Welke friese hengst vind je het mooiste?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 09:49

ollivia schreef:
waar vinden jullie allemaal die foto's van die hengsten! k ben blij dat er iemand is die krist mooi vond Haha!


Je kan ook gewoon op google kijken....

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:24

Ik vind ze allemaal wel mooi! Ik hou gwoon van alle friezen wel eigenlijk

gr

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 14:38

Idd er zijn ook heel veel mooie Friezen.
Lachen

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:43

ja echt wel

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:44

heeft er iemand veel verstand van bloedlijnen?????
bij friese paaden dan he???dit met betrekking op een evt dekking

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:27

jasper is heel mooi om te laten dekken
en ait ook wel

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:33

Ik vind Teunis een hele mooie hengst...

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:34

piter en thomas zijn leuke paarden om mee te dekken, ( omdat wij die gefkot hebben Tong uitsteken )

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 19:30

kimmie261 schreef:
heeft er iemand veel verstand van bloedlijnen?????
bij friese paaden dan he???dit met betrekking op een evt dekking


Sorry ik niet had er graag wat meer vanaf geweten.
Ik denk dat je het best gewoon even bij de hengstenhouder kan informeren.

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:31

ja idd die hebben er wel meer informatie over

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:44

nou, weet je, ik heb hier een friese merrie , en daar loopt nu een veulentje bij van maiko,maar ik wil haar weer laten dekken, maar ze schijnt hele goede bloedlijnen te hebben.ik heb een hengstenhouder gebeld en die zei dat je haar door een vele hengsten kan laten dekken.

nu vind ik bijna alle friese hengsten wel om te kwijlen, dus makkelijker wordt het er niet op, van daar dat er hier mss iemand is die daar wat meer van weet en wel vaker gefokt heeft enz...

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:47

als je msn hebt kan ik je wel wat fotos sturen van ons veulen van willemien en jasperdit is het 2e merrietje en de eerste had een 2e premie en ik heb volgens mij als je wil ook nog wel wat fotos op internet van jasper jasper is reserve kampioen en kampioen der besten.

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:48

ik hoor het wel he?

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:32

ik heb je toegevoegd op de msn...

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:17

ik vond Mark altijd een superhengst, helaas al een aantal jaren niet meer in ons midden.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 21:47

kimmie261 schreef:
nou, weet je, ik heb hier een friese merrie , en daar loopt nu een veulentje bij van maiko,maar ik wil haar weer laten dekken, maar ze schijnt hele goede bloedlijnen te hebben.ik heb een hengstenhouder gebeld en die zei dat je haar door een vele hengsten kan laten dekken.

nu vind ik bijna alle friese hengsten wel om te kwijlen, dus makkelijker wordt het er niet op, van daar dat er hier mss iemand is die daar wat meer van weet en wel vaker gefokt heeft enz...


Wat is de vader van de merrie? En moedersvader?
En wat wil je voor een veulen? Voor de sport - dressuur of aangespannen?

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:30

haar vader is sjaard, haar moeders vader is pike.

op dit moment heeft ze een veulentje van maiko,is wel een heel mooi veulentje.

Afbeelding

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:33

oja, en ik wil dressuur gericht een hengst uitzoeken, nou vind ik tietse heel mooi, maar ik weet niet of deze nu goedgekeurd is, want die fokker had het erover dat het veulen dan in het b- stamboek kwam (????).En hij had het erover dat adel heel goed bij de merrie zou passen, maar mijn veearts zei dat deze pas afgekeurd was.

Amable

Berichten: 9681
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:47

Ik vind deze hengst bijzonder mooi! Dit is Binne, het verzorgpaard van een vriendin van mij, Feloni op Bokt (komt hier niet echt vaak). Binne is een zoon van Maiko.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een staart he! Wow! Hij is nu 3,5 jaar als ik het goed heb en ze zijn hem rustig aan aan het berijden.

kimmie261

Berichten: 19245
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 22:57

kwijl...als mijn veulentje zoooooooo mooi wordt strakjes......echt een heel mooi paard...

