[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:22

Suelza schreef:
-O- Afgelast!

Balen... -O-
Hoe dat zo?

Prinslover

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 00:31

Leuke foto's penny!

Elise, jammer dat het is afgelast joh! Gaat amanda nog mooie plaatjes maken dit weekend van de kanjers, altijd genieten om dat weer te zien :D

Ellis, oh goed nieuws zeg! Knappe zwarte man.

Denise, alles nog goed met Heike?

Sanne, wat een bink heb je toch <3

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:51

:wave:

Picasso: jammer dat de stageplaats op zich niets was en ik snap ook dat je er niet verder over kan uitwijden!
het zijn wel leuke paarden om te zien.

Nouvel: fijn dat de temperatuur is gedaald!
leuke foto's, vooral die 6e :')

Hier is het wat rijden betreft even rustig, moet heel veel werken en helaas is het 's avonds nog niet lang genoeg licht om iets te kunnen doen als ik thuis kom

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:32

Goeiemorgen!

wat een weer zeg, nog steeds regen en harde wind erbij...
alles is nat...
Vanmorgen Fifi een uurtje buiten gehad met uitmesten, die ging flink te keer en lekker rollen, dus die is nu zwart ipv wit... :+

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:38

Nouvel schreef:
Goeiemorgen!

wat een weer zeg, nog steeds regen en harde wind erbij...
alles is nat...
Vanmorgen Fifi een uurtje buiten gehad met uitmesten, die ging flink te keer en lekker rollen, dus die is nu zwart ipv wit... :+

haha lekker, heb je ook weer wat te doen :+

hier ook alles nat, een beetje regen en wind valt mee.
Voor de merries heb ik de deur open gezet, dan zien ze maar of ze naar buiten gaan of binnen blijven.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:39

Zijn ze goed in die schimmels! Frío staat op het moment niet buiten zonder deken en je kan precies zien waar die ligt :+

Helemaal blij: begin april weer les van Piet Bakker aan de lange teugel! *\o/*
Wel een druk weekend, dag erna barokke paarden wedstrijd. Maar ach, is in dezelfde bak dus wie weet herkent Frío de bak en heeft hij er nog goede herinneringen aan. Hij vindt lange teugelen n.l. erg leuk en Piet Bakker vond Frío vorige keer erg leuk. En dát vond Frío weer heel erg leuk :D
Tja, 't blijft een Spanjaard en ijdelheid lijkt hem niet echt vreemd :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:47

leuk branka, ik wil dat ook graag van het voorjaar weer een keertje!

fifi gaat ook niet zonder deken naar buiten hoor, veel te koud, en zo blijft ze inderdaad op die plek nog een beetje wit... :D

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:51

Branka: leuk zeg, lijkt me een leuke ervaring

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:55

Heb al een paar keer les gehad van Piet Bakker en dat is inderdaad een super ervaring.
Piet zijn enthousiasme wordt door alle paarden opgepikt en overgenomen. Ken nog geen paard dat het niet leuk vond tijdens de les.
Vorige les was Piet zo enthousiast over Frío dat Frío flink begon te showen (hij was n.l. al vrij heet). Later heeft Piet hem nog even over genomen van mij om te voelen hoe hij reageerde. Deed Frío ook super.
De lessen zijn heel ongedwongen. Correcties geef je niet, wat het paard aanbiedt werk je mee en dan krijg je hele mooie cadeautjes van je paard.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:58

Wat leuk Branka! Laat je ons dan wel foto's zien? ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:59

ja het zijn zeker leuke lessen, en over alle paarden weet hij wel iets positiefs te zeggen, dat is echt heel motiverend!
Fifi liet het nog niet zomaar gebeuren toen hij het overnam... :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:02

@ Penny: als ik iemand mee heb die foto's maakt zal ik die zeker plaatsen.

