Hallo,de hengstenkeuring van het groninger paard op 29 oktober in Tolbert.Als men om 10.00uur aanwezig is mist men weinig.Tussen 1000/1100uur worden 6 jonge hengsten voor stamboekopname getoond.Om 11.00uur begint de hengstenshow van alle goedgekeurde hengsten,alsmede diverse show-programmas.de fotos zijn een week later te zien op www.feelfreefoto.nl
Ik ga zeker volgende week even op die website kijken, ben ook heel benieuwd naar Gerlinus! @Christamoor; hoe vond jij hem live, ik ken hem namelijk alleen van foto's....
Ik vind hem erg mooi! Hij is wel wat fijner dan het "type", maar juist in combinatie met mijn Experiment merrie denk ik dat het voor mij de juiste keuze is geweest. Toen hij los was..... showen!
ik rijd momenteel ook op een groninger merrie van Farao...ze is fijn gebouwd en superaanhankelijk..loopt heel erg graag en heeft behoorlijk wat pit. Vooral op het strand is het een racer en een uithoudingsvermogen, niet normaal. Ze is heel fijngevoelig in de mond en echt aanleg voor dressuur maar in haar verdere voorvaderen zitten Farn en Rigoletto wat weer springen is, dus daar ga ik binnenkort even naar kijken, hoe zij dat doet! Was nooit zo bekend met Groningers maar meer met Trakehners en dacht dat het makke lompe paarden waren. Daar kom ik echt van terug..heb er echt superveel plezier van!
ik verzorg een groninger merrie.. kwa karakter zijn het geweldige paarden. ze zijn lief.rustig en werklustig. alleen heeft mijn groninger een aandoening waardoor wij alleen recreatief kunnen rijden en niet springen...