Jongste tauromatische amazone

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Jongste tauromatische amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:11

De wilde zwarte stier is een agressief dier dat ook onderling schermutselingen heus niet pijnloos uitvecht. Oftewel, ze zijn gemaakt om wel tegen een stootje te kunnen.

Ja maar dat is dan wat ze zelf doen, dit is uit het natuurlijke gedrag en dit vind ik totaal niet te vergelijken met het feit dat er van die arrogante kwasten zijn die willen laten zien dat ze wel een stiertje aan kunnen en dat door middel van (in mijn ogen) marteling doen. Stieren onderling doen elkaar geen pijn omdat ze dat zo stoer vinden, maar omdat ze een rangorde uit willen vechten, of om de dames. IMO totaal wat anders. Ze worden er niet toe gedwongen om elkaar een pak rammel te geven, maar met een paard en loser op zijn rug in een arena, is NIET natuurlijk voor een stier, dus moet hij toch wat. En al helemaal als je lekker opgejut wordt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 13:13

Jannepauli schreef:
Op de (engelse) wikipedia wordt akelig nauwkeurig beschreven hoe zo'n gevecht in z'n werk gaat... http://en.wikipedia.org/wiki/Rejoneador
Het zijn ook niet alleen de diverse soorten spiezen ( hoe korter de spiezen, hoe groter de held die ze erin prikt), maar ook die geweldige lansruiters die de nekspier van de stier doorboren om het dier af te zwakken.... BAH, BAH, BAH

Ja, hoe korter de spiezen, hoe dichter bij de stier je moet komen, dus hoe gevaarlijker en moeilijker, dus logisch dat je dan als beter gezien wordt!
Citaat:
For the Portuguese corrida de touros does not follow the scheme of the Spanish bullfighting, they only stick the bandarilhas on the bull's back. Then, they will leave the ring for the performance of forcados.

Ook hier wordt het verschil tussen Spaans en Portugees aangegeven. De grondgedachte achter het Portugees stierenvechten is heel anders.
Dat hele lans gebeuren bestaat hier niet.

De forcados zijn de mannen die op een rij gaan staan, waarvan de eerste zich tussen de hoorns werpt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:13

Stieren zijn niet geboren om agressief te worden gemaakt. Alsof dat hun doel is.. Wat een onzin! Boos!
Ze kunnen dat zeker zijn, dominant, woest etc! Maar dat worden ze gemaakt door externe factoren, dit gedrag kost hen immens veel energie en is natuurlijk gezien iets wat aangewakkerd moet worden. Ze kunnen van nature enorm flegmatiek zijn. Knipoog

En ja: Op wat ik gezien heb en wat ik WEET mag ik zeker een oordeel hebben. dat heet lezen , leren en kijken. Haha!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:18

Lusitana schreef:
ze staan tussen hun aanvallen door steeds stil en het hele gebeuren duurt maar kort. .

Je bent voortdurend het foute aan het afzwakken met zinnen als dat het maar kort duurt en niet zo heel erg veel pijn doet. wat een kul.

Er is geen enkel excuus een mens of dier opzettelijk leed toe te brengen en te veminken. Geen enkel excuus!
Enige excuus voor het doden van een dier is wat mij betreft om het te eten of uit zijn lijden te verlossen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:18

fabeltjes als dat deze stieren hiervoor geboren zijn,dat is gewoon het goedspreken voor jezelf...

om het verhaal een mooiere wending te geven...feit is en blijft dat zelfs met het oefenen op jonge kalfjes,en dat is een filmpje die je zelf hier neerzet ,lijkt me dus geen anti filmpje?? ,gebeurd met haken,een klein kalfje,kom op he,dan vind je het toch echt wel lekker hoor om in een beest te steken...

en daarnaast zie ik echt geen agressie in dat kalfje,sterker nog,ik zie zelfs op alle filmpjes eigenlijk maar heel weinig agressie vanuit de stieren zelf,ze moeten heel aardig opgejut worden,anders staan ze stomweg om zich heen te kijken...

tis maar een achterlijke bezigheid,verzonnen door de mens,die weer allerlei smoezen verzint waarom dit niet erg is...nog ff,gaan ze zeggen dat de stieren er zelf om vragen,dat ze staan te dringen,wie als eerste mag...

ik vraag me nog steeds af,als hier bij een slachterij een koe van te voren bestoken wordt met slagers messen,en met doeken opgejut wordt,of mensen dat ook zo stoer en knap zouden vinden...denk het niet,maar een portugese stier is ineens geen dier meer,das een voorwerp,zoals helaas dieren vaker gezien worden...en kom daar maar eens doorheen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:20

En beesten bewust stressen is ook mishandeling!!!
Raar trouwens dat in het buitenland wonende Nederlanders zo zijn afgestompt op dit gebied. Zou het toch van de zon komen??

