Waar lessen volgen in klassieke dressuur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Waar lessen volgen in klassieke dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:00

roooosje schreef:
wouw! super bedankt allemaal! ik ga snel die website's doorlezen!
Aafje: Aghaat had ik idd gebeld, ze heeft een wachtlijst, daar sta ik op (maar kan niet wachten Haha!) Ik denk wel dat ik sowieso een keer bij haar ga kijken als ze les geeft (kun je ook al veel leren toch!)

Enne, als iemand nog een adres weet... Alles is welkom! Wil alles weten!

ik heb bij haar vorig jaar gereden !!! was ECHT SUPER STOER Haha! zeker het w8ten waard.. een meisje bij mij op stal gaat 2 x in de maand.. zit hier ook op bokt.. weet niet hoe ze heet.. zal het morgen vragen kan je mischien even met haar praten over aghaat!!

groetjes en je hoort van me

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:00

Sash schreef:
ja. ik kom waarschijnlijk deze zondag kijken Lachen

Ik hoorde van Anjo dat jullie waren wezen kijken! Leuk zeg! Wat vond je ervan? Pling

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:01

De les van Gaby was vandaag weer super!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:22

ik vond het erg interessant. en vond anjo en gaby ook heel erg aardig. ik heb aan anjo uitgelegd dat ik eerst ga oefenen met mijn paardje in en uit de trailer zodat ze het niet meer traumatisch ervaart en dan denk ik dat we 3 december wel een keer willen proberen. wat een mooi paard heeft anjo trouwens! jammer dat ik jou niet heb zien rijden maar we waren een beetje koud. maar hebben wel een fries zien rijden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:02

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:56

Ja dat is de Fries van Ingrid. Mijn vaders auto wilde niet starten, dus zij was zo aardig me even te brengen met haar auto en trailer, terwijl ze zelf net pas thuis was.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:21

Na het lezen van de oude topic wou ik toch nog graag iets toevoegen. kijk ook eens op www.moravita.com ook wij geven les volgens de klassieke rijkunst met een hoofdletter K... Zelf jaren gelest bij Bent Branderup. maar ook bij David de Whispelaere en Arthur Kotthas. Sinds een jaar werken we veel samen met Horst Becker uit Duitsland die meerdere malen per jaar bij ons clinics geeft. Je bent in ieder geval van harte uit genodigd om eens lans te komen. Lessen kan op je eigen paard maar ook op een van onze hengsten. (andalusiers, lipizzaners en frederiksborgers)

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:22

Toevallig werk ik in Coevorden. Zou graag eens een keertje bij jullie langkomen na mijn werk als dat kan.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:16

Je bent van harte welkom. Kan ook een keer in een weekend als dat je beter uit komt. Laat je het wel eventjes weten? Gezellig. Groetjes

Luc123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:09

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:53

Misschien overbodig? Uiteraard geven we ook les op lokatie. In binnen en buitenland. Of gewoon een keertje als je op vakantie in Drenthe bent een lesje proberen? Er is heel veel mogelijk.

ladylau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:16

Ik zoek ook iemand die les kan geven in klassieke dressuur! Haha!
Ik beschik wel over een verzorgpony waarmee ik dat kan volgen,
weet iemand een instructrice die les aan huis geeft? Knipoog

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:38

Zie bovenstaande Lachen

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:23

Mooi gezegd !

Ik kan alleen maar zeggen dat ik dat bij jullie ook in de praktijk zie gebeuren, er zijn zelden plekken waar paarden zich zo lekker voelen en de mensen met zoveel passie de paarden verzorgen.
Aan de lezers van bokt... ik heb geen aandelen, maar Moravita is een plek waar je geweest moet zijn, een absolute aanrader. Ja

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:26

Vandaag gehoord dat de les van Gaby Vegelin weer niet doorgaat. iemand alternatieven voor mij? ik woon op Schouwen-Duiveland

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:39

try me ?

