Filmpje: Lusitano op't Strand

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Filmpje: Lusitano op't Strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:24

Ik heb aangegeven dat ik de rest van het filmpje heel erg leuk vond. Die opmerking over de cross-motor vind ik ook overdreven. Zoiets is inderdaad erg off-topic.

Door het trailerladen kreeg ik echt een beetje een wrange smaak in mijn mond. Maar goed, dat zegt alleen maar iets over mij. Ik wens je verder alle plezier met je mooie paardje Lachen

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:24

Jeetje, wat een gedoe om dat inladen, niet te geloven!! Er wordt hier gedaan alsof er een paard mishandeld wordt, het is al gezegd maar het enige wat ik zie is een aarzelend paard wat even een duwtje in de rug krijgt...of tegen zijn kont eigenlijk.

Het gaat er ook niet om dat er geen negatieve reacties gegeven mogen worden op het filmpje, maar sommige mensen gaan wel heel erg ver in hun uitspraken. Er was in de reactie van Charmar al te lezen dat hij op de terugweg gewoon de wagen inging, dus een trauma heeft hij er echt niet aan overgehouden dus misschien tijd om weer gewoon ontopic te gaan, "Lusitano op 't strand" was dat geloof ik... Nou, ik vind het "racemonster" van de TS geweldig en je kan duidelijk zien dat hij het enorm naar zijn zin heeft op het strand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:25

charmar schreef:
En waarom wordt er niet huizehoog geschreeuwd over mijn paard wat heerlijk op de wei ligt te rollen

Daar heb ik overigens ook enorm van zitten genieten. Ik voelde gewoon dat je paard heerlijk na-genoot van een enerverende dag! Mooi dat je dat ook in het filmpje hebt gezet!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:30

oh, en voor Matthanja, kan jij wel tellen? Ik tel maar 3 mensen die het paard de wagen in helpen (ja, helpen), volgens mij staan die andere 11 er gewoon op afstand naar te kijken.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:34

Je hebt gelijk Charmar, er word ook veel te veel negatiefs gezocht op bokt. Modder gooien zijn mensen goed in; crossmoter, you r a natural...

Daarom;

Je kan zien dat je heel veel om je paard geeft
Ik vind het een zeer aansprekend paard!
Geweldig dat je een dagje uit gaat met je paard
Strandrit met zn allen ziet er geweldig uit, je ziet dat de paarden het leuk vinden
Het rollen in de wei erna ziet er sprookjesachtig uit, en een goeie afsluiting van de dag.

verder diep respect voor Ann, helemaal zoals ik het zou willen kunnen zeggen Knipoog

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:36

Zo erg ziet dat laden er niet uit hoor, ik vindt het maar erg simpel om te reageren dat "hij erin wordt geslagen".
Wat ik vooral goed vondt dat alle mensen die stonden te kijken werden weggestuurd!!!!

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:01

Blij te zien en te lezen dat er ook "gewoon" over gesproken kan worden en het "inladen" verhaal niet overtrokken hoeft te worden. Blijf erbij dat ik't absoluut niet hard eraan toe vond gaan, misschien een volgende x beter laten kijken, dát is de les die ik hieruit mee zal nemen. Voor de rest kan ik niet wachten tot volgende maand om deze trip weer over te doen en samen te genieten in de bossen en op't strand.

Iedereen ieder geval bedankt voor de leuke...en minder leuke reply's. Wellicht dat men door hier ff off-topic te zijn gegaan en het welbekende "moddergooien" hier ff te bespreken men een volgende x bij een ander topic er 2x over nadenkt eer men weer een hand met modder gooit.

