[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tsjilly

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 22:31

he frank ja die meid groeit me iets te snel ze is langer dan mij hoor
en ja ze gaat je nadoen doe je ook al salto af hahahha zei wel hoor
en die kat ik leg hem appart hoor als we weggaan omdat ik wel bang ben dat hij er niet meer uitkomt en dan verzuipt die
en saida gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak ik zou ze ook nooit kopen maar moet wel zeggen bij dat zwart van tsijl is het wel heel gaaf
en ik heb hem bij de efo verzekerd kijk eens op hun site eerste frieseonderlingen is het

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:09

Cyrina schreef:
Branka, 14 is niet oud hoor. Bobby is al weer 16, maar in de bloei van zijn leven, hij is nog nooit zo sterk geweest en heeft zich de afgelopen 2 jaar nog even een totaal nieuwe rijstijl bijgeleerd + nog allemaal extra dressuuroefeningen.

Ik verbaasde mij nogal dat het leek of mensen het een verrassing vonden dat Piropo op zijn 16e helemaal in top conditie is. Alsof paarden op die leeftijd al op hun retour zijn, tenminste zo komt het een beetje op mij over. En Bobby en Prop bewijzen duidelijk het tegendeel. Geloof dat Frío er ook wel een beetje aan mee kan doe :D

cloris schreef:
Branka, jou zie ik vermoedelijk morgen wel bij de Steenen Kamer :D

Yup, hoop dat ik snel genoeg terug ben om Brenda en jou te zien rijden! Moet volgens mij kunnen.
Frío staat gewassen onder een zomerdekentje. Het mag niet, maar stal heb ik even nagelopen en de natte plek eruit geschept. Was vrij royaal opgestrooid, dus kon makkelijk. Voor ik naar huis ging nog mest eruit geschept. Heb ik hopelijk morgen niet al te veel werk meer aan.

tsjilly schreef:
Afbeelding
ff een testje celine met haar nieuwe laarzen

gaaf he blitzkikker hahaha :D

Euhhhmmm.... smaken verschillen duidelijk nogal ;)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:13

lakshmi schreef:
Hoi allemaal..
Vandaag is er iemand wezen kijken voor Flavio, een vriend van de eigenaar van de club. Dit was echt een erg aardige man. Het is die man die de broer van Flavio ook heeft, en wil ze graag herenigen. Zijn paarden zien er allemaal prachtig uit, en hij behandeld ze ook erg goed. Flaaf zal niet voor het toerisme worden gebruikt, maar voor hemzelf. Het was wel even slikken, maar ik denk dat ik hem aan hem zal verkopen. Vind het erg moeilijk, maar als hij me drie centimeter lager had getrapt was ik misschien dood geweest, dus vind het echt erg moeilijk hem nu te vertrouwen. Daarnaast blijft hij hetzelfde proberen, het was dus geen eenmalig iets..

en een paard wat hij eventueel zou willen verkopen

Afbeelding

Martine goed dat je de beslissing neemt. Grappig heeft Flavio nog enige affiniteit met zijn broertje of ziet hij hem als een concurerende hengst? Met een vleug angst rondlopen heeft niet zoveel zin. Ik zou ruilen! Dat paardje wat hij zou willen verkopen is een leukertje!

Ik zou graag willen reageren op alle mooie foto's en fijne verhalen Idefix! maar heb al 3 dagen hoofdpijn, nu een schele. En zit nu meer in de lees, en zoekfunctie en ben zo graag dicht bij onze zorgenkinderen.
Omar loopt met zn pootje op watten en laat zich graag afleiden met het eten van 'fasa' de waarschijnlijk luzerne, we krijgen het niet aangesleept, we snijden ons wezenloos en de paarden lusten de eerste keer het niet zo en nu rukken ze het bij binnenkomen van de stallen al uit onze armen, zodra we ons omdraaien is het bij wijze van spreken al weer op. Ik denk dat we zo'n 30 - 40 kilo per paard snijden per dag en morgenochtend snijden we daar een zak bovenop. We zijn zo lekker bezig!
Morgen wordt ook de hoef ingesneden door de DA -meer VA die de methode van watten in water drenken en daar de hoef in laten staan om zweren naar buiten te trekken helemaal niet kent! De hoef heeft bovendien flares en waarschijnlijk rotstaal.
De vijl en knijptangman moet ik nu gaan uitleggen dat hij kwartierboogjes moet gaan vijlen. B-)

Nu hebben we dus sinds een paar maanden onze nieuwe hengst Rafale op stal waarvan ik toen ik hem voor het eerst zag dacht: oh joh is hij al gecastreerd? Zo klein was zijn scrotum. Inmiddels is dat handeltje iets gaan hangen en groter geworden. De DA hadden we er naar laten kijken en meende dat het kwam omdat hij nu niet meer alleen en bovendien tussen hengsten staat. Dat zou de 'boel' ietwat actief op gang gebracht hebben. Toch na 2 maanden maak ik me ietwat zorgen, vooral omdat de DA meent dat het beter is om te castreren of de hengst te verkopen.
Ik heb al gegoogeld, de zoekfunctie gebruikt, maar ik kan niet echt info vinden.
Hij toont geen pijn, geen last, geen ander rijgedrag dan voorheen bekend is, bovendien zijn we enorm aan hem gehecht en verkopen is echt helemaal geen optie -uitgesloten.
Waarom zou een scrotum groter worden, moet er dan echt gedacht worden aan een ontsteking (of erger) en is castratie de behandelmethode?
Ik las in een ander topic over uiervergroting dat oedeem kan onstaan door te weinig beweging. Nou werkte Rafale zeer intens voorheen en momenteel weinig. Wanneer vochtophoping door stilstand de oorzaak is vind ik de mening van de DA wel enorm rigoreus!
Maar oedeem en dan juist daar in de ponponnenregionen door stilstaan kan dat? Ik zou dat graag snappen.