@ Ellis: Frío is normaal ook niet enthousiast als iemand zomaar met hem aan de gang gaat. Mensen horen zich eerst aan hem voor te stellen vindt hij. Maar bij Piet was het meteen goed. Maar ja, we waren al even aan de gang en vanaf het moment dat Piet hielp zijn zweetdeken af te doen en meteen enthousiast op hem reageerde (mooi paard, super conditie, etc.) vond Frío Piet leuk :D
Tja, Spanjaard hè... die hoort graag dat hij de leukste en geweldigste is.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:09

Fifi is wat dat betreft ook een echte merrie, eerst weten wie er zo brutaal is om zomaar te mogen zeggen wat zij moet doen... :D

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:48

Nouvel schreef:
Fifi is wat dat betreft ook een echte merrie, eerst weten wie er zo brutaal is om zomaar te mogen zeggen wat zij moet doen... :D

Haha, hoe herkenbaar, hier had Zamora dat al met de bekapper, normaal is ze echt zo superbraaf met haar voeten doen (ik hou het eigenlijk zelf bij dus ze is vijl etc en de hoefstandaard echt goed gewend) maar met hem had ze echt zoiets van: "Ehm, ahum, hadden wij iets van een relatie ofzo dat je meteen zo intiem wordt?" 8-) :D

En die foto's van Ferro, ik heb net het topic voor ezel-eigenaren gevonden, dacht even dat ik daar zat ;) .

Picasso: ik herinner me je zeker wel. Jij woont ergens vlakbij mij toch? Wat een triest verhaal van Picasso. Misschien heb ik er overheen gelezen maar wil/heb je nu een ander paard? Voor wat voor opleiding was je stage?

Ik was voor Jan L*l naar de binnenbak van de club gereden, had niet goed op de agende gekeken en er was menwedstrijd. Dus toen toch maar thuis in de stromende regen, gelukkig mijn lange waxjas teruggevonden, die is dan wel ideaal. Maar Girasol wacht maar mooi even tot het van de week weer beter weer is. Die zal die lange jas nog wel beetje spannend vinden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 15:49

:D
misschien een leuk spanmaatje voor Hummer straks? *\o/*

Ja met mijn hoefsmid had Fifi het inderdaad ook toen ik een andere had, wie ben jij dat jij zomaar aan mijn voeten mag zitten??? }:)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:34

Welke dag(en) is het? En waar?
Misschien kan ik foto's voor je maken? :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:03

Haha dames, herkenbaar. Het raar vinden als een vreemde zomaar t paardje komt vertellen wat te doen. Chico is dan ook echt not amused haha :+ . En die kan dan nogal tegen sputteren haha. Terwijl ik eigenlijk nooit problemen met m heb. Maar hij moet idd ook eerst even zijn voorgesteld, dan gaat het vaak wel prima :D

Branka, leuke dingen in de planning met Frío zeg!

Argh, het hele weekend al regen, daar wordt je toch gek van?!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:05

Ja, die regen is echt 10 keer niks... :n

Maar 'gelukkig' heb ik geen paard waar ik naar toe hoef, en ik moet eigenlijk de Orun leren... O:)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:08

Haha verplicht binnen zitten... Ik hoef gelukkig ook niet perse naar Chico. Gisteren even, maar toen was het vrij droog op een paar spetters na hihi. Nu alleen ff eten klaar zetten en stalletje doen, meer niet. Scheelt een hoop.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:14

Ja, dat scheelt een hoop! Hij staat niet in volpension dan? Kan hij wel lekker buitenspelen?

(Handig dat we trouwens aan het PB'en en hier aan het praten zijn) ;)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:26

Bah, was inderdaad baggerweer... Vandaag wel gereden, gisteren werd ik zo chagrijnig dat ik naar buiten keek dat ik alleen boodschappen ben gaan doen, voorderest niks gedaan.