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:10

Ik heb totaal geen verstand van friezen maar Brandus vind ik wel heel mooi.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 08:40

kimmie261 schreef:
oja, en ik wil dressuur gericht een hengst uitzoeken, nou vind ik tietse heel mooi, maar ik weet niet of deze nu goedgekeurd is, want die fokker had het erover dat het veulen dan in het b- stamboek kwam (????).En hij had het erover dat adel heel goed bij de merrie zou passen, maar mijn veearts zei dat deze pas afgekeurd was.


Tietse is niet goedgekeurd!
En Adel is jammer genoeg onlangs afgekeurd!

Piter en Jakob zijn dressuurverervers.
Jasper heeft enorme schwung in zijn beweging en is afgelopen jaar nederlands kampioen fries ras in de klasse Z2 geworden, alleen heeft Jasper een wat kort voorbeen.

Horseyfries op dit forum heeft enorm verstand van bloedlijnen, pb haar anders.
Op www.friezen.messageboard.nl is heel veel informatie te vinden over friezen, over friese hengsten, dressuur, etc.
Horseyfries zit daar ook op onder de naam Horsey.
Dus ik zou zeggen: meld je even aan!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:09

uhmmm heb zelf 3 friesjes....

Tjerk zelf vin ik niet zow maar hij fokt wel mooi vind ik de meeste beesjes hebben luxe gangen...
Ik vin elke hengst wel iets hebben vond het al moeilijk om er 1 uit te kieze voor mijn merrie...


Al vind ik Sape Folkert Time Wander Jasper Adel Liekele Lolke toch wel hele mooie hengsten zie je ik kan moeilijk kieze Bloos

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 00:45

Helaas is Liekele onlangs ook afgekeurd Verdrietig , vind het echt een prachtige hengst en had hem al een beetje in gedachte voor een evtl. dekking van mijn veulen Clown ! (over een jaar of 3 Knipoog !)

Wat Tjerk betreft ben ik het met Liekjuh eens; ben ook geen grote fan van hem, maar vererfd wel heel mooi Lachen !

Verder vind ik Brandus ook prachtig, net als Bonne, Jacob en Thomas!

Piter heeft een heel lief koppie en ik vond het geweldig, toen ik hoorde dat de merrie waar ik op slag verliefd op werd (en ook gekocht heb Lachen ) hem als vader heeft ! Zij heeft hetzelfde lieve koppie Lovers !

Tja, Tije kende ik eerst niet, maar toen ik mijn merrie kocht, was ze drachtig van Tije en ben ik me natuurlijk in deze hengst gaan verdiepen Knipoog !
Het is een prachtige hengst, die in ons geval super vererfd heeft: een tweede premie vorig jaar op de keuring voor mijn kleine Jaike en dat terwijl ze pas 8 weken oud op de keuring was OK dan! !
Ze heeft een draf Kwijl , ze loopt mooier dan d´r moeder Bloos !!
Als ik Ynskje over een jaar of 2-3 nog eens laat dekken, dan zeker weer door Tije (never change a winning team Knipoog !)

Tja, welke Friese hengst is er nu eigenlijk niet mooi Knipoog ?!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:14

Sterre schreef:
Helaas is Liekele onlangs ook afgekeurd Verdrietig , vind het echt een prachtige hengst en had hem al een beetje in gedachte voor een evtl. dekking van mijn veulen Clown ! (over een jaar of 3 Knipoog !)

Wat Tjerk betreft ben ik het met Liekjuh eens; ben ook geen grote fan van hem, maar vererfd wel heel mooi Lachen !



Idd heb ook een Liekele veulen en Liekele is nu afgekeurd op afstammelingen!!! Heel mooi veulen in bouw en super sterke gangen vooral de stap en draf... Heel gemakkelijk en ruim Haha!
Daarom neem ik ook niet snel meer een jonge hengst die nog niet goedgekeurd is op afstammelingen...

Ik heb ook een Nanning veulen heel ander type maar holle rug!! Nu ze op de wei staat en dus laag eet en goed groeit word ze steeds mooier gewoon ben ook echt benieuwd wat het word!!!

Het is altijd leuk om te fokken en kijken wat je eruit krijgt Knipoog beetje een expiriment he hihi.....