En dan even het paardenleed. Het is schering en inslag dat paarden tussendoor even snel van wat hechtingen worden voorzien zodat ze zo weer verder kunnen, vinden ze daar heel normaal Boos!
Verder weten jullie vast wel dat ze bij stierenvechterspaarden de stembandjes maar vast vooral vernielen zodat de meute de paarden niet hoort gillen als deze worden gespietst!!!! Koe

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 13:20

rockwitch schreef:
De wilde zwarte stier is een agressief dier dat ook onderling schermutselingen heus niet pijnloos uitvecht. Oftewel, ze zijn gemaakt om wel tegen een stootje te kunnen.

Ja maar dat is dan wat ze zelf doen, dit is uit het natuurlijke gedrag en dit vind ik totaal niet te vergelijken met het feit dat er van die arrogante kwasten zijn die willen laten zien dat ze wel een stiertje aan kunnen en dat door middel van (in mijn ogen) marteling doen. Stieren onderling doen elkaar geen pijn omdat ze dat zo stoer vinden, maar omdat ze een rangorde uit willen vechten, of om de dames. IMO totaal wat anders. Ze worden er niet toe gedwongen om elkaar een pak rammel te geven, maar met een paard en loser op zijn rug in een arena, is NIET natuurlijk voor een stier, dus moet hij toch wat. En al helemaal als je lekker opgejut wordt.

Hij wordt niet opgejut (dit heb ik nu al tig keer uitgelegd), hij volgt zijn natuurlijke instinct om bewegende dingen aan te vallen.
Of hij nu op een paard of een andere stier afgaat, hij volgt gewoon een instinct en als hij "een prik terug krijgt" is dit voor hem volkomen normaal.

detour, de wilde zwarte stier is van een volkomen ander ras dat van nature agressief is en zo wordt gehouden door steeds met de meest woeste stieren door te fokken. Ze worden ook nog eens in het wild gehouden of op enorme natuurlijke landerijen en zijn niet vergelijken met tam vee dat in de wei en stal leeft!!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:21

Lusitana schreef:
Ook moet je die haken in verhouding zien. Als een mens wat doornen in zijn kont heeft lijdt hij ook heus niet ondraaglijk.

Huh? In verhouding zien? Ik wíl haken die in dieren gestoken worden helemaal niet in verhouding zien. Ik begrijp echt niet dat je het goed kunt praten, het martelen van dieren.

En doornen in een kont worden niet bewust door andere mensen in een kont gestoken. De speren worden wél bewust in levende dieren gestoken. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:22

Jezusmina, dus ze fokken willens en wetens ook nog eens met beesten met een agressieve kronkel in de kop.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:24

Haha! dat is natuurlijk veel stoerder als je daar je speertjes in durft te steken Ja
snap dat dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:27

Ergens ver in Paraquayos
Daar woonde eens een torero
Die, al doodde hij wel stieros
Dat niet deed met echt plezieros
Daar hij in zijn hart een lid was
Van de dierenbeschermingdas
Huilde soms heel de nachtos
En dan zei zijn vrouwtje zachtos

Malle vent, kom maar bij Rosa
Heb jij weer last van die stieros
Wat een klieros zijn die dieros
Huil maar niet of Roos wordt boos, ja
Wat een klieros zijn de dieros

Op een nacht weer, zo'n benarde
Kon ie het niet langer harden
En behuilde hij met tussenposa
De pyjama van zijn Rosa
Hij bezwoer toen van zijn levos
Zijn beroepos op te gevos
Hij had het toch weer benauwd ja
En weer suste hem zijn vrouwtja

Wat een klieros zijn die dieros
Huil nou niet of Roos wordt boos, ja
Huil nou niet, niet
Daar kan ik niet tegen
Hoe heb ik zo'n vent gekregen
Ohoh jij, ik ga weer terug naar mijn moeder
En zij ging heen, heen, heen
Die arme Rosa

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:29

Wie iets van pijnperceptie af weet, weet ook dat angst en stress een pijnprikkel heel erg versterken.