Eindelijk een vervolg reactie van 1 van de 2 geinteresseerde engelse internetruitervakantie aanbieders. Wie weet gaat het nog wat worden met ons. Kunnen we zelfs gaan kiezen!
Martine, Ja als het dan gaat lopen dan gaan we langszaam meer paardjes kopen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:13

Madelief: Mooie foto's! Die sfeerfoto is ook erg mooi! Hij is heel behoorlijk veranderd...
Ik vind jullie een beeldige combinatie en op foto's lever ik geen commentaar. Jij kijkt mooi in de richting waar je heen gaat en ontspannen. Ik vind het een perfect plaatje, maar ik ben geen instructeur.

Martine: Weet je overigens hoe het komt dat Frank een PRE heeft? Hij heeft zich er in verdiept, toen hij merkte dat Friezen heel stug kunnen zijn qua karakter. Omdat ik al vanaf mijn 13e verliefd ben op het Spaanse paard, ging hij zich daar in verdiepen en hij ontdekte wat ik er zo geweldig aan vind. Toen heeft ie Despi gekocht en de insteek was dat Sam dan de verkoop in zou gaan. Dan zouden we samen op Despi verder gaan. Maar omdat bij de koop Despi nogal schrikkerig reageerde, bij het opstijgen van Lisenka, sloeg bij mij de schrik toe en ik besloot er voorlopig niet op te stappen. Eén zo'n stuk ongeluk vind ik voldoende haha. Maar nu zit ik er ook af en toe op, maar hij is nu echt van Frank. Ieder het eigen paard is wel het fijnste, hebben we gemerkt. Dus Frank zijn passie is ontstaan door mijn liefde voor het Spaanse ras...

Wat een mooi hundje zo! Zo zie je maar, niet de hond, maar de baas is aggressief... Voor allebei heb ik niet genoeg geld en niet genoeg tijd. Dus voorlopig maar Sam hè? Na Sam wil ik een PRE. Ik hoop dat ik dan een heel succesvol en gewilde zadelmaker ben en dat ik van de centen makkelijk bij Lobke of Antonio aan kan kloppen! En als de kids ouder zijn, kan ik de PRE hengst laten. Dat vind ik het mooist. Sting, mijn vorige paard, was bang voor hoog gras, omdat hij dat associeerde met vliegen en hij had een fobie voor vliegen. Maar het was ook aanstelleritus hoor. Bij mijn moeder had ie er meer last van dan bij mij.

Mies: Je moet dat in zijn tijdsbestek zien haha. Wij vierden toen kermis met een grote groep in Tilburg. Ik zat stiekem verliefd naast Frank, die in een vrolijke bui het raampje van zijn bus opendraaide en naar een wielrijder riep: "Ze hebben hem al!" En dan is zo iets gewoon dolkomisch, maar wij luisteren het ook nooit meer, hoor haha. Maar dat is met sommige nummers hè? Keileuk, omdat het herinnert aan een bepaalde situatie, maar uiteindelijk helemaal niet zo mooi.

Esther: Nog gefeliciteerd! Ik zie nu een kadootje achter je naam staan. Wist niet dat het daar op sloeg... :o

Nadina: Fijn dat je baas je de ruimte geeft! Nu hopen dat het een positief effect op je heeft. Wie weet wat voor buren je terugkrijgt. Mss wel weer heel leuke mensen!

Lobke: Idd zijn onze paarden ook niet beslagen. En tja, ik heb dus een slechte ervaring mét beenbeschermers op de trailer...
Wat fijn dat je paardjes dichter bij komen. Ik vind het ook erg leuk om zelf voor het paardje te zorgen idd. En leuk een projectje erbij. Super! En wissel om de pas. GEWELDIG. WAT SUPERGOEEED!
't Eiland: Da's hier in de buurt toch?

Cyrina mooie foto's! Die van achteren dat je zijwaarts gaat is een studie waart! Ik moet altijd nadenken hoe je dan moet gaan zitten en jouw foto laat wel zien hoe het moet zeg! Is positief bedoeld hoor!

Saida: Weet je al waarom Rintske zo onrustig was? Dat zou ik wel willen weten! Bij ons zijn ze de rust zelve en meestal staan ze er samen op. Maar Sam of Despi alleen gaat ook prima! Rakker doet ook zijn naam eer aan haha! Sam kwam vandaag meteen! Haha! En Rints toch! Haha. Wel leuk dat ze dan blij is naar binnen te mogen. Bij Sam is het echt paniek als ie alleen achterblijft hoor. Ondenkbaar om hem alleen op de wei te laten.
En? Hoe was de voetbalwedstrijd?

Jesser: Alvast proficiat met je jongste van 12. Goh, dus bij jou was de laatste al weer 12 jaar geleden? Bijzonder hoor! Voelt het nog steeds als de dag van gisteren?

Daan: Fijne dag in Delft gehad?

Regine: Nou hier is de Mechelaar kalmer dan de Duitser nu, maar gewoonlijk wisten wij ook niet beter dan andersom. Ja, ik ging er van uit dat het een grapje was. Hoe komt ze aan de naam Wolke?

Lobke: K'choise? Wouw! GAAF! Idd zal hij je moeiteloos begrijpen. Heeft ie zelf ook iets met paarden of helemaal niks? Mooi project, die eerste! De 2e is duidelijk een merrie. Een mooi dier, maar ik ben gewoon niet zo'n merrie-mens.

Debbie: SCHITTERENDE FOTO'S!!!!
Elise heeft het weer voor elkaar hahahaha! Geweldig. Ziet er weer heel vrolijk uit bij haar. volgens mij was het een leuk dagje uit. Lekker weer en lekker relaxed ook. Leuk dat ze even aanwipte!

BrankaZ: Je heb 16 en oud en 16 en volwassen. Ik ken een paardje die voor zijn 14 al superstijf is, zelfs als ie elke dag wordt gereden. Dan is Sam in vgl met die een jonge god. Dat is ie toch al, maar deze is opvallend stijf. Schijnt ook niet helemaal goed te zijn om dat al te hebben met die leeftijd. Maar idd is een paard van 16 nog lang niet afgeschreven. Jammergenoeg voor de verkoop vaak wel.

