Ramshoofd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Ramshoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:03

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:33

Ik heb een Nonius paard... dat is een klassiek Hongaars paardenras en ook hij heeft een ramshoofd... het stoort mij echt niet hoor, hij heeft juist een heel sprekend hoofd Lachen en daarbij is het gewoon een toppertje Knipoog
Laatst bijgewerkt door Neon op 15-11-06 22:43, in het totaal 2 keer bewerkt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:35

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:38

mijn eerste ponytje had een beetje een ramshoofd, maar die had een prachtige dikke lange voorpluk, daarmee viel het niet zo op *LOL*

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:44

Ik vind ramshoofden niet lelijk, alleen die tweede foto op de eerste pagina wel.. Nagelbijten / Gniffelen
Ligt maar net aan de bouw van het paard en hoe hij toond vind ik.
Het paard van DonPerignon vind ik nou geen typisch ramshoofd hebben nee..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:53

Die van mij heeft ook een ramshoofd, bij een tinker en andere koudbloeden vind ik het erg lief staan Lachen
Bij warmbloeden vind ik het wat minder mooi, maar ik zou nooi een paard laten staan alleen omdat hij een ramshoofd heeft.
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... /zadel.jpg

Ze zeggen wel dat ramshoofden eigenwijs zijn, volgens mij klopt dat best wel Ja Die van mij is in ieder geval stronteigenwijs Clown

eemes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:59

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:07

Ik denk als je een mooi halster en hoofdstel koopt het accent daar op ligt en het dan misschien niet eens echt opvalt.En het is toch veel belangrijker dat het paard lief gezond en betrouwbaar is.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:16

Ik vind niet alle ramshoofden mooi, maar ook niet alle lelijk. Het moet in het plaatje passen. Ik vind Lipizzaners erg mooi en bij dit ras komt een ramshoofd nog wel eens voor. Sommige hoofden worden er niet knap van, maar andere vind ik het juist wel erg mooi bij staan/passen. Het is dus moeilijk zulde ramsneuzen over een kam te scheren...

zowiezo moeilijk een neus scheren hahaha

passie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 20:54

Het paard is goedgekeurd!! Dus dat is helemaal geweldig!

Ik kan haast niet wachten tot hij komt!
(zie profiel voor een paar foto's)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:51

gefeliciteeeert!!!!!!! en veel geluk nog met je ramskoppie *LOL* Haha! Clown

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:54

mijn ene paard heeft ook ietje een ramskoppie.
Ik heb hem gekregen, dus was geen kwestie van kiezen. Maar ik zou zeker niet een paard afkeuren omdat ie toevallig een ramskoppie heeft ofzo

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:41

MysticTinker schreef:
Die van mij heeft ook een ramshoofd, bij een tinker en andere koudbloeden vind ik het erg lief staan Lachen
Bij warmbloeden vind ik het wat minder mooi, maar ik zou nooi een paard laten staan alleen omdat hij een ramshoofd heeft.
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... /zadel.jpg

Ze zeggen wel dat ramshoofden eigenwijs zijn, volgens mij klopt dat best wel Ja Die van mij is in ieder geval stronteigenwijs Clown

volgens het boek paardenpersoonlijkheden van hempfling zijn ze niet eigenwijs maar sceptisch Tong uitsteken
ach, das ook een manier om het te bekijken...

maar goed, ik ben zelf groot fan van ramshoofden, vooral als er een flinke hals op zit en het paard verder ook mooi uitgevuld is (ben niet echt fan van type arabier...) en als ze dan een beetje zo'n felle oogopslag hebben en zich groot maken dan ben ik verliefd... dat geld dus m.n. voor de barokke paarden, maar een mooie tuiger of gelderse kan zijn nek er ook echt goed opzetten en dan behoorlijk gaan showen... overigens hebben die tegenwoordig steeds minder een ramshoofdje, tis toch niet echt populair blijkbaar... en tinkertjes met een ramshoofdje en zo'n beetje sullige uitdrukking vind ik ook super... en niks niet smokkelen met grote neusriemen, gewoon zonder neusriem, showen dat hoofdje!!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:59

Persoonlijk vind ik een ramshoofd niet zo mooi maar een goed paard met een ramshoofd zou ik daar niet voor laten staan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:52

ieder zo zijn voorkeuren he... tis maar goed dat smaken verschillen anders werd het één grote verzameling van dezelfde paarden (en in dit land zou het dan waarschijnlijk allemaal donkerbruine kwpn-ers met iets concaaf profiel opleveren...)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:55

Ik vind een verfijdn ramshoofd helemaal niet lelijk. Je ziet t nog weleens bij Anda's, zo'n heel koninklijk ramshoofd. Heel statig en majestueus!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:58

BBreedveld schreef:
Ik vind een verfijdn ramshoofd helemaal niet lelijk. Je ziet t nog weleens bij Anda's, zo'n heel koninklijk ramshoofd. Heel statig en majestueus!

ja, zo'n hoofdje bedoel ik ook idd, sommige andahengsten en eigenlijk bijna alle lippizanerhengsten hebben zo'n hoofd, maar als de ogen mooi helder zijn en er een goede nek onder zit, ziet het er zo gaaf uit. ik vind het bij een snoekshoofdje vaak niet passen als er zo'n dikke hengstennek onder zit... zeker als ze dan aan teugel lopen (ja, ik weet het, officieel lopen ze dan nageeflijk...), dan klopt het toch beter als het hoofdje niet te fijn is... en idd, ook voor de gezondheid, een ramshoofd heeft meer ruimte om de lucht te verwarmen voor het zijn longen bereikt en hij kan gewoon meer lucht opnemen, mss daardoor de combi van ramshoofd en ruime borstkas? gaat haast altijd gepaard...