Doei! Mariska

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:22

Nog 1 keer: Ik HEB niet gezegt dat het er hard aan toe ging,en ook niet dat hij erin geslagen werd.
(bril nodig?)
Ik vond/vind het niet iets om trots op te zijn,en het kan ook anders.
Op je slippers een paard laden getuigt al niet van een slimme actie,en al je verwoede pogingen om het laden goed te praten ook niet.
Geef toch gewoon toe dat het er niet mooi uitzag.
Verder reageer ik even op jou vraag waarom ik niet iets over het rollen heb gezegt:
Dat zag er leuk uit,en is verder niks mis mee.
Ik reageer niet alleen op dingen waar ik op kan katten...in mijn eerste post zeg ik dat het strand gebeuren er leuk uitziet.
(is ook een mooi filmpje)
Misschien haal jij hieruit dat je de volgende keer als je wat plaatst voorbereid bent op eventuele 'nare' reacties van andere bokkers.
Om jou tevreden te stellen:

Wauw,wat een mooi filmpje over het strand!!
Ziet er goed uit!
Ook het rollen na afloop is een lust voor het oog.
Alleen het laden had ik er als ik jou was uit gelaten,dat zag er niet echt 'relaxed' uit.
Verder leuk gedaan,veel plezier verder met je paard.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:29

pffff, er zijn altijd mensen die persé het laatste woord moeten hebben Slapen

Mariska, veel plezier volgende maand!!

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:40

@Tinkerloos: Whateverrrrrrrrr Frusty

@Hahaatje: Thanx, gaat vast helemaal goed komen Knipoog

Doei!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:49

Dancer Cool Leuk filmpjee:D
echt gaaf op t strand Haha!

morry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:19

Wat een mooi paard heb je Wow! echt een race monster
groetjes morry

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:07

charmar schreef:
@tinkerloos: ach poste jij nou nog net ervoor "charmar je snapt er helemaal nix van" om vervolgens mammaslamma te quoten en te zeggen "see no evil...hear no evil blablabla". En jij wil mij vertellen dat jij niet snapt wat zij bedoelt? jij mag bij arno achterop z'n crossmotor gaan zitten.

Verder vind ik't jammer dat hier op bokt echt gewoon "gezocht" wordt naar negativiteit, komt echt vaak voor op bokt. En oke nou is misschien niet iedereen 't eens met't laden, maar om dat op deze manier neer te zetten... waarom? wat is het idee erachter?! Mij maakt't niet uit, ik weet wie ik ben en waar ik voor sta mbt mijn paard en heb daar geen twijfels over. Dus de negatieve posts die hier staan over joost mag weten wat allemaal laat ik echt over m'n kant gaan. Had men het nu anders geformuleerd, als opbouwende kritiek misschien of als kanttekening zoals Lusitana, dan kan je daar nog redelijkerwijs op ingaan... maar toch niet op berichten als "koop een crossmotor want je hebt je paard maar voor 1 doel: over het strand crossen" slaat als een tang op een varken!! was zowieso de 1e keer ooit dat we samen op't strand zijn geweest, maar dat alleen al geeft aan dat men niet een post post om iemand iets te laten inzien maar gewoon om iemand af te kraken. Nou bij mij helpt dat echt niet ...had je net wat eerder op moeten staan Slapen

Ik kon beter een topic openen met "hoe vinden jullie het laden?" en dan had iemand kunnen zeggen, "maar hey btw... die strandrit ziet er ook wel leuk uit" En waarom wordt er niet huizehoog geschreeuwd over mijn paard wat heerlijk op de wei ligt te rollen, nee dat is niet interessant want stel je voor dat je nix te klagen zou hebben en iets positiefs zou moeten zeggen.

Ik kan heus wel tegen opbouwende kritiek en wellicht dat sommige wel weten wat een moeilijke start ik heb gehad met Dancer en toen heb ik echt heel wat gehad aan opbouwende kritiek van anderen, en heb raad en daad opgevolgd... maar dat ging absoluut niet op deze manier!!!

Jammer jammer jammer...

Doei!

Toen ik de enorm voorzichtige opbouwende kritiek van anderen had gelezen, dacht ik idd: o, niks aan toe te voegen, hier hoef ik niet te antwoorden.

