Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Agnes75 schreef:Misschien is het niet eens zo'n gek idee om wedstrijden voor Gelders te organiseren ....

Leonora schreef:Dat is sowieso een beetje het gevaar van internet; iedereen kan maar gewoon van alles beweren. Keek laatst toevallig naar een topic, waar een meisje beweerde dat ze haar paard moest laten inslapen. De foto's daarbij waren van een paard van onze rijvereniging. Sta je ook raar te kijken, als je dat paard net nog in levende lijve hebt gezien!!

.Heb je nog een keer een groom nodig?
Lijkt me wel irri als het KWPN telkens dingen aanpast onder druk van de commercie(?). Ik ben blij dat er nog liefhebbers/fokkers zijn die hun eigen keuzes blijven maken (lekker nuchter, zoals Gelders ook zijn), dan zal het type ook blijven bestaan. Ik weet wel dat ik er over een aantal jaar nog een paard bij kan hebben en reken maar dat dat een Ge(w)elder wordt. Ik denk dat er qua promotie inderdaad nog wel meer kan gebeuren, om de tuiger-misverstanden uit de wereld te helpen.
Dat spreekt vaak aan. Doen ze met de Friezen ook.

Citaat:Ik denk dat de meeste mensen die op dit topic reageren het Gelderse Paard (en de Groninger, die is er inmiddels bijgekomen) een warm hart toedragen en daar was de discussie mee begonnen, gaat het "ras" (zal het voor jou even tussen haakjes zetten) verdwijnen?? Ik denk het niet, zolang er échte liefhebbers met een doel voor ogen blijven zal dit niet gebeuren. Dan kan het KWPN of wie ook HUN doelen zo vaak bijstellen, een merriehouder pakt toch wel de hengst voor zijn merrie die hij zelf heeft uitgezocht.
Dus als de markt vraagt om heel bloederige paarden waar een hobby ruiter nauwelijks op kan zitten, moet je je eigen fokbeleid ook wat aanpassen. Geldersen behoren, mijn inziens, niet tot die groep paarden. Een Gelderse hengst zal dan dus niet zo snel gebruikt worden.
Wat doet een fokker, die al een paar van die onverkoopbare dieren heeft, juist, die gaat een andere hengst gebruiken. Dus is het goed, dat die fokker kan kiezen uit meerdere voor dat doeleinde geschikte hengsten. Als we zometeen maar niet met de hele GP-stapel verdrinken in het Koss-bloed
Zo bereik je meer mensen, ook zij die in eerste instantie niet zo geinteresseerd zijn in de Geldersen

Yootha schreef:Promotieteams worden gecoordineerd door het stamboek. Je kunt dus niet zomaar even voor het Gelders Paard een promotie gaan doen.
Yootha schreef:Promotieteams worden gecoordineerd door het stamboek. Je kunt dus niet zomaar even voor het Gelders Paard een promotie gaan doen.