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:44

Mijn friese merrie heeft ook een ramshoofd, gelukkig heeft ze een lange voorpluk dus valt het niet zo op!
Maar vind het niet storend bij haar!

Afbeelding

Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:48

Ludora schreef:
Tsja, echt super mooi is het niet, maar als het een goed paard is zou ik em nooit laten staan omdat zijn hoofd niet mooi is.

Ik wel hoor!! Het koppie is voor mij één van de belangrijkste dingen, daar kijk je continue naar. Een ramshoofd zal ik ook nooit kopen, al kan hij nog zo lekker bewegen. Ik wil ook iets leuks hebben om naar te kijken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:42

ik kijk niet zozeer naar de vorm van het hoofd, als wel naar het oog van het paard. heeft een paard een eerlijk oog? dan mag ie gewoon mee hoor, das niet afhankelijk van de vorm van zijn neusje... maar goed, bij mij zou ik dan even uit moeten gaan van het omgekeerde... een echt snoekshoofd vind ik dus echt lelijk (vind ramshoofdjes wel heel mooi meestal), maar een paard met een snoekshoofd zou ik niet laten staan om zijn hoofd. zou hem wel laten staan als zn ogen mij niet aanstaan of als niet alleen zijn hoofd, maar ook zijn gehele bovenlijn concaaf is, want dan heeft een paard gewoon moeite om gewicht te dragen... niet dat ik zwaar ben, integendeel, maar voor dressuur moet een paard wel kunnen dragen (eigenlijk voor alle takken van de echte sport wel...)

JameTjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:27

ik vind een ramshoofd er altijd wel appart uitzien, wel leuk!
ik vind het er lief uit zien! Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:47

Goya heeft het een beetje
Afbeelding

Maar ik ben gewoon verliefd geworden op hem als geheel. Ik kijk er niet naar of ze nu wel of niet een ramsneus hebben of niet. Ook al is het het lelijkste eendje, dan kan ik alsnog verliefd worden Lachen
Maar veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:28

Tulandro schreef:
Ludora schreef:
Tsja, echt super mooi is het niet, maar als het een goed paard is zou ik em nooit laten staan omdat zijn hoofd niet mooi is.

Ik wel hoor!! Het koppie is voor mij één van de belangrijkste dingen, daar kijk je continue naar. Een ramshoofd zal ik ook nooit kopen, al kan hij nog zo lekker bewegen. Ik wil ook iets leuks hebben om naar te kijken.

koop dan een barbiepaard of een my little pony Rolleyes
Een paard is geen decoratie!!
nee, natuurlijk is het leuker als je een mooi paard hebt met een mooi hoofdje.
Maar stel nu dat je een fantastische band hebt met een paard, en hij heeft een super karakter;
Dan laat je hem toch niet staan voor enkele 'gebreken' (alhoewel een ramshoofd eigenlijk helemaal geen gebrek is). Hij mag dan nog zo lelijk zijn als de pest! Je hebt het over een levend wezen, niet over een poster!!!

bRRtJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:37

KarmY_LoVeR schreef:
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Een ramshoofd is niet ideaal misschien, maar niks waard, dat is overdreven. Ik heb laatst nog een artikel gelezen van iemand, die ging ook opzoek naar een paard. Een citaatje: 'Ik dacht, ik wil alle paarden behalve die lelijke vos met zijn ramshoofd. Achteraf bleek dat ik geen betere keuze had kunnen maken. Hij is mijn beste paard ooit!'.
En dit is maar een voorbeeldje. In de sport kan een paard met een ramshoofd ook net zo goed functioneren als zonder. En bovendien speelt het karakter een grote rol, en een ramshoofd belemmert verder niets ofzo. Het staat alleen iets minder chique.

haha dat heb ik toevallig ook gelezen, uit een artikel uit het bit volgens mij toch?:D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:22

Nashke schreef:
koop dan een barbiepaard of een my little pony Rolleyes
Een paard is geen decoratie!!
nee, natuurlijk is het leuker als je een mooi paard hebt met een mooi hoofdje.
Maar stel nu dat je een fantastische band hebt met een paard, en hij heeft een super karakter;
Dan laat je hem toch niet staan voor enkele 'gebreken' (alhoewel een ramshoofd eigenlijk helemaal geen gebrek is). Hij mag dan nog zo lelijk zijn als de pest! Je hebt het over een levend wezen, niet over een poster!!!

Als ik een paard koop, ga ik er vanuit dat ik nog geen band heb met het paard. Dan kun je alleen de eerste indrukken bekijken, en als daar een ramshoofd bij zit, ga ik gelijk verder kijken. Dat heeft niets met barbie te maken, je hebt de keuze! Als we het gaan hebben over als je al een band met een paard hebt, is het heel ander verhaal. Dan is er geen keuze om te maken, en het is ook niet relevant.