weet dat de hengst heel zuiver in zijn hoofd is bij alle dingen dat ik al uitgeprobeerd heb en eerlijk als ik geen goed gevoel of nog maar denk dan ga ik zelf ook niet mijn leven riskeren vind ook voor 2 de keer op de camion me plaats of 2 tussen met onze merrie ben ik zeer trots op hem dat je hengst op nog geen 10 min op camion zet en niet met trekken en sleuren maar door gewoon te praten en samen naast elkaar heb juist een voetje opgetild en dan naast hem te staan en zegge kom op ventje doordat we nog maar enkele dagen op andere stal staan waar ze wel met hem rekening houden en dat hij wel naar de weide mag met de ruinen maar gaan het rustig aan doen zodat we willen van erbij te blijven paar uur en zo op te bouwen dus hopelijk gaat het morge allemaal goe

Moderatoropmerking:
Let op. Het delen van een account is niet toegestaan, we hebben besloten dit bericht wel te behouden, maar de gebruiker is aangesproken op het overtreden van de regels.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:44

Sorry, ik snap er geen hout van. Iemand een vertaling?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:47

Samenvatting: de moeder van Chanelle is heel capabel en we moeten ons geen zorgen maken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:49

SinneJ schreef:
Samenvatting: de moeder van Chanelle is heel capabel en we moeten ons geen zorgen maken.

Oooh.

Ok.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:50

Als de paarden ervaring net zo goed is als de schrijfwijze komt het helemaal goed :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:55

Dus.... los laten...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:56

Tieneke schreef:
SinneJ schreef:

Oooh.

Ok.

Dat is een geruststelling mama van Chanelle, maar niet heus. Mensen ik ga dit topic ontstippen want dit gaat te raar en is te weinig geloofwaardig nog!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:59

Chanelle007 schreef:
Popstra schreef:
Gatverdamme, Sommige zijn echt geen paard waardig!

Ik ontstip ook want word misselijk van deze mensen met hun eigenwijze domme gedoe waar een dier de dupe van is. :evaw:

Pff :roll:

Je hebt nog een hoop te leren.

Het moment dat je dát inziet, écht inziet, heb je de eerste stap gemaakt.

Succes met je paard TS. Ik laat het topic ook voor wat het is. Het bewijs dat er nog heel veel stappen te gaan zijn in paardenland op het gebied van paardenwelzijn.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:31

Wat een flauwe reacties weer. Reageert de moeder van TS, waar expliciet om gevraagd wordt, kan er weer niet normaal gereageerd worden. Doe even moeite en lees wat ze schrijft ipv die kinderachtige reacties.

Voor degene die het bericht niet helemaal volgen (ik moest ook herlezen), lees vooral even de onderste regels van de moeder van TS.

De moeder schrijft onderaan dat het paard er nog maar een paar dagen is op de nieuwe stal en dat ze weidegang rustig opbouwen. Ze willen erbij zijn, dus beginnen met een paar uur per dag met de ruinen. En als ik het goed begrijp, beginnen ze er morgen mee en hopen dat alles goed gaat.

Lijkt me prima om zo te beginnen toch?

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 22:39

Dus stop met die negatieve reacties. De enigste wie nu kinderachtig zijn is een aantal van jullie.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:12

Nee hoor, mensen spreken hier uit ervaring, en als jijzelf als TS simpelweg weigert te luisteren naar heel ervaren mensen, en je echt serieus van plan bent je hengst tot het voorjaar binnen te zetten (en even rekenend is dat dus een dik half jaar) naast een merrie, die ongetwijfeld nog een keer hengstig gaat worden, lijkt me dat idd het toppunt van paardenverstand :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:14

Maar als je mama nog nooit een hengst gehad heeft, kan ze hier toch ook waardevolle informatie halen. Niet alle kritiek/opmerkingen zijn slecht bedoeld

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:17

The_Cat schreef:
Maar als je mama nog nooit een hengst gehad heeft, kan ze hier toch ook waardevolle informatie halen. Niet alle kritiek/opmerkingen zijn slecht bedoeld

Precies dit. Het is bedoeld om je te helpen en om ongelukken te voorkomen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:18

Een groene ruiter met een 3-jarige hengst die 24 uur per dag op stal staat, maar die wel aan de buurvrouw kan snuffelen.

Sorry, maar ik hoop echt dat dit verzonnen is. Dit is het recept voor ongelukken. Zodra hij ontdekt dat hij hengst is, wordt dit heel lastig.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:55

Vertaling post van de moeder van Chanelle:

