Andalusiërs Sandra Imhoff Duitsland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re: Andalusiërs Sandra Imhoff Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:37

Mocht je Macareno gaan bekijken ben ik ERG benieuwd naar meer foto's ( & filmpjes ? ) Lachen

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:03

hey marlies,

hoorde via via dat je een nieuw paardje zocht, en had niet anders verwacht dan dat je er wat over op bokt zou zetten haha vandaar!
Wat een onwijs mooi ding zeg ... ik ben verliefd!
Vind hem op de filmpjes (voor zo ver het niet vertekend is) goed draven en galoperen! Maar persoonlijk vind ik het karakter op stal en in de hand ook errug belangrijk dat zegt veel over het paard en zijn houding naar mensen toe! Is het braaf in de hand dan wordt het ook zeker braaf onder het zadel en zijn eventuele problemen makkelijker aan de hand te verhelpen!

Ben nog wel erg benieuwd naar de stap, dit is namelijk de gang die het meeste verraad over het paardje zelf. Zwakkere plekken ed. kunnen vaak in galop en draf over het hoofd gezien worden en in stap zie je niks over het hoofd!

Ik blijf het even volgen... hoop dat je je super paardje vind!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:43

Ik vind het een leuk paard. Beetje slap nog, maar dat geeft niets op zijn leeftijd.
Dat hij wat gedrongen is, dat hoort bij het ras, was juist niet goed geweest als het een lang paard was geweest.

Het is heel normaal om er er keuringen bij te vragen, zeker als het op haar site aangegeven wordt.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 20:34

En, weet je al meer ? Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 09:22

ja ben ook erg benieuwd of je nog s bent geweest en eventueel een keuze heb gemaakt?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 09:28

ik vind de filmpjes niet echt aansprekend,
paard is mooi van type, lopen vind ik niet apart, maar is moeilijk te beoordelen, vind hem wat kort en gehaast lopen.
vind dit geen manier om een paard te presenteren, zeker niet als proffesioneel handelsstal zijnde.
paard is erg bang voor die persoon, en die hond in de bak is waardeloos .
ik vind het goed dat paarden gewend zijn aan honden, maar als er mensen komen kijken laat je dat beest toch niet in de bak lopen?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 13:07

Ik ga 3 of 4 januari weer kijken. Dan eis ik Knipoog dat ik hem buiten kan zien. Dan gaan we gewoon een hele dag, zodat ik hem mee kan maken als hij de wei op gaat, dan kan ik zijn gedrag met andere paarden zien.

De site is b.t.w geupdate, er staat nu nog een onwijs mooie bruine op! (Jugueton) Alleen is die maar 1.55m, maar die wil ik zeker ook nog bekijken!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:13

He jammer, Macareno is eraf..

Jugueton is idd ook een plaatje zeg!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:49

ik moet eerlijk zeggen dat ik van de fotos die er nu van die nieuwe bruine opstaan erg te spreken, al zijn dit slechte fotos om een paard te bekijken.
ik vind hem op het eerste gezicht mooier als de bruine waar je voor bent wezen kijken.
1.55 is verder een hele normale hoogte hoor voor een anda, alleen zien we ze graag groter tegenwoordog maar als jij niet te groot bent zou het geen prbleem moeten zijn, die van mij word ook niet veel groter Haha!

ben erg benieuwd!

Ile_de_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:44

persoonlijk vind ik het geen manier om het paard in zulke kleine bak te "showen"
hierdoor lijkt het net of hij geen mooie ruime gangen heeft

en die hond !

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:29

En, ben je alweer heengeweest? Lachen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:46

Ik snap niet wat iedereen tegen die hond heeft. Een paard moet gewoon in de bak kunnen lopen zonder zich te storen aan een hond, de hond blaft niet, jaagt hem niet op, loopt alleen rond in de bak, prima toch, schrikt hij daar later ook niet meer van als er ineens een hond op hem af komt.
Verder vind ik het een leuk paardje en afgezien van het feit dat hij verstijft als je aanraakt vind ik hem niet zenuwachtig overkomen. Het is alleen wel een paardje waar je voorlopig nog wel mee bezig bent, dit is niet een kwestie van erop stappen en wegrijden. Succes met je beslissing.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:33

Ik ben nog niet terug geweest. De dag dat we hadden afgesproken, was de bodem helemaal bevroren, dan zou hij toch weer alleen in de binnenbak kunnen.
Moeten nu weer even uitzoeken wanneer we weer tegelijk tijd hebben.

En die hond deed verder ook niks, maar hij leidde wel af. Helemaal toen ik ging rijden, dan is het al best spannend als je op een paard zit dat je niet kent. En dan loopt er ook nog zo'n hysterische hond bij.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:46

Nou lijkt me daar wel eens leuk om heen te gaan Lachen
Wat staan daar toch een mooie paarden te koop Wow!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:05

En waneer ga je weer?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 12:06

Senalado is verkocht. Maar niet aan mij Ach gut

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:14

mmh das jammer...!!! Waarom niet aan jou? Hadden andere meer geboden?? Nog wel een andere op het oog dan?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:27

waarschijnlijk heeft het hun te lang geduurd en is een ander haar voor geweest met de koop!
ik denk dat het gewoon niet zo heeft moeten zijn en dat senalado gewoon niet ''het'' paard voor jou is!
er loopt er vast ergens eentje op jou te wachten!

ben idd wel benieuwd of je er op die stal nog eentje op het oog hebt?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:17

Ik ken Sandra Imhoff omdat ze in de buurt woont. Ze heeft niet een beste naam... ze blijkt vooral paarden te kopen die net even te klein zijn, net even een bemerking hebben.. En haar omgang met paarden als er geen klanten zijn, blijkt net even wat harder te zijn. Dit zijn alleen dingen die ik gehoord heb! Dus geen bewijs! Maar ik ben er een week voor haar open dag (oeps in datum vergist!) geweest en toen was er niemand, konden we even een kijkje nemen en dat zag er niet best uit: paarden in onverzorgde toestand, overal rommel en vieze boxen. De week daarop zijn we er weer geweest, alleen niet binnen omdat ze 35 euro entree voor de open dag vroeg! Een absoluut 'waar rook is is vuur' geval voor mij! Oppassen en goed laten informeren en zeker niet tot koop dwingen omdat ze dat paard anders weleens verkocht kon hebben!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:31

Sandra_R schreef:
Wel heeft hij witte haren op zn neus op de plek van een 'neusriem', misschien kaptoom wondjes, lijkt er heel erg op. Hij is namelijk in Spanje ook onder de man geweest, en dat is daar niet echt een leuke ervaring..

Ook in duitsland hebben niet alle paarden leuke ervaringen gemaakt.....Dat gaat niet expliciet om deze stal, maar je weet niet wat er hier allemaal is gebeurd in de tijd dat hij hier heeft gestaan.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:03

Oud topic mensen !

TS is al een hele tijd geleden voor een haflinger hengst gegaan ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:11

Dit is inderdaad een erg oud topic en ik heb het idee dat de laatste reacties niets meer toegoegen aan de reden waarom dit topic geopend was.
Hier dus een slotje.