Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hilary schreef:Misschien eerst een tijdelijk zadel? Hij zal nog wel in z'n bouw / bespiering gaan veranderen, dus dan zou je over een jaar weer een andere moeten kopen (of hopen dat je prachtige zadel goed te verbouwen is).
) om nieuwe zadels te blijven kopen.
) en we hebben iets zwaarders nodig, dan wil ik wel kijken naar een zadel met een vaste of flexibele boom. Maar voor die tijd vind ik dat lastig. Het risico van een (verkeerd) boomloos zadel is dat jouw gewicht meer op een plek wordt geconcentreerd, maar het risico van een niet meer passend boomzadel is dat het de wervelkolom/schouderbladen vastklemt. Helemaal met zo'n ultra-korte rug. Dat heeft [***] al meegemaakt en dat wens ik hem niet meer toe...
Joolien schreef:Je kunt altijd kijken voor een torrowgood, die kun je nog aan laten passen als hij gaat groeienIk vind het fijne zadels.
). Maar het gaat nog wel maanden duren voor ik er zelf ook daadwerkelijk in zit.

Het ligt heel erg aan het merk, maar je voelt echt wel dat je een stabiele opbouw onder je hebt en daardoor zit je ook stevig in het zadel, in plaats van los op de blote rug.
).
maar de Ghost vond ik bijvoorbeeld zo verrassend stevig zitten dat ik er eigenlijk wel een schaapje tussen wilde.

Gewoon even een paar keer achter elkaar doen.
) naar ons op stal. Je zal haar een moeten googlen. Ik ben fan van haar. Ze heeft Zarro de vorige keer helemaal behandeld (ze is ostheopaat) en komt dus de 28e voor het passen van zadels. Daarnaast geeft ze ook nog les (zowel er op, als aan de hand of aan de longe). Ze werkt zelf ook heel veel met pre's met een rugzakje. En is dus echt van alle markten thuis.
leuk paard ook. Succes verder