Maar toen las ik verder, als jij dan zegt: Gaat prima zo, ik doe het al goed, ik ga er niks aan veranderen.
Terwijl er dus op het filmpje 3 mensen aan het paard sjorren, dan denk ik: ho, die moet even wakker geschud worden.

Op het strand, dat ziet er inderdaad geweldig uit! Ik hoop dat je hier vaker van kunt genieten. Maar als je op deze manier blijft inladen, zou ik je paard helemaal begrijpen als hij jou een keer het ziekenhuis in schopt. Daarom hoop ik dat je eens nadenkt over wat je doet.

Ik zeg niet dat het zeker een keer gebeurt dat je paard je trapt, maar een paard is een dier. Dingen zijn er inderdaad om gedachteloos onze commando's op te volgen. Dieren hebben er niet voor gekozen om een ding van ons te zijn. Als je met vragen werkt en je doet het goed (met respect), zegt een paard uiteindelijk ook altijd ja. Het grote verschil met commando's is dat je paard het dan uit vrije wil doet en je geen 3 man nodig hebt om hem de trailer in te duwen.

En dat ze toevallig niet slaan, maakt voor zo'n paard dan ook niet meer uit. Het blijft net zo beangstigend.

Mortischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:14

Hahaatje schreef:
pffff, er zijn altijd mensen die persé het laatste woord moeten hebben Slapen
Hahaha...en ik zie dat jij dat dus bent.. Clown

@charmar,je moet toegeven dat iedereen die over het laden valt wel een beetje gelijk heeft.
Oke,je slaat je paard niet,en het was geen martelgang,maar helemaal toppie ging het ook niet.
Probeer de volgende keer stevige schoenen aan te trekken,en laat je paard de tijd nemen om aan de laadklep en de vrachtwagen te wennen.
Stonden er al andere paarden in toen jij jou paard ging laden?of was hij het eerste paard.
Bedenk dat de mensen die fel reageren alleen de actie in je filmpje zien,en niet hoe het verder is verlopen.
De terugreis ging (zeg je) vlekkeloos,dus misschien was het laden in je filmpje puur toeval,en loopt ie normaal braaf de trailer op.
Al met al denk ik dat IK het laden er niet op had gezet,maar dat is verder jou eigen keus natuurlijk.
Verder vond ik het strand filmpje mooi,en het rollen ook.
Jullie zullen wel veel bekijks getrokken hebben daar op het strand.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 19:30

Prachtig om te zien!! Die galop over het strand heen....heerlijk. Krijg gewoon de bibbers in me buik! Hoop dat ik dat ooit nog eens kan doen met Frits.

Kan begrijpen dat je genoten hebt Knipoog

Oh en dat laden. Ik maak er ook geen probleem van Lachen . Ik weet hoe frustrerend het kan zijn als je paard er niet opwil en dat je uren bezig bent. (helaas door ervaring...)

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:01

Wat een een super gaaf filmpje! Lekker hard over het strand!! En lekker door het water, helemaal super!!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:07

Als ik nog even off-topic mag reageren op de laatste reactie van Arno8 (en ook al mag het niet, ik doe het toch): ik krijg een beetje het idee dat iedereen die niet op jouw manier (natural horsemanship) bezig is met paarden, het wat jou betreft sowieso al fout doet, getuige een stukje tekst in je profiel.

Ik quote: "Ik ben sterk tegen hoefijzers, maar als iemand die dingen graag onder zijn paard laat slaan, moet hij vooral zijn gang gaan. Als iemand het ooit bij mijn paard zou proberen, bijt ik zijn kop er af (als het paard dat niet al gedaan heeft)"

Laat mensen die het niet op jouw manier doen lekker in hun waarde, zolang er geen sprake is van mishandeling. Er zijn vast wel ergere dingen om je druk over te maken

Zo, en dat is het laatste wat ik er over ga zeggen, voor het geval er straks een slotje op dit topic komt vanwege de onzinnige reacties Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:58

Hahaatje,deze laatste post van jou is pas Afbeelding

Hoe kan je nou uit iemands profiel iets quoten gaan??
Raar...en dan praat jij over off-topic reacties..

