Gelderse paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:14

Rio blijft toch ook leuk

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:23

Maybe en Prins zijn ook eenkennig... vooral Prins. Typisch die witte beentjes he! Maybe en Prins hebben er allebei drie. Hebben jullie Geldersen ook een wit vlekje op de buik?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:28

Maybe schreef:
Maybe en Prins zijn ook eenkennig... vooral Prins. Typisch die witte beentjes he! Maybe en Prins hebben er allebei drie. Hebben jullie Geldersen ook een wit vlekje op de buik?

Tancreda had er wel eentje!
Die had ook witte uierertjes Lovers, en een witte vlek onder de kin Lovers
Afbeelding

Leuk die witte benen. Tannie had de hoogste en verder ook het meeste wit van ee paarden in de "Genderose familie" Tong uitsteken
Afbeelding

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:39

En ook Regina heeft drie witte beentjes en een witte vlek onder haar buik Ik zal morgen eens proberen een foto te maken.....

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:44

mijn gelderse(nou ja,tuiger)heeft ook 3 witte benen en een vlek op zn buik.vlak voor zn koker,mooi symetrisch.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 00:08

Otto is overigens een beetje stekelharig bij zijn piepie en op de flanken Lachen
Verder hebben ze geen van alles een vlek onder de buik. Ja, Genderose een heel klein stipje bij haar uiers, maar dan moest je het vel strak trekken om dat pigmentloos plekje te zien. Mischien dat Winette wel een vlek onder de buik heeft, maar daar heb ik nooit op gelet.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:54

ik zal ook eens een foto neerzetten van gracia.
Afbeelding

en eat vinden jullie ervan??????????

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:04

Super! Zodra ik door heb hoe het werkt ga ik ook foto's plaatsen. En tja, die witte beentjes he? Heeft mijn Lizzy ook, evenals dat witte plekje onder de buik. Zou dat toeval zijn of weet iemand of dat echt ras-typisch is...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:11

Lan heeft geen enkel wit vlekje op de buik, haar zonen en dochter ook niet. Dus volgens mij is het niet rastypisch. Of alleen voor een bepaalde lijn...bijvoorbeeld waar meer tuigpaard in zit of zo?

Gracia is een leukerd Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:27

Anya schreef:
Lan heeft geen enkel wit vlekje op de buik, haar zonen en dochter ook niet. Dus volgens mij is het niet rastypisch. Of alleen voor een bepaalde lijn...bijvoorbeeld waar meer tuigpaard in zit of zo?

Gracia is een leukerd Lachen

Denk ook niet dat het echt rastypisch is, maar wel leuk toeval Lachen

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:13

timilon schreef:
jah,geldersen!!!!super paarden!willen altijd gaan...
heb nu ook weer een gelderse op stal(nou ja,tuigpaard)renovo*harald*renovo...
erg blij paard dat altijd wil gaan!en daar hou ik van,blije paarden die kunnen en willen gaan...

en kelly,ik denk dat er idd gelders bloed in zit,maar niet 100%.

Dat dacht ik ook al, jammergenoeg zitten er geen papieren bij, dus zeker weten zal ik het nooit doen.. Wel fijn om evengoed wat bevestiging te krijgen! enne het paard heet kelly, mijn naam is marieke Cool Pling Haha!
sorry voor het late antwoord trouwens, maar ik ben een tijdje niet online geweest

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:14

LEuk paard!! Wel iets anders gebouwd dan de paardjes bij ons volgens mij. Maar dat kan zijn omdat die wat ronder (aan de dikke kant Schijnheilig ) zijn. Zal eens wat fotos van de zijkant opzoeken...

kellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:21

Patriesje schreef:
Super! Zodra ik door heb hoe het werkt ga ik ook foto's plaatsen. En tja, die witte beentjes he? Heeft mijn Lizzy ook, evenals dat witte plekje onder de buik. Zou dat toeval zijn of weet iemand of dat echt ras-typisch is...

Nog een keer 4 witte beentjes, alle 4 even hoog, maar het vlekje is bij kelly juist zwart... Inderdaad een leuk toeval zoals Richtje al zei..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:33

En hoe zit het bij jullie knieactie? Bij ons zijn het tuigers, maar enkel bij Otto kun je knieactie zien. Genderose en Union hebben het niet echt. Wat ik erg raar vind bij Union, aangezien zijn vader Fabricius is, en die echt mega actie in de benen heeft zo gaaf. Maar denk dat hij meer van mamsie heeft Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:37

Knieactie zit er gelukkig onder het zadel bijna niet in. Als ze buiten of voor de kar wat opgefokt is, kan ze opeens wel wat knieactie laten zien.....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:39

Genderose. Veelte dik maar ja, dat is erg moeilijk in de hand te houden toen ze dagelijks op de wei stond en kreupel was.
Ze had heerlijke ruime gangen, echt tuiger knieactie had ze enkel als er iets heeel spannends was, en vroeger voor de kar kon ze er ook veel van.
Afbeelding
Afbeelding

Otto, met juist veel knieactie
Afbeelding
Afbeelding

Union, vind ik eigenlijk helemaal niet zo'n tuiger. Hji is wel van Fabricius, maar die knieactie heeft hij niet mee gekregen. Mischien dat het als hij in het tuig loopt veranderd, maar dat moeten we nog zien.
Afbeelding
De voorste is Union, goed te zien dat hij niet veel knieactie heeft
Afbeelding

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:49

Regina heeft ook niet veel knieactie zoals je hieronder ziet
Afbeelding
Ik kwam trouwens ook nog een leuke foto van haar tegen, toen ik bovenstaande aan het zoeken was, wilde ik toch ook even laten zien Knipoog
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:53

Leuke fotos! Gooit ze ook zo hoog op in de galop, of lijkt dat maar zo oop die laatste foto?

Maybe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:54

Ik ga vanmiddag foto's maken van Maybe en Prinsje! Dan nog even uitzoeken hoe ik ze hier kan plaatsen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 11:54

Dit is een wat oudere foto, daar gooide ze idd nog behoorlijk op in de galop. De galop begint onder het zadel nu gelukkig steeds vlakker te worden

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:15

geen hoge knie, wel heel ruime gangen. Ze heeft het soepelste ruggetje waar ik ooit op heb gezeten. Dus daar heb ik mazzel mee Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:37

Die merrie loopt idd heerlijk ruim! Dat zit het fijnst Lachen Otto hobbeld nogal, vanwege zijn redelijk korte passen en dan ook nog die knieen erbij Tong uitsteken
Gennie zat heerlijk met haar ruime passen en dan zonder zadel. Ze was nogal dik, dat zat nog lekkerder Tong uitsteken

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:53

heej mijn tuigertje Ronald heeft erg veel knieactie
zijn vader is Jonker en zijn opa is Waterman.
kampioenenbloed dus! Tong uitsteken
Jammer datie ruin is!
voor foto's kijk op www.rowie-lover.tk
Hij heeft veel weg van gracia trouwens, zou een leuk koppeltje zijn Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:58

Ronald is ook leuk Kwijl

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 13:01

Richtje schreef:
Ronald is ook leuk Kwijl

Zeker! Hji kan leuk lopen!