Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Jannepauli schreef:Op de (engelse) wikipedia wordt akelig nauwkeurig beschreven hoe zo'n gevecht in z'n werk gaat... http://en.wikipedia.org/wiki/Rejoneador
Het zijn ook niet alleen de diverse soorten spiezen ( hoe korter de spiezen, hoe groter de held die ze erin prikt), maar ook die geweldige lansruiters die de nekspier van de stier doorboren om het dier af te zwakken.... BAH, BAH, BAH
Citaat:For the Portuguese corrida de touros does not follow the scheme of the Spanish bullfighting, they only stick the bandarilhas on the bull's back. Then, they will leave the ring for the performance of forcados.
Lusitana schreef:ze staan tussen hun aanvallen door steeds stil en het hele gebeuren duurt maar kort. .

rockwitch schreef:De wilde zwarte stier is een agressief dier dat ook onderling schermutselingen heus niet pijnloos uitvecht. Oftewel, ze zijn gemaakt om wel tegen een stootje te kunnen.
Ja maar dat is dan wat ze zelf doen, dit is uit het natuurlijke gedrag en dit vind ik totaal niet te vergelijken met het feit dat er van die arrogante kwasten zijn die willen laten zien dat ze wel een stiertje aan kunnen en dat door middel van (in mijn ogen) marteling doen. Stieren onderling doen elkaar geen pijn omdat ze dat zo stoer vinden, maar omdat ze een rangorde uit willen vechten, of om de dames. IMO totaal wat anders. Ze worden er niet toe gedwongen om elkaar een pak rammel te geven, maar met een paard en loser op zijn rug in een arena, is NIET natuurlijk voor een stier, dus moet hij toch wat. En al helemaal als je lekker opgejut wordt.
Lusitana schreef:Ook moet je die haken in verhouding zien. Als een mens wat doornen in zijn kont heeft lijdt hij ook heus niet ondraaglijk.
dat is natuurlijk veel stoerder als je daar je speertjes in durft te steken 
suleilitha schreef:En beesten bewust stressen is ook mishandeling!!!
Raar trouwens dat in het buitenland wonende Nederlanders zo zijn afgestompt op dit gebied. Zou het toch van de zon komen??
En dan even het paardenleed. Het is schering en inslag dat paarden tussendoor even snel van wat hechtingen worden voorzien zodat ze zo weer verder kunnen, vinden ze daar heel normaal
Verder weten jullie vast wel dat ze bij stierenvechterspaarden de stembandjes maar vast vooral vernielen zodat de meute de paarden niet hoort gillen als deze worden gespietst!!!!
Lusitana schreef:detour, de wilde zwarte stier is van een volkomen ander ras dat van nature agressief is en zo wordt gehouden .
Lusitana schreef:Ja, dus bewust paarden meenemen op wedstrijd=stressen is ook mishandeling.![]()
Dat jullie het prikken op zich als slecht vinden, dat heeft vooral te maken met het waanidee dat de stier een mietje is. En nogmaals, onder de druk van de EU is het mogelijk dat er wordt overgegaan op de bloedloze variant.
Lusitana schreef:Dat jullie het prikken op zich als slecht vinden, dat heeft vooral te maken met het waanidee dat de stier een mietje is. En nogmaals, onder de druk van de EU is het mogelijk dat er wordt overgegaan op de bloedloze variant.

Breitling schreef:Ik begrijp niet waarom dit steeds weer opnieuw geplaatst word, ik heb dit nu al zo vaak gelezen en elke keer gaat het weer over hetzelfde.
Het is gewoon vragen om dit soort reactie's
Ik vind het ook not done om zo met een dier om te gaan en ik begrijp ook niet dat mensen er geld aan uit geven om er naar te gaan kijken.
kimmie261 schreef:Lusitana schreef:Dat jullie het prikken op zich als slecht vinden, dat heeft vooral te maken met het waanidee dat de stier een mietje is. En nogmaals, onder de druk van de EU is het mogelijk dat er wordt overgegaan op de bloedloze variant.
onder DRUK dus,niet uit zichzelf,dat is al belachelijk,dus ten alle tijden zo lang mogelijk de stier pijn willen doen...
enne ...
http://www.youtube.com/watch?v=xWIPqgHT ... re=related
dan klopt dit filmpje ook niet??
vind die mensen op die horens nog wel ernstig grappig,jammer dat er wel eerst speren in het stomme dier gestoken moeten worden,maar hij mag daarna lekker wraak nemen,nu nog zo dapper worden,om die hoedjes van die horens af te nemen,dan worden het pas echte mannen!!
suleilitha schreef:Wie heeft hier waanideëen???