Ik heb pony's vanaf het momet dat ik kon lopen. Ik heb ook paarden gehad. Ik ga niet zeggen dat ik veel ervaring heb met een hengst, maar hij is op dit moment heel braaf. Ik heb hem zelf in de les al 3 keer gereden met 12 merries en 2 ruinen erbij. Maar ook meerdere malen naast de paddock waar onze merrie stond. Deze ligt op nog geen 10 meter van de bak. Hij hinnikte wat en dribbelde een beetje, maar dan herpakt hij zich. Mijn dochter loopt geen risico, alez, risico loop je altijd als je paardrijdt. Maar mijn zweet loopt meer van mij af als ze op onze 17-jarige merrie kruipt. Ik weet dat de hengst helder is in zijn hoofd na alle zaken die ik met hem al heb uitgeprobeerd. En eerlijk, als ik geen goed gevoel zou hebben zou ik zelf ook mijn leven niet riskeren door op hem te kruipen. Ik ben ook zeer trots op het feit dat hij voor slechts de 2de keer op de camion te staan met slechts een plaats of 2 tussen met onze merrie hij zich goed gedroeg. Ik ben ook trots omdat hij als hengst op nog geen 10 minuten op de camion stond, zonder trekken of sleuren maar door gewoon met hem te praten en voetjes op te tillen. Vervolgens stonden we naast hem om rustig 'Kom op ventje' te zeggen. We staan nu nog maar enkele dagen op de andere stal waar ze wel rekening met hem houden. Hij zou hier wel bij de ruinen mogen op de wei. Echter willen we het rustig aan doen omdat we er graag een paar uur bij zouden blijven en dit uiteindelijk willen opbouwen. Hopelijk gaat het morgen goed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 02:05

Zowel moeder als de nieuwe stalhouder komen mij nu heel onervaren en onverstandig over. Waarom zou het bijzonder zijn voor een hengst om braaf de vrachtwagen in te lopen? Een jonge hengst moet net als elk jong paard gewoon dingen leren. Op dezelfde manier als een ruin of merrie. Elk paard leert het beste door geduld en duidelijkheid.

Heeft de stalhouder wel eens hengsten gehad? Als je in mijn stabiele groep elke dag een paard erbij zet voor een paar uurtjes vechten ze elke dag opnieuw de rangorde uit. Daarom kiezen de meeste opfok stallen er ook voor om in een keer een groep te introduceren. Een nieuw paard erbij kan wel maar verstoord de rust en rangorde. Die krijg je dan het snelste weer terug door de groep zoveel mogelijk tijd met elkaar te geven. Vandaar dat ze in de opfok ook 24/7 het hele jaar door samen blijven. Natuurlijk gaat dat anders met een rijpaard, maar elke dag een paar uur om rustig op te bouwen is elke dag juist extra risico lopen op blessures. Natuurlijk moet je er als mensen bij zijn en bij blijven de eerste uren. Maar de kunst is ze zoveel mogelijk met rust te laten.

Ik hoop maar dat deze stalhouder een eigen groep ruinen heeft die hij hier aan bloot wil stellen en dat het niet de paarden van pensionklanten betreft. Je zou er maar staan met je paard...

Ik ga dit verder niet meer volgen. Heb lang getwijfeld om deze reactie nog te geven, maar dat doe ik meer voor de mensen die meelezen. Ik ben gek op hengsten, maar mensen het is geen ruin.. ook de brave hengsten niet.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 06:50

Chanelle007 schreef:
SandravdB schreef:
Dus je jonge paard zit maar heel de dag opgesloten tot dat jij hem er een keer uit haalt, dierwaardig leven heeft hij dan, niet dus.

Dat heb ik nu ook niet gezegd, ik zei dat ik er mee bezig ben!

Daar heeft je paard geen boodschap aan.

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 07:43

Sorry wi maar ik snap het probleem niet meer! We gaan het vandaag vragen dus wa is het probleem in godsnaam pfff. Ja ik snap dat jullie me advies willen geven maar niet op deze manier want ik voel me er aangevallen door. Mijn moeder heeft het toch ook gezegd en ja haar schrijfstijl is soms onverstaanbaar. En dan? Wees blij dat we de moeite doen en als het nu nog niet goed is dan weet ik het ook niet meer!

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 07:52

Tis precies of ik niks goed kan doen voor jullie

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:53

_Penotti schreef:
Als de paarden ervaring net zo goed is als de schrijfwijze komt het helemaal goed :j

:Y) ik geloof er geen hol van eigenlijk. Alles wordt steeds minder geloofwaardig

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:54

Chanelle, dat komt omdat je het compleet normaal lijkt te vinden dat dit arme dier bijna 24/7 opgesloten staat. Je geeft geen enkele blijk van enige kennis over paarden op een dierwaardige manier houden. En wees blij dat we moeite doen? Het gaat niet om ons, maar om dat paard.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:57

Chanelle007 schreef:
Sorry wi maar ik snap het probleem niet meer! We gaan het vandaag vragen dus wa is het probleem in godsnaam pfff. Ja ik snap dat jullie me advies willen geven maar niet op deze manier want ik voel me er aangevallen door. Mijn moeder heeft het toch ook gezegd en ja haar schrijfstijl is soms onverstaanbaar. En dan? Wees blij dat we de moeite doen en als het nu nog niet goed is dan weet ik het ook niet meer!

Het probleem is dat je paard niet/amper buiten komt.
Het probleem is dat je denkt dat het oké is om een hengst en merrie in de gang te laten neuzen.
De manier waarop we je aanspreken komt omdat de vriendelijke aanpak niet werkte, en jij voelt je aangevallen omdat je ergens blijkbaar wel beseft dat je fout bezig bent op deze manier (je paard binnen te houden).

Je hoeft geen moeite te doen voor Bokt. Je moet moeite doen voor jouw paard.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 02-09-20 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt