Mijn droompaard gekregen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:54

Chanelle007 schreef:
Seni schreef:
Oh waarin is hij zo koppig? Wat doet hij en hoe ervaar je dat en wat doe jij op zo’n moment?

Awel, het opstappen ging perfect. De eerste ronde ging goed daarna verschoot meneer van een paraplu. Op een gegeven moment begint meneer de steenkop dom te doen en langs alle kanten te lopen. Ik ben afgestapt en hem gaan longeren. Ik heb hem in zijn stal gezet en gezegd tegen hem “je bent niet flink geweest we hadden al een compromis afgesproken dus je krijgt geen wortels” daarna heb ik hem genegeerd en dan is juist mama gaan kijken naar hem. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Men mama gaat er 5 a 10 min op en dan ga ik er weer op.

Dat is toch niet serieus, zo ga je toch niet met een paard om?
Ik denk dat jij en je moeder beginners zijn qua ervaring wat paarden betreft.
Dat is natuurlijk niet erg, maar ik denk dat jullie niet zonder goede hulp verder moeten gaan.
Wat je schrijft over de manege eigenaar, ik denk dat je betere hulp moet gaan zoeken.
Of je paard een paar maanden weg brengen of zo, om hem goed aan te rijden.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:58

je boft maar wees zuinig op je paard !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:02

Mooi paard TS. Succes ermee.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:27

Gefeliciteerd met je paard! Mooi dier hoor!

Anderzijds moet ik met mijn voorgangers meegaan. Je paard wordt door jou noch diegene die jou begeleidt, correct behandeld en dat is wel heel erg jammer! Je jonge paard schrikt van een paraplu en wat is jouw reactie? Hij krijgt geen wortels?!?! Je paard legt helemaal dat verband niet maar vooral: hij heeft ook helemaal niets gedaan waarvoor hij dan maar ook enige straf zou verdienen. Dat vind ik best triest!
Mss had je beter een ervaren paard gekocht? Ik zou je zeker aanraden je te laten begeleiden door een bekwaam iemand of het loopt straks mis.
Oh ja, en een 3-jarige rij ik max 3x/week een half uurtje, inclusief in- en uitstappen.

Veel succes!

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 19:25

Lukasje schreef:

Anderzijds moet ik met mijn voorgangers meegaan. Je paard wordt door jou noch diegene die jou begeleidt, correct behandeld en dat is wel heel erg jammer! Je jonge paard schrikt van een paraplu en wat is jouw reactie? Hij krijgt geen wortels?!?! Je paard legt helemaal dat verband niet maar vooral: hij heeft ook helemaal niets gedaan waarvoor hij dan maar ook enige straf zou verdienen. Dat vind ik best triest!
Mss had je beter een ervaren paard gekocht? Ik zou je zeker aanraden je te laten begeleiden door een bekwaam iemand of het loopt straks mis.
Oh ja, en een 3-jarige rij ik max 3x/week een half uurtje, inclusief in- en uitstappen.

Veel succes!

Daar gaat het em niet om (de paraplu) het gaat erom dat hij normaal wel mooi luistert. Ik heb ook dit keer niks anders gedaan! Behalve dat een vriendin van mij hem even moest vasthouden omdat mijn mama gaan werken was. En zeg nu niet dat ik geen hulp vraag want dat doe ik wel maar veel hulp krijgen we ook niet. Een snak en een beet dat krijgen we

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:32

Chanelle007 schreef:
Lukasje schreef:

Veel succes!

Daar gaat het em niet om (de paraplu) het gaat erom dat hij normaal wel mooi luistert. Ik heb ook dit keer niks anders gedaan! Behalve dat een vriendin van mij hem even moest vasthouden omdat mijn mama gaan werken was. En zeg nu niet dat ik geen hulp vraag want dat doe ik wel maar veel hulp krijgen we ook niet. Een snak en een beet dat krijgen we

Ik zou zeker nu in het begin alleen rijden met hulp/ les van een ervaren instructice. ja dat kost geld maar dan heb jij over een tijdje wel een fijn paard. Een jong paard moet je begeleiden en ook al schrikt die normaal niet en nu wel, hij komt straks op een leeftijd dat die waarschijnlijk nog wel meer gaat uitproberen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:38

Chanelle007 schreef:

De snak en de beet, daar zal je je paard wel mee bedoelen?
Het is een erg leuk paard wat je hebt, maar zo'n jonge hengst kan snel verpest worden.
Ik denk best dat je het goed bedoelt, maar je reacties komen over alsof jullie erg onervaren zijn.
En al helemaal totaal onervaren met een jonge hengst.

En dat geeft echt niks, maar zonder goede hulp zal het een gebed zonder eind worden.
Ook al ken ik jou en je moeder niet, ik heb zo ongeveer gelijksoortige voorbeelden vaak genoeg in de praktijk gezien en uiteindelijk het paard als een vreselijke draak verkocht werd. :)

Was dit verjaardagscadeau voor jou echt een verrassing, of had je het paard al van te voren uitgezocht?
Je wimpelt alle adviezen zo'n beetje af, en je geeft de schuld aan je paard.
Maar als je echt goede hulp gaat zoeken, die jullie op weg helpt totdat je paard goed aangeleerd is, dan lukt het vast wel!

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 19:45

Barbet schreef:
Chanelle007 schreef:

De snak en de beet, daar zal je je paard wel mee bedoelen?
Het is een erg leuk paard wat je hebt, maar zo'n jonge hengst kan snel verpest worden.
Ik denk best dat je het goed bedoelt, maar je reacties komen over alsof jullie erg onervaren zijn.
En al helemaal totaal onervaren met een jonge hengst.

En dat geeft echt niks, maar zonder goede hulp zal het een gebed zonder eind worden.
Ook al ken ik jou en je moeder niet, ik heb zo ongeveer gelijksoortige voorbeelden vaak genoeg in de praktijk gezien en uiteindelijk het paard als een vreselijke draak verkocht werd. :)

Was dit verjaardagscadeau voor jou echt een verrassing, of had je het paard al van te voren uitgezocht?
Je wimpelt alle adviezen zo'n beetje af, en je geeft de schuld aan je paard.
Maar als je echt goede hulp gaat zoeken, die jullie op weg helpt totdat je paard goed aangeleerd is, dan lukt het vast wel!

Nee, mijn mama en ik

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:38

Ooohhh, wat leuk!

Erg mooi paard, geniet er lekker van!

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:38

Heel mooi dier TS! En wat jammer dat het nu wat minder lekker ging.

Ik denk dat het ook belangrijk is om te onthouden dat je met een dier bezig bent en dat dan geen dag hetzelfde is. De ene dag kan iets heel erg goed gaan, maar dat geeft geen garantie dat het een andere dag ook zo goed gaat. Het is fijn dat je paard normaal gesproken braaf is, maar dat betekent niet dat hij nooit anders zal zijn. Probeer het samen met je paard op te lossen en probeer een volgende keer weer met een neutrale houding met je paard bezig te gaan. Je paard is zich namelijk van geen kwaad bewust.

Daarnaast is de tip van instructie, die door anderen gegeven is, ook een hele goede (eigenlijk onmisbaar, ongeacht het niveau). Succes!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:25

NadjaNadja schreef:
Heel mooi dier TS! En wat jammer dat het nu wat minder lekker ging.

Ik denk dat het ook belangrijk is om te onthouden dat je met een dier bezig bent en dat dan geen dag hetzelfde is. De ene dag kan iets heel erg goed gaan, maar dat geeft geen garantie dat het een andere dag ook zo goed gaat. Het is fijn dat je paard normaal gesproken braaf is, maar dat betekent niet dat hij nooit anders zal zijn. Probeer het samen met je paard op te lossen en probeer een volgende keer weer met een neutrale houding met je paard bezig te gaan. Je paard is zich namelijk van geen kwaad bewust.

Daarnaast is de tip van instructie, die door anderen gegeven is, ook een hele goede (eigenlijk onmisbaar, ongeacht het niveau). Succes!

Dit! _/-\o_

Mo_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:37

Chanelle007 schreef:
20 juni 2020

Ik heb deze knappe zwarte 3 jarige kwpn andalusier hengst gekregen voor mijn 18de verjaardag. Zijn naam is Apollo. Hierbij een aantal foto’s

[ [url=m/bvqpcr.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/U4RnU3.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gw9xdJ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rjZiFQ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5sQvP5.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KIPNez.png]Afbeelding[/url] ]

Wat gaaf, van harte gefeliciteerd met Apollo

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:57

Snak en een beet is west Vlaams voor ‘een vinnige reactie’ of eerder korte snibbige reacties.

Ts: jullie zijn in fout niet het paard. Zoek goede begeleiding of doe hem weg. Laat hem ruinen sowieso.

Het is een heel leuk paard. Veel succes.