Heb Noa gezien (hondje van Sanne) en Sanne uiteraard weer eens! Portugese set op Fuur geprobeerd, hoofdstel paste maar was nog lekker stijf, borsttuig moet ik nog even gaatje bij maken denk ik :j
Sanne heeft hem ook weer gereden en kreeg complimenten hoe licht ie op de hulpen was, altijd heel leuk om te horen natuurlijk! En Sanne heeft weer en wind getrotseerd en ons toch nog op de foto gezet :D Dus plaatjes houden jullie tegoed *D Thanks he Sanne!

Ik reageer even bij tot waar ik kan terugscrollen (dat wordt mijn nieuwe strategie denk, anders is het te veel werk haha):

Denise: Hoe is het inmiddels met Heike?
Esther: Nog balen van je baan trouwens, hopelijk vind je snel iets leuks!
Ellis: Leuke plaatjes van Ferro en super dat ie opknapt! Aaah, vieze Fifi rollen met deze modder, haha.
Branka: Wat leuk allemaal, barokke wedstrijd, Piet Bakker.. Waar heb je dat allemaal? Bij Fuur zie je ook zo'n deken als de deken eraf is haha.
Karina: Ooh balen dat je voor niks naar de binnenbak bent gereden, ik heb ook in de regen gereden, achja, ook weer goede training natuurlijk *D

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:38

Ik ben vandaag helemaal nat geregend, Thijs was wel weer braaf hoor.
Hij was alleen een beetje druk voor zijn doen, hij sprong een paar keer weg en mijn instructrice schrok ervan,haha. We hebben lekker gereden en zelfs een beetje richting de passage gereden.
Mijn instructrice vroeg of ik een keer per week naar haar nieuwe stal wilde komen om dan op Thijs te rijden.
Dat ga ik wel doen, niet elke week maar toch wel regelmatig, mijn grote zwarte vriend. <3

Xantha is vandaag aan de hand gewerkt en zij deed het ook heel goed, ze was weer heerlijk enthousiast.
Hoe moeilijker hoe leuker lijkt het wel bij haar!! *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:00

en hier ook nog steeds regen...

Portugese set madelief??
ow wat gaaf, foto's!!

debby, ook natgeregend, tja het kan eigenlijk bijna niet anders vandaag volgens mij...
fijn dat xantha weer lekker heeft gewerkt!

Ik heb me net toch maar even ingepakt en 2 paarden staan longeren in de regen en de bagger...
Ze waren vanmorgen wel een uurtje los geweest, maar ze zijn zo'n hele dag stal helemaal niet gewend, en ik weet ook niet wat het morgen gaat doen qua weer...
alles is hier nu ook nat...
Fifi even een half uurtje lekker laten werken en m'n drachtige pleegkind even aan het halster geslingerd om beentjes te strekken.
Ze waren erna goed zwart, dus dat was sponzen en spuiten... :D
Maar ze waren volgens mij blij dat ze er nog even uit mochten ondanks de regen! :j

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:19

Ja, verrader van mijn spaanse kanjer haha. Heb ook wel genoeg spaanse dingen, maar vind het portugese altijd zo mooi :o Dus voor een keertje "vreemdgaan" qua afkomst van Fuur, mag wel toch O:)

Debby, klinkt gaaf hoor, die Fries :j Ook eens een keer foto's plaatsen?
Wat doe je met Xantha allemaal aan de hand nu?

Ellis, denk inderdaad dat je weinig keuze had wat betreft regen, hoewel het in het noord/oosten wel meeviel dacht ik?
Lekker nog even gelongeerd, ach, zolang je het niet koud krijgt is die regen niet eens heel erg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:11

ja hoor, dat mag, als je maar foto's plaatst! :D

hier is het vandaag echt geen seconde droog geweest... :+
maar goed ingepakt en bezig blijven en dan krijg je het niet koud inderdaad...

heb me weer uitgepeld voor ik naar huis ging en alles uitgehangen en mijn kleren eronder waren nog droog, dus ik kwam droog weer thuis! :D