Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jenny_S schreef:Ze is dus heel voorwaards maar snel opgebrand?
Dan zou ik iets voeren met weinig suikers en laag eiwit ivm jeuk en olie toevoegen voor de duursport. Of iets zoeken waar de olie al in verwerkt is.
Edit typefout
Jamiejoyce schreef:Jenny_S schreef:Ze is dus heel voorwaards maar snel opgebrand?
Dan zou ik iets voeren met weinig suikers en laag eiwit ivm jeuk en olie toevoegen voor de duursport. Of iets zoeken waar de olie al in verwerkt is.
Edit typefout
Ze is ook niet snel opgebrand weet niet hoe ik het moet uitleggen maar je merkt dat ze wel wat te kort komt. Wij hebben trouwens ook heel rijk gras vandaar liefst laag in suiker en eiwit . Ik doe ook altijd lijnzaadolie erbij
nine1987 schreef:Mooie merrie.. Als ik het geld had, wist ik het wel..
Zondag wedstrijd gehad.. Ik ben niet geheel ontevreden..
In de losrijbak was Wiebe geweldig.. Super aan mijn been, lekker voorwaarts, juiste galop aanspringen, soepel door de wendingen.. Kortom, ik had het gevoel dat we dit keer toch met punten naar huis gingen.. Totdat.............. We naar de wedstrijdring mochten.. Wiebe werd een meter groter, maar bleef gelukkig wel bij me.. Hij wilde de eerste minuten (gelukkig was de jury nog lang bezig) NIET langs het juryhokje.. Gelukkig toen ik mocht beginnen wel, maar die meter groter was hij nog steeds en ik voelde een brok spanning onder me..
Toen kwam de galop.. Ik wist niet dat Wiebe zo erg kon ontploffen.. Hij bokte me toch een paar keer goed.. Jezus.. (bleef wel zitten) Maar het hielp wel.. De spanning was grotendeels weg en we reden de rest van de proef zonder al te veel kleerscheuren uit..
De tweede proef heb ik me alleen maar geconcentreerd op een goed lopend en ontspannen paard.. Dit heeft inderdaad gewerkt en we zijn thuisgekomen met 161 pt voor de eerste en 175 voor de tweede proef..
Tweede proef had wat kleine foutjes.. Wiebes ontploffing had wat energie weggepakt, dus wat minder voorwaarts, verkeerde galop aangesprongen en ik was vergeten door te zitten op een bepaald stuk (ik kon mijn proef niet uit mijn hoofd en ik hoorde mijn lezer niet door een hinnikend paard tot twee keer toe) Maar al met al goed tevreden.. Weer een ervaring rijker.. Weer door oefenen en weer starten na de vakantie..
Wel nog een mooie foto eraan overgehouden.. (telefoonkwaliteit)
[ Afbeelding ]
Splinterz schreef:Ik heb vandaag voor het eerst proefje geoefend..Ze vond dat ze het nogal zwaar had haha
Hoe lang en vaak oefenen jullie op een proefje?
Romyv schreef:thnxx for the tips!!!
Ik wil idd nog een keertje mooiere (rij)foto'ś plaatsen maar ze staat nu net 4 dagen bij mij op stal dus eerst maar weer een beetje kracht en conditie opbouwen. Ik heb ook een FB aangemaakt waar meer fotoś en filmpjes staan, dus die stuur ik iedereen door.
Moet zeggen dat ik aan reacties niet te kort heb, deze week 4 bezichtigingen (meer wil ik niet omdat ze dan iedere dag moet lopen, ze heeft ook der rust nodig). Vorige week 2 en volgende week zit ook bijna vol. Maar zoek wel iemand die super met haar klikt en waarbij ik ook vol vertrouwen mn paardje naar toe breng straks... dus misschien ben ik zelf iet ste kritisch
horsieslii schreef:Ik heb jaren geleden toen ik begon met wedstrijden een startkaart gehad. Nu rijd ik alleen koudbloeden wedstrijden onderling mee met mijn fries, heb geen trailer dus word al snel duur met een startpas erbij.
Nu komende zondag in Heesch rijden
Laura1982 schreef:Jenny s jou fries lijkt sprekend op mijn douwe zit ook beart inzag ik en ook geen super dikke manenbos.
Laura1982 schreef:ja en valt ook op dat de aanzet van hals ook hetzelfde is douwe heeft iets onderhals zag ik ook wel wat terug in die van jenny s.
jeetje jammer dat het zo moet r-g- je wilt gewoon weten wie papa en mama zijn