Mij is wel eens wijsgemaakt dat je voor een paard zijn 10e wel het Z moet hebben gehaald, omdat ze na hun 10e niet meer bijleren. Ik heb juist het idee dat we nu pas gaan leren. Hoe zit dat eigenlijk?

Saida: Hier ook al. Een dag zonder muziek is een dag niet geleefd. En voor alle momenten is er muziek. Alleen Frans Bauer zijn repertoire sla ik toch graag het meeste over.

Denise: Idd was het bij Sam altijd een nadeel, die verlatingsangst. Om die reden is ie naar pension gegaan. Waar ie stond, stond ie met alle ruinen op de wei. Prachtig gezicht! Maar nu is het reuze handig en ach, ik ben het inmiddels gewend. Het schijnt ook niet echt lief voor je paard te zijn om hem alleen te laten staan toch? Het hoeft gelukkig ook niet!

Jesser: Ze doet me aan Enya denken. Mijn ouders waren liefhebber van Clanned en hebben zo Enya eens echt ontmoet. Ik ben dus practisch opgegroeid met haar muziek. Die volg ik al jaren. Heel rustgevende muziek! Ik mediteer er graag op. Ik dacht eigenlijk dat Enya de muziek van The Lord of the ring had gezongen. Zij deed dat toch ook? (In elk geval deel 1)

Gab: Ik zou er nog een mail overheen gooien in de trant van, je reageert niet en ik heb een andere geïnteresseerde. En dan nog één dagje wachten en in zee gaan met de andere. Na een week zal de interesse wel over zijn, anders logde ze wel vaker in. Dat is mijn ervaring met marktplaats en dat zal hier ook wel zo zijn. Ha, da's nog mooier! Die optie kende ik nog niet.

Nadina: Heerlijk hè? Zo lekker uitwaaien op je paard?

Cloris: Wow, jij gaat lekker! Ik hoop ook op 8-en eens. Sam kan ook zo fantastisch strekken. Lekker joh, da's weer winst voor jou? Wat rijdt je met Piropo op concours? Of doe je dat niet met Piropo?

Peet: Wouw, blits hoor, die laarzen en die kat, is die niet al een keer in het aquarium gevallen? Ik zou ze niet alleen durven laten zo. :+ Ze staat er maar mooi op! Tof! Wanneer krijgen we weer rijfoto's van jou? Ons Jackie Rakker sliep vroeger zo op schoot en dan met de tong uit het bekkie. Ook al zo'n idioot gezicht!

Martine: Ja, verkopen is altijd slikken, maar ik denk dat je een wijs besluit neemt. Weet hij waarom je hem verkoopt? STERKTE in je besluit. Dat je er maar helemaal achter kan staan. Er is een reden voor hoor. Die komt altijd naar voren. Dat heeft even tijd nodig. Wat is het te koop staande paardje voor iets? Of heb je iets anders in gedachten?

Bedouin: Lekker uitzieken die hoofdpijn en lief dat je alsnog reageert dan! Omar moet er aan geloven dus? In de middeleeuwen liepen ze daar toch voor in de geneeskunde? Toen aten ze hier nog geitenkeutels tegen van alles en nog wat. Wat raar dat het dan nu andersom is. Geen idee hoe het zit met Rafale. Jammer dat ik onze DA nu even niet spreek. Hij weet veel van castreren en hengsten. Fokt zelf ook paarden en heeft altijd met renpaarden gewerkt. Ook geen paarden met een makkelijk leventje dus!
Hier zag je het overigens wel bij de hengsten hoor. Mijn schoonpa heeft er hier zat laten castreren. Mss dat hij raad weet? De grote van de zak was dan ook altijd heel wisselend, maar zei helemaal niks! Hoe oud is Rafale? We hebben hier hengsten gehad, die pas rond hun 2e de ballen zagen zakken. Sam is operatief geruind. Hij had een liesbreuk, waardoor één van de ballen niet goed was ingedaald. Volgens die castreur zijn toen allebei de ballen verwijderd, maar soms denk ik dat een bloedproef niet verkeerd zou zijn.

En anders: http://www.uu.nl/NL/faculteiten/diergen ... fault.aspx
Mss kun je daar je vraag neerleggen? Daar zit de expertise van Nederland... Ik hoop dat zij je vraag kunnen beantwoorden!

Zoooh, hoop idd dat je bedrijfje nu in de stroomversnelling komt! In Nederland heb je Time Out reizen. Die staan goed bekend en ik heb ooit geboekt via een andere, maar ik kan nu even niet op de naam komen. Die geven jaarlijks een blad uit met landen en mogelijkheden. Volgens mij zou je de primeur hebben daar...

Nou hèhè, bijgereageerd!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:24

Zo nog effe ego... :+

Vandaag dus even naar Almkerk geweest naar de streekdagen. Ik wilde de future guys heel graag zien! En voor bas leek me het trekkertrek ook wel leuk. Ik kreeg gelijk! De Hackneys werden ook met verbazing bekeken door Sabrina. Die gooien hoog op hè? Mooi om te zien, vind ik altijd.

Eén van de Future Guys liet zien dat hun show niet zonder risico was. Hij viel van zijn paard. Volgens mij nog een jonge, daarna heeft hij nog één keer een stunt gedaan en het dier verder met rust gelaten, maar de rest ging onverstoorbaar door met allerhande kapriolen! Wel stoer om te zien hoor en dat langs je paard hangen in volle galop en weer op kunnen stappen had ik een paar jaar geleden ook graag gekund. Ik hapte dan altijd in het zand.