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:03

Ik probeerde door die quote alleen maar een punt duidelijk te maken: "anders" hoeft niet altijd gelijk "verkeerd" te zijn. Dat stukje gebruikte ik om mijn reactie te onderbouwen, ik hoop dat je dat snapt, zoniet, jammer dan...

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:09

Echt heel leuk dat filmpje!
Zo'n leuk muziekje eronder, dat wil ik ook!
Idd het laden gaat niet helemaal lekker. Als er in het geheel maar 1 of 2 mensen bij staan, zal dit denk ik een stuk relaxter verlopen!
Groetjes, Suus

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:50

Hahaatje schreef:
Als ik nog even off-topic mag reageren op de laatste reactie van Arno8 (en ook al mag het niet, ik doe het toch): ik krijg een beetje het idee dat iedereen die niet op jouw manier (natural horsemanship) bezig is met paarden, het wat jou betreft sowieso al fout doet, getuige een stukje tekst in je profiel.

Ik quote: "Ik ben sterk tegen hoefijzers, maar als iemand die dingen graag onder zijn paard laat slaan, moet hij vooral zijn gang gaan. Als iemand het ooit bij mijn paard zou proberen, bijt ik zijn kop er af (als het paard dat niet al gedaan heeft)"

Laat mensen die het niet op jouw manier doen lekker in hun waarde, zolang er geen sprake is van mishandeling. Er zijn vast wel ergere dingen om je druk over te maken

Zo, en dat is het laatste wat ik er over ga zeggen, voor het geval er straks een slotje op dit topic komt vanwege de onzinnige reacties Haha!

Ik vind dat ik me wel mag verdedigen. Fijn trouwens dat mijn profiel eindelijk gelezen wordt...
Tja... wat is hier het probleem? Ik zeg toch: Als iemand die dingen graag onder zijn paard laat slaan, moet hij vooral zijn gang gaan????

Hallo?
Ben ik nou gek of kun jij niet lezen?
Weet je wat ik met dat stukje bedoel bedoel?
Dat hij vooral zijn gang moet gaan!!!
Tja... hoe kan ik dit nog verder verduidelijken?
Als iemand ijzers onder zijn paard slaat... houd ik hem niet tegen...
Als iemand dat bij mijn paard doet, houd ik hem wel tegen... omdat... dat volgens MIJ niet goed is voor MIJN paard.

Dus daarom vind jij dat ik anderen niet in hun waarde laat? Omdat ik het niet toe zou laten als ANDEREN ijzers onder M I J N paard zou slaan?

Sorry hoor maar volgens mij ben je een beetje het spoor kwijt!

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 23:52

Nou daar gaaaaaaannnnnnn we weer... blijkbaar blijft het voort en voort duren!

Wil even voorop stellen dat de manier v communiceren me ieder geval al stukken beter bevalt, het echte modder gooien is er vanaf, jammer dat we niet zolang een discussie kunnen voeren over iets leuks... maarja je kan niet alles hebben blijkbaar.

Alleen Tinkerloos kan't maar niet laten, zelfs Arno heeft normaal gepost en z'n verhaal op z'n eigen normale manier onderbouwd... Tinkerloos moet weer uit de maat doen... waarom?! Hahaatje quote uit z'n profile, ook ik heb in z'n profile gelezen en zag dat hij NH erg lief heeft en gaf n.a.v. z'n scooter verhaal de bal terug op manier van "u r a natural" kinderachtig? ja dat misschien wel maar wat hahaatje deed is een voorbeeld geven van wat zijn beleving is en stelling en proberen hem daarin te laten inzien dat als iemand anders NH niet naleeft zoals hij dat doet die persoon toch evengoed ook goed bezig kan zijn. Tinkerloos wat is daar mis mee? nix toch? heeft ze hem uitgescholden, beledigd? nee nix van dat, maar JIJ moet het weer uit context trekken en het zijn mensen zoals JIJ die dus de boel op stang willen jagen, naar mens! Voor jouw geldt zie vorig bericht aan jou: Whateverrr! Frusty

Het fenomeen inladen duurt van begin tot't eind 1 minuut en 5 sec. alle mensen met een paard weten hoelang een "moeilijk" paard kan duren om te laden of niet? Nou mijn paard is geladen zonder stok, zonder touw maar met behulp van 2 mensen en 1 die zijn touw vasthield in 1 min. en 5 sec. nou vraag ik jullie HOE erg kan het geweest zijn, en oefffff wat ben ik toch blij met me camera want... ik heb het laden van de terugweg er ook op staan en als men overtuigd wil worden zeg het maar dan zal ik die speciaal voor alle negatieve mensen hiero ook hier bij dit topic plaatsen zodat men kan zien dat mijn paard er absoluut geen trauma van heeft overgehouden maar nu juist snapte wat de bedoeling was en er zo in 1x in sprong, ik zeg sprong, omdat het lopen op zo'n lange brug hij maar nix vind, maarja hij vind wel meerdere "normale" dingen eng, raar etc etc. variërend van een gekleurde stoeptegel tot een bakkabouter die hij alleen ziet Clown

@Arno: Als ik't goed begrijp vond jij de
Citaat:
enorm voorzichtige opbouwende kritiek van anderen
te zacht en voelde JIJ je geroepen mij "wakker te schudden" dus jouw post was niet beledigend, niet negatief, het had nix met dat alles te maken het was puur "wakker schudden" omdat je denkt dat ik slaap ofzo? Modder gooierij zat er niet bij? Wat had jij als antwoord verwacht dan? "oh Arno bedankt voor de tip? ik ben nu echt wakker, wat ben IK blij dat je dat ff gepost hebt"??!! kan me er nix bij voorstellen!
Ik zou volgens jou gezegd hebben "het gaat goed" "ik ga er nix aan veranderen" "ik doe het goed" .... volgens mij heb ik gezegd tegen Lusitana, die de enige en 1e was die er een normale kanttekening v maakte, dat ik geen goed schoeisel aan had én dat we denk ik beide zenuwachtig waren voor zo'n 1e keer. Verder heb ik gezegd dat ik me absoluut niet schaam voor het filmpje tegen iemand, weet niet meer wie er zo'n stomme opm. over maakte, en dat doe ik ook niet. Een paard laden in 1 min. en 5 sec. is nix om je over te schamen, en de manier waarop het hier ging dus ook niet. Zoals ik al zei... volgende keer beter schoeisel en wat langer laten kijken. Hopelijk zijn we dan ook beide wat minder zenuwachtig. Ik ben absoluut niet tegen NH en doe zelf VD (vrijheidsdressuur), voor VD heb je het volledig vertrouwen nodig van je paard, mijn paard en ik zijn goed op elkaar ingespeeld (we zijn er nog niet dat zeg ik niet, maar er is een goeie basis, we begrijpen en vertrouwen elkaar) daar ben ik v overtuigd, om een voorbeeld te geven... een paard laat zich niet zomaar neerleggen als hij jou niet vertrouwd, ook dát soort dingen doen wij (zie foto profile in geval v interesse). Dit was onze 1e keer v samen op pad en dus 1e keer v inladen... nou sory hoor geloof niet dat jij je dan zo geroepen hoefde te voelen om mij op die manier "wakker te schudden"!
N.a.v. jouw 2e post heb ik nu dus wél inhoudelijk gereageerd en vind ik't ook niet erg om dat te doen, ik vind het goed om te kunnen discuseren, mits dat het is... en niet elkaar afkraken en negatief te gaan zitten doen.
Hoop dat ik je op deze manier mijn versie heb kunnen uitleggen Arno, en dat je begrijpt dat ik net zoveel om mijn paard geeft zoals jij dat doet, maar dat jij't misschien nét ff anders doet op sommige punten, zoals hahaatje dus probeerde uit te leggen aan Frusty