Orezriver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 01:18

Gefeliciteerd met je prachtige paard!

xMissMonroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 02:31

Ben ik de enige die een gevoel begint te krijgen dat hier gewoon niks van klopt? :+ Of heb ik te veel liegende pennymeisjes gezien _O-

Als het wel waar is: Nog gefeliciteerd met je verjaardag en het knappe paard! Wel raad ik je aan om begeleiding te zoeken van deskundigen. Het is een 3 jarige hengst die nog geen 3 maanden onder het zadel is.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 02:44

Kan niet slapen van de warmte en ga mee met bovenstaande. Foto’s lijken ook niet van hetzelfde paard aan de aftekening op het hoofd te zien. Maar hey, misschien is het stiekem gewoon jaloezie :z Een mooie zwarte hengst, willen we allemaal toch?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 02:46

Cookie: jij zegt het... ik dacht het ( of eigenlijk: ik hóóp het)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 02:59

... Ik krijg heel erg het gevoel dat dit een faketopic is en ben erg geneigd om te gaan temmen. Voor het paard hoop ik dat het nep is. Als het niet zo is, gefeliciteerd, hij is prachtig, maar dan hoop ik dat je verantwoordelijk met hem omgaat. Eerlijk gezegd zou ik het paard verkopen aan iemand die er wel mee om kan gaan en het geduld en ervaring heeft, en zelf voor een oudere ervaren paard gaan. Daarbij zou een andere stal ook geen overbodige luxe zijn, want als je al advies zou krijgen, is dat echt geen juiste, afgaande wat er al gegeven is aan "advies". Als ik, helemaal met deze temperaturen, een 3 jarige elke dag 1 uur zou rijden, zou ik juist op mijn kop krijgen van de manege-eigenaresse/instructrice, en dat is in mijn ogen ook hoe het hoort. Ik heb als 14-jarige ook met mijn 3-jarige Haflinger mogen beginnen. Het was lastig, maar het ging goed omdat ik altijd heb kunnen rekenen op goede hulp van alle kanten. Die hulp is zo belangrijk, helemaal in dit stadium. Wees eerlijk tegen je paard én jezelf, want het zou zonde zijn om het voor je paard en jezelf te verpesten.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 03:05

De kollen in beide foto's lijken niet echt overeen te komen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 09-08-20 03:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 03:23

Volgens mij lijkt dat alleen zo omdat het oornetje een zwarte rand heeft.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 03:28

Neverland schreef:
Volgens mij lijkt dat alleen zo omdat het oornetje een zwarte rand heeft.

Ik heb ook een poosje naar de foto's zitten staren omdat ik dacht dingen te zien die ik wilde zien en er niet echt waren. Ik hoop serieus dat ik niet verkeerd zit, want dat zou heel erg zijn. De onderkant van de kol in de eerste foto is ruitvormig, in de tweede foto volgt de rechterkant van de kol niet het ruitpatroon van de eerste foto. Aan de linkerkant is de "inham" ook niet gelijk. Daarbij loopt de punt van de kol in de eerste foto ook verder naar beneden (stopt echt tussen de ogen), terwijl in de tweede foto het net boven de ogen stopt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 07:29

Het paard op de eerste foto heeft volgens mij veel te veel voorpluk om onder dat oornetje gestopt te krijgen... :+

Ik heb al die tijd ook al twijfel gehad, ergens hoop ik voor het paard dat die twijfel klopt...

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 07:34

Die pluk zie je gewoon hangen op de tweede foto... :+

En ik denk dat dat ook iets waar heidy overheen kijkt. Want die kol volgt inderdaad het ruit patroon van rechterkant (van de tweede foto) niet want die pluk hangt er overheen. :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 07:40

Klopt, die pluk komt gewoon onder het netje uit, op de foto naar rechts, voor het paard naar links.

Ik zou willen dat het penny praat is, maar ik ben er bang voor.
Ik vind het echt jammer dat er geen goede begeleiding is,want het klinkt eigenlijk als een heel braaf paard.
Die als er geen goede begeleiding komt, dus niet die stal baas, wel eens flink verpest kan worden. En dan is het ineens de schuld van het paard.
Dus ik hoop echt dat ts moeder kan overtuigen goede ls te nemen.

Chanelle007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 07:47

Menen jullie dat nu?! Ik verkoop hem niet. Dus stop met dat te zeggen want jullie komen nu erg bot over. Altijd als ik hier iets plaats krijg ik commentaar. Geef me dan in godsnaam eens tips waar ik aan heb! Een penny meisje tjeez leer eens kijken