labe schreef:Lusitana, ik weet niet waar Zaldi gefabriceerd word, maar ze "zitten" in Spanje.
Ze "zitten" ook in Santarém, Portugal, maar daar worden ze zeker niet gemaakt.
labe schreef:Die met de vierkant flap, is dat niet de Portugesa?
Mogelijk, ik ken hun producten niet zo goed, maar dat is dus wel het Portugeze model. Het is dus blijkbaar wel typisch Portugees en heeft geen echt Spaans zusje...
Ja, een gewoon e-mail adres is okay, dan zend ik het met YouSentIt. Ik heb gemerkt dat de meeste mailboxen het net niet aan kunnen.
Je beschrijft toch wel een redelijk gangbare Lusitano vorm.
Als je een gewoon dressuurzadel wilt, dan raad ik altijd aan om er een te nemen zonder keilkussens, maar met teruglopende (ouderwetse) kussens, idd voor die korte ruggen, en met een brede boom en geen uitgesneden kamer. Dus eigenlijk een ouderwets zadel. De nieuwere zadels zijn veel meer gericht op het huidige sportpaardentype.
Ik zal volgende maand (ik zie ze maar eens per maand) , als ik niet in het ziekenhuis lig ofzo (ben veel in het ziekenhuis op het moment) eens uitgebreid foto´s nemen van voor, achter, opzij, boven en onder voor een goed beeld (ook voor iedereen die nieuwsgierig is geworden). Maar het is dus echt een gewoon dressuurzadel, maar dan met een vierkante flap, wat voor de pasvorm niet uitmaakt.
Er staat trouwens ook een "normaal" dressuurzadel in, maar dan wel geschikt voor de Lusitano vorm!