Verder vroeg iemand of hij't 1e paard was wat geladen zou worden, nee dat was hij niet, veel vd mensen die daar stonden hadden hun paard net zelf gebracht (overigens niet zelf geladen) en er stonden er nog paar te wachten om geladen te worden. Verder zei men nog dat ik toe moest geven dat veel mensen het over het inladen hadden, maar dat is typisch iets voor bokt... 1 iemand zegt wat... de rest blaast het op en borduurt daar alleen nog maar op verder.

En tot slot wil ik verder iedereen bedanken voor de leuke reply's en ook voor de mensen die mij een PM hebben gestuurd n.a.v. dit hele gebeuren BEDANKT OK dan!

Doei! Mariska

ps. sorry dat de post zolang is geworden... ik moestttt het ff kwijt hihi

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:07

Allereerst: ik vond de opbouwende kritiek niet te zacht, ik vond hem precies goed.
Maar in jouw reactie las ik vooral iets laconieks. Je hoeft het van mij echt niet 'natural' te doen. Maar een reactie als "daarvoor een hele cursus gaan volgen, dvd gaan kijken? nahhh." kwam op mij over als (waarschijnlijk heb ik dat verkeerd begrepen): pfffff al die moeite voor dat paard, ik wil er gewoon op rijden en verder niks.

Tja, toen was ik 'boos'. Je hebt gelijk dat het wakkerschudden een stuk subtieler had gekund, ik was boos, geen excuus, wel een verklaring hoe het komt dat ik zo fel was.

Ik vond de U r a Natural reactie eigenlijk ook kinderachtig. Dit heeft niks met natural of niet te maken, maar met respect voor je paard. Ook 'normals' geven hun paarden tijd om aan het idee van een trailer te wennen.

Voor de duidelijkheid: ik ben niet 'boos' omdat je (in mijn ogen) dat trailerladen fout hebt gedaan, iedereen maakt fouten (vooral ik) maar omdat je niet toe wil geven dat het wel wat beter kan.

Als je 3 mensen nodig hebt, terwijl iemand die een cursusje (hoeft dus niet natural te zijn!) het op een rustige manier in z'n eentje kan, zou ik daar toch eens over nadenken.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:08

charmar schreef:
Alleen Tinkerloos kan't maar niet laten, zelfs Arno heeft normaal gepost en z'n verhaal op z'n eigen normale manier onderbouwd... Tinkerloos moet weer uit de maat doen... waarom?! Hahaatje quote uit z'n profile, ook ik heb in z'n profile gelezen en zag dat hij NH erg lief heeft en gaf n.a.v. z'n scooter verhaal de bal terug op manier van "u r a natural" kinderachtig? ja dat misschien wel maar wat hahaatje deed is een voorbeeld geven van wat zijn beleving is en stelling en proberen hem daarin te laten inzien dat als iemand anders NH niet naleeft zoals hij dat doet die persoon toch evengoed ook goed bezig kan zijn. Tinkerloos wat is daar mis mee? nix toch? heeft ze hem uitgescholden, beledigd? nee nix van dat, maar JIJ moet het weer uit context trekken en het zijn mensen zoals JIJ die dus de boel op stang willen jagen, naar mens! Voor jouw geldt zie vorig bericht aan jou: Whateverrr! Frusty

Vriendjes zijn? Ik zei alleen dat het off-topic was??
Meer niet. Verdrietig

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:15

Mensen, zullen we niet op elkaar gaan katten en ontopic blijven?? Dank u!