In de wei tijdens het mesten liep Sam constant al achter Frank en mij aan. Op een gegeven moment had ie zijn aandacht bij Frank en ik raakte hem aan de zijkant aan. Daar houdt hij niet zo van, maar ik doe het toch regelmatig om hem te laten voelen dat dat niet erg is. Hij was echt verbaasd! Daarna Sam en vrienden binnengehaald en Sam ingespannen. Was ik opgestapt en ik leunde wat te ver naar voren met belonen, draafde hij weg, omdat ie dacht dat ik zou vallen haha! Frank keek ons verbaasd na, maar hij was echt relaxed, dus er was niks aan de hand. Ik wilde echt ontspannen beginnen. Meestal longeer ik hem, zodat hij aan de longe de lengte kan opzoeken en ik raap hem vrij snel al op als ik er op zit, maar nu heb ik dik 20 minuten gestapt en gedraafd en geprobeerd om Sam met de neus over de grond te laten gaan. Op concours kun je meestal niet longeren. Zeker niet binnen. :+ Frank keek in het begin even mee. Dat ging me toch goed!! Hij ging lekker over de rug lopen. Ter controle en voor het gevoel heb ik hem toen opgeraapt en korter gereden en daarna weer verlengd. Het ging superontspannen. Maar Sam is dan wel constant afgeleid. Ieder geluidje hoort ie dan. Maar hij had maar een korte ophouding nodig om weer bij de les te komen. Een heel goed ritje dus! Uiteindelijk dik 50 minuten lang en wat korter gereden. Echt een roze wolk! Ik hoop echt dat we dit ook kunnen tonen op concours. We verdienen een wp vind ik. :Y)

Despi had niet zo'n zin in vrijheidsdressuur vandaag. Alle anderen stonden in het zicht te genieten van hun hooi en dan is ie wel een hongerlap! Haha!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:49

esther: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

marijke: Een second opinion kan nooit kwaad en het ligt er natuurlijk ook maar aan in welke mate het paard atactisch is...

lobke: Dr zijn meer foto's maar ik heb ze ook nog niet helaas! Yema groeit hard! En ze begint al grijze haartjes te krijgen. Ze moet echt wel opgevoed worden want van dat bange paardje is weinig meer over, maar inmiddels loopt ze gemakkelijk mee en snapt ook dat ze soms echt stil moet staan omdat er anders gewoon niks gaat gebeuren (naar buiten gaan bv)
Wissels om de pas?! Gaaf!!! Moet je alles zelf doen op die stal, ook het voeren?
Spannend van het projectje...heb je al een idee welke? Ow ik zag de filmpjes! Allebei stoere paarden!

cyrina: leuke foto's! De lol straalt er wel vanaf!

saida: Morgen zou het weer warm worden en dan moeten al die dekentjes natuurlijk weer af.
Ja hallo! Je gaat je paard toch ook niet met dit weer buiten zetten! Straks worden dr poezelige pootjes vies!
Ik heb shannon niet verzekerd, ik zet zelf elke maand geld appart voor mocht er iets gebeuren. Ik zag er voor mij het voordeel niet van in.

regine: constant! Ow kijk lassi...wat leuk lassi! ehmm hij heet joris hoor :P (hahaha jellie noemt hem ook lassi ;)* Echt behendigheid doe ik niet met hem, ik wil nog wel is naar zo'n hondenclub maar meestal spelen we gewoon zo op stal + hij gaat altijd mee op buitenrit

debby: paard aan huis! Leuk uitzicht zou ik zeggen ;)

martine: Ik had even gemist dat je flavio wilde verkopen! Logisch dat je geschrokken bent, toch jammer!

frank: hoezo 3 generaties? Het is er wel af te zien zeg ;) Mooi ponytje zeg!

anouk: de future guys heb ik ook wel is gezien..echt gaaf wat die allemaal kunnen!
IK blijf het leuk vinden om al die positieve verhalen over sam te lezen! Ben benieuwd wat de jury gaat vinden!

Ik ging gister naar de kermis en zag een attractie die ik wel dacht aan te kunnen...nou ik was blij toen die stopte want wat werd ik misselijk! Gelukkig had ik nog geen oliebol op want die zou niet binnen gebleven zijn!

Vandaag naar het strand :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:53

Marielle: dank je, was idd niet makkelijk maar hij gaat naar een goed tehuis. Lekker zo'n open haard met hout :)

Wenda: ze hebben elkaar nog niet ontmoet, maar Flavio is wel altijd vriendelijk met andere paarden geweest, wat ik heb gezien dan althans. Dat paardje wat hij wil verkopen lijkt leuk, maar eerst verkoop ik Flavio en dan rustig op zoek naar een ander. Ik ga hem wel rijden vandaag trouwens, kan altijd proberen. Hij is iets kleiner dan Flaaf maar wel lekker stevig. Leek erg vriendelijk, maar wel een beetje macho, toen er een ander paard langs liep ging hij wel gelijk even showen. Ook hengst natuurlijk, 4 jaar (hoewel ze dat allemaal zeggen... maar aan z'n tanden te zien -hoewel ik geen expert ben- leek het wel zo iets).
Jullie paardjes genieten van de luzerne :) en arme Omar, hopelijk weet die vent een beetje wat hij doet... En gek van Rafale, zal het ook maar eens navragen hier. Leuk dat jullie een reactie hebben :) hoorde hier dat het een lastige tijd was, veel aanbieders wilden geen nieuwe reizen in het bestand opnemen vanwege de crisis. Hehe dan mag je pas echt aan het werk met uitmesten :P