Als ik jou in een rustige omgeving een prik geef met een naald heb je een beetje pijn. Als ik je eerst heel bang maak door je te blinddoeken en je in een vreemde omgeving vol lawaai breng, en ik steek vervolgens precies dezelfde naald in je achterste, doet dat veel meer pijn. Dat is wetenschappelijk bewezen.

Het komt écht neer op doelbewuste marteling van een dier dat zich niet kan verweren.

Als je echt vindt dat spiesen prikken in de vetbult van een levend wezen niet zo erg is, blijf je welkom om bij mij in de bak te komen staan met je broek naar beneden, zullen we dat eens even testen Duivel

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:35

Ik begrijp niet waarom dit steeds weer opnieuw geplaatst word, ik heb dit nu al zo vaak gelezen en elke keer gaat het weer over hetzelfde.

Het is gewoon vragen om dit soort reactie's

Ik vind het ook not done om zo met een dier om te gaan en ik begrijp ook niet dat mensen er geld aan uit geven om er naar te gaan kijken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 13:36

suleilitha schreef:
En beesten bewust stressen is ook mishandeling!!!
Raar trouwens dat in het buitenland wonende Nederlanders zo zijn afgestompt op dit gebied. Zou het toch van de zon komen??

En dan even het paardenleed. Het is schering en inslag dat paarden tussendoor even snel van wat hechtingen worden voorzien zodat ze zo weer verder kunnen, vinden ze daar heel normaal Boos!
Verder weten jullie vast wel dat ze bij stierenvechterspaarden de stembandjes maar vast vooral vernielen zodat de meute de paarden niet hoort gillen als deze worden gespietst!!!! Koe

Ja, dus bewust paarden meenemen op wedstrijd=stressen is ook mishandeling. Knipoog
We zijn niet afgestompt, maar beter geinformeerd en dat maakt wel uit in dit geval.

Paarden worden in Portugal in de arena niet gespiets of verwond, omdat er kappen over de hoorns van de stier zitten, dus geen hechtingen of operaties nodig.
En, mensen die wel naar normaal stierenvechten in Portugal kunnen kijken gaan heus niet automatisch acoord met misstanden die zeker moeten verdwijnen.

Dat is hetzelfde als denken dat mensen die dressuur rijden maar accoord gaan met misstanden in de dressuurtraining. Omdat er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, kun je niet de hele sport afkeuren. Je moet simpelweg de slechte dingen afkeuren.

Dat jullie het prikken op zich als slecht vinden, dat heeft vooral te maken met het waanidee dat de stier een mietje is. En nogmaals, onder de druk van de EU is het mogelijk dat er wordt overgegaan op de bloedloze variant.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:37

Lusitana schreef:
detour, de wilde zwarte stier is van een volkomen ander ras dat van nature agressief is en zo wordt gehouden .

Dus eigenlijk net zoals we bij de honden de Pitbulls kennen die enkel en alleen op agressiviteit naar andere honden toe gefokt zijn moet ik dat met die stieren ook zo zien?
Daar wordt het toch niet minder erg van? Dat betekend nog steeds dat deze dieren enkel en alleen ter sardistisch vermaak van de mens worden gefokt. Dus ik stel voor, net als bij de Pitbulls; fokverbod! Da's blijkbaar de enige manier om de dieren tegen de beesten beschermen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:37

En ik snap niet dat het Boktbeheer deze verheerlijkende topics over dierenmishandeling nog steeds toelaat, het wordt immers door enkelen gewoon goedgepraat!!!!!!!
Tijd voor een TEM.

scoopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:41

Lusitana schreef:
Ja, dus bewust paarden meenemen op wedstrijd=stressen is ook mishandeling. Knipoog

Dat jullie het prikken op zich als slecht vinden, dat heeft vooral te maken met het waanidee dat de stier een mietje is. En nogmaals, onder de druk van de EU is het mogelijk dat er wordt overgegaan op de bloedloze variant.