Je kan ook eens kijken bij Ulrike Thiel, ze is erkend inmiddels en weet waar ze het over heeft.

Succes
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 10-11-07 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:40

haha ik pb je wel even Knipoog

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:05

Moravita is een aanradertje Ja , bovendien een mooie omgeving die je ook eens lekker op vakantie-gevoel meegeeft. Ontspannen.
Da's nou ongeveer precies waar het om gaat nietwaar. Aardige mensen, goede paarden, hele bijzondere stalopzet en geen moeten presteren. Goede schoolpaarden vind je niet zomaar.

Sash, de kleine foto lijkt op het begin van een piaffe, met één hand.
Ben heel benieuwd, je ziet eentendens in NL naar een ommezwaai naar rustig en verantwoord. Iets wat ik alleen maar kan toejuichen.
Na onze nationale trots die (er) steeds af gaat laten de klassiekers zien stabiele paarden te kunnen tonen. Frustyu het een met het ander te maken kunnen hebben?
Nee , sorry, dit wordt een discussie punt. Wil niemand tegen de borst stuiten, doen wat je denkt dat je moet doen.

Oefening is de moeder van kunnen.
(Zwijmel weer....)
Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 10:47

Wat een interressant topic om te lezen, ik woon zelf ook in Rotterdam en wil hier in de buurt ook wel lessen volgen.
Mijn pony heeft ruim 3 maanden in training gestaan bij Bastiaan de Recht maarja die woont 3,5 uur met de trailer rijden vanaf Rotterdam, beetje ver om te gaan lessen.
Gelukkig komt hij een clinic geven vanmiddag om ook te kijken hoe het ons vergaat....

Ik heb veel gehoord over David en zou idd wel eens een les willen volgen... zal er eens over nadenken.

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:52

Wat leuk dat hij op deze manier een beetje kan blijven volgen hoe jullie bezig zijn!
@ paardentango; Bloos Fijn om te horen hoe mensen over je denken! Wordt wel ietswat verlegen...
Misschien moeten we toch maar eens verhuizen? Knipoog
Ben je klaar voor paard en koets?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:04

ja kom maar naar zeeland Lachen

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:53

Op 7 en 8 december 2007 komt Michele Swaeles, ( leerlinge van Nuno Oliveira, africhter van o.m. Genio, lusitanohengst zonder staart) 2 dagen clinic geven in Bruinisse.
Je kunt Anjo Brijs mailen voor meer info. Han-jo@planet.nl of PM me voor haar tel.no.

Michele heeft dit jaar ook enkele malen bij Gaby Vegelin thuis clinics verzorgt, o.m. voor de Lusitano vereniging. Zij werkt echt vlgs de klassieke methode met je paard, in alle rust en ontspanning. Ik vind haar echt een aanrader. Ga een aantal malen per jaar een paar dagen naar Belgie om bij haar te lessen.

Voor wie Bruinisse, zeker in de winter periode , te ver is . Bij genoeg aanmeldingen wil ik in de noordelijke provincies ook wel proberen een aantal liefhebbers bij elkaar te krijgen.

Lanthano

Re: Waar lessen volgen in klassieke dressuur - BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 16:16

Hallo,

Ik woon in België, boven Antwerpen. Ik ben op zoek naar iemand die hier in de buurt les geeft in de klassieke dressuur Bloosnder Breda, Oostburg, Antwerpen, ... .

Michèle Swaeles in Luik is veel te ver voor mij.

Bedankt !!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:13

Tja wat is ver.

Ik ga vanuit NOORD Nederland naar Luik, 6 uur rijden met de vrachtwagen.

Michele geeft ook op meer plaatsen les in Belgie en komt ook regelmatig in Luxemburg. Dan betaal je natuurlijk wat reiskosten aan haar. Misschien kun je meer liefhebbers bij je in de buurt verzamelen??.

Voor een goede instructeur wil ik wel een paar kilometers extra maken. Natuurlijk ga ik ook niet iedere week. Maar een paar keer per jaar 3 dagen.