Anouk: ha, zo zie je maar weer :) maar hij bevalt nu wel als je er af en toe opspringt dus? Het is idd toch wel het fijnst ieder een 'eigen' paard te hebben, je raakt toch meer op elkaar afgesteld, en bovendien kan je zo nog eens samen gaan rijden :) Die man weet dat ik Flavio verkoop vanwege gedragsproblemen, maar hij ziet dat verder niet als een probleem (ik ben immers een vrouw, dus het is eigenlijk al logisch :+ ) haha nee maar hij weet dus wel dat hij lastig kan doen, hij heeft het ook gezien dat hij Flaaf bovenop me probeerde te springen in de longeerring en hij heeft ons ook wel eens in de bak zien rijden. Hij heeft zijn broer ook, die ook een erg lastig karakter heeft, maar hij is gek op dat paard. Heel vreemd, ik heb ook nooit paarden zo veel wit in hun oog zien hebben als Flavio en zijn broer. Bijna permanent steekt er aan een kant wel een stuk wit uit. Dat paardje wat hij zou willen verkopen (is trouwens weer van zijn neef ofzo), lijkt leuk, ik ga hem zo eens rijden, gewoon om te proberen, maar wil niet een overhaaste beslissing nemen. Hij is wel iets kleiner dan Flaaf, maar wel lekker stevig. Schijnt vriendelijk in de omgang te zijn, maar wel lekker pittig om te rijden. Ik ben alleen zo lang, dikke 1.80, dus wil wel even zien hoe dat eruit ziet als ik erop zit. Hij leek op zich vrij groot voor hier, maar toch wat kleiner dan Flaaf dus.
Leuk zo'n show, jullie hebben je wel vermaakt dus :) hier doen ze een fantasia, zo heet die show, imitatie van een berberbruiloft met paardenraces, dan gaan ze er ook allemaal opstaan in galop enzo. Wat fijn dat Sam zo goed gaat de laatste tijd, binnenkort dus wedstrijd??

Mies: ja, mijn hele entourage zei al langer dat ik echt met hem moest uitkijken, maar nu ging het gewoon te ver. En het bleef doorgaan ;( vond het een heel moeilijke beslissing, maar hij gaat naar een goed tehuis.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:55

goeiemorgen dames!!!

mies: haha ja het was me nog niet zozeer opgevallen die 3 generaties. hihi zo'n oliebol-verhaal heb ik op de tilburgse kermis eens meegemaakt. hij bleef nog net binnen maar bleeegh wat voelde ik me beroerd. whaaaa strand, mag ik meeeeeeeeee??? veel plezier, waar ga je rijden?

zo, we gaan weer verder tussen de champi's en de meisjes

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:09

haamstede! Geloof ik...ik laad mezelf en mn paard in en dan kom ik wel ergens ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:45

Jellie - ja heerlijk gebbq

en peet smaken verschillen idd ook ik zou ze echt nooit kopen maar ze staan bij haar wel gaaf

Anouk - nee normaal laat je je paard ook niet alleen staan maar nu kwam het even in jou voordeel ;)
fijn dat je zo lekker gereden heb nu dit zo vol houden heb je alweer een wedstrijd gepland of nog niet ?

Brankaz - hier bij ons zijn er ook al een paar die de paarden dan uit vinden terwijl ik vindt dat ze dan juist in de bloei van hun leven zijn. dus ze zijn zo oud als ze zichzelf voelen :j

Mies - veel plezier op het strand geniet er van

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:58

Lisenka: Met de pup gaat het goed en Amber gaat zich ook steeds meer als een goede moeder gedragen :j
De korte broek komt misschien toch nog van pas, want voor woensdag en dinsdag hebben ze lekker weer voorspelt :D

Kelly: volgens mij heb ik wel een foto's van jou hondje gezien in een topic. Wel jammer dat hij niet meer bij je woont. Gelukkig heeft hij nu een super plekje.
En een t-shirt met Adorno er op.. kom maar op met die foto!

Anouk: Nee, geen tijgerprint :n Daar hou ik echt niet van!
Leuk dat Sabrina gegaloppeerd heeft, wordt ze toch nog een beetje een held te paard ;)

Martine: Jeetje, dat filmpje! Dat het paard ook nog verder kon lopen... pfff, heftig hoor.
Wat vervelend dat Flavio zich nog steeds zon onstuimig gedraagt :(:) Ik hoop dat hij toch snel weer bijdraait!

Malin: Pfoeh! Gelukkig is de deken niet weggegooid!! Anders was het een duur grapje geweest :(:) Nooit meer in een vuilniszak doen dus! ;)

Cyrina: Leuke foto's. Ook heel herkenbaar :j De paarden lopen hier ook altijd netjes in een rijtje achter elkaar aan. En de bomen, die moeten het hier helaas ook bezuren :=

Ilona: Ik wil wel kleren kopen van jou geld ;) O:)
Heerlijk dat je les zo goed ging :D Wanneer gaan jullie, jullie eerste wedstrijd rijden ;)

Suzanne: Spirit heeft zijn ras eer aan gedaan := Lekker buiten de deur eten, daar zijn shetjes goed in :j

Saida: Ik werd gewoon misselijk van het filmpje, dat is toch niet normaal!

Wanda: Super dat je op Jippe hebt gereden :D En helemaal super dat hij zich voorbeeldig heeft gedragen!

Eline: Die ene pup was al overleden toen ze gingen kijken. Dus een onbekende reden.

Laura: hihi, leuke roddel hebben ze er van gemaakt :=
Ook weer leuke foto's van Hincapie :D Alweer ;) haha
Ik zal zo even in je topic kijken!

Mies: En hoe is het gegaan? ;) ~~}>

Natalia: Jeetje, wat gevaarlijk! Zit er niet een soort vergrendeling op die poort?!

Madelief: Fijn dat Furia het clickeren zo goed oppakt. Betreft de jambette, wat lukt er niet zo goed dan?
Ik heb Igneo geleerd een pion aan te raken op het commando zoek. Ik heb hem nu zo ver dat ik de pion ergens in de bak leg, 'zoek' zeg, hij er naar toe loopt en de pion aan raakt. De volgende stap is nu dat hij de pion ook pakt en hem naar mij toe komt brengen.
Misschien kan je Fuur ook op een blok leren staan?
zie ik daar bij Furia de frontriem die je bij Animo hebt gekocht?!

Lobke: *\o/* Dat is een zeker een mijlpaal! Wissels om de pas :D Gaaf hoor!
Ik dacht altijd dat je Licor bij huis had staan. Maar blijkbaar niet dus :+ Zo'n self-service-stal klink wel goed :j
Gaaf :):) weer een projectje! Ik ben benieuwd :j
Jeetje, je vriend 9 weken van huis :oo :(:)

Debby: Hihi := en dan staat ineens je paard in de achtertuin, onee, in dit geval voortuin :P

Petra: Leuke foto's van Tsjillert en de katten!

