een Fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: een Fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:08

Elke Fries is verschillend, elk paard is verschillend. Ik heb een Fries waar je alles mee kan doen, van haar kont afspringen, onder haar door lopen, tegen haar aan leunen enz. enz. En ze gooit ook niet hoog op in de draf. Ik heb dan ook nog 1 van het oudere type. Daar zou ik als ik jou was dan ook voor kiezen. Een goed doorgereden, vertrouwd beestje.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:18

Ik denk dat het inderdaad even een kwestie is van verschillende rassen uitproberen. Ik heb een jonge Friese merrie, ze is werkelijk een schat maar absoluut niet geschikt voor beginners.
Maar zo is elk paard weer anders.
Als je voor een Fries zou kiezen zou ik inderdaad voor het oudere type kiezen, deze gooien minder hoog op.
Verder moet je er rekening mee houden dat er een aardig prijskaartje aan zit. Maar ik heb zelf liever een goed, betrouwbaar paard waar ik wat meer voor betaal dan een goedkoper paard wat niet helemaal te vertrouwen is!

Veel succes met de zoektocht!

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:09

ik wacht gewoon tot ik een combinatie van die 2 factoren vind: een betrouwbaar paard in de normale prijsklasse Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:10

huppelz schreef:
ik wacht gewoon tot ik een combinatie van die 2 factoren vind: een betrouwbaar paard in de normale prijsklasse Knipoog

Verstandig! En bij veel paarden gaan kijken en eventueel rijden. Daaruit kan je altijd nog een keuze maken.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:28

Het blijft lastig eh.
Misschien ben ik gewoon ook heel nuchter in die dingen hoor.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar in mijn optiek heeft een paard in principe een emotionele waarde.
Bij auto's is de prijs bijv makkelijk te bepalen omdat daar zogenaamde 'meters' voor zijn. Het 'gedrag' van een auto kun je ook makkelijk meten hihihi
De prijs bepaalt volgens mij dan ook niet de levensduur of gezondheid van een paard.
Daarbij moet er beslist een 'klik' zijn naar mijn mening. Je komt er tenslotte elke dag eh Knipoog
En wat betreft de financien zie ik het zo (klinkt hard mss): ik ben mij ervan bewust dat een paard opeens 'heen' kan gaan, geblesseerd kan raken en weet ik al niet wat. Dus daarom zoek ik bewust in een prijsklasse die ik verantwoord vind voor mijn eigen budget. Mocht het op een dag 'over' zijn? Dan ben ik diepverdrietig, maar hoef geen lening af te betalen nog o.i.d.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:45

Ach joh, ga op zoek naar een paard en maak je niet zo zorgen over die financiënen. Paard zeker laten keuren (zodat je achteraf niet voor verassingen komt te staan, ja ik spreek uit ervaring!). Koop een leuk gezinspaard en enjoy!

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 21:49

ik heb idd nog niet meegemaakt dat een paard goedgekeurd werd Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:09

huppelz schreef:

Lijkt me een verstandige keuze Knipoog !