[***] schreef:Jij vindt friezen dus een sterk en gezond paardenras die fantastisch kunnen springen?
Nee, dat heb ik nou weer niet gezegd. Ik hou alleen niet van dat veralgemenen wat mensen doen die géén Friezen hebben (en ik verbaasde me ook niet echt dat ik ze ook niet in jouw rijtje in je profiel zag staan ....). Natuurlijk is een paard wat meer vreemd bloed heeft sterker dan een Fries, dit is hetzelfde als het verschil tussen een rashond en een vuilnisbakkie, en dat verschijnsel heet heterosis. Dat wil echter niet zeggen dat een Fries in vergelijking met andere RASSEN het zo slecht doet.
Er wordt in dit topic gevraagd OF er Friezen zijn die kunnen springen. Ik heb ook al eerder gezegd dat een Fries niet wordt gefokt op springcapaciteiten, dat een Fries geen springpaard is maar dat dat niet wil zeggen dat er géén Fries is die kan springen. Ik ken er namelijk genoeg die een aardig parcours kunnen springen en zoals gezegd, er zijn Friezen op L en M wedstrijdniveau.
Lijkt het jou dan logisch om te zeggen dat er geen enkele Fries geschikt is om te springen?