Anouk: Super dat het rijden zo goed ging, volgens mij zit er eindelijke een stijgende lijn in, of niet?
Staat er al weer een wedstrijd in de planning?

Igneo loopt weer goed en ik heb hem een fitnessbal cadeau gedaan :D Ik had minstens verwacht dat hij dat ding eng zou vinden, maar nee hoor, ik kon hem zelfs op zijn rug leggen :=

Verder heeft Johan gisteren foto's van mij en Doos gemaakt. Ze liep super lekker en gelukkig is het van de foto's af te zien. Meestal vind ik die nogal tegenvallen O:)

En gisteren ben ik ook weer op bezoek geweest bij Robert en Aline. Dit keer hebben ik hun black beauty weer op de foto gezet! Jeumig zeg, wat heeft die een partij manen :wow: Ze waren al lang, maar nu helemaal!! Echt prachtig.

Vandaag is helaas mijn laatste vakantiedag. Gelukkig heb ik een super toffe stage die morgen begint. Helaas kan ik Igneo dan wel veel minder zien, want dan ben ik 5 dagen en 4 nachten in Groningen.

Morgenavond ben ik nog wel weer even thuis, want Doos en ik gaan weer een show rijden. Nouja show. We doen mee aan een optocht met praalwagens en wij gaan mee als praalpaard en ruiter :P

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:06

Mies veel plezier, ja ik ga de 10e ook naar Piet!

Martine sterkte met de verkoop van Flaaf, kan me goed voorstellen dat je erg geschrokken bent en daarom nu tot dit besluit gekomen bent maar desondanks blijft het moeilijk :(:)

Esther nog gefeliciteerd!

Lobke zo gaaf van die wissels! Ik wil ook zo graag, maar ik kom door alle pech steeds maar niet verder |( Leuk dat je de paardjes gaat verhuizen, is dat alleen voor de wintermaanden of ook in de zomer? Ik heb Suevo ook verhuisd, ik vind het super op mijn nieuwe stal en heb gisteren voor het eerst ook weer lekker kunnen draven en galoperen omdat ik nu tenminste een fatsoenlijke bodem heb!

Cyrina gave foto's hoor, echt zo stoer! Ik wou dat ik wat noordelijker woonde, dan konden Suev en ik ook eens vaker aan dat soort activiteiten meedoen. Suev is super op 1 hand, vroeger nam ik Dink altijd als leipony mee naast Suev en dan reed ik ook zo.

Saida ik doe het net als Michelle. Suevo is wel verzekerd geweest en we betaalden iets van 75 euro per maand, maar als de DA moest komen konden we alles alsnog zelf betalen, inclusief een behandeling voor een peesblessure van bij elkaar 700 eurie dus daarna vonden we het wel welletjes en hebben we steeds zelf geld opzij gezet.

Debbie leuke foto's hoor, haha Elize is ook zo gek als een deur :P Vroeger deed ik dat ook altijd met Dinkey: langs huis om wat te drinken te halen. Nu kan ik dat gelukkig weer!

Franke en Anouk een leuke dag gehad, ik ken ook iemand die in zo'n team zit (HIj heet Ad Voesenek en heeft allemaal haflingers), maar weet niet of dat de future guys zijn haha :Y) Leuk dat Sam zo goed gaat!

Madelief ik vind het een mooie foto maar het lijkt net of hij over zijn buitenschouder wegvalt? Van mij mag hij wel iets rechter in zn lijf. Maar Fuur is lekker breed geworden hoor :j

Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik heb ook bescherming op de trailer, niet van die hele hoge dingen maar ze komen tot zijn knieen voor en spronggewrichten achter. En dan doe ik er springschoenen onder, werkt prima. Suev is ook beslagen dus ik wil er wel iets omheen. Tijdens zijn vervoer van Spanje naar NL (5 dagen) heeft hij die dingen ook omgehad, vond ik wel zo veilig.

Chica verbaasd mij helemaal niets dat de koning toppie in zijn vel zit. Vind het eigenlijk wel een goed idee om jaarlijks een bloedje te trekken, Suev is van de week geent dus had ik daar mooi gelijk om kunnen vragen. Suevo ziet er super uit nu vindt ik, lekker in zijn vel (letterlijk en figuurlijk) en hij voelt zich rustig en op zijn gemak.

Bedouin beterschap!

Leuke foto's van Tsjil, die is breed geworden 8-) Maar die laarzen is ook niet mijn ding hor :P

Eline wat fijn dat je zadel nu ewer goed ligt, kun je weer lekker aan de slag!

Wanda super hoor, echt leuk voor je! Ik herken zoveel van je gevoel, want gisteren heb ik voor het eerst weer echt op Suev gereden, dus dressuurmatig ook in draf en galop en hij deed het geweldig!

Naatje gelukkig konden ze Betunero op tijd pakken, hij ziet er goed uit! Mooi tuig heb je!

Frank dat is een mooie pony! :~ Erg leuk ding, schattig hoor Basje er al lekker op. Maar vind die pown erg leuk!

Gab idd gewoon de verwijderen-knop :Y) Is je zadel nu inmiddels verkocht?

Zo ik ben weer een beetje bij haha :D Afgelopen week was een beetje druk, vandaag ook weer een poets- en opruimdagje, zowel van paardenspullen als het huis soppen. Verder moet ik even langs Dink om zijn hoefje te weken in de soda, de smid was er gisteren en hij bleek ergens in gestaan te hebben waardoor hij nu een kleine zweer op zijn straal heeft. Heb er een animalintex verband omgedaan met watten en vet-wrap, vandaag en morgen nog even in de soda weken en de animalintex er weer terug om. Hij heeft er verder gelukkig geen last van en loopt niet kreupel, maar was wel erg gevoelig op die straal (die trouwens ook bijna helemaal weg was). Als het open is gebarsten (de smid kon niets verder weg snijden want dat zou een bloedbad worden) moet ik het daarna goed schoon houden en gaan uitharden met hoef & zool.