Een paard dat op wedstrijd gaat hoort helemaal niet gestresst te zijn want dan presteert het niet goed. Als je wil winnen met dressuur moet je er juist alles aan doen om je paard zo kalm en rustig mogelijk te krijgen. Paarden die het gewend zijn om vervoerd te worden en op een wedstrijdterrein te zijn hebben daar he-le-maal geen stress van.

En ben je een mietje als je het onaangenaam vindt dat er iemand een lange metalen piek in je lijf steekt? Dan ben ik een mietje. Jij ook, lijkt mij zo. Het is foltering.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:42

Lusitana schreef:

onder DRUK dus,niet uit zichzelf,dat is al belachelijk,dus ten alle tijden zo lang mogelijk de stier pijn willen doen...

enne ...

http://www.youtube.com/watch?v=xWIPqgHT ... re=related

dan klopt dit filmpje ook niet??

vind die mensen op die horens nog wel ernstig grappig,jammer dat er wel eerst speren in het stomme dier gestoken moeten worden,maar hij mag daarna lekker wraak nemen,nu nog zo dapper worden,om die hoedjes van die horens af te nemen,dan worden het pas echte mannen!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 13:42

Breitling schreef:
Ik begrijp niet waarom dit steeds weer opnieuw geplaatst word, ik heb dit nu al zo vaak gelezen en elke keer gaat het weer over hetzelfde.

Het is gewoon vragen om dit soort reactie's

Ik vind het ook not done om zo met een dier om te gaan en ik begrijp ook niet dat mensen er geld aan uit geven om er naar te gaan kijken.

Het gaat ook over hetzelfde maar toch weigeren nog veel zich te laten informeren en houden vast aan hun eigen wanidee, heel apart.
Deze keer was de insteek de woorden van zo'n meisje zelf, zodat men kan lezen wat de mensen die het doen bezield.
Het is eerlijk als je zegt dat jij het niet begrijpt. Daar kan ik best inkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:46

Wie heeft hier waanideëen???

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:46

ja dat vraag je je af:
Wat bezielt iemand om zo barbaars met een dier om te gaan? Wat bezielt iemand wiens adrenalinespiegel stijgt terwijl hij/zij een dier aan het verminken is??
Wat bezielt je dan?
Naar mijn idee iets héél ongezonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:47

Moordlust en zelfverheerlijking....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 13:48

kimmie261 schreef:
Lusitana schreef:

onder DRUK dus,niet uit zichzelf,dat is al belachelijk,dus ten alle tijden zo lang mogelijk de stier pijn willen doen...

enne ...

http://www.youtube.com/watch?v=xWIPqgHT ... re=related

dan klopt dit filmpje ook niet??

vind die mensen op die horens nog wel ernstig grappig,jammer dat er wel eerst speren in het stomme dier gestoken moeten worden,maar hij mag daarna lekker wraak nemen,nu nog zo dapper worden,om die hoedjes van die horens af te nemen,dan worden het pas echte mannen!!

Die mensen die op de hoorns genomen worden zijn de bewuste forcados waar ik het over had. Na elke ruiter komen zij in actie. Dit zijn vrijwilligerverenigingen waarbij men al zo jong als zes jaar aan begint. Ondanks de kappen op de hoorns gebeuren daar best ernstige en soms dodelijke ongelukken mee, omdat de dier ze tegen de wand of de grond kan drukken. Wel weer vreemd dat men graag ziet dan mensen lijden (in hjet begin kwam ook ter sprake dat het meisje maar dood moest ofzo), maar een stier mag vooral niets aangedaan worden. Ook een beetje krom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:49

Die zijn dus ook helemaal gehersenspoeld. En ik kan er niet bij dat dit soort tooics waarin dierenmishandeling wordt gepropageerd, zijn toegestaan op een forum waar het notabene draait om hart voor dieren te hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 13:52

suleilitha schreef:
Wie heeft hier waanideëen???

Mensen die denken dat de ruiters moordlustige mensen zijn bv. Die hebben dus ook het artikel wellicht niet gelezen? Denk je echt dat zo'n 17 jarige meisje dit wil doen omdat ze moordlustig is ofzo?
De meeste tegenstanders hebben eigen ideeen gevormd zonder dat ze ooit een stierengevecht waar het hier over gaat (wederom er zijn varianten) te hebben gezien. Dat zijn waan ideeen,m want niet gebaseerd op wat echt is.