Verder heb ik gisteren lekker weer op Suev gedraafd en gegaloppeerd *\o/* Heb gisteren meteen een groot aantal stalgenootjes ontmoet, allemaal gezellige meiden. Vandaag ga ik daar helpen met paarden binnenhalen maar dat is pas rond 4 uur. Een fijne zondag allemaal :wave:

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:12

:wave:
Even zwaaien, ik ben er nog hoor, heb bijgelezen maar ga nu lekker even naar Arnhem, NHdag bij Mansour. Ga ik eigenlijk elk jaar wel even kijken.
Met Sol gaat het goed, met Rico helaas niet. Veludo flierefluit er tussendoor maar die moeten we ook weer eens iets te doen geven. Ik hoop vandaag zo'n grote speelbal te scoren, kijken of ie dat leuk vindt.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:26

Even in t topic omdat er meerdere mensen zouden komen: how about dinsdag 15 september voor een mini-meeting bij Karina? *zwaait terug* :wave:

Yenneke volgende week gaat niet lukken, woensdag ga ik naar die vriendin van mij en jij kon dinsdag niet he? Ik kan dat weekend weer niet, dus dan is de eerste mogelijkheid dinsdag 15 :D

Sanne leuk he zo'n bal, ik had er ook 1 gekocht en daar hebben ze echt mee gevoetbalt! Ben benieuwd naar je foto's en ik herken het gevoel haha :D

Oh jongens ik had nog foto's van Suev gemaakt voor jullie maar ben ze helemaal vergeten te uploaden :o

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:38

Oh nog even twee vragen:

Ik ben op zoek naar een beetje elegante voor zover mogelijk :)) bruine cap, heeft iemand ideeen of tips?

Ik heb nog een bucas smartex rain kleur goud maat 195 te koop, Suev is eruit gegroeid. Deken is 3 nazomers gebruikt , altijd professioneel gewassen met waterdicht spul en hij heeft hem vorig jaar 1 dag omgehad waardoor er nu een vlek opzit, binnenin is hij helemaal schoon. Bij het stuk bij de borstsluiting zit klitterband genaaid zodat die flap netjes recht bleef zitten. Kan ik daar hier nog iemand blij mee maken?

Heb ook nog een 300 grams harrys horse waterdichte deken liggen met kleine beschadiging (zie mijn onderschrift), een sjieke donkerblauwe wollen zweetdeken met kruissingels maat 195 (maar Suev is eruit gegroeid) en een HH vliegenuitrijdeken maat 205 in de kleur appeltjes groen ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:43

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:47

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:11

ik volg even .

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:13

DinkeyGirl schreef:
Dat ziet er heel goed uit, waar kan je die kopen (behalve op die site dan :P) ?

Ik had hem in Drunen gekocht. Was niet eens zo gek duur, rond de 80 euro.
Zit ook erg prettig licht en luchtig en is niet zo heel groots op je hoofd. Zal eens kijken of ik hem al op de foto heb met mezelf.

Gevonden. Niet zo heel duidelijk maar t gaat om t idee.
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:20

Gaaf, heel erg bedankt! Dat ziet er heel leuk uit en past goed bij mn chaps (dezelfde kleur als die van jou) en bij de rest van mn tuig! 80 euri is goed te doen. HH heeft er ook 1 van 60 euri maar die vind ik ook zo lomp.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:23

Klopt, die had ik daarvoor even op mijn hoofd maar deze stond een stuk leuker en heeft naar mijn idee wat betere luchttoevoer of hoe noem je dat :+

Pfft, net een deel van de voorgevel van het huis ontdaan van zo'n klimplant.. Is nu allemaal weer op 1 mooie hoogte.
Ga zo ook nog even een lading kachelhout uit de auto vissen, daar hadden we gisteren geen puf meer voor na dat gewerk.
Heb nog zo'n spierpijn dus doe rustig aan :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:34

Jellie schreef:
Saida, geen ervaring met die beschermers. Fijn dat Atlas goed gaat.
Wel sneu dat je din t nog niet aan kon.. wie weet in de toekomst.
Oh leuk QT. Heb ik ook aangedacht om te gaan doen.

Was t nog leuk op de voetbalwedstrijd van Jorick?

Hihi! Je haalt Eline en mij door elkaar! 8-)
Jorick z'n voetbalwedstrijd ging té goed, ze hadden totaal geen moeite en liepen zo over hun tegenstanders heen.
Ze hebben dan ook met 12-0 gewonnen.....

Martine -> Moeilijke beslissing om Flavio wel of niet te verkopen.
Volg je gevoel; ben je er nog niet over uit en/of twijfel je, doe het dan (nog) niet.
Maar als je zeker bent dat het niet goed zit tussen jou en Flaav, en dat dit ook echt niet goed komt, ja dan is het duidelijk klaar.

Frank -> Stoere Bas op de welsh! Ze ziet er idd heel lief uit!
Uiteraard staat al m'n muziek opgeslagen op een externe schijf!
Ik moet er niet aan denken dat alles verloren gaat.....
Volgens mij heet jouw verzekering dan nu Equinerisk?
Welke dekking heb je gekozen en waarom?

Denise -> Ja kan me voorstellen dat je dan er voor kiest hem niet te verzekeren.
Het gaat mij erom dat, mocht er eens iets gebeuren, en ze naar de kliniek moet bijv., dat ik daar dan een vergoeding voor krijg.
Dat ik niet zelf in ene heel veel geld moet betalen, of een behandeling moet stoppen omdat ik het niet kan betalen.
De jaarpremie heb ik daar dan wel voor over.
Als ik terugkijk naar afgelopen jaar en wat ik al heb betaald aan de VA dan haal ik daar al een groot deel weer uit.

Petra -> Bij de EFO heb ik idd een offerte aangevraagd.
Wat voor dekking heb jij en waarom heb je die gekozen?
Heb jij je verzekering al eens moeten gebruiken?
Waarvoor en hoe werd dit toen afgehandeld?

Wenda -> Mocht het een oedeem zijn dan moet dit toch minder worden met beweging?
Het is een vochtophoping, dus bij beweging (paar x per dag aan de hand stappen) moet het dan worden afgevoerd door het lichaam.
Ik zou er zeker nog niet voor kiezen om hem te laten castreren, eerst maar eens zeker zijn van wat er aan de hand is.
Ik vond DIT over luzerne, misschien wel interessant om naar te kijken?

Anouk -> Ik denk zelf dat ze zo onrustig was op de trailer omdat we niet door konden rijden.
We kwamen in de file al voor de afslag Ermelo tot aan Harderwijk.
De auto door laten rollen was gewoon onmogelijk, dus we reden steeds een klein stukje op en stonden weer stil.
Rintske wordt altijd al onrustig op het moment dat de auto stopt, en we stonden nu ongeveer 3 kwartier in de file.
Jorick en z'n team hebben glansrijk gewonnen! (12-0)
Klinkt heerlijk ontspannen met Sam!

Michelle -> Rints loopt idd liever op gras en droge ondergrond dan door plassen e.d. :D
Maar zo af en toe vindt ze het toch ook wel leuk om even met modder te spelen.
Ze zal er vast niet in gaan liggen, maar er lekker doorheen maaien en rennen doet ze dan wel.
Vrijdag had ik haar in de paddock gezet in afwachting van de hoefsmid, en de paddock is momenteel op sommige stukken lekker baggerig.
Ze was aan het spelen met het modderige water en rende dan weer een rondje als een malle door de paddock door de plassen.
Ik vind het altijd een heerlijk gezicht als ze zich even uitleeft, lekker echt paard zijn!
De hoefsmid zag haar gekke sprongen van soms wel met 4 benen de lucht in en dacht; Oef! Moet ik die zo doen??? :D

Malin -> Ach arme Dink, een zeer voetje.....
Geef hem maar een dikke knuf.
Ik deed het eerst ook steeds zo, geld opzij zetten, maar door omstandigheden zal dat komende tijd een stuk moeilijker worden.
Het geld heb ik ook gebruikt voor vorig jaar een ander zadel, de VA-kosten bij de koliek en andere bezoeken, een nieuw hoofdstel......
Dan blijft er niet echt veel meer over van het potje.
Vandaar dat ik nu heb besloten om haar toch te gaan verzekeren, nu kan het nog.
Ze is nu nog jong, gezond en ze mankeert niets, dus zal er ook niets uitgesloten worden.
15 september kan ik wel, gaan we dan bij Karina de troonrede kijken? :P

Karina -> Ik las idd al op je Hyves dat het niet goed gaat met Rico..... ;(
Dikke knuf en sterkte meis! :(:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:45

Sanne: ik heb besloten hem te verkopen.. Het werd echt te gek, en hij gaat nu naar de man die ook zijn broer heeft en heel goed voor zijn paarden zorgt. Haha Igneo is zo lekker onverschrokken! Wat ga je voor stage doen dan??

Malin: dank je, het blijft idd lastig. Maar ik weet dat hij goed terecht komt en ik heb met hem maar zelden echt een klik gevoeld. Heb best wel fijne buitenritten met hem gemaakt, maar hij bleef altijd lastig.. Dat maakt het wel makkelijker. Arme Dinky, hopelijk gaat het snel beter met hem :(:)

Heb vanochtend op het paardje dat de koper van Flavio zou willen inruilen gereden. Wat een lief beestje is dat zeg.. Zijn neef, die er de laatste jaren voor gezorgd heeft, kwam er nog even bijstaan en zette zijn 3 jarige dochtertje onder luid protest van mij tussen zijn achterbenen, nou dat had van mij niet gehoeven!! Maar het paardje schrok nergens van, die neef knuffelde zijn kont en trok nog even aan zijn ballen zelfs, gaf geen kik. Tsja dat zijn die manieren hier dan weer.. Heb hem dus zelf een half uur op het strand gereden, hij ging heerlijk. Lekker voorwaarts, liep zonder teugeldruk lekker rond en goed met z'n achterbeentjes eronder. Heb hem ook onder de neef gezien, gangen zien er ook goed uit. Hij zit als een stoel, een heerlijk uit te zitten draf. Reageerde heel goed op het been ook, wat je hier lang niet altijd kan zeggen! Heb ook nog even op het paard van de neef gereden, dat was net een ferrari. Niet echt mijn type, maar wel heerlijk fel. We gaan nog even de geschiedenis van het paardje natrekken bij wat andere mensen, als alles goed klinkt lijkt hij me wel wat :)

Hier een fotootje van mij en het paardje, qua grootte gaat het wel toch?
Afbeelding

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:52

Saida: ik heb er lang over getwijfeld of we wel bij elkaar pasten, eigenlijk vanaf het begin al. Soms ging het goed, vaak was het lastig. Sinds die trap ben ik er steeds zekerder van geworden, was er alleen niet zeker van omdat ik niet wilde dat hij slecht terecht zou komen. Er kwamen altijd al regelmatig mensen langs die hem wilden kopen, maar niemand leek me ooit goed genoeg voor hem.. Deze man lijkt echt erg vriendelijk, is getrouwd met een Duitse vrouw die ook gek is op paarden, en heeft genoeg geld om goed voor zijn paarden te zorgen. Ik mag langskomen wanneer ik wil om hem te zien en zelfs te rijden als ik wil. Hij komt echt goed terecht en dat heeft dus de doorslag gegeven :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:03

Oh Martine, wat fijn! Wat jammer! Wat goed van je dat je een knoop doorhakt! Die prachtige Flavio! Nou wel fijn dat je weet waar hij is en dat je er langs kan gaan. Wat geeft jou nou de doorslag?
Nu zit je toch ook weer op n schat van n poownie! Schimmel met zwarte benen, mooi rond en toch is Flavio dikker, toch? Ja fijn he wanneer een paardje op beenhulpen reageert. Omar is ook zo goed ingereden. Hem rijden gaat met zoveel gemak. Het klinkt alsof dit beestje jou enorm plezier zou kunnen opleveren.
Hoe ga je dat nu beslissen?
Een rondtour maken, kijken wat